Jaki zastosować system walki?

OloWeb
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: środa, 11 stycznia 2006, 16:13
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Kontakt:

Jaki zastosować system walki?

Post autor: OloWeb »

witam
dosyć dawno nie udzielałem się na forum bo niestety brak czasu :)
jak już kiedyś napąknołem w innym w temacie przypomnieć tworze amatorską gre strategiczno-ekonomiczą w realiach fantasy

w zamyśle mam taki pomysł iż początkach tworzenia mojej gierki byłem zafascynowany serią Magiczny Miecz i jej Postaciami postanowiłem iż moja gra będzie się opierać na podobnych zasadach i mam problem z zastosowaniem systemu walki :cry: i proszę o pomoc a zarazem wskazówki który system będzie najbardziej praktyczny (bo na tym mi najbardziej zależy)

ZAŁOŻENIA GRY:
po planszy poruszamy się MINI WIZERUNKAMI POSTACI które się posiada przy sobie w postaci kart (w stylu MM)
KARTA POSTACI - posiada dwa parametry ATAK I ŻYCIE
np: Amazonka ATAK=3, ŻYCIE=4
grze podobnie jak w Magicznym Mieczu i Magii i Mieczu można stosować PRZEDMIOTY (UZBROJENIE) np: Miecz +3 do ataku

jaki proponujecie system walki ??? aby rozstrzygać pojedynki o dowolnej liczbie wojowników
mój pierwszy pomysł na jaki wpadłem już dawno to sumowanie pkt. ATAK NAPASTNIKA i pkt. ATAK OBROŃCY + 1 rzut K6 dla każdego wojownika przewaga dla jednej ze stron daje rostrzygnięcie walki które odwzorujemy utratą pkt. ŻYCIA w oddziale pokonanym :]

pozdr. i liczę na jakieś dobre pomysły
p.s kiedyś ktoś proponował TABELE OBRAŻEŃ itp.. ale jeśli to możliwe niech osoba która ma taka koncepcje stworzy chociaż fragment takiej kolumny abym miał zarys jak to ma wyglądać :oops: bo już próbowałem takową stworzyć jednak bez pozytywnych rezultatów :(
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Proponowałbym Ci zrobic tak, że jeśli są walki grupowe to nie sumujesz siły wszystkich z jednej strony i wszystkich z drugiej, ale np. po każdej stronie obaj gracze wybierają najlepszego i do jego siły dodają 1/2 siły pozostałych (po zsumowaniu). Przez to ta najlepsza postac ma szanse odegrac większą rolę, a sama przewaga ilościowa nie będzie decydowac.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”