[2008] Gry wojenne biorące udział w konkursie
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Dla mnie gra planszowa to taka gra, którą mogę rozegrać bez żadnych dodatkowych komponentów. Skoro "Babel 13" jest dodatkiem do gry i nie można go rozegrać samodzielnie, nie jest dla mnie grą planszową. Tak samo można by umieścić (jeśli spełniałyby kryteria "polskości" i daty wydania) - Terrain Pack do Memoir 44, dodatek do Conflict of Heroes z bagnem (mapa jest) i dwoma scenariuszami czy Battle Pack'i do Combat Commandera.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- wujaw
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Nie bardzo jestem uprawniony do wypowiadania się w imieniu wszystkich, którzy decydowali, ale ogólnie szukaliśmy według słów kluczy :2008 (?, co ja gadam, przecież to nie słowo), polska, planszowa, wojenna.Babel 13 to spory, pudełkowy, osobno sprzedawany na rynku dodatek do realnie polskiej planszowej gry wojennej.To go wyróżnia od dodatków TiSa.clown pisze:Dla mnie gra planszowa to taka gra, którą mogę rozegrać bez żadnych dodatkowych komponentów. Skoro "Babel 13" jest dodatkiem do gry i nie można go rozegrać samodzielnie, nie jest dla mnie grą planszową. Tak samo można by umieścić (jeśli spełniałyby kryteria "polskości" i daty wydania) - Terrain Pack do Memoir 44, dodatek do Conflict of Heroes z bagnem (mapa jest) i dwoma scenariuszami czy Battle Pack'i do Combat Commandera.
Napisałeś "dla mnie"...Widać dla innych inaczej, ja osobiście szanuję Twoje zdanie, co nie oznacza, że muszę zmieniać własne.
W przypadku niedookreślonych kryteriów (brak wiążącej definicji) kapituła kieruje się własnym wyczuciem i demokratycznym głosowaniem.Nie było ono w kilku przypadkach jednomyślne.
- wujaw
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Ostateczne decyzje niedługo zapadną. Stawiając sprawę w pełni jasno, Babel nie jest samodzielny, regulamin tego kryterium nie wskazuje.Tym kierowała się kapituła. Ponieważ ostateczna wykładnia regulaminu należy do koordynatora z Gildii i admina Forum Strategie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zajęli oficjalne stanowisko w tej sprawie.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez wujaw, łącznie zmieniany 2 razy.
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Ja Ciebie wujawie nie nakłaniam do zmiany zdania wyrażam swoje wątpliwości w temacie, bo tak, a nie inaczej rozumiem pojęcie gry planszowej.Napisałeś "dla mnie"...Widać dla innych inaczej, ja osobiście szanuję Twoje zdanie, co nie oznacza, że muszę zmieniać własne.
Zgadzam się w kwestii "samodzielności". Dodanie tego zwrotu spowodowałby, że termin "gra planszowa" nie byłby tak niedookreślony i nie byłoby kwestii dyskusyjnych. Rozumiem, że Kapituła o tym decyduje, niemniej dodatek (nawet jeżeli jest spory) nie mieści się w moim pojęciu "gry planszowej".
Dodatki wydawane w TiSie też teoretycznie mogłyby być podciągnięte pod ten termin, bo mają planszę i żetony i są uzupełnieniem realnie polskiej gry wojennej i są sprzedawane oddzielnie.
A co np. z nowym Bagrationem, wydanym w dwóch numerach TiSa głośno myślę, ale tu też sprawa mogłaby być dyskusyjna.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez clown, łącznie zmieniany 1 raz.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
W sumie zgadzam się. Tak to było interpretowane podczas pierwszej i drugiej edycji, że gra powinna być samodzielna. To, że ma duże ładne pudełko bądź inne gadżety nie powinno być decydujące. Kapituła sama uważa, że samodzielna nie jest. Skoro regulamin ostatecznie zostawia interpretację nam tzn. mi i koordynatorowi Gildii, ja jestem zdania, że ta gra powinna wylecieć. Jeśli koordynator Gildii jest tego samego zdania, proponuję usunąć ją z listy i zostawić listę gier bez tej jednej. Jeśli nie, zostaje tak jak jest.
Prosiłbym o szybką decyzję dziś do wieczora i niech koordynator Gildii albo Takeo Takagi ją zakomunikują. I tak termin na podjęcie decyzji był do wczoraj i dzisiaj powinnyśmy zaczynać głosowanie, więc zdecydujmy już ostatecznie co zostaje, a co nie i zaczynajmy III etap.
Za późno to wszystko wychodzi i potem mamy opóźnienia.
Prosiłbym o szybką decyzję dziś do wieczora i niech koordynator Gildii albo Takeo Takagi ją zakomunikują. I tak termin na podjęcie decyzji był do wczoraj i dzisiaj powinnyśmy zaczynać głosowanie, więc zdecydujmy już ostatecznie co zostaje, a co nie i zaczynajmy III etap.
Za późno to wszystko wychodzi i potem mamy opóźnienia.
