Dlaczego gry wojenne są wykonane z tak marnych materiałów?

berni
Appointé
Posty: 31
Rejestracja: środa, 20 lipca 2011, 20:51

Dlaczego gry wojenne są wykonane z tak marnych materiałów?

Post autor: berni »

Na wstępie chcę zaznaczyć, że praktycznie nie znam się na grach wojennych. Jestem natomiast fanem Wallace'a i tak się złożyło, że po zagraniu w Gettysburg przychylniej spojrzałem w kierunku wargame'ów.

Przeglądam cały czas fora, Planszowego Weterana i inne źródła w poszukiwaniu kolejnych gier, które mogłyby być dla mnie "odpowiednie".
To, co rzuciło mi się w oczy, to fatalne najczęściej wykonanie gier wojennych.
O ile mogę znieść widok setek żetonów, które nie są takie straszne, to wprost nie mogę patrzeć na plansze wargame'owe. Jakkolwiek ładne by nie były, to większość jest wykonana ze świstka papieru, który po rozłożeniu jest powyginany, powygarbiany i wygląda po prostu źle.

Na forum pojawił się niedawno wątek Rebel & Redcoats. Niby fajnie, że tyle bitew w jednym wydaniu, a z drugiej strony za te 80 dolarów dostajemy kilka kartek papieru, które sprawiają wrażenie, że żetony nie tylko nie będą na nich dobrze leżeć, ale jeszcze mogą się z tych garbów zsuwać. Poza tym nie wygląda to estetycznie.

Próbowałem znaleźć przyczynę, dla której wydawcy w niemałej przecież cenie (gry GMT!), oferują produkt tak słabej jakości. Wiem, że na cenę gry składa się nie tylko koszt materiałów, ale bez przesady. Jeśli kupię grę GMT za 60 dolarów, to nie uśmiecha mi się kupowanie mapy podklejonej za kolejne 20.

Rozumiem, że gdyby cena była w miarę niska, to można oczekiwać, że materiały będą gorsze, ale w takiej cenie?!

Może to sprawa ograniczonego replayability? Nikt pewnie nie rozgrywa danego scenariusza w nieskończoność i ciągle szuka czegoś nowego, z drugiej strony i tak byłoby miło, gdyby mimo wszystko mapa była podklejona i nie wybrzuszała się.