Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 25 listopada 2017, 02:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SC.Big - jak tworzyć oraz grać online w swoje dzieła
PostNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 14:49 
Enfant de troupe

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2012, 14:47
Posty: 3
Witam serdecznie,

Chciałbym tutaj podzielić sie moim pomysłem tworzenia oraz grania w planszówki online.

Jestem grafikiem i z zamiłowania zajmuję się tworzeniem systemów do gier - także pewnego dnia wpadłem na pomysł jak połączyć te dwie pasje.

System nazwałem SC.Big od Screen Cast Board Games

Ale tyle pierdu, pierdu.

CO TO JEST I NA CZYM TO POLEGA

Cała idea opiera się na tworzeniu gier planszowych w programie do grafiki wektorowej (poniżej opiszę jakiego programu używam) oraz programu do screen castów (dzielenia ekranu monitora z innym użytkownikiem online). Oczywiście nie trzeba nic kupować wszystko opiera się na oprogramowaniu open source oraz darmowym.

System takiej rozgrywki daje niewyobrażalne możliwości wspólnej zabawy, daje możliwość twórcom szybkie tworzenie oraz testowanie swoich pomysłów z innymi - a chciałbym rozpropagować taki system gry, żeby stworzyła się społeczność graczy, twórców żebysmy mogli ze sobą organizować gierki, jesli ktos ma pomysł na gre a nie ma papieru umiejetnosci np ja zawsze mogę taką grę zaprojektować, zeby nadawało się w nią grać - jak na razie działa grupa na facebooku http://www.facebook.com/groups/382755965077094/ (do której zapraszam) oraz tworze właśnie stronkę www.

Na FB jak zobaczycie wrzucam na razie pojedyncze filmiki jak tworzyć, jak coś zrobić - ogólnie służę wszelką pomocą. Jest też masa gier dostępna do ściągnięcia na obecną chwilę.

KONKRETY

CO NAM BĘDZIE POTRZEBNE

- program open source do tworzenia grafiki wektorowej http://www.inkscape.org/

- program do screencastów (dzielenia się ekranem) - darmowy na 2 Playerów http://www.teamviewer.com/pl (wersja płatna dla większej ilości playersów)

JAK GRAĆ

- w załączeniu prezentuje screenshota z mojej Neuroshimy stworzonej w tym programiku - bez problemu jesteśmy w stanie ruszać wszystkimi żetonami / przestawiać układać

http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... aziir.jpg/ - grafiki wykorzystane ze strony http://www.neuroshimahex.pl

http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... layou.png/ - autorski pomysł oraz grafika - gra wraz z instrukcja gotowa do gry

http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... zenie.png/ - element instrukcji

1. HOST - osoba która tworzy grę - odpala program za pomocą programu plik z grą (jest to plik graficzny w formacie .svg (screen w załączeniu pokazuje jak wygląda odpalona gra z odpowiednimi ustawieniami)

2. Następnie odpala TEAMVIEWERA który pozwala na współdzielenie pulpitu z inną osobą (tam są podane dane potrzebne do polaczenia sie z komputerem)

3. Osoba która chce się dołączyć wklepuje LOG i PASS HOSTA

4. Od tego momentu do pulpitu HOSTa jest podłączony GUEST i mogą razem grać

5. Dodatkowej dedykowanej aplikacji (always on top) w postaci małego boxa sluzaczego za czat oraz ustawianie losowań (które również wykonuje na potrzeby konkretnej gry)

Poniżej zamieszczam ostatnią stworzoną grę jest to japońskie GO

FILMIK Z GRY - http://screencast-o-matic.com/watch/cleoXTBog
PLIK DO ŚCIĄGNIĘCIA - http://w419.wrzuta.pl/plik/6D6S49MZrDW/go_tron_mode
INSPIRACJA :) - http://www.youtube.com/watch?v=E1qh_coxFv8

No to tyle słowem wstępu. Zapraszam do dyskusji, rzucania pomysłów, pomocy w całym projekcie.

pzdr
ZOAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SC.Big - JAK TWORZYĆ ORAZ GRAĆ ONLINE W SWOJE DZIEŁA
PostNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 18:00 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5343
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem, czy nie wyważasz otwartych drzwi - istnieje już Vassal czy CyberBoard - które mimo wszystko wydają się być mniej skomplikowane :) Zwłaszcza, że do Vassala modułów do najpopularniejszych gier powstaje coraz więcej.

Poza tym wstępne testy gier najlepiej prowadzić nad planszą - bodajże rysowaną ręcznie - i mówię to z doświadczenia; testowanie gier na kompie to makabra - przynajmniej dopóki się człowiek nie otrzaska trochę z przepisami. A wtedy już po tym jak widać, że gra "zagra" i tak stosunkowo prościej jest zrobić moduł do Vassala...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SC.Big - JAK TWORZYĆ ORAZ GRAĆ ONLINE W SWOJE DZIEŁA
PostNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 19:30 
Enfant de troupe

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2012, 14:47
Posty: 3
Tak kojarzę zuntzu i vassal. Wcześniej chciałem stworzyć coś w rodzaju takiego emulatora, ale doszedłem do wniosku, że to nie o to jednak mi chodzi.

