Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 20 września 2017, 22:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 23:09 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5122
Lokalizacja: Warszawa
czaki napisał(a):
K100 to dwie K10 (lub dwa rzuty jedną K10), z czego wynik na jednej to dziesiątki, a na drugiej - jedności. Choć można też kupić K100 jako bryłę stuścienną, choć taka kostka jest droga i raczej mało użyteczna z powodu dość dużych rozmiarów. A zakup kostek to naprawdę nie problem, może bywasz czasem w Poznaniu, tam jest kilka sklepów, gdzie je dostaniesz.


Dokładnie - czasami używa się dwóch kości 0-9 (różnokolorowych) a czasami jednej 00-90 i jednej 0-9.

K100 jako jednej kostki na oczy nie widziałem; tylko o nich słyszałem i chyba nikt przy zdrowych zmysłach ich nie używa.

Na Allegro można kupić całe zestawy (pojedynczych 10 nie widziałem) ale już w Rebelu są na sztuki.
http://www.rebel.pl/product.php/1,50/13 ... scian.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 11:01 
Chorąży koronny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 stycznia 2009, 22:24
Posty: 1354
Lokalizacja: Poznań
Tu masz jeszcze stronę największego chyba na świecie producenta kostek - firma z Poznania: http://q-workshop.com/ Setki wzorów, można kupić na sztuki na pewno. W Poznaniu (i nie tylko) do kupienia w sklepach z grami, również na konwentach, choćby na zbliżającym się Pyrkonie.

_________________
http://www.czakiczaki.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 marca 2011, 02:00 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzięki :]

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 5 marca 2011, 14:00 
Major en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Posty: 1113
Lokalizacja: Warszawa
A jednak prosty rzut 1 k6 jest dla gracza najbardziej intuicyjny niż wymyślanie coraz to innych kostek ;-) Osobiście przy większych kościach czuję się zagubiony - problem ten pogłębiają tabele wyników, autor gry mając "większą" (w sensie wielości różnych wyników) kostkę czuje się zobowiązany do zamieszczenia większego wachlarza wyników, co z kolei powoduje że walki stają się coraz mniej przewidywalne (tak z dziurawej pamięci piszę, więc proszę mnie nie przepytywać z nazw gier).

_________________
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 5 marca 2011, 21:51 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5122
Lokalizacja: Warszawa
Pejotl napisał(a):
A jednak prosty rzut 1 k6 jest dla gracza najbardziej intuicyjny niż wymyślanie coraz to innych kostek ;-) Osobiście przy większych kościach czuję się zagubiony - problem ten pogłębiają tabele wyników, autor gry mając "większą" (w sensie wielości różnych wyników) kostkę czuje się zobowiązany do zamieszczenia większego wachlarza wyników, co z kolei powoduje że walki stają się coraz mniej przewidywalne (tak z dziurawej pamięci piszę, więc proszę mnie nie przepytywać z nazw gier).


Według mnie trzeba rozróżnić dwie rzeczy:

Rzut inną kością niż k6 - k10, k12, k20, k100 - wpływa na ilość dostępnych wyników, jednak przy "klasycznej tabelce walki" gdzie jeden wynik rzutu=jeden wynik walki dalej będzie taka sama szans na wylosowanie wyniku skrajnego co przeciętnego.

Inaczej jest przy rzucie kilkoma koścmi (i dla mnie 2k6 wystarczy) - rozkład wyników przyjmue wtedy kształt "trójkąta" z marginalnymi szansami na wyrzucenie wyników skrajnych i dużymi szansami na wyrzucenie wyników przeciętnych. Zresztą rozpisał to Raleen w pierwszych postach tematu.

Innymi słowy - masz szansę na powodzenie ataku tylko przy rzucie 1 na k6 - szansa, że udadzą ci się takie trzy ataki pod rząd wynosi 1/261 (0,38%)

Dla 2k6 (zakłądam, że w grę wchodzi wynik absolutnie skrajny i jedyny pozytywny) takim wynikiem dającym sukces byłoby rzucenie 2 - i szansa na trzy takie rzuty z rzędu wynosi już 1/46656 (0,02%)

Przy rzutach większą ilością kości masz więcej wyników średnich a równocześnie wyniki skrajne chociaż się zdarzają mogą być traktowane w charakterze zdarzających się wyjątków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 5 marca 2011, 22:15 
Major en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Posty: 1113
Lokalizacja: Warszawa
Profes79 - ani jednym słowem nie wypowiadałem się o rzucaniu kilkoma kośćmi. W tym kontekście pewnie masz racje że to co napisałem nie jest na temat dyskusji - ale chciałem trochę poszerzyć jej granice o intuicyjny odbiór wyników na różnych kościach (to w kontekście innej dyskusji w której padło zdanie że gra w gry wojenne nie ma sensu ale robimy to bo sie nam podoba - chodzi mi o ten właśnie element _subiektywny_).

A to że rozkład wyników rzutów większej ilości kostek zbliża się do rozkładu normalnego to ja już wiem.

Przepraszam w takim razie za off topic.

_________________
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 5 marca 2011, 23:09 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5122
Lokalizacja: Warszawa
Pejotl napisał(a):
Profes79 - ani jednym słowem nie wypowiadałem się o rzucaniu kilkoma kośćmi. W tym kontekście pewnie masz racje że to co napisałem nie jest na temat dyskusji - ale chciałem trochę poszerzyć jej granice o intuicyjny odbiór wyników na różnych kościach (to w kontekście innej dyskusji w której padło zdanie że gra w gry wojenne nie ma sensu ale robimy to bo sie nam podoba - chodzi mi o ten właśnie element _subiektywny_).

A to że rozkład wyników rzutów większej ilości kostek zbliża się do rozkładu normalnego to ja już wiem.

Przepraszam w takim razie za off topic.


A to ja przepraszam :)

Po doświadczeniach z grami GMT k10 wydaje się być optymalną pojedynczą kością zapewniającą spore zróżnicowanie wyników; przy k6 uzyskanie skrajnych wyników dalej jest łatwiejsze niż na k10 i mimo, że rozkład prawdopodobieństwa przy rzucie jedną kością jest porównywalny (tj. każdy wynik ma taką samą szansę na uzyskanie niezależnie od tego czy jest skrajny czy przeciętny) to jednak k10 pozwala na ułożenie sensownej tabelki. Ponadto łatwiej jest rzuty opierać na intuicyjnej dla nas skali 1-10.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.