Samoloty szturmowo-bombowe/rozszerzenie gry

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".

Czy uważasz, że wprowadzenie lotnictwa szturmowo-bombowego jest dobrym pomysłem?

Tak, to dobry pomysł
9
41%
Tak, lotnictwo jest dobre, ale tylko jako jednorazowe wsparcie
10
45%
Nie, to raczej kiepski pomysł
3
14%
 
Liczba głosów: 22
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Samoloty szturmowo-bombowe/rozszerzenie gry

Post autor: dragon »

Ostatnio duzo pracuje nad rozszerzeniem Operation o lotnictwo. powstaly juz statystyki samolotów, wstepne tabele. Jednak nasuwa mi sie na mysl pytanie. Czy to co zrobilem ma jakis sens? Czy gra tego potrzebuje? Czy to potrzebne?

Ale moze teraz krótko o samym projekcie:

Zasady obejmuja wyłacznie samoloty szturmowo bombowe. Nie bedzie mysliwców, skomplikowanych walk powietrznych, setek kosci i znaczników. Za to , jak planuje, bedzie grywalny dodatek. Samoloty nie beda jednorazowym wsparciem , zas jednostkami o koszcie najlepszych czołgów.
Bedzie je mozna wystawiac w bitwach po min. 6 000 pkt na strone. Pojawia sie rakiety, a takze w sposob ograniczony, bomby. Samloty nie maja byc tzw. "uber-bronia", ale poprostu dobrymi jednostkami, dosc latwymi do zniszczenia.

Czekam wiec na pytania, oraz ew. watpliwosci

Dragon

Ps. prosze kazdego kto zaglosowal o krotki post dlaczego tak , a nie inaczej
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Jestem za nie ;)

Już sobie wyobrażam dowódców kturzy wysyłają do wsparcia plutonu czołgów i piechoty eskadrę lotnictwa :cool: Ale z pomysłu się cieszę bo pewna osoba przestanie mię nachodzić i zmuszać do pisania podobnych :P
Obrazek
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Szkoda, Xardasie, ze jestes na nie. Ale przynamniej dzieki , ze sie wypowiedziales. Ja pomyslu nie porzuce, moi koledzy tylko czekaja na te zasady. ;) Szkoda, ze lotnictwo (co widac po ankiecie) nie zostalo dobrze przyjete. Byc moze ktos w przyszlosci sie tym zainteresuje. ;)
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

No przecież wygrywa ;) Do wyniku za możesz dodać 1 bo zna jednego chętnego co na forum się nie udziela ;) Ja myślę nad obroną p-l :D
Obrazek
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

No jak to. ;) Jestes przecie przeciw, to po co myslisz? ;D
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Jest za a nawet przeciw :D
Najciekawsze jest to, ze jakis miesiac temu nosilem sie z zakupem JU-87... prorok?
Moje zdanie znasz, ze ciekawy pomysl dopoki nie bedzie to powergaming. A ograniczenia salw itp idą w dobra strone.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Głosowałem na opcje numer 2 i już mówię dlaczego. Jeśli zasady będą takie jakie w systemie Spearhead/Modern Spearhead to jestem za; mianowicie samoloty pojawiają się tam tylko na chwilę, coś jakby wykorzystanie opcji nalotu w grze Close Combat V/IV, czyli że samolocik się pojawia, robi rozpierduchę i znika. Jeśli samoloty mają się pojawić i zostać na polu bitwy to jestem na nie. Za dużo z nimi będzie za przeproszeniem pieprzenia i będą tylko przeszkadzały. Takie jest oczywiście moje zdanie.

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

No coz, widze, ze mojap raca jednak sie nie przyda. tak wiec 5 stron zasad do kosza. ;)
Szkoda, ale szanuje zdanie innych.
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Przed skasowaniem wyślij mi ;) Jestem przeciw ,ale dostałem ultimatum od jednego ,że bez lotów nie będzie grał :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

W sumie możesz wrzucić to gdzieś na serwer, ale wkleić sam tekst tutaj, to podyskutujemy na jego temat. Może coś się poprawi, doda. Kto wie

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Podzielam poniekąd punkt widzenia przedmówcy. Ale ja z kolei podziwiam system zastosowany w grze Blitzkrieg. W końcu na coś się przydadzą oerlikony, a nie tylko na piechotę. Osobiście uważam, że to fajna sprawa, bo np. samolot zwiadowczy może poinformować przez radio HQ o dajmy na to dużej ilości piechoty na południu i baterii p. panc. Jest podstawa do "indirect fire". Tylko moim zdaniem samolociki powinny przebywać na planszy 2 tury + 1 tura na manewr zawracania (albo więcej, zależy od prędkości, taki PO 2 wlecze się przecież, a Mustang tylko śmignie nam i po piwie) i znów nalot. Trzeba z tego zrobić wisienkę na tort, a nie butelkę keczupu do schabowego.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Ok, powróce w takim razie do pracy nad tym, i jak skoncze to dam na serwer. dzieki Wookush za pomysl z limitem przebywania na stole, w sumie proste, ale jakze przydatne.
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Hajdi
Caporal
Posty: 67
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Hajdi »

Pytanie,pytanie,pytanie ! Jak idzie praca nad zasadami ?

P.S. Czemu ja jestem taki niezdecydowany...
"Bądźmy przygotowani do nowych walk o zachowanie tego, cośmy takim mozołem zdobyli"

ZS STRZELEC - Tobie Polsko!
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Praca idzie dobrze, teraz tylko dopracowuje szczegóły.
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Ja tak z sugestią i zapytaniem. Czy Zamierzasz także coś napisać o nalotach i do ostrzału artleryjskiego dalekiego zasięgu. Wyklucza to jakiekolwiek nowe modele (a chciałbym właściwie to zobaczyć, 4 Heinkle na stole 120x160 :lol:, niezła szopka, nie?).
Takie coś mogłoby być przydatne w akcjach Commando, lub scenariuszach typu: Przebić się!
W sumie bezmodelowe zasady Indirect fire!, ale za głupi jestem na to.
(Zwłaszcza, że jeszcze nie grałem :lol: )
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”