Może ten pomysł jest bardziej przeznaczony dla twórców i osób lubiących szukać rozwiązań. Tworzenie takiej gry na programie do grafiki wektorowej uczy działania na tego typu aplikacjach (mówię tu o grafice wektorowej - czym zarazem chce promować otwarte oprogramowanie jak linux i programy jak inkscape i gimp) więc za tym idzie wiedza oraz dodatkowe umiejętności, a nie tylko korzystanie z jakiegoś gotowego edytora. Zaprojektowanie rozgrywki na tego typu systemie również stawia przed sobą dodatkowe wyzwania. Każdy ma dzięki temu możliwość zrobienia wszystkiego od podstaw i stworzyć to w otwartym pliku.

1. Grafika wektorowa - jako podstawowa platforma
2. Grafika rastrowa - jako grafika do naszej gry
3. Elementy programowania - tworzenie prostych aplikacji losujących


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SC.Big - JAK TWORZYĆ ORAZ GRAĆ ONLINE W SWOJE DZIEŁA
PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 13:13 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32666
Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze co mi przyszło do głowy jak zamieściłeś ten post, to podobnie jak w przypadku Profesa - jak ten projekt ma się do Vassala i CB, które są już rozpowszechnione i znane, zwłaszcza graczom wojennym.

Propozycja jest ciekawa. Napracowałeś się i niewątpliwie wymagało to i wymaga wiedzy. Tak jak piszesz, wydaje mi się, że jest to rozwiązanie głównie dla ludzi, którzy chcieliby tworzyć gry, i - dodam - takich, którzy już trochę poruszają się w temacie grafiki komputerowej.

Natomiast odnośnie niektórych rozwiązań automatyzujących grę mogę powiedzieć w ten sposób: moim zdaniem nie jest dobrze jak tego się robi za dużo w planszówkach, bo wtedy to przestają być planszówki.

Na koniec najważniejsza sprawa odnośnie Twoich propozycji. Wydaje mi się, że wychodzisz z trochę błędnego założenia, że projektowanie gier to głównie kwestia umiejętności działania w ramach tego rodzaju programów, robienia grafiki itp. To apropos tego:
ZOAR napisał(a):
jesli ktos ma pomysł na gre a nie ma papieru umiejetnosci np ja zawsze mogę taką grę zaprojektować, zeby nadawało się w nią grać - jak na razie działa grupa na facebooku

Jak ktoś "nie ma umiejętności" przetworzenia swojego pomysłu na mechanikę gry, to nie bardzo jesteś w stanie mu pomóc. Tzn. być może różnica w naszym rozumowaniu wynika z tego, że na tym forum zajmujemy się głównie grami wojennymi, a Ty masz na myśli eurogry, gdzie do mechaniki często podchodzi się, powiedzmy nieco inaczej :) . I tam nieraz bywa, że grafika jest najważniejsza i jest w stanie przykryć nawet mało sensowną mechanikę gry.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SC.Big - JAK TWORZYĆ ORAZ GRAĆ ONLINE W SWOJE DZIEŁA
PostNapisane: sobota, 17 marca 2012, 07:21 
Enfant de troupe

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2012, 14:47
Posty: 3
Może faktycznie ja to widzę inaczej, bo jak napisałeś jest to pomysł bardziej dla osób poruszających się w tematyce grafiki.

Pomysł narodził się podczas gdy prowadziłem zajęcia z grafiki komputerowej dla dzieciaków (mówię tu szkoła podstawowa, gimnazjum) i wymyślałem program lekcji - a ostatnim zadaniem, który reasumował wszystkie wcześniej nabyte umiejętności było stworzenie gry planszowej i robiliśmy takie gry jak Chińczyk, Ryzyko. Dlatego tak mi się wydaje, że sam patent nie jest jakoś specjalnie skomplikowany, a przy okazji daje możliwość nauka pożytecznych rzeczy. Może ja go błędnie przedstawiam trochę przez pryzmat doświadczenia i ekscytacji takim systemem rozgrywki ;) .

Ale nie można tego upraszczać jako pomysłu do gry w eurogry - poniżej link jak to jest rozwiązane przy innej grze tj. Neuroshima hex, w którą z przyjemnością gram ze znajomymi na takiej właśnie zasadzie, która jest napewno bardzo fajną taktyczą rozgrywką - wykorzystywany jest tu własnoręcznie napisany program LOSOWACZ :) ktory umożliwia osowanie cyfr w dowolnym przedziale oraz okienko służy jako czat między połączonymi graczami.

http://screencast-o-matic.com/watch/cleI2EBnF


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.