Strona 1 z 6

Talie kart do OOW 2 - w drukarni Print-On-Demand Artscow

: wtorek, 6 lipca 2010, 12:38
autor: Umpapa
Zrobiłem na podstawie oryginalnych kart do OOW 2, ściągniętych (legalnie) ze strony autora:
http://www.alzozero.it/eng/index.html
talię kart do wydruku na Artscrow (to taka tania chińska drukarnia Print-On-Demand, jakość kart podobna taliom np FFG).

Było troche miejsca w talii, więc dołożyłem 14 kart własnego pomyślunku, umożliwiających wykorzystanie lotnictwa, artylerii dalekiego zasięgu, i dodających trochę niespodziankowości (opiszę później).

Obie talie (Osi i Aliantów) można znaleźć tutaj:


http://www.artscow.com/share/OOW2-Axis- ... 3pr25cp5jx
http://www.artscow.com/ShareAlbum.aspx?Key=dsgxsxrn

i tutaj:

http://www.artscow.com/share/OOW2-Allie ... 2phoy4nlml
http://www.artscow.com/ShareAlbum.aspx?Key=ow322eab


UWAGA:
Często na BGG umieszczane są informacje o kodach zniżkowych, umożliwjaących zajup za pół darmo. Np. do końca 5 lipca (czasu zachodnioamerykańskiego czyli u nas do poranka 6 lipca) można było zamówić wydruk bardzo tanio, korzystając z kodu: PLCARDS499 Niestety nie działał wtedy serwer, a info umieściłem na forum gry.planszowe.

Wydruk i dostarczenie jednej talii kosztuje ze zniżką 6 dolarów.

Ponoć do grudnia 2010 działać będzi ciut słabszy kod zniżkowy: PLAY399CARDS

P.S.: Na BGG jest ponad 100 talii do wydrukowania.

EDIT: poprawiłem linki

: wtorek, 6 lipca 2010, 14:25
autor: Przemos19
Ciekawe te karty-niespodzianki ;)

: wtorek, 6 lipca 2010, 14:49
autor: Umpapa
Każdy może stworzyć sobie własne zasady ich wykorzystania. Są zróżnicowane stronami.
Musiałem się niestety ograniczyć, miałem więcej pomysłów, np karta aliantów "doskonały materiał ludzki" (Jankesi mieli znacznie bystrzejszych, zdrowszych i inteligentniejszych rekurtów niźli wszystkie innne walczące nacje - z tej prostej przyczyny, ze odrzucali połowę) albo "sabotaż ekwipunku".

Wypunktowałem największe atuty obu stron:
dla Aliantów: potęga logistyki (setki tysięcy ciężarówek i miliony ton paliwa), powszechnej elektronicznej łączności (walkie-talkie), lotnictwa i artylerii, pomoc ruchu oporu, dezercja OstBatalionów i cynicznych weteranów, niemieckie braki paliwa

dla Sowietów: determinacja, artyleria, lotnictwo, partyzanci, miny, niemieckie braki paliwa

dla Niemców: incjatywa podoficerów i młodszych oficerów, doświadczenie weteranów wielu frontów, determinacja zindoktrynowanej młodzieży, miny, dezercja i maruderstwo Sowietów (szukają wódki i kobiet w pobliskim domku), zwątpienie Aliantów (zwłaszcza wyczerpanych wojną Brytyjczyków), w coraz mniejszym stopniu artyleria i lotnictwo.

Cele dla artylerii/lotnictwa zaznacza się na wydruku zdjęcia planszy przed bitwą. NIe masz pełnej wiedzy o tym, czy i kiedy dany cel zostanie ostrzelany. Sowieci powinni mieć większy rozrzut ostrzału artyleryjskiego, ale za to większa siłę ognia (np w swoich). :devil:

Zagranie karty "Łączności" pozwolić może na przesunięcie celu w trakcie bitwy (korekta ognia artyleryjskiego) albo na bezproblemową nawiązanie łączności (bez rzutu kostką).

Macie jakieś pomysły?

P.S>: Oczywiscie karty powinno się dobierać do przeciwników - choć grabieże i pijaństwo zdarzało się nawet wśród spadochroniarzy w D-Day! Niemcy nie grabili, bo po 1943 co mieli ograbić na okupowanym terytorium, to już dawno ukradli i zgwałcili.

: wtorek, 6 lipca 2010, 18:23
autor: ertman_176
W nowej wersji zasad są nowe wzory kart, nie różnią się zbyt wiele chyba ale do rzeczy:

Nie masz w starej talii dla brytyjczyków i rosjan, w nowej są.

Nie potrafię tworzyć takich rzeczy, nie mam też zbytnio teraz czasu bo mam milion modelarskich spraw na karku ale o tym kiedy indziej.

Osobiście zgarnąć mogę talię dla szwabów, ruskich i brytoli. Oczywiście z dodatkowymi kartami które proponujesz gdyż zawsze można ich używać w domowym zaciszu.

edit*

: wtorek, 6 lipca 2010, 21:04
autor: Umpapa
Nie rozumiem. Gdzie można znaleźć te dodatkowe tali dla Sowietów i Brytyjczyków? Z tego co wiem, istnieją w najnowszej (2007) wersji talie dla Osi i talie dla Sowietów/USA/Brytyjczyków? :/


Jak ktoś by miał lepsze pomysły, możecie je zgłaszać, to zmodyfikuję obie talie - trochę mi to zajmie, ale jest wykonalne.

Aha, każdy zamówić może sam z w/w strony, talia przychodzi nawet w pleksiglasowym pudełęczku. Nie organizuję zamówień, nie mam po temu czasu ani chęci. Zamówienie jest proste jak konstrukcja cepa zresztą. Trzeba tylko wysupłać 20 PLNów za talię.

