[Ogólne] Grenadierzy czy grenadierzy pancerni?

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

[Ogólne] Grenadierzy czy grenadierzy pancerni?

Post autor: Przemos19 »

No wlasnie - oto najwiekszy dylemat Armii Niemieckiej.

Czy lepiej budowac pluton zwyjych Grenadierow (ale miec wiecej Stg44 i innych broni o wiekszym zasiegu) czy Grenadierow Pancernych - wiecej MP40 i broni na krotszy zasieg ale za to wspartch przez SdKfz 251 ale wiecej kosztujacych?

Moim zdaniem to chyba zalezy od taktyki jaka sobie upatrzymy - czy szybkie ataki "desantem" gdzie piechota podwozona jest przez SdKfz 251 pod samo pole bitwy, czy tez powolniejsze, ale mniej ryzykowne poruszanie sie na piechote.
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Wydaje mi się, że chyba grenadierzy pancerni będą lepszym rozwiązaniem biorąc pod uwagę fakt, że ruch jakiejkolwiek jednostki może zostać przerwany i wtedy raczej liczy się siła ognia, a nie odległość. Jeśli sami zaatakujemy to i tak musimy podejść na odległość zapewniającą ostrzał, a wtedy większa siła ognia ma kolosalne znaczenie. Dodając do tego np MG z SdKfz'a mamy prawdziwą ścianę ognia. Jeśli natomiast gramy zwykłymi grenadierami, trzeba bardziej kombinować, żeby zajść przeciwnika i z dogodnej pozycji, czyt. z odpowiedniej odległości, ostrzelać go. O:WW2 nie jest raczej grą, gdzie finezyjny atak i podchody są głownym elementem. Oczywiście, że taktyka się liczy, ale tutaj pojedynki rozwiązywane są raczej na zasadzie wzajemnego spotkania, lub przerwania ruchu wrogiej jednostki, a co za tym idzie, walki na całkiem bliski zasięg. Lub po prostu inaczej: w O:WW2 nie ma czasu i miejsca na finezję, przynajmniej wg mnie. Jeśli cała gra trwa 6 rund, może nie starczyć czasu na rozegranie odpowiedniego manewru. Oczywiście, że można zainwestować w dodatkowe opcje w postaci innej broni, itp, ale w tym wypadku można od razu zakupić Grenadierów Pancernych, podrzucić chłopaków na miejsce, wypakować i zrobić jatkę.
Ogólnie ja jestem za Pancerniakami.

Pozdro
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Mnie martwi tylko jedno - porownanie kosztow punktowych :)
Otoz caly pluton pancernych jest o 580pkt drozszy wyjsciowo.
A za to mozna juz kupic (po dodaniu paru pkt) 2x 6-funtoweczki badz 1x 17 funtowke - a wtedy gg no re dla SdKfz 251. I co najciekawsze - dokladnie za tyle mozna kupic Archera - i wtedy jeszcze gorzej dla Sdk-ów.

Moj pomysl taktyczny to pluton zwyklych grenadierow wzmocniony plutonem samochodow pancernych - taka Puma kosztuje 590pkt (tyle co koszt SdKfz-ów). Ciekawy pomysl?

Ale jak dobrze Thomas zauwazyl - wszytsko zalezy od taktyki.
Adamdo
Caporal-Fourrier
Posty: 82
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:54
Lokalizacja: Tychy, Śląskie
Kontakt:

Post autor: Adamdo »

Ja rozumiem że alzozero daje zasady w których trzeba grać na sześć tur, ale nie musimy tego akceptować i nawet na turniej (jeśli jakieś w ogóle będą) możemy przyjąć że chcemy grać po 8 tur (ja nawet byłbym za takim rozwiązaniem).
Awatar użytkownika
Kamil88
Adjudant
Posty: 216
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamil88 »

Witam

mam ten sam problem, ale zdecydowałem sie też na Panzer-granadierów, czemu ? No przwazyło to że zawsze miałem słabośc do SD.KFZ 251/1, i to juz nie chodzi o to żeby armia była silna, ale o walory estetyczne, zawsze w filmach podobało mi się jak niemcy wyłazili z Half-Trucka żeby skopać Aliantom tyłek ;D A co do modelu Half-Trucka to polecam firmy Dragona

http://www.hobbysta.pl/sklep/product_in ... ts_id=3862

P.S jedynym bólem jaki zuwazyłem u Panzer-Granadierów to maxymalna ilość zmian k98 na g43 do 5/squad.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Jak widać obecnie wprowadzono ciekawe zmiany w porównaniu z pomysłami z tego tematu dotyczącymi poprzedniej wersji.
Dla wszystkich niezorientowanych - i grenadierzy i grenadierzy pancerni jako podstawową broń posiadają Kar98k, i każdy z nich może za opłatą (20 pkt dla Stg44 i 10 pkt dla G43) zamienić na podane w nawiasie karabiny.
Jedyną poważną różnicą między nimi jest to, że drużyna grenadierów pancernych posiada DWA MG34, wg mnie są to zwykłe zdejmowane z SdKfz 251/1 MG34 :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

No i dopiero druga edycja jest bliższa idei świetnie wyposażonych jednostek zmotoryzowanych. Dodam tylko, że dwa MG34 na drużynę to ma pluton KMów, a tu można i STG44 po dokupywać. Jak dla mnie zasięg broni był sprawą kluczową. Wozy transportujące oznaczały brak zasadzek i całkowitą widoczność od samego początku rozgrywki. Te dwa elementy oznaczały dla mnie wybór zwyklaków.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”