Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 22 września 2017, 08:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2015, 09:17 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4498
Lokalizacja: Wrocław
clown napisał(a):
A kto się czepia? Stwierdzam tylko fakt, że takie instytucje korzystają z ludzkiego lenistwa/braku kreatywności, stąd też mój przykład odnośnie mycia psów, czy strojenia sal balowych na ślub. A potem są pretensje, że w Polsce nie ma kreatywnych ludzi i mamy jedynie "wykwalifikowanych" sprzedawców do Biedronek czy Żabek.


Jeden rodzaj złodzieja jest, którego prawo nie ściga, a który rabuje to, co dla ludzi najcenniejsze – czas.
Napoleon Bonaparte.

Myślę, że cytat z Cesarza bardzo dobrze określa korzyści z tego typu działania, otóż nie każdy dysponuje odpowiednią ilością czasu, żeby zrealizować swoje przedsięwzięcia, ale często ma do tego odpowiednie fundusze. Oczywiście dotyczy to przede wszystkim firm, czy instytucji rządowych/samorządowych, ale prywatnych osób również. Ma natomiast pomysł na grę i chciałby ją wydać, zatem dlaczego nie? To nie lenistwo/brak kreatywności, to po prostu odwieczny konflikt między czasem a planami/chęciami.
Kto miał okazję samemu tworzyć grę ten wie ile czasu trzeba na to poświęcić, co więcej ile potrzeba czasu na aspekty produkcyjne.
Wolny rynek - jest potrzeba jest oferta.

Z książkami działa tak od dawna. Czasem na zasadzie Ty napiszesz, zapłacisz, my wydamy, co jest wielokrotnie bardzo korzystne, a czasem już nawet na zasadzie "my napiszemy Twój pomysł", co jest oczywiście sztampowe, ale na zachodzie działa od dawna i jest bardzo sprofesjonalizowane.

W przypadku gier i książek ma to jeszcze jedną zaletę - projekty prawdziwie autorskie mają większą szansę na odróżnianie się :)

_________________
http://wargamingconfederacy.org/

http://bogowiewojny.wordpress.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 14:05 
Pułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Posty: 1305
Lokalizacja: Opole
Neoberger napisał(a):
Patrząc na ich filmik promocyjny do Magnatów to jakaś katastrofa.
Kolor sukienki nie trafiony. A typ urody bardziej do gier fantasy.
No i ten tekst monotonny jak z komputera. Ale jaka gra taki film. :twisted:
Takie tam złośliwości Bergera.


Berger - nie byles w targecie. Ani gry, ani tym bardziej filmu :twisted:
A film swoje zadanie spelnil, tzn. umozliwil sukces kampanii crowdfundingowej.

clown napisał(a):
I żeby nie było, że tylko krytykuję - jedyne, co jest warte w tego typu działaniach związanych z grami planszowymi, to testowanie i uwagi zwrotne - to podstawa. Jak czytam i widzę, że wydaje się u nas gry po dwóch rozgrywkach testowych, bo ani nikt w nie nie chciał grać, ani nie dał rady ze względu na objętość czasową danej gry, itp., itd., to nóż się w kieszeni otwiera. Tutaj, jako autor gry, byłbym w stanie poświęcić grubą kasę na to, żeby ktoś absolutnie bezstronny powiedział mi: "to jest do dupy, to zmień, to popraw". Lansik na BGG i innych mediach zostawmy innym.


Testowanie za pieniadze, no co Wy :shock: :?: Absolutnie szczera krytyke mozna otrzymac jedynie bezinteresownie :P
Poza tym, jesli musialbym placic ludziom, zeby w ogole zechcieli zagrac w moje prototypy, to czy w ogole bylby sens je wydawac - czytaj chciec w ogole od ludzi kaski za mozliwosc pogrania w nie ?

_________________
http://www.facebook.com/WydawnictwoPhalanx
http://bozeigrzysko.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 14:11 
Consul
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:58
Posty: 5792
Lokalizacja: Płock
clown napisał(a):
Jak czytam i widzę, że wydaje się u nas gry po dwóch rozgrywkach testowych, bo ani nikt w nie nie chciał grać, ani nie dał rady ze względu na objętość czasową danej gry, itp., itd., to nóż się w kieszeni otwiera.

