Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 23 listopada 2017, 13:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 17 marca 2010, 23:32 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2918
Lokalizacja: Szczecin
Jestem początkującym i mam parę pytań:

1. Grenadierzy Pancerni i ich stalowe rumaki.

Cytuj:
Panzergrenadier Squad
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub-machine gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub-machine gun.
2 panzergrenadiers armed with Walther P38 pistols and Mg34 light machine guns.
6 panzergrenadiers armed with Kar98K rifles.
1 panzergrenadier armed with a Kar98K rifle and a Panzerfaust.
All men carry StG39 grenades.
Note: the unit is onboard a *Sdkfz 251/1 half-track (cost included).


Nie ma wskazanego kierowcy ani pokładowgo strzelca.

1. Jeśli drużyna wysiądzie w całym 11-osobowym składzie z Sdkfz, to Sdkfz pozostaje pusty, porzucony, nieruchomy?

Cytuj:
Units loaded on a *SdKfz 251/1 can detach 2 men to create an independent unit with the half-track (RP:1). Duties: Driver, machine-gunner (exposed). This must be decided at the start of the game.


2. Jak rozumiem, Sdkfz obsadzony przez dwóch członków drużyny będzie działał w składzie drużyny jako jej składowa, albo może zostać (na początku gry) odłączony jako odrębna niezależna jednostka?

3. Jak rozumiem, obsadzenie Sdkfz z obsadą na początku gry zmniejsza drużynę o 2 ludzi?

4. Jak rozumiem, obsadzenie Sdkfz z obsadą na początku gry NIE zmniejsza drużyny o km MG 42?
W sumie drużyna panzergrenadierów na Sdkfzetce posiada 3 kmy: 1 integralny na Sdkfz i 2 piechoty?

5. Czy te odłączone niezależne jednostki (independent units) obsadzone Sdkfzety mogą być łączone (z powodów morale) na początku gry w jedną (compact) jednostkę?

6. Jak gracze robią najcześciej? Podjeżdza Sdfz, szybki desant 9 ludzi, jako obsługa na Sdkfz zostaje 2?

I z innej beczki

7. Charakterystyka Łowcy Czołgów (Tank Hunters) nie ma wpływu na miotacze ognia?

8. Może jestem ślepy, ale nie widzę do czego w zasadach gry służą Handgranatte 43? W czym są one lepsze od StG39?

9.

Cytuj:
All men can replace their Kar98K rifle with an Stg44 assault rifle for +20 points each.

A jeśli podoficer lub oficer nie ma Kar98 tylko MP40, to nie może zamienić MP40 na Stg44?

No dobra, oficer może by nie chciał biegac z Stg44, ale kapral czy sierżant?



OK, to tak na razie, pewnie będę miał później więcej pytań...

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 00:13 
Generalleutnant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:05
Posty: 3840
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Umpapa napisał(a):
1. Jeśli drużyna wysiądzie w całym 11-osobowym składzie z Sdkfz, to Sdkfz pozostaje pusty, porzucony, nieruchomy?


Tak, ale może wysiąść 8 grenadierów, a trzech zostać w pojeździe i poruszać się w kohezji z drużyną

Cytuj:
2. Jak rozumiem, Sdkfz obsadzony przez dwóch członków drużyny będzie działał w składzie drużyny jako jej składowa, albo może zostać (na początku gry) odłączony jako odrębna niezależna jednostka?


Tak

Umpapa napisał(a):
3. Jak rozumiem, obsadzenie Sdkfz z obsadą na początku gry zmniejsza drużynę o 2 ludzi?


Tak

Umpapa napisał(a):
4. Jak rozumiem, obsadzenie Sdkfz z obsadą na początku gry NIE zmniejsza drużyny o km MG 42?
W sumie drużyna panzergrenadierów na Sdkfzetce posiada 3 kmy: 1 integralny na Sdkfz i 2 piechoty?