Ostatnio zmieniony wtorek, 7 grudnia 2010, 18:43 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Mamy kolejny dzień i jest już godzina 15-ta. Wczoraj Gildia miała się odezwać w sprawie wykreślenia z listy "Babel 13". Mimo, że Kapituła wciągnęła ją na listę, ja byłem zdania, że nie kwalifikuje się ona do Konkursu. Jako, że sam nie mogę podejmować decyzji interpretacyjnych, bo regulamin stanowi, że rozstrzygamy te sprawy wspólnie z koordynatorem Gildii, nie mogę nic tu zmienić. Całodniowe milczenie muszę potraktować jako zgodę na listę w obecnym kształcie.
Zatem, ostatecznie lista pozostaje w kształcie ustalonym przez Kapitułę. I tym samym rozpoczyna się głosowanie, które i tak powinno się rozpocząć już wczoraj. Mam nadzieję, że kolejne etapy Konkursu przebiegną już bez niespodzianek.
Zatem, ostatecznie lista pozostaje w kształcie ustalonym przez Kapitułę. I tym samym rozpoczyna się głosowanie, które i tak powinno się rozpocząć już wczoraj. Mam nadzieję, że kolejne etapy Konkursu przebiegną już bez niespodzianek.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Jak dla mnie, i to jest moje prywatne zdanie, w konkursie powinien być tylko TiS. Wbrew opinii niektórych zamierzam zagłosować i widzę jedną grę na którą na tle tej posuchy mogę oddać głos, chociaż w pełni też mnie ona nie zachwyca. Tyle z mojej strony.
Ostatnio zmieniony wtorek, 7 grudnia 2010, 18:48 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Enfant de troupe
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 1 lutego 2009, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem się zarejestrować.
Być może moja wypowiedź nie będzie obiektywna (tak jak mój głos oddany w konkursie) ponieważ Neuroshima Hex to moja ulubiona gra i mam na jej punkcie lekkiego bzika, lecz mimo to, a moze właśnie dlatego postanowiłem skomentować opinię, jakoby Babel13 nie był wystarczająco samodzielny.
Muszę przyznać, ze przed oddaniem głosu sam zastanowiłem się nad tą kwestią, ale moje zastanawianie trwało minutę.
Jako fan tej gry niedawno wymyśliłem sposób jak można dzięki grze podstawowej i dodatku mogłyby grać 2, a nawet 3 pary w tym samym czasie (oczywiście grając innymi armiami). Otóż z załączonych w Babelu terenów można spokojnie złożyć przynajmniej jedną dodatkową planszę. Fakt, że nie będzie się przedstawiała tak ładnie jak ta z podstawki, ale bez problemu można na niej grać.
W dodatku Babel13 otrzymujemy nie jedną ale 2 armię, co praktycznie sprawia, że można potraktować Babel13 jako grę dwuosobową.
Jedyne co jest w podstawce, a brak w dodatku to znaczników obrażeń, bez których z resztą można sobie poradzić bez większych problemów.
Reasumująć uważam Babel13 za dodatek genialny który może działać samodzielnie, choć z podstawową wersją prezentuje się znacznie lepiej. Posiada wszystkie konieczne elementy do gry. Jedyne co w Babelu nie może być samodzielne to jego instrukcja która zakłada że gracze znają już podstawy gry.
Babel13 to jednocześnie dodatek i minigierka dwuosobowa, dużych możliwościach modyfikacji planszy.
Czego więc wg Was jej brakuje?
Być może moja wypowiedź nie będzie obiektywna (tak jak mój głos oddany w konkursie) ponieważ Neuroshima Hex to moja ulubiona gra i mam na jej punkcie lekkiego bzika, lecz mimo to, a moze właśnie dlatego postanowiłem skomentować opinię, jakoby Babel13 nie był wystarczająco samodzielny.
Muszę przyznać, ze przed oddaniem głosu sam zastanowiłem się nad tą kwestią, ale moje zastanawianie trwało minutę.
Jako fan tej gry niedawno wymyśliłem sposób jak można dzięki grze podstawowej i dodatku mogłyby grać 2, a nawet 3 pary w tym samym czasie (oczywiście grając innymi armiami). Otóż z załączonych w Babelu terenów można spokojnie złożyć przynajmniej jedną dodatkową planszę. Fakt, że nie będzie się przedstawiała tak ładnie jak ta z podstawki, ale bez problemu można na niej grać.
W dodatku Babel13 otrzymujemy nie jedną ale 2 armię, co praktycznie sprawia, że można potraktować Babel13 jako grę dwuosobową.
Jedyne co jest w podstawce, a brak w dodatku to znaczników obrażeń, bez których z resztą można sobie poradzić bez większych problemów.
Reasumująć uważam Babel13 za dodatek genialny który może działać samodzielnie, choć z podstawową wersją prezentuje się znacznie lepiej. Posiada wszystkie konieczne elementy do gry. Jedyne co w Babelu nie może być samodzielne to jego instrukcja która zakłada że gracze znają już podstawy gry.
Babel13 to jednocześnie dodatek i minigierka dwuosobowa, dużych możliwościach modyfikacji planszy.
Czego więc wg Was jej brakuje?