Masz na myśli jakiś konkretny tytuł...? ;)

_________________
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 14:43 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4319
Lokalizacja: Festung Stettin
Darthu o tym możemy pogawędzić prywatnie przy dobrym trunku :wink:

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 22:01 
Pułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Posty: 1305
Lokalizacja: Opole
clown napisał(a):
Darthu o tym możemy pogawędzić prywatnie przy dobrym trunku :wink:


To moze chociaz pierwsza litera tego tytulu, o ktorym czytales?

_________________
http://www.facebook.com/WydawnictwoPhalanx
http://bozeigrzysko.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: piątek, 17 lipca 2015, 07:57 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4319
Lokalizacja: Festung Stettin
Na pewno nic z LDP :)
Jeszcze w sprawie płatnych testerów - wbrew pozorom, tacy "zawodowi" testerzy nie powinni być skreślani. Podam dwa przykłady, pewnie sami będziecie w stanie resztę znaleźć:
- Stalin's War - nikt z grupy testującej tę grę nie wpadł na to, że Niemiec nie musi zagrywać kart na wydarzenia, tylko przeć do przodu, ile mu matka natura w kartach punktów dała, a z kolei ZSRR zagrywać karty na wydarzenia MUSI, bo inaczej nie dostanie posiłków. Nie trzeba było grać "Operacji Tajfun", bo wystarczyło okrążyć Moskwę i poczekać aż sama się podda. Podobnie ze Stalingradem. Zabrakło odpowiednio agresywnych graczy, bo testowali ją "klimaciarze", którzy zagrywali fajne wydarzenia, bo były fajne.
- A Few Acres of Snow - tutaj na szczęście druga edycja pomogła, jednak strategia z Halifaxem zabiła grę w pierwszej edycji. Tu zawiedli również mało agresywni testerzy, którzy nie analizowali talii i akcji.
Stąd moje uwagi. Tacy testerzy to najlepiej umysły ścisłe, matematycy, etc. Łatwiej im będzie poznać/złamać algorytm danej gry. Do tego przydają się optymalizatorzy :)

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: piątek, 17 lipca 2015, 08:05 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1774
Tylko niestety dobre testowanie wymaga odpowiedniego zaangażowania czasowego, co z kolei przełożyłoby się na wysoką kwotę do zapłacenia testerowi.
A na to nikt nie pójdzie...

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: piątek, 17 lipca 2015, 09:32 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4319
Lokalizacja: Festung Stettin
Dlatego autorzy i wydawcy wolą drogę na skróty i stosują tzw. "pay for a playtesting" - gracze kupują grę, testują (czytaj: grają) i wskazują babole, a potem ukazują się Living Rules, poprawki i reedycje :lol:

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: piątek, 17 lipca 2015, 13:08 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1832
Lokalizacja: Wwa
Jedna uwaga do wykorzystywania przez firmy optymalizatorów z nutą agresji. :D
Nie zmieniajcie gier pod kątem większej matematyczności i optymalizacji działań w grach, a używajcie tych zboczeńców do eliminowania zagrożeń i głupot w grach. Tak jak to opisał w przykładach clown.
Ja uwielbiam w grach historyczność i nawiązanie do rzeczywistości (która jest ciekawsza od ciasnego widzenia tematu przez danego autora) i wolałbym żeby np. w Musket & Pike zmieniano przepisy uniemożliwiając głupoty niż dostosowywano przepisy bo graczom fajne kombosy dotąd nie wychodziły.

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Studio pomagające autorom gier
PostNapisane: piątek, 17 lipca 2015, 14:53 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Pełna zgoda z clownem - jak ja lubię się z nim zgadzać ;). Dawno już zauważyłem to opisywane przez niego zjawisko u nas w wykonaniu TiSu. Tylko u tego wydawcy występuje ono w skrajnej, przerysowanej formie. I z wyciąganiem wniosków z błędów jest problem.

Od siebie dodałbym natomiast, że często niełatwo znaleźć odpowiednich ludzi do testowania gry.

Pod słowami Neobergera też mogę się jedynie podpisać. Dokładnie tak to widzę i na tym w dużej mierze polega moim zdaniem testowanie (oczywiście nie tylko na tym...).

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.