Nie zmniejsza. Jak wieziesz drużynę możesz dodatkowo zamontować KM na stelażu z tyłu co już zmniejsza liczbę KMów

Umpapa napisał(a):
5. Czy te odłączone niezależne jednostki (independent units) obsadzone Sdkfzety mogą być łączone (z powodów morale) na początku gry w jedną (compact) jednostkę?


Nie

Umpapa napisał(a):
6. Jak gracze robią najcześciej? Podjeżdza Sdfz, szybki desant 9 ludzi, jako obsługa na Sdkfz zostaje 2?


Ja zostawiam jako całość. Wy sytuacjach bojowych wysadzam 8 ludzi , a reszta jedzie jako wsparcie 10 cm za jednostką.

Umpapa napisał(a):
7. Charakterystyka Łowcy Czołgów (Tank Hunters) nie ma wpływu na miotacze ognia?


Nie ma. Charakterystyka ma wpływ na celność , a MO trafia automatycznie.

Umpapa napisał(a):
8. Może jestem ślepy, ale nie widzę do czego w zasadach gry służą Handgranatte 43? W czym są one lepsze od StG39?


Większy obszar wybuchu , łatwiej trafia i bardzie się nadaje do szturmów na czołgi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 00:32 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2918
Lokalizacja: Szczecin
Bardzo dziekuję za szybką odpowiedź. :pom:

Cytuj:
Większy obszar wybuchu , łatwiej trafia i bardzie się nadaje do szturmów na czołgi

A mogę wiedzieć, gdzie to jest w zasadach?

Powtarzam 9.
Cytuj:
All men can replace their Kar98K rifle with an Stg44 assault rifle for +20 points each.


A jeśli podoficer lub oficer nie ma Kar98 tylko MP40, to nie może zamienić MP40 na Stg44?

No dobra, oficer może by nie chciał biegac z Stg44, ale kapral czy sierżant?


**
Cytuj:
a zostawiam jako całość. Wy sytuacjach bojowych wysadzam 8 ludzi , a reszta jedzie jako wsparcie 10 cm za jednostką.

Tzn, piechota nie chowa się za Sdkfz tylko odważnie bada teren?

Kogo zostawiasz na pokładzie? Oficera?
Oficera chowasz w Sdkfz (snajperzy) a podoficera do pieszej grupy (ppanc)?

A 3 ludzi zawsze zostawiasz w Sdkfz z powodów morale?
Jeśli Sdkfz działa jako jedna drużyna (jeden rozkaz) to ma spójność/kohezję i wspólną Odporność na Panikę? To po co zostawiać aż 3 ludzi? Trzeci do obsługi radia?

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 01:02 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Posty: 508
Lokalizacja: Warszawa
Umpapa napisał(a):
A jeśli podoficer lub oficer nie ma Kar98 tylko MP40, to nie może zamienić MP40 na Stg44?

No dobra, oficer może by nie chciał biegac z Stg44, ale kapral czy sierżant?

Nie, nie może. Jest napisane wyraźnie, że Kary98 na Stg44. Oficerowie nigdy takiej landary by nie nosili. 5kg + amunicja i jeszcze rozkazy wydawaj ;')

Umpapa napisał(a):
Tzn, piechota nie chowa się za Sdkfz tylko odważnie bada teren?

Kogo zostawiasz na pokładzie? Oficera?
Oficera chowasz w Sdkfz (snajperzy) a podoficera do pieszej grupy (ppanc)?

A 3 ludzi zawsze zostawiasz w Sdkfz z powodów morale?
Jeśli Sdkfz działa jako jedna drużyna (jeden rozkaz) to ma spójność/kohezję i wspólną Odporność na Panikę? To po co zostawiać aż 3 ludzi? Trzeci do obsługi radia?


Jeżeli zdecydowałeś, że według opcji uszczuplasz swoja drużynę o stałą załogę transportera, to jest to zupełnie odrębna jednostka i nie może ona z powrotem dołączyć do wyjściowej drużyny. Jeśli jednak nie rozdzielasz ich i wypakujesz tylko część, a resztę zostawiasz (1 jeśli chcesz tylko aby kierowca został, 2 jeśli dodatkowo radiooperator lub strzelec CKM-u itp. według uznania) to musisz traktować ich jako normalnych członków drużyny. W takim wypadku nie możesz zerwać "kochezji", czyli łańcuszek 15cm pomiędzy dowolnymi figurkami musi być zachowany, więc pojazd może jechać tyle ile drepcze piechota. W takim wypadku na pojazd i piechotę idzie jedna karta, to nadal jedna jednostka.

