Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 17 października 2018, 03:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: poniedziałek, 10 września 2018, 09:09 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 3 marca 2007, 19:39
Posty: 174
Lokalizacja: znikąd
Cześć,
przygotowuję kampanię crowdfundingową by wydać system bitewny T9A. Kickstarter nie obsługuje Polski, zatem wybór padł na Indiegogo. Na razie jest aktywna strona PreLaunch https://www.indiegogo.com/projects/the-9th-age-hardcover-edition/coming_soon/x/15434322.

1. Nie wiem czy ktoś byłby zainteresowanie bym dzielił się tu swoimi doświadczeniami na bieżąco?
2. Czy ktoś może polecić w okolicach Warszawy (powiedzmy do 100km) firmę obsługującą kompletację i tzw. mailing?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: poniedziałek, 10 września 2018, 09:27 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34094
Lokalizacja: Warszawa
Ja chętnie poczytam :)

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: piątek, 14 września 2018, 21:48 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 3 marca 2007, 19:39
Posty: 174
Lokalizacja: znikąd
Zacznę może od promocji, czyli jak próbuję budować grupę klientów zanim jeszcze wystartowałem z kampanią.

Generalnie uważam że jeżeli stworzymy produkt, przygotujemy kampanię, uruchomimy ją i dopiero wtedy zaczniemy promocję to już przegraliśmy. Żaden portal zbiórkowy sam nie wypromuje naszego produktu, a kampanie crowdfundingowe, które odniosły największy sukces z reguły uzyskiwały swój zakładany cel w ciągu kilkunastu pierwszych godzin zbiórki. Rekordzistą tegorocznym z naszej branży jest chyba HATE od CMON, który zakładane 200.000$ zebrał w... 20 minut. Cała zbiórka przyniosła firmie CMON niemal 1.500.000$. Takich wyników się nie uzyskuje po prostu wrzucając projekt na Kickstartera.

Ja postanowiłem budować grupę klientów kilkoma kanałami, na zasadzie 'coś musi chwycić'. Pierwszym z nich jest moja aktywność na portalu projektu T9A. Jest to jednak specyfika tej grupy docelowej... środowisko T9A w dużej części funkcjonuje w hermetycznym miniświatku na swoim portalu.

Drugim kanałem było stworzenie aplikacji na Androida wspierającego grę na stole (T9A Magic Flux). Jeżeli budujemy nową markę to stworzenie na początek małego darmowego projektu pilotażowego może być dobrym pomysłem. Nie tylko pozwala zebrać dane potencjalnych klientów na przyszłość (choć uwaga tu na RODO) ale daje także możliwość zaprezentowania siebie i swoich pomysłów. Udowodnienia, że jesteśmy w stanie poprowadzić i zarządzać projektem, dostarczyć kompletny produkt. A także pozwala nam zdobyć doświadczenie PR...

Kolejnym kanałem o którym myślałem były oczywiście Social Media, czyli nieszczęsny Mordoksiąg... ale temu medium poświęcę chyba odrębny wpis. Zupełnie niespodziewanie natomiast udało mi się zaistnieć w 'mediach branżowych' - czyli na BOLS'ie. Nieco z poczucia obowiązku publikowałem różne artykuliki w zakładce gamewire, gdzie producenci różnych gier wrzucają obwieszczenia, których nikt z reguły nie czyta. Okazało się jednak, że dwa z takich postów redaktorzy BOLS'a wyłapali i opublikowali na głównej stronie... a BOLS na samym FB ma 163 tys. polubień.

Mam również regularną stronę marki (choć jej nie promuję specjalnie), oraz stronę Pre-Lauch kampanii. Na dziś są to jednak drugorzędne elementy, choć strona marki a właściwie już firmy musi zostać dopracowana przed startem kampanii: jej rolą będzie budowa zaufania do firmy, czyli ma nie odstraszać ludzi którzy by chcieli wesprzeć projekt ale najpierw zerknąć kto to w ogóle robi...

W tej chwili do startu kampanii pozostał nieco miesiąc. Zaczynam budowanie hype'a - co kilka dni będę wypuszczał kolejne informacje o projekcie, specjalnych promocjach wyłącznie dla uczestników crowdfundingu, czy stretch goals. Jak mi pójdzie... zobaczymy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: wtorek, 18 września 2018, 10:11 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 3 marca 2007, 19:39
Posty: 174
Lokalizacja: znikąd
Z dziennika nie tak już młodego wydawcy materiałów CCPL.