: wtorek, 6 lipca 2010, 21:43
autor: ertman_176
Poprawka, są niemieckie i rosyjskie. Brytyjskie to raczej nie problem. Proponuje zebrać jakieś sensowne materiały typu fajne zdjęcia i zrobić unikalną talię kart, tak zbiorczo, grupowy projekt. Zamówienie każdy może zrealizowac indywidualnie, problemem jest kto to przygotuje.

: wtorek, 6 lipca 2010, 22:01
autor: Umpapa
Nie mam czasu ani zdolności przygotować coś zupełnie od zera.

Mogę poprawić te dwie talie (zamienic karty niespodziankowe na jakies inne), wykorzystując jak najwięcej kart spośród tych które zrobiłem. Choć starałem się zrobić te karty dodatkowe w sposób umożliwiający jak najłatwiejsze tworzenie, testowanie i wykorzystywanie własnych zasad.

Mógłbym też (w pewnej perspektywie czasowej) zrobić dodatkowe talie, złaszcza sowiecką, zakładając że otrzymam jakieś tło graficzne, a najlepiej pliki PDF takie jak na stronie alzozero.

: wtorek, 6 lipca 2010, 22:25
autor: ertman_176
Wysłałem ci ten pdf.

To teraz kto na ochotnika zrobi taką talię kart, kto tu jest zawodowym grafikiem komputerowym :?:

: wtorek, 6 lipca 2010, 22:40
autor: Umpapa
Dzięki za PDF.

A są jakieś różnice w ilosciach kart w poszczególnych nacjach?

: wtorek, 6 lipca 2010, 22:51
autor: ertman_176
Ja mam pewien problem, bo zazwyczaj mi się talia kończy jak jade na bitwe małą :lol: A ja sie dopiero rozkręcam. Oczywiście do małych pokazów to inna sprawa. Ale Maciek może potwierdzić że coś mało tych kart mam ...

: wtorek, 6 lipca 2010, 22:56
autor: Umpapa
Oczywiście cele są skrycie przyporządkowywane (np literką na wydruku zdjęcia planszy) tuż po zbudowaniu planszy ale przed rozmieszczniem jakichkolwiek jednostek.

Lista kart dodatkowych:
_______________________

OŚ:

Miny (podpis: Achtung! Minen! oznacza także pułapki saperskie w których celowali Niemcy)
Wsparcie pancerne (np.: parę samobieżnych dział papanc, pojawiających się tylko jeśli natknieto sie na ciężkie czołgi przeciwnika)
Wsparcie ochotnikówVolksturm, Bałtowie, Finowie, Węgrzy, UPA, Kozacy

Artyleria: cel A
Artyleria: cel B
Artyleria: cel C

Lotnictwo: cel A
Lotnictwo: cel B

[brak karty "Lotnictwo: cel C" jest celowy - Niemcy mieli po 1943 mniej lotnictwa]

Weterani wielu frontów
Inicjatywa podoficerów
Determinacja
Demoralizacja
Zwątpienie
Grabież maruderów



_________________________

ALIANCI i SOWIECI:

Miny
Wsparcie pancerne
Wsparcie ochotników

Artyleria: cel A
Artyleria: cel B
Artyleria: cel C

Lotnictwo: cel A
Lotnictwo: cel B
Lotnictwo: cel C

Determinacja
Demoralizacja

Logistyka
- ekstra mobilność oddziałów, extra przemieszczenia na planszy etc.
Łączność - korekcja ognia = przesuwanie celów, bezbłędna komunikacja radiowa
Brak paliwa - zakaz poruszania się niemieckich pojazdów po rundzie X

: wtorek, 6 lipca 2010, 23:12
autor: ertman_176
Te zdjęcia i drukowanie wymagają dodatkowego sprzetu. A to niewygodne. Wręcz niedopuszczalne. Dodatek kolejnej losowości też jest ciekawy. Zakładając że mamy plansze 100x100 co odpowiada 72x72m, czy artyleria ma takie dokładne pole rażenia że przesunięcie o moje zaproponowane w poście o uwagach k10 x5 wydaje się sensowne. Ważną rzeczą jest wg. mnie aby karty specjalne miały priorytet 1 z zasadą oczywśicie zasadzki - gracz rzucający wybiera moment w któtym rzucona karta jest aktywowana.

: wtorek, 6 lipca 2010, 23:28
autor: Umpapa
Te zdjęcia i drukowanie wymagają dodatkowego sprzetu. A to niewygodne. Wręcz niedopuszczalne.
Gramy u kolegi w domu.

Aparat cyfrowy + drukarka = 15 sekund pracy
Ważną rzeczą jest wg. mnie aby karty specjalne miały priorytet 1 z zasadą oczywśicie zasadzki - gracz rzucający wybiera moment w któtym rzucona karta jest aktywowana.
Ja sobie myślałem, że karty specjalne miałby obowiązek być aktywowane w danej rundzie. Dzieki temu np możnaby sie dostać pod artyleryjski/lotniczy friendly fire, co jest normalnie niemożliwe prawie.

: wtorek, 6 lipca 2010, 23:41
autor: ertman_176
Możliwość wyrzucenia jej w dowolnym momencie, np. deklaracja szturmu tygrysem na przód, rzucasz brak paliwa i nie pojechał. Widzę też obowiązek wyrzucenia karty specjalnej maksymalnie do końca tury. Mnie Maciek uczył grać na dzielonej talii [ruch i strzał] a więc i to nalezy też uwzględnić.

: sobota, 10 lipca 2010, 14:13
autor: ertman_176
I jak przygotujesz te dwie dodatkowe talie :?: W sumie można by nawet z tego co masz, po prostu wybrać i ułożyć nową dodatkową talię.