_________________
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D


Ostatnio edytowano czwartek, 18 marca 2010, 01:16 przez Wookush, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 01:09 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2918
Lokalizacja: Szczecin
To może chociaż kaprale? Co by pokazywać szeregowym, jak należy strzelać z Stg44?

A gońcy/łącznicy, też nie?

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 01:18 
Generalleutnant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:05
Posty: 3840
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Umpapa napisał(a):
A mogę wiedzieć, gdzie to jest w zasadach?


W tabelach.

Umpapa napisał(a):
Tzn, piechota nie chowa się za Sdkfz tylko odważnie bada teren?

Kogo zostawiasz na pokładzie? Oficera?
Oficera chowasz w Sdkfz (snajperzy) a podoficera do pieszej grupy (ppanc)?

A 3 ludzi zawsze zostawiasz w Sdkfz z powodów morale?
Jeśli Sdkfz działa jako jedna drużyna (jeden rozkaz) to ma spójność/kohezję i wspólną Odporność na Panikę? To po co zostawiać aż 3 ludzi? Trzeci do obsługi radia?


3 osoby zostają : Kierowca, strzelec MG przedniego , strzelec MG tylnego (dodatkowego)

Nie dziele drużyny więc morale działa tak samo nie ważne czy żołnierz jest w pojeździe czy przy nim. W transporterze zostawiam jednego podoficera, drugi poza na wypadek eksplozji. Piechota na zewnątrz z przodu udaremnia ataki piechoty wroga.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 01:23 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Posty: 508
Lokalizacja: Warszawa
Słuchaj, gdyby to był totalny skirmish i dowodziłbyś pojedynczymi figurkami jak w erpegu to można wszystko. Ale gra opiera się o etaty historyczne, regulowane przepisami. Jeśli masz ochotę zagrać z kumplem i on nie widzi problemów to możesz mieć same Stg44, w tej grze statystyki dla tej broni wymiatają. Ale tak na prawdę bardziej uniwersalne było MP40. Zauważ, ze Fallshirm może zamienić wszystkie Kary98 na MP40 bez kosztów. To była elitarna broń.

_________________
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 08:31 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4868
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Poza tym na razie nie spotkałem się jeszcze z figurką oficera z bronią inną niż MP40/Luger/Walther :)
Idąc dalej łącznicy i tak są "mięsem armatnim" tak więc nie korzystam z możliwości wymiany im broni na lepszą - oni mają biec, nie strzelać. Ale wg wariantów MOGĄ!

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 09:28 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2918
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Słuchaj, gdyby to był totalny skirmish i dowodziłbyś pojedynczymi figurkami jak w erpegu to można wszystko. Ale gra opiera się o etaty historyczne, regulowane przepisami.

No ja to wiem. Też nie chcę grać w "fantasy na motywach 2 WŚw".

Tak tylko się pytałem, nie wiem jak to było historycznie.

Trochę dziwne, że kapral nie mial Stg 44 - przy walce ogniowej na dalekie dystanse mógł sobie podłubać w zębach i pozachęcać innych.

MP40 jest bronią szlachetniejszą of Kar98, i zamiana MP40 na Stg44, jeśliby kosztowala tyle samo punktów co zamiana Kar98 na Stg44, jest mniej opłacalna i nie powinna wadzić oponentowi. :/

To może byc szczególnie bolesne w przypadku rozpiski Plutonu Zwiadu na Sdkfz 250, zrobionej przez Xardasa:
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=7879
W tym wariancie za dużo ludzi ma MP40 by skutecznie prowadzic ogień.

