Jaka gra bitewna podobna do Command&Colors?
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Jaka gra bitewna podobna do Command&Colors?
Naszło mnie i teraz z chęcią stałbym się posiadaczem lżejszego kalibru gry bitewnej.
Inspiracja była gra Command&Colors i tak jak ona najlepiej by można było rozegrać ją w czasie 2-3 godzin, by miała karty, specjalne kostki.
Tylko najlepiej by miała dobrą opcję na 3 osoby.
Dobrze gdyby była opcja by można było „kupować” jednostki z określonej puli.
Symulowane bitwy na długo sprzed 1 wojny światowej.
Szukam takich tytułów a może przypadkiem jeszcze ma ktoś do sprzedania.
A tak w ogóle to czy można zagrać w Command&Colors bez posiadania pierwszej części tej gry?
Chyba w pozostałych częściach nie ma instrukcji tylko uzupełnienia.
Kosztują tyle samo a nie maja pełnej funkcjonalności.
Czy nie ma możliwości by kupić tę interesującą część tej gry samodzielnie?
Inspiracja była gra Command&Colors i tak jak ona najlepiej by można było rozegrać ją w czasie 2-3 godzin, by miała karty, specjalne kostki.
Tylko najlepiej by miała dobrą opcję na 3 osoby.
Dobrze gdyby była opcja by można było „kupować” jednostki z określonej puli.
Symulowane bitwy na długo sprzed 1 wojny światowej.
Szukam takich tytułów a może przypadkiem jeszcze ma ktoś do sprzedania.
A tak w ogóle to czy można zagrać w Command&Colors bez posiadania pierwszej części tej gry?
Chyba w pozostałych częściach nie ma instrukcji tylko uzupełnienia.
Kosztują tyle samo a nie maja pełnej funkcjonalności.
Czy nie ma możliwości by kupić tę interesującą część tej gry samodzielnie?
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Jest BattleLore. Nie grałem, choć mam ochotę spróbować.Silver pisze:Naszło mnie i teraz z chęcią stałbym się posiadaczem lżejszego kalibru gry bitewnej.
Inspiracja była gra Command&Colors i tak jak ona najlepiej by można było rozegrać ją w czasie 2-3 godzin, by miała karty, specjalne kostki.
Tylko najlepiej by miała dobrą opcję na 3 osoby.
Dobrze gdyby była opcja by można było „kupować” jednostki z określonej puli.
Symulowane bitwy na długo sprzed 1 wojny światowej.
Szukam takich tytułów a może przypadkiem jeszcze ma ktoś do sprzedania.
Co do C&C.Silver pisze: Chyba w pozostałych częściach nie ma instrukcji tylko uzupełnienia.
Kosztują tyle samo a nie maja pełnej funkcjonalności.
Czy nie ma możliwości by kupić tę interesującą część tej gry samodzielnie?
Z instrukcją to nie ma problemu - ściągasz z netu. Problem jest z kartami rozkazów i dlatego nie da się grać w dodatki bez podstawki. Dopiero to co ma wyjść niebawem ma mieć karty.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Silver zdaje się miał na myśli taki eurogrowy system bitewny .AWu pisze:Nie kojarze jakiegos fajnego systemu bitewnego sredniowiecze-antyk
z kartami i dziwacznymi kostkami.
Nie wydziwiaj i sprobuj DBA :>
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Cóż chyba póki co nie znajdę takiej idealnej dla mnie gry.
Zaciekawiły mnie więc gry bez kart ale przedstawiające bitwy sprzed setek i więcej lat.
Parę tytułów: SPQR,Caesar in Alexandria, Great Battles of Alexander, Caesar Conquest of Gaul, i jeszcze jedna raczej nie bitewna zainteresowała mnie Rise of the roman republic
Tylko które pozwalają na konstruowanie własnych scenariuszy, by gra nie trwała powyżej 3 godzin, instrukcja (przepisy) nie za bardzo rozbudowane-prostrze i by dodatkowo była opcja na 3 osoby?
Zaciekawiły mnie więc gry bez kart ale przedstawiające bitwy sprzed setek i więcej lat.
Parę tytułów: SPQR,Caesar in Alexandria, Great Battles of Alexander, Caesar Conquest of Gaul, i jeszcze jedna raczej nie bitewna zainteresowała mnie Rise of the roman republic
Tylko które pozwalają na konstruowanie własnych scenariuszy, by gra nie trwała powyżej 3 godzin, instrukcja (przepisy) nie za bardzo rozbudowane-prostrze i by dodatkowo była opcja na 3 osoby?