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Moim zdaniem właśnie wymieniłeś te rzeczy.
Załóżmy, że nigdy wcześniej nie grałeś NH. Czy kupując Babel jesteś w stanie zagrać?
Brak markerów nie jest pewnie tak uciążliwy jak brak instrukcji. Musisz kupić "podstawkę" lub starać się dostać ją samą bo bez niej nie zagrasz.
Inna sprawa jeżeli ta jest ogólnie dostępna w sieci - wtedy moim zdaniem jest to okoliczność łagodząca
Załóżmy, że nigdy wcześniej nie grałeś NH. Czy kupując Babel jesteś w stanie zagrać?
Brak markerów nie jest pewnie tak uciążliwy jak brak instrukcji. Musisz kupić "podstawkę" lub starać się dostać ją samą bo bez niej nie zagrasz.
Inna sprawa jeżeli ta jest ogólnie dostępna w sieci - wtedy moim zdaniem jest to okoliczność łagodząca
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- wujaw
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Witaj na forum!Nabuchodonozor pisze:Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem się zarejestrować.
Być może moja wypowiedź nie będzie obiektywna (tak jak mój głos oddany w konkursie) ponieważ Neuroshima Hex to moja ulubiona gra i mam na jej punkcie lekkiego bzika, lecz mimo to, a moze właśnie dlatego postanowiłem skomentować opinię, jakoby Babel13 nie był wystarczająco samodzielny.
Muszę przyznać, ze przed oddaniem głosu sam zastanowiłem się nad tą kwestią, ale moje zastanawianie trwało minutę.
Jako fan tej gry niedawno wymyśliłem sposób jak można dzięki grze podstawowej i dodatku mogłyby grać 2, a nawet 3 pary w tym samym czasie (oczywiście grając innymi armiami). Otóż z załączonych w Babelu terenów można spokojnie złożyć przynajmniej jedną dodatkową planszę. Fakt, że nie będzie się przedstawiała tak ładnie jak ta z podstawki, ale bez problemu można na niej grać.
W dodatku Babel13 otrzymujemy nie jedną ale 2 armię, co praktycznie sprawia, że można potraktować Babel13 jako grę dwuosobową.
Jedyne co jest w podstawce, a brak w dodatku to znaczników obrażeń, bez których z resztą można sobie poradzić bez większych problemów.
Reasumująć uważam Babel13 za dodatek genialny który może działać samodzielnie, choć z podstawową wersją prezentuje się znacznie lepiej. Posiada wszystkie konieczne elementy do gry. Jedyne co w Babelu nie może być samodzielne to jego instrukcja która zakłada że gracze znają już podstawy gry.
Babel13 to jednocześnie dodatek i minigierka dwuosobowa, dużych możliwościach modyfikacji planszy.
Czego więc wg Was jej brakuje?
Ponieważ Babel 13 jest oficjalnie dopuszczony do konkursu Twój głos nie pójdzie na marne.Polskich gier wojennych poza TiSem wydaje się tak mało, że wg. mnie autentycznie szkoda by było, żeby taki rodzynek nie trafił na listę.
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Instrukcja do Neuroshimy Hex jest ogólnie dostępna w internecie. Także różne FAQ, inne armie, dodatki, modyfikacje zasad itp. Akurat pod tym względem wydawca i autor podążają w bardzo dobrym kierunku.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
-
- Enfant de troupe
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 1 lutego 2009, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie wiem dlaczego piszesz "niby". Odpowiedz na moje argumentyBogus_law pisze:Instrukcji jak w tą niby samodzielna grę grać ?Nabuchodonozor pisze: Czego więc wg Was jej brakuje?
To prawda, że bez instrukcji nie umiałbym grać, ale okoliczność łagodząca o której napisałeś właśnie istnieje, ponieważ instrukcję można bez większego problemu można znaleść w internecie, między innymi na BGGMoim zdaniem właśnie wymieniłeś te rzeczy.
Załóżmy, że nigdy wcześniej nie grałeś NH. Czy kupując Babel jesteś w stanie zagrać?
Brak markerów nie jest pewnie tak uciążliwy jak brak instrukcji. Musisz kupić "podstawkę" lub starać się dostać ją samą bo bez niej nie zagrasz.
Inna sprawa jeżeli ta jest ogólnie dostępna w sieci - wtedy moim zdaniem jest to okoliczność łagodząca
Z resztą jeszcze przed chwilą pisaliście, że nie pasuje do konkursu, bo nie jest samodzielna, bo nie ma planszy. Myślę, że na te argumenty odpowiedziałem. Czy brak instrukcji przekreśla produkt jako wojenną grę planszową? :>
Również witam Z tym większą przyjemnością, że jesteśmy z tego samego miasta :jupi:Witaj na forum!
Ponieważ Babel 13 jest oficjalnie dopuszczony do konkursu Twój głos nie pójdzie na marne.Polskich gier wojennych poza TiSem wydaje się tak mało, że wg. mnie autentycznie szkoda by było, żeby taki rodzynek nie trafił na listę.
Jestem tego samego zdania co Ty i myślę, że głosowanie to potwierdzi[/quote]