Kurczę, jakbym był kapralem i moi żołnierze otrzymali broń lepszą (fakt cięższą też) od mojej, to bym chcial ją sobie "skombinować". Przecież w 2WŚw notorycznie oficerowie i podoficerowie zabierali żołnierzom "szlachetniejszą" bron, że w USArmy oficjalnie tego zakazano, coby japońscy snajperzy nie mogli rozpoznawać dowódców po PMach.

Jakoś żaden z oficerów nie rwał sie do noszenia miotacza ognia. ;D

Bardzo dziekuję za odpowiedzi.

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 09:51 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4868
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
W poprzedniej wersji list armii w plutonach grenadierów pancernych WSZYSCY posiadali MP40 :D Tak więc jest pewien postęp.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 10:07 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2918
Lokalizacja: Szczecin
o_O
I co, nikomu nie wolno było zamienić na Stg44?

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 10:16 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4868
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Nie, ale to było dawno "i nieprawda" ;)

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez Przemos19, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 10:59 
Generalleutnant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:05
Posty: 3840
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Umpapa -> jak sama nazwa wskazuje w mojej liście armii podstawą jest sekcja a nie drużyna . Aby sformować drużynę łączysz dwie sekcje . A 2 ludzi z MG 34/42 nie mówiąc o dwóch Sd.Kfz 250 to straszna siła ognia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 13:23 
Sergent-Major

Dołączył(a): poniedziałek, 14 grudnia 2009, 23:27
Posty: 159
Lokalizacja: Iława/Olsztyn/Warszawa
Co wy możecie wiedzieć o małym zasięgu ... 86 ppsh z zasięgiem 28cm pieszo ... Niby można ten transport wykupić ale na myśl składania 10 Gazów UM robi mi się słabo ...

PS. Z ostatniej gry - jeszcze dwie tury i chłopaki by Xardasa zadeptali :wink: I gdzie są fotki :wink:

_________________
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 marca 2010, 22:03 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Posty: 508
Lokalizacja: Warszawa
Umpapa napisał(a):
Trochę dziwne, że kapral nie mial Stg 44 - przy walce ogniowej na dalekie dystanse mógł sobie podłubać w zębach i pozachęcać innych.


MP 40 miał zasięg efektywny 100m, a maksymalny 200m. To jest genialny zasięg, większego nie trzeba. Mówimy tu o strzelaniu bojowym, czasem gdy adrenalina kipi to i z 30m nie trafia się w stodołę (wiem co mówię, gram w ASG). Armia niemiecka miała "kosiarkę" w postaci MG42 (wczesniej MG34) która waliła całą ścianę ołowiu nawet na kilkaset metrów. Kar98 czyli karabinek Mauzera to świetna broń, w mirę lekka (3,7 kg), dobrze wyważona, z możliwością dodania bagnetu, strzelająca przy zamku zamkniętym co dodawało celności i powodowało mniejszy odrzut. Wyobraź sobie grupę strzelców wyborowych, którzy polują sobie na wszystko co ucieka spod "kosiarki". To była doktryna niemiecka. A oficerowie są od dowodzenia, nie od biegania na pierwszej linii. Zapytaj dowolnego wojskowego, oficer ma dowodzić, ma dać sygnał co mają zrobić goście z kosiarką i kto gdzie ma pójść i po co.
Stg44 było "lekkim karabinem wsparcia", czyli takim MG bez asystenta. Jego zasięg efektywny to 300m, czyli około 100m dalej niż skuteczny ostrzał z MP40. Jego działanie polegało na odrzucie zamka swobodnego, strzelał przy zamku zamkniętym. Innymi słowy trzeba było niezłej krzepy aby pobawić się w Hansa Rambo.
I teraz najważniejsze, zasięgi w OWW2 są w skali około 1/350. Gdybyś miał w 1/72 to "empi" strzelałoby na ponad metr. Sam jestem za wprowadzeniem innych zasięgów do pm-ów. Jeśli pograsz sobie w ciasnej zabudowie i spotkasz wroga na odległości do 28cm to zobaczysz, że ten kto ma pm-y może dużo. Np. gdy najadą cię Rosjanie z Pepeszami. To boli T_T

_________________
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.