- wujaw
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
GBoH jest godna polecenia i jest to mój ulubiony system w ogóle, ale do 3 godzin to tylko niektóre bitwy rozegra.
Z SPQRa nie wiem, czy w ogóle któraś "pójdzie" w tym czasie.
Mechanika jest dość zawiła mimo wszystko, a i wyjątków nie brakuje.Do tego specyfika poszczególnych armii itd.
Nie można też taić, że część scenariuszy jest tak jednostronna, że można się załamać.
Niby stoją dwie porównywalne armie, a za chwilę można zbierać żetony.
To na ogół efekt utraty kawalerii na jakimś skrzydle.
Z SPQRa nie wiem, czy w ogóle któraś "pójdzie" w tym czasie.
Mechanika jest dość zawiła mimo wszystko, a i wyjątków nie brakuje.Do tego specyfika poszczególnych armii itd.
Nie można też taić, że część scenariuszy jest tak jednostronna, że można się załamać.
Niby stoją dwie porównywalne armie, a za chwilę można zbierać żetony.
To na ogół efekt utraty kawalerii na jakimś skrzydle.
Dopiszę się nieco do kolegów z Zimnej Północy, Gdzie Pingwiny i Białe Niedźwiedzie
GBoH ma rozmaite scenariusze, większe i mniejsze. "Średnie" rozgrywa się zazwyczaj nieco dłużej niż trzy godziny - mówimy tu o graczach pewnych zasad i możliwości systemu.
Nie znaczy to, że nie ma mniejszych scenariuszy, które można rozgrywać zazwyczaj na "półmapach" z GMT. Są scenariusze, które można skończyć w 2 godziny. Najczęściej - te małe scenariusze raczej nie występują w "podstawkach", gdzie twórcy koncentrują się na legendarnych starciach (Granik, Gaugamela, Heraklea, Zama itd. itd.).
Te mniejsze najczęściej są dostępne na sieci ze starych numerów C3i - gazety z materiałami do gier GMT - w postaci plików pdf.
Czasami mniejszy scenariusz oznacza jednak mniej zabawy - zwłaszcza te "najstarsze" nie są jakoś sympatyczne do gry. Nie znaczy to w każdym razie, że nie mogą być ciekawe.
Jeśli ktoś chciałby szybciej rozgrywać bitwy z GBoH - to można zainteresować się SIMPLE GBoH. Jest to inny zestaw zasad, który trzeba nabyć odrębnie - gra się jednak na tych samych żetonach, na tych samych mapach. Nazwa "Proste" jest nieco myląca - rozgrywka toczy się szybciej, ale jednocześnie "inaczej"... Dwa systemy mają swoich zwolenników i przeciwników, nie mnie to teraz rozsądzać (zresztą, jak to rozsądzić?). Większość bitew w Simple nie powinna trwać dłużej niż 3h.
Caesar in Alexandria? Może Itagaki mógłby coś więcej napisać na temat tej gry, znany mi szczęśliwy posiadacz tej gry.
To, co dobre - w zdecydowaną większość scenariuszy systemu GBoH da się grać na więcej niż dwie osoby - dzieląc się armią/flotą. Trochę trudniej jest w przypadku Simple GBoH, z uwagi na tamtejsze zasady, nie jest to jednak niemożliwe.
Edyt:
Ale my tu gadu gadu o GBoH, a jest przecież jeszcze Maneouvre z GMT. Okres napoleoński - są karty i kostki. Lżejsza gra wojenna jak nic... choć realizmu historycznego tam bym nie szukał. Jako gra bardzo fajne.
GBoH ma rozmaite scenariusze, większe i mniejsze. "Średnie" rozgrywa się zazwyczaj nieco dłużej niż trzy godziny - mówimy tu o graczach pewnych zasad i możliwości systemu.
Nie znaczy to, że nie ma mniejszych scenariuszy, które można rozgrywać zazwyczaj na "półmapach" z GMT. Są scenariusze, które można skończyć w 2 godziny. Najczęściej - te małe scenariusze raczej nie występują w "podstawkach", gdzie twórcy koncentrują się na legendarnych starciach (Granik, Gaugamela, Heraklea, Zama itd. itd.).
Te mniejsze najczęściej są dostępne na sieci ze starych numerów C3i - gazety z materiałami do gier GMT - w postaci plików pdf.
