Pytania (FAQ itp.)

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

realnie PM był skuteczny na 100m. Więc jest ok ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Sam sobie zaprzeczasz, taki Sten ma zasięg 20cm, czyli zasięg szybkiego przemieszczania się figurek. Teoretycznie podczas jednej tury zanim zdążę ostrzelać drużynę nieprzyjaciela, ona wyjdzie mi poza zasięg strzału. Ba, nawet wychodząc zza rogu budynku czasem wróg będący za drugim rogiem jest poza zasięgiem. Gdyby to było powiedzmy 30cm EXTREME dla Stena sytuacja nie byłaby tak groteskowa. Uważam, że warto zastanowić się nad tym, w końcu to między innymi pistolety maszynowe zmieniły obraz wojny.
Owszem, przyznaję, że idąc tropem przeliczania wszystko jest raczej dobrze i poprawnie historycznie. Enfield strzelał skutecznie nawet na 1km tu mamy 240cm, co przy skuteczności 100m dla pistoletów maszynowych daje nam około 20cm. Ale powiększenie zasięgu nawet o 5-8 cm da dodatkowego powera rozgrywkom.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Jak dobrze pamiętam, w wersji zasad 1.2 miały inny zasięg.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Tak sobie myślę że PMy poza zasięgiem skutecznym powinny powodować Pinned czy coś odpowiedniego. Szybkostrzelność robi swoje :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

28 lub 30cm sten ma zasięgu o ile dobrze pamiętam
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

maja -1 do damage (przynajmniej MP40 tak ma).
Wszytskie mają 28cm zasię extreme, oprócz STEN i Grease Gun - one mają 20cm.
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 16:35 przez Przemos19, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Tak ale chyba nie oto chodzilo Itagakiemu. ;)
Bo to raczej pogarsza pozycje broni automatycznej w grze.
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Nie wiem jak zasady są skonstruowane ale:
Taki np. Bren ma zasięg pewnie z ponad kilometr (odległość na jaką dolecą pociski przy rozsądnym koncie - nie 45 stopni ;)). Nie jest jednak wyposażony w żadne optyczne systemy celownicze jak np. ciężka wersja mg34/42, więc skuteczność strzału ogranicza możliwość zobaczenia celu i wycelowania. Poza tym zasięgiem, skutecznością Brena jest szybkostrzelność, ogień jest bardziej powierzchniowy niż punktowy - celuje w dom a nie kolesia w oknie, serie są też dłuższe. Trafienie jest loterią ale występuje efekt przygniecenia ogniem, bo kolesie w domu mniej chętnie wyglądają przez to okno, mniej odstrzeliwują się.
Podobnie ze Stenem, do pewnej odległości można celować dość skutecznie a powyżej jej pozostaje już tylko ostrzeliwanie.
Tak się mnie wydaje :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

dokładnie Itagaki - w obecnej wersji zasad nie ma czegoś takiego o czym wspomniałeś, dopóki nie zbliżysz się na te sporne 20 cm odległości od oddziału wroga (gdzie wogóle jest możliwość oddania strzału z PM)... co uważam osobiście za kompletny debilizm - jak dla mnie te sporne 8-10 cm możnaby uwzględnić i zobaczyć co się zmieni na stole w trakcie testowej rozgrywki. Potem ewentualnie można w mailu spostrzeżeniami podzielić się z twórcą zasad - Massimo z drobną sugestią dotyczącą zmiany :)
"Duty, Honor, Country"
Stachu
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 13 marca 2009, 17:52
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Stachu »

Witam , miałbym pytanie co do dział w czołgach

Main weapon (turret): KwK43 88mm heavy gun (L71) with coaxial Mg34 light machine gun.

Co to znaczy to (L71) ?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

L71 oznacza długość działa w kalibrach. Im większa, tym większa prędkość wylotowa.
Przykładowo działo Pantery było L/70. Działo Panzer IV A-F1 miało L/24, Panzer IV G-H miało L/48, Pak 40 to było L/46 itp.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

A w zasadach gry nic ;)

Długość lufy w systemie jest podana w charakterystykach ,pod statami jednostki ;)
Obrazek
Stachu
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 13 marca 2009, 17:52
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Stachu »

aha tak myslałem ze nic to nie daje . aha jeszcze czy oddział np Spadochroniarzy moze przejac działo/czołg/haubice wroga lub swoja jesli zabiło/zmusiło do ucieczki załoge .

Dwa , jak to jest strzelaniem z altyleri , bo nie wiem czy bo u mnie jak wala z A(10) to biora 4 kosci do rzutu DMG a znalazłem

MODYFIKATORY DO RZUTU KOSTKĄ 1K10
• Jeśli broń obszarowa jest bronią o promieniu działania A(3), należy odjąć –5 od rezultatu rzutu kostką (minimum 1 model zostaje trafiony).
• Jeśli broń obszarowa jest bronią o promieniu działania A(5), nie stosuje się żadnych modyfikatorów do rzutu kostką.
• Jeśli broń obszarowa jest bronią o promieniu działania A(8), należy dodać +3 do rezultatu rzutu kostką.
• Jeśli broń obszarowa jest bronią o promieniu działania A(10), należy dodać +5 do rezultatu rzutu kostką.

wiec powinno być ze jest 1 kosc na dmg i do niej dodaje sie owe +5 ?
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

nie można przejmować jednostek...
a z artylerią wybierasz sobie w co celujesz... jak trafisz to potem od tego punktu bo daj że 20 cm i rzucasz za każdą jednostkę w zasięgu.. potem z tabeli na dmg korzystać
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Każdy model znajdujący się w zasięgu templatki wybuchu np. A10 jest uznawany za trafiony. Następnie rzucasz za każdy z nich Damage - jaki jest efekt.

A powyższa tabelka dotyczy ilości trafionych TYLKO gdy przerywasz czyjś ruch, tzn jego oddział znajduje się w ruchu i wtedy mówisz, że trafiasz. I jak tłumaczą to zasady, ma to symulować fakt, iż nie wiadomo gdzie rzeczywiście dany model może być w czasie ruchu. Stąd ten rzut.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”