Stawka większa niż życie (Inte-gra & TVP S.A.)
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Dziś byliśmy w drukarni...
Raport.
Elementy super!!!
Kompletacja w trakcie.
2 października po 15 gry są u nas.. Zatem przygoda się zaczyna.
Raport.
Elementy super!!!
Kompletacja w trakcie.
2 października po 15 gry są u nas.. Zatem przygoda się zaczyna.
hea
- SPIDIvonMARDER
- Hauptmann
- Posty: 766
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Kto jest z Warszawy już dziś może odebrać swój egz. (proszę na pv). Zapewne odwiedzę Smolną
A wysyłkę rozpoczynamy w poniedziałek
A wysyłkę rozpoczynamy w poniedziałek
hea
- Yautay
- Sergent
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 15:38
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Mamy poniedziałek
Żona zamówiła na Rebelu - patrzę a tam dalej czekaja na premierę...
Czy Janek nada szyfrogram..?
Pozdrówka
M
Żona zamówiła na Rebelu - patrzę a tam dalej czekaja na premierę...
Czy Janek nada szyfrogram..?
Pozdrówka
M
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
J23 nadaje...
Zuzanny nie ma w domu.. pierwsze skowronki wyfruwają jutro nad Bałtyk...
Zuzanny nie ma w domu.. pierwsze skowronki wyfruwają jutro nad Bałtyk...
hea
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Ilu z Was zwróciło uwagę, że to jest gra planszowa o zwalczaniu organizacji terrorystycznej nielegalnych imigrantów z Niemiec?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Premiera gry „Stawka większa niż życie” - relacja na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=118
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=118
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- SPIDIvonMARDER
- Hauptmann
- Posty: 766
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Wygląda to kosmicznie Fajnie, że gry planszowe też mają premiery z taką oprawą niczym Harry Potter.
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 875
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 139 times
- Kontakt:
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Pozostaje życzyć takich premier także grom heksowym
no school, no work, no problem
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Dodam tylko nieskromnie, że grupę rekonstrukcyjną wydawcom ja polecałem .SPIDIvonMARDER pisze:Wygląda to kosmicznie Fajnie, że gry planszowe też mają premiery z taką oprawą niczym Harry Potter.
Ano, jak będzie większy budżet, to może i gry heksowe czegoś takiego doczekają, ale wymiana doświadczeń uczy też, że im większy budżet, tym więcej różnego rodzaju problemów.cadrach pisze:Pozostaje życzyć takich premier także grom heksowym
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Yautay
- Sergent
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 15:38
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Witajcie,
Troszkę nie miałem pojęcia czy założyć nowy temat w dziale II WW, czy pytać tutaj? Na wstępie proszę moderatorów za wyrozumiałość
Wczoraj graliśmy z Żoną w Stawkę - na razie pierwszy scenariusz szkoleniowy, dziś w planach drugi.
Pierwsze wrażenia pozytywne, choć scenariusz pierwszy wydaje się być troszkę bez celu z punktu widzenia rozgrywki - ale należy pamiętać że chodzi tu o zapoznanie się z mechaniką gry a nie realizację jej celów.
W trakcie rozgrywki pojawiły się również wątpliwości, stąd proszę autorów o sprostowanie:
1) Karty planowania - na początku etapu zagrywamy losowo wybrane z puli, czy świadomie z ręki (zakładam że losowo)?
2) Limit przedmiotów w lokacjach - czy jeżeli gracze odkryją wszystkie przedmioty w sektorach, to wykorzystane nigdy nie wracają do gry w danym scenariuszu, czy należy je jednak po przetasowaniu rozmieścić we właściwych sektorach? (zakładam że nie wracają do gry)?
3) Ściśle tajne - kiedy można zagrać kartę w celu pozyskania dowodów - rozumiem że w DOWOLNYM momencie podczas aktywacji agenta który posiada kartę ŚT. Oraz że wymiana na dowody nie kosztuje nic z puli PA? Natomiast dowody obciążają wszystkie kolory uwzgl. na karcie ŚT.
4) Kasetka - zasadniczo wszystko przejrzyste, ale czy możliwa jest następująca sytuacja:
" W lokalizacji z odkrytą kasetką jest Kloss, Marta podczas aktywacji wchodzi na to pole wykonując ruch, następnie podejmuję próbę otwarcia kasetki rzucając kośćmi - otwiera pozyskując ŚT - wymienia na dowody obciążające Klossa i próbuję nawiązać rozmowę z Klossem?"
5) Ingrid Heizer - Czy możecie rozwinąć zdanie z karty agenta: " W razie braku (pojedynczego sukcesu w rozmowie) Ingrid zdradza (podwójny sukces w rozmowie)." Czy to znaczy, że jeśli Ingrid nie zdobędzie podczas rozmowy dowodu na wrogiego agenta - wówczas sama wyjawia dwa dowody na siebie?