Wczoraj radosne grono twórców T9A uraczyło mnie informacją, że wydanie wersji gold nie oznacza wydania wersji gold. Albo inaczej, oznacza wydanie wersji gold ale bez materiałów do druku, wyłącznie w formie suchych przepisów dobrych na drukarkę biurową. Wersja do druku będzie za kilka miesięcy. Szlak trafia cały harmonogram, dobrze że zbiórka jeszcze nie ruszyła...

... może przynajmniej się kampanię, cele, stretch goal i promocję doszlifuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: wtorek, 18 września 2018, 10:18 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34094
Lokalizacja: Warszawa
Skąd ja to znam... Nagłe zmiany, które stawiają cały proces wydawniczy pod znakiem zapytania... :)

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: czwartek, 27 września 2018, 10:15 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 3 marca 2007, 19:39
Posty: 174
Lokalizacja: znikąd
Kilka dni temu natknąłem się na nową przeszkodę, zupełnie niespodziewaną.

Mam stronę PreLaunch, zbieram adresy email, zaczynam wysyłaś Newsletter. Stronę 'marki' i pocztę mam niby na profesjonalnym hostingu. A tu tymczasem połowa maili wraca

Kod:
XXX.XXX.XXX.XXXX Unfortunately, messages from [XXX.XXX.XXX.XXXX] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [BN3NAM04FT038.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: środa, 3 października 2018, 12:50 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 3 marca 2007, 19:39
Posty: 174
Lokalizacja: znikąd
Dlaczego warto założyć pre-launch page?

Jakiś miesiąc po uruchomieniu pre-launch page Indiegogo przygotowało dla mnie ofertę z obniżką ich marży, jeżeli w określonym czasie przekształcę pre-launch page w pełną kampanię. Ponieważ start kampanii nie zależy ode mnie, niestety nie skorzystam. Dla innych myślących o crowdfundingu na tej platformie może to być ważna informacja. Niestety nie mam pojęcia jakie kryteria trzeba spełnić by platforma zakwalifikowała kampanię do takiej promocji - dla mnie upłynęło około 30 dni od założenia PreLaunch page, do tego uzyskałem ponad 150 subskrybentów na liście mailingowej powiązanej z kampanią, miałem też około 1000 'unique visitors'. Czy coś z tego wpływa na decyzję Indiegogo...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: piątek, 12 października 2018, 09:09 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 3 marca 2007, 19:39
Posty: 174
Lokalizacja: znikąd
Świata kickstarterów odsłona kolejna. Na tym rynku działają firmy, które chętnie przejmą ciekawy pomysł na grę i odkupią prawa autorskie w zamian za procent z zysku. Mają kapitał na promocję, doświadczenie w prowadzeniu crowdfundingu i biura za granicą umożliwiające im skorzystanie z platformy Kick Starter.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: piątek, 12 października 2018, 14:34 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34094
Lokalizacja: Warszawa
Pewnym problemem może być tylko fakt, że sam pomysł na grę nie jest przedmiotem prawa autorskiego. Musi się zmaterializować i przybrać bardzo konkretne kształty. Z kolei wydaje mi się, że dość trudno na takim bardzo wstępnym etapie ocenić co przyniesie zysk i dobrze się sprzeda. Domyślam się, że jak już przejmują to bardziej zaawansowane projekty.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania crowdfundingowa - howto
PostNapisane: sobota, 13 października 2018, 06:45 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 3 marca 2007, 19:39
Posty: 174
Lokalizacja: znikąd
Gry to w ogóle kiepski temat dla prawa autorskiego. Mechaniki nie jesteś w stanie ochronić ani z prawa autorskiego ani poprzez ochronę patentową. Chronić można elementy stanowiące odrębne dzieła (grafiki, wzory figurek albo elementy takie jak diale z X-winga)

Firma która się do mnie odezwała szuka faktycznie niemal gotowych produktów, które ktoś był już gotów sam wrzucać w kickstartera. No i raczej nie myślą o niszowych rozwiązaniach tylko takich gdzie się da znaleźć kilka tysięcy wspierających.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.