Re: Gra planszowa "Królestwo"
: sobota, 5 grudnia 2015, 19:15
Imponujące dzieło. Cieszę się, że są ludzie, którzy robią takie rzeczy. Jednak ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli chciałbyś wydać Królestwo w Polsce, to tylko innymi drogami niż wydawnictwa (chyba, że masz szczęście). Mnie bardzo interesuje parę elementów Twojej produkcji.
- zarządzenia państwami i miastami: jak się odbywa, jakie są surowce, czy w ogóle? Kupowanie budynków, co one robią, czy posiadają jakieś zdolności?
- na czym polega polityka i dyplomacja?
- czy Królestwo odzwierciedla wydarzenia epoki, w której dzieje się akcja gry (widzę tu erę Napoleona).
- czy w Królestwo na dwie lub trzy osoby można grać na mniejszej mapie?
- nieodparta analogia z serią Total War, co jest zaletą.
Mam takie wrażenie, że Twoja, gra nie jest skomplikowana, tylko mówi o wielu rzeczach na raz, które rzadko bywają w jeden produkcji. Ogólnie gry zajmują się jedną, góra dwoma dziedzinami: handlem, dyplomacją, walką, rozbudową. Stawiają na jeden bądź dwa elementy, reszta jest potraktowana po macoszemu. Tutaj widzę kilka elementów, w tym walkę taktyczną, a wszystko wydaje się być zrobione dokładnie na jednym poziomie, czyli wysokim jeśli chodzi o realia.
Tworząc Wojnę o Atol, od razu odrzuciłem pomysł taktycznej walki na osobnej mapie, jako nie realny do wydania. A wydanie WoA jest moim celem. Już w tej formie będzie baaaardzo ciężko, a co dopiero z osobnym, taktycznym modułem. Jednak to nie oznacza, że jest to wada Królestwa. Moim zdaniem zaleta, ponieważ nie często można zagrać w podobną rzecz. Co oznacza, że jeśli zdarzyłaby się okazja, to chętniej poświęcę czas na Królestwo, nawet 12g, niż miałbym rypać maraton 8g w 5 tytułów.
Patrząc na Twoją grę, nasuwają mi się przemyślenia, że powinna istnieć w Polsce instytucja, która wspierałaby takie, nie komercyjne projekty. Dokładnie tak samo, jak na owe wsparcie mogą liczyć muzycy alternatywni, czy awangardowi artyści. Jest kickstrater, czy polskie portale fundacyjne, jeśli interesuje Ciebie wydanie. Pozdrowienia.
- zarządzenia państwami i miastami: jak się odbywa, jakie są surowce, czy w ogóle? Kupowanie budynków, co one robią, czy posiadają jakieś zdolności?
- na czym polega polityka i dyplomacja?
- czy Królestwo odzwierciedla wydarzenia epoki, w której dzieje się akcja gry (widzę tu erę Napoleona).
- czy w Królestwo na dwie lub trzy osoby można grać na mniejszej mapie?
- nieodparta analogia z serią Total War, co jest zaletą.
Mam takie wrażenie, że Twoja, gra nie jest skomplikowana, tylko mówi o wielu rzeczach na raz, które rzadko bywają w jeden produkcji. Ogólnie gry zajmują się jedną, góra dwoma dziedzinami: handlem, dyplomacją, walką, rozbudową. Stawiają na jeden bądź dwa elementy, reszta jest potraktowana po macoszemu. Tutaj widzę kilka elementów, w tym walkę taktyczną, a wszystko wydaje się być zrobione dokładnie na jednym poziomie, czyli wysokim jeśli chodzi o realia.
Tworząc Wojnę o Atol, od razu odrzuciłem pomysł taktycznej walki na osobnej mapie, jako nie realny do wydania. A wydanie WoA jest moim celem. Już w tej formie będzie baaaardzo ciężko, a co dopiero z osobnym, taktycznym modułem. Jednak to nie oznacza, że jest to wada Królestwa. Moim zdaniem zaleta, ponieważ nie często można zagrać w podobną rzecz. Co oznacza, że jeśli zdarzyłaby się okazja, to chętniej poświęcę czas na Królestwo, nawet 12g, niż miałbym rypać maraton 8g w 5 tytułów.
Patrząc na Twoją grę, nasuwają mi się przemyślenia, że powinna istnieć w Polsce instytucja, która wspierałaby takie, nie komercyjne projekty. Dokładnie tak samo, jak na owe wsparcie mogą liczyć muzycy alternatywni, czy awangardowi artyści. Jest kickstrater, czy polskie portale fundacyjne, jeśli interesuje Ciebie wydanie. Pozdrowienia.