Zapytanie w sprawie zasad gry

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Ja zmieniałem już 4 razy sposób użycia kart ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

no to ja z Xardasem napiszemy nowy system podobny do Oww i będzie dobrze bo po polsku, nie będzie problemów Xardas nie będzie w smole i w piórach.. i skoczą dochodzenia... :rotfl: to chyba lepsze rozwiązanie może na Euro zdążymy ;d
Awatar użytkownika
HarryG
Sergent
Posty: 115
Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2008, 08:04
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: HarryG »

Zgadzam się z przedmówcami, że chodzi o miło spędzony czas, a błędów chyba nie da się uniknąć - nie dalej jak wczoraj oberwałem z panzerschrecka który biegł w Szturmie i walnął bez asystenta :( Mógł? Ano nie. Z jednej strony jestem jeszcze świeży w OWWII, ale z drugiej - ciągle wałkuję zasady i ciągle gramy tylko piechotą (hardcore, mówię wam), więc powinienem pamiętać o asystencie panzerschrecka T_T
"Bo wypadek to dziwna rzecz. Nigdy go nie ma, dopóki się nie wydarzy."
Kubuś Puchatek
Awatar użytkownika
Rolwgord
Caporal-Fourrier
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Rolwgord »

Tak naprawde, kolejność PO rozegraniu inicjatywy nie ma dużego wpływu na gre (wręcz znikomy przy "normalnej" ilości punktów).

:P
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

takie niuanse zdarzają się i będą zdarzać :D pamiętaj Harry przede wszystkim o odpowiednich modyfikatorach do każdej sytuacji - wydrukujcie sobie na kartonie/tekturze A4 (na czymś twardym) wszystkie generics modificators: to hit / damage / move table / cover table / gun table itp... i miejcie to pod ręką w każdej sytuacji żeby nie wertować w tą i z powrotem samej instrukcji - czasami w takich przypadkach jak assault (szturm) - ilość modyfikatorów ujemnych może powodować sytuację dla atakującego tak niekorzystną (np: trafienie tylko przy rzucie 10-ki na kostce - czyli maxa), że mało prawdopodobna będzie Twoja krzywda :-)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
HarryG
Sergent
Posty: 115
Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2008, 08:04
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: HarryG »

Początkowo byliśmy kompletnie zieloni, więc podręczny kartonik z modyfikatorami nie był wystarczający - zrobiłem tzw. broszurę, czyli wydruk wszystkich tabel i tekstów z końca podręcznika w formacie A5 (zeszyt). Coraz mniej tam zaglądamy, pewniej gramy :faja: ale czasami za pewnie :D Praktyka pokazuje jakich informacji najczęściej się szuka, więc muszę je zebrać do jakiejś ściągi.
"Bo wypadek to dziwna rzecz. Nigdy go nie ma, dopóki się nie wydarzy."
Kubuś Puchatek
Psiaczek5
Tambour
Posty: 6
Rejestracja: środa, 2 kwietnia 2008, 17:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Psiaczek5 »

Rolwgord pisze:Tak naprawde, kolejność PO rozegraniu inicjatywy nie ma dużego wpływu na gre (wręcz znikomy przy "normalnej" ilości punktów).

:P
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Przy zasadach oznajmionych mi na turnieju, jeśli obaj gracze mają dajmy na to po 4 karty z priorytetem 1, to ten który wygra inicjatywę przez dłuższy czas nie daje drugiemu w ogóle dojść do głosu, a przy zasadach oryginalnych ten drugi już po pierwszym poruszonym oddziale pierwszego sam może rzucić jedynkę .
Gdyby to nie miało znaczenia to w ogóle nie drążyłbym tematu.
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

Chyba jednak zacznę pisać ten nowy system będzie bardziej intuicyjny i nie będzie tabelek... połowy chociaż :rotfl:
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Ma znaczenie tylko przy poczatkowym ruchu, de facto. Ma to symulowac realnia pola bitwy = czytaj nie wszytsko da sie przewidziec.

Mefisto - co do ilosci tabelek, praktycznie uzywa sie kilku. Inne sa incydentalne. Poza tym jest zbior tabelek na 2 stronach A4 zrobionych przez fanow :) Sam takowe posiadam.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

To byś zamieścił w załączniku do jakiegoś posta ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

No właśnie ;D
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

Dzięki wielki nie będzie miliona kartek tylko 2 Jupi :rotfl:
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Ja z tego patentu korzystam od 2 lat ;D
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Rolwgord
Caporal-Fourrier
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Rolwgord »

Psiaczek5 pisze:
Rolwgord pisze:Tak naprawde, kolejność PO rozegraniu inicjatywy nie ma dużego wpływu na gre (wręcz znikomy przy "normalnej" ilości punktów).

:P
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Przy zasadach oznajmionych mi na turnieju, jeśli obaj gracze mają dajmy na to po 4 karty z priorytetem 1, to ten który wygra inicjatywę przez dłuższy czas nie daje drugiemu w ogóle dojść do głosu, a przy zasadach oryginalnych ten drugi już po pierwszym poruszonym oddziale pierwszego sam może rzucić jedynkę .
Gdyby to nie miało znaczenia to w ogóle nie drążyłbym tematu.

O ile pamiętam to dopiero Twoje początki, ja mówie o "normalnych" punktach czyli 7-10k (pluton piechoty + zwiad + 2-3 czołgi), grając taką armią kolejność nie ma realnego wpływu na przebieg rozgrywki gdyż sojusznicza "osłona" ogniowa jest wystarczająca, a nie tak jak na turnieju, że każdy odpowiada "za siebie".
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”