Na razie tyle
I jeszcze dodam..
Planujecie otworzyć stronę gry na BGG?
Pozdrawiam!
Michał
Troszkę nie miałem pojęcia czy założyć nowy temat w dziale II WW, czy pytać tutaj? Na wstępie proszę moderatorów za wyrozumiałość
Wczoraj graliśmy z Żoną w Stawkę - na razie pierwszy scenariusz szkoleniowy, dziś w planach drugi.
Pierwsze wrażenia pozytywne, choć scenariusz pierwszy wydaje się być troszkę bez celu z punktu widzenia rozgrywki - ale należy pamiętać że chodzi tu o zapoznanie się z mechaniką gry a nie realizację jej celów.
W trakcie rozgrywki pojawiły się również wątpliwości, stąd proszę autorów o sprostowanie:
1) Karty planowania - na początku etapu zagrywamy losowo wybrane z puli, czy świadomie z ręki (zakładam że losowo)?
2) Limit przedmiotów w lokacjach - czy jeżeli gracze odkryją wszystkie przedmioty w sektorach, to wykorzystane nigdy nie wracają do gry w danym scenariuszu, czy należy je jednak po przetasowaniu rozmieścić we właściwych sektorach? (zakładam że nie wracają do gry)?
3) Ściśle tajne - kiedy można zagrać kartę w celu pozyskania dowodów - rozumiem że w DOWOLNYM momencie podczas aktywacji agenta który posiada kartę ŚT. Oraz że wymiana na dowody nie kosztuje nic z puli PA? Natomiast dowody obciążają wszystkie kolory uwzgl. na karcie ŚT.
4) Kasetka - zasadniczo wszystko przejrzyste, ale czy możliwa jest następująca sytuacja:
" W lokalizacji z odkrytą kasetką jest Kloss, Marta podczas aktywacji wchodzi na to pole wykonując ruch, następnie podejmuję próbę otwarcia kasetki rzucając kośćmi - otwiera pozyskując ŚT - wymienia na dowody obciążające Klossa i próbuję nawiązać rozmowę z Klossem?"
5) Ingrid Heizer - Czy możecie rozwinąć zdanie z karty agenta: " W razie braku (pojedynczego sukcesu w rozmowie) Ingrid zdradza (podwójny sukces w rozmowie)." Czy to znaczy, że jeśli Ingrid nie zdobędzie podczas rozmowy dowodu na wrogiego agenta - wówczas sama wyjawia dwa dowody na siebie?
Na razie tyle
I jeszcze dodam..
Planujecie otworzyć stronę gry na BGG?
Pozdrawiam!
Michał
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Już śpieszymy z odpowiedziami
1) Karty planowania - na początku etapu zagrywamy losowo wybrane z puli, czy świadomie z ręki (zakładam że losowo)?
- Oczywiście, że nie losowo. Gracze sami świadomie podejmują decyzje, czy chcą się ruszać jako pierwsi czy nie. Ma to duże znaczenie w rozgrywce zaawansowanej bowiem zawsze jest coś za coś. Szybszy ruch, mniej uzupełniamy kart reakcji, po za tym przeciwnik otrzymuje o jeden więcej żeton zagrożenia.
2) Limit przedmiotów w lokacjach - czy jeżeli gracze odkryją wszystkie przedmioty w sektorach, to wykorzystane nigdy nie wracają do gry w danym scenariuszu, czy należy je jednak po przetasowaniu rozmieścić we właściwych sektorach? (zakładam że nie wracają do gry)?
- Dokładnie tak. Jeśli Gracze "wyczyszczą" lokację z przedmiotów, które nawet zostaną później wykorzystane jako dowody lub ich cechy.. to nie wracają do gry...
3) Ściśle tajne - kiedy można zagrać kartę w celu pozyskania dowodów - rozumiem że w DOWOLNYM momencie podczas aktywacji agenta który posiada kartę ŚT. Oraz że wymiana na dowody nie kosztuje nic z puli PA? Natomiast dowody obciążają wszystkie kolory uwzgl. na karcie ŚT.
-Tak. Posiadając ten Ściśle tajne dokumenty, jeśli w jakimś momencie gry uznamy, że nie wykorzystamy ich jako cel scenariusza, możemy zamienić na DOWODY (oczywiście podczas aktywacji AGENTA, który je posiada).
4) Kasetka - zasadniczo wszystko przejrzyste, ale czy możliwa jest następująca sytuacja:
" W lokalizacji z odkrytą kasetką jest Kloss, Marta podczas aktywacji wchodzi na to pole wykonując ruch, następnie podejmuję próbę otwarcia kasetki rzucając kośćmi - otwiera pozyskując ŚT - wymienia na dowody obciążające Klossa i próbuję nawiązać rozmowę z Klossem?"