Czasami mniejszy scenariusz oznacza jednak mniej zabawy - zwłaszcza te "najstarsze" nie są jakoś sympatyczne do gry. Nie znaczy to w każdym razie, że nie mogą być ciekawe.
Jeśli ktoś chciałby szybciej rozgrywać bitwy z GBoH - to można zainteresować się SIMPLE GBoH. Jest to inny zestaw zasad, który trzeba nabyć odrębnie - gra się jednak na tych samych żetonach, na tych samych mapach. Nazwa "Proste" jest nieco myląca - rozgrywka toczy się szybciej, ale jednocześnie "inaczej"... Dwa systemy mają swoich zwolenników i przeciwników, nie mnie to teraz rozsądzać (zresztą, jak to rozsądzić?). Większość bitew w Simple nie powinna trwać dłużej niż 3h.
Caesar in Alexandria? Może Itagaki mógłby coś więcej napisać na temat tej gry, znany mi szczęśliwy posiadacz tej gry.
To, co dobre - w zdecydowaną większość scenariuszy systemu GBoH da się grać na więcej niż dwie osoby - dzieląc się armią/flotą. Trochę trudniej jest w przypadku Simple GBoH, z uwagi na tamtejsze zasady, nie jest to jednak niemożliwe.
Edyt:
Ale my tu gadu gadu o GBoH, a jest przecież jeszcze Maneouvre z GMT. Okres napoleoński - są karty i kostki. Lżejsza gra wojenna jak nic... choć realizmu historycznego tam bym nie szukał. Jako gra bardzo fajne.
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
- wujaw
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
To już lepiej wygląda Commands & Colors, gdzie autor dość dobrze obszedł się z tematem różnorodności rodzajów wojsk, oraz mechaniki i na ołtarzu grywalności złożył głównie kwestię jakości wojsk.RyTo pisze:
Ale my tu gadu gadu o GBoH, a jest przecież jeszcze Maneouvre z GMT. Okres napoleoński - są karty i kostki. Lżejsza gra wojenna jak nic... choć realizmu historycznego tam bym nie szukał. Jako gra bardzo fajne.
W efekcie musiał trochę rozmnożyć czasem armie, bo inaczej wodzowie wygrywający mniejszymi, ale lepszymi jakościowo armiami w C&C zawsze by przegrywali.
Warto w ramach anegdoty nadmienić, że do perfekcji w tym systemie doprowadzono mechanizm skłaniania do zakupu rozszerzeń.
W pierwszym dodatku nie ma kart i mapy, więc nie jest samodzielny, w drugim dostajesz twardą, ładną mapę, która jest jednocześnie połówką mapy do epic battles, żeby mieć całą musisz dokupić trzeci, który żeby wykorzystać musisz mieć z kolei podstawkę i drugi dodatek.
Do rozszerzenia nr 4 potrzeba już chyba wszystkich dotychczasowych.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Poza Commands & Colors w tej serii na niemal tych samych zasadach jest jeszcze szereg gier, poza wspomnianymi np. jeszcze Battle Lore, kiedyś była też gra o wojnie secesyjnej. Generalnie w sumie co najmniej 4 tytuły z Memoirem, a szykowany jest piąty. Wszystkie w zasadzie "na jedno kopyto", dlatego mnie to jakoś szczególnie nie pociąga. Natomiast co do GBoH, to już wydaje mi się inna liga .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Itagaki by się wypowiedział więcej gdyby on i RyTo nie miał tylu innych pozycji do spróbowaniaRyTo pisze:Caesar in Alexandria? Może Itagaki mógłby coś więcej napisać na temat tej gry, znany mi szczęśliwy posiadacz tej gry.
CinA oparty jest na zasadach SIMPLE, ma element walk morskich. Są, z tego co pamiętam tylko trzy scenariusze, wszystkie na tej samej mapie wiec mało urozmaicenia.
Ale jeżeli historyczność nie jest w czołowce wymagań to taki SPQR czy Alexander w SIMPLE to dużo zabawy i to dość szybkiej- jak RyTo wspomniał w w 3 h większość bitw się powinna zamknąć...
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
może coś takiego. http://boardgamegeek.com/boardgame/31542
nie znam szerzej i nie wiem, czy da się to dostać, ale generalnie chyba odpowiada twojej specyfikacji i ma sporo rozszerzeń.
nie znam szerzej i nie wiem, czy da się to dostać, ale generalnie chyba odpowiada twojej specyfikacji i ma sporo rozszerzeń.