- Nie tak szybko... Otwarcie jest akcją, podobnie jaki inicjowanie rozmowy, a podczas aktywacji możliwe jest wykonanie tylko jednej akcji (są od tego wyjątki, ale to nie przy tym pytaniu).
5) Ingrid Heizer - Czy możecie rozwinąć zdanie z karty agenta: " W razie braku (pojedynczego sukcesu w rozmowie) Ingrid zdradza (podwójny sukces w rozmowie)." Czy to znaczy, że jeśli Ingrid nie zdobędzie podczas rozmowy dowodu na wrogiego agenta - wówczas sama wyjawia dwa dowody na siebie?
- Dokładnie tak. Jeśli wykorzystując swoją cechę Ingrid nie zdobędzie choć jednego dowodu na przeciwnika, sama zostaje obciążona dwoma dowodami.
ps.
Co do BGG, no bez tego chyba się nie obejdzie..
i powodzenia w dalszym zgłębianiu gry. Pierwszy scenariusz szkoleniowy to zaledwie wycinek gry, pozwalający opanować sposób poruszania się, obciążanie dowodami i rozmowy. Myślenie trzeba będzie włączyć zwłaszcza w scenariuszach filmowych, choć z czasem i kampanię szkoleniową można potraktować bardzo serio i wówczas dostrzeże się niuanse gdzie szukać jakich dowodów bądź jakie przedmioty warto pozyskać już w pierwszym, malutkim scenariuszu.
1) Karty planowania - na początku etapu zagrywamy losowo wybrane z puli, czy świadomie z ręki (zakładam że losowo)?
- Oczywiście, że nie losowo. Gracze sami świadomie podejmują decyzje, czy chcą się ruszać jako pierwsi czy nie. Ma to duże znaczenie w rozgrywce zaawansowanej bowiem zawsze jest coś za coś. Szybszy ruch, mniej uzupełniamy kart reakcji, po za tym przeciwnik otrzymuje o jeden więcej żeton zagrożenia.
2) Limit przedmiotów w lokacjach - czy jeżeli gracze odkryją wszystkie przedmioty w sektorach, to wykorzystane nigdy nie wracają do gry w danym scenariuszu, czy należy je jednak po przetasowaniu rozmieścić we właściwych sektorach? (zakładam że nie wracają do gry)?
- Dokładnie tak. Jeśli Gracze "wyczyszczą" lokację z przedmiotów, które nawet zostaną później wykorzystane jako dowody lub ich cechy.. to nie wracają do gry...
3) Ściśle tajne - kiedy można zagrać kartę w celu pozyskania dowodów - rozumiem że w DOWOLNYM momencie podczas aktywacji agenta który posiada kartę ŚT. Oraz że wymiana na dowody nie kosztuje nic z puli PA? Natomiast dowody obciążają wszystkie kolory uwzgl. na karcie ŚT.
-Tak. Posiadając ten Ściśle tajne dokumenty, jeśli w jakimś momencie gry uznamy, że nie wykorzystamy ich jako cel scenariusza, możemy zamienić na DOWODY (oczywiście podczas aktywacji AGENTA, który je posiada).
4) Kasetka - zasadniczo wszystko przejrzyste, ale czy możliwa jest następująca sytuacja:
" W lokalizacji z odkrytą kasetką jest Kloss, Marta podczas aktywacji wchodzi na to pole wykonując ruch, następnie podejmuję próbę otwarcia kasetki rzucając kośćmi - otwiera pozyskując ŚT - wymienia na dowody obciążające Klossa i próbuję nawiązać rozmowę z Klossem?"
- Nie tak szybko... Otwarcie jest akcją, podobnie jaki inicjowanie rozmowy, a podczas aktywacji możliwe jest wykonanie tylko jednej akcji (są od tego wyjątki, ale to nie przy tym pytaniu).
5) Ingrid Heizer - Czy możecie rozwinąć zdanie z karty agenta: " W razie braku (pojedynczego sukcesu w rozmowie) Ingrid zdradza (podwójny sukces w rozmowie)." Czy to znaczy, że jeśli Ingrid nie zdobędzie podczas rozmowy dowodu na wrogiego agenta - wówczas sama wyjawia dwa dowody na siebie?
- Dokładnie tak. Jeśli wykorzystując swoją cechę Ingrid nie zdobędzie choć jednego dowodu na przeciwnika, sama zostaje obciążona dwoma dowodami.
ps.
Co do BGG, no bez tego chyba się nie obejdzie..
i powodzenia w dalszym zgłębianiu gry. Pierwszy scenariusz szkoleniowy to zaledwie wycinek gry, pozwalający opanować sposób poruszania się, obciążanie dowodami i rozmowy. Myślenie trzeba będzie włączyć zwłaszcza w scenariuszach filmowych, choć z czasem i kampanię szkoleniową można potraktować bardzo serio i wówczas dostrzeże się niuanse gdzie szukać jakich dowodów bądź jakie przedmioty warto pozyskać już w pierwszym, malutkim scenariuszu.
hea
- Yautay
- Sergent
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 15:38
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Stawka większa niż życie (Inte-gra)
Hej!
Wczoraj wieczorem na stół wyłożyliśmy drugi scenariusz szkoleniowy - muszę przyznać że "miodność" grania wzrosła znacznie wraz z nowymi zasadami.
Żona nawet kazała sobie odpalić Stawkę w TV, żeby łatwiej ogarniać agentów
Przepisy są zjadliwe, choć przydałoby się na przykład troszkę więcej pomocy gracza - tak aby nie kartkować instrukcji co rusz. Choćby oznaczenie na torach śledztwa że od 3+ można zdobywać w rozmowie sekrety a od 6+ aresztować/porywać agentów. Bardzo brakuje w pudełku jakiegoś sprytnego rozwiązania do oznaczania którzy agenci w danym etapie ze sobą rozmawiali. Oczywiście wszystko ww. można zrobić samodzielnie, ale to tylko moje luźne spostrzeżenia.
Kolejna porcja pytań do zasad rozszerzonych:
1) Dolary/Przekupstwo - czy jest to akcja (zakładam że nie, gdyż wykorzystanie przedmiotu nie jest wymienione jako akcja), następnie czy można wykonać czynności A oraz B, czy A lub B (A-ruch i akcja, B- podgląd/wykonanie misji).
2) Kasetka raz jeszcze.... - czy żetony "tu byłem" ma wpływ na próbę otwarcia kasetki? Raczej tak?
3) Żeton zagrożenia TEREN NIEBEZPIECZNY - który to żeton? Rozumiem że jego trwałość wraz z żetonem kontroli dok. jest permanentna i raz rozstawione na planszy nie zostają z niej odrzucone (co jednak jest sprzeczne z przykładem na str.23) Jak należy zatem interpretować pt.6 ze str.22 dotyczący trwałości ww. żetonów?
4) Żeton zagrożenia "KOCIOŁ" - czy umożliwia aresztowanie agenta jeśli w lokacji na której znajduje się kocioł nie ma oficera SS? Czy jest to de facto żeton wzmacniający szansę udanego aresztowania - ale do którego trzeba się jednak przygotować (oficer SS+żeton)?
Pozdrawiam i dziękuję
Michał
Wczoraj wieczorem na stół wyłożyliśmy drugi scenariusz szkoleniowy - muszę przyznać że "miodność" grania wzrosła znacznie wraz z nowymi zasadami.
Żona nawet kazała sobie odpalić Stawkę w TV, żeby łatwiej ogarniać agentów
Przepisy są zjadliwe, choć przydałoby się na przykład troszkę więcej pomocy gracza - tak aby nie kartkować instrukcji co rusz. Choćby oznaczenie na torach śledztwa że od 3+ można zdobywać w rozmowie sekrety a od 6+ aresztować/porywać agentów. Bardzo brakuje w pudełku jakiegoś sprytnego rozwiązania do oznaczania którzy agenci w danym etapie ze sobą rozmawiali. Oczywiście wszystko ww. można zrobić samodzielnie, ale to tylko moje luźne spostrzeżenia.
Kolejna porcja pytań do zasad rozszerzonych:
1) Dolary/Przekupstwo - czy jest to akcja (zakładam że nie, gdyż wykorzystanie przedmiotu nie jest wymienione jako akcja), następnie czy można wykonać czynności A oraz B, czy A lub B (A-ruch i akcja, B- podgląd/wykonanie misji).
2) Kasetka raz jeszcze.... - czy żetony "tu byłem" ma wpływ na próbę otwarcia kasetki? Raczej tak?
3) Żeton zagrożenia TEREN NIEBEZPIECZNY - który to żeton? Rozumiem że jego trwałość wraz z żetonem kontroli dok. jest permanentna i raz rozstawione na planszy nie zostają z niej odrzucone (co jednak jest sprzeczne z przykładem na str.23) Jak należy zatem interpretować pt.6 ze str.22 dotyczący trwałości ww. żetonów?
4) Żeton zagrożenia "KOCIOŁ" - czy umożliwia aresztowanie agenta jeśli w lokacji na której znajduje się kocioł nie ma oficera SS? Czy jest to de facto żeton wzmacniający szansę udanego aresztowania - ale do którego trzeba się jednak przygotować (oficer SS+żeton)?
Pozdrawiam i dziękuję
Michał