System bitewny Operation Overlord w IIWŚ 1/72
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
System bitewny Operation Overlord w IIWŚ 1/72
Witam
Chcialbym zainteresowac Was ciekawa figurkowa gra bitewna - Operation World War 2 (ex Operation Ovelord 2, Alzo Zero).
Gra jest figurkowa, w skali 1/72. Figurki i pojazdy moga byc dowolnej firmy produkujacej modele w tej skali (Italeri, Revell, Hasegawa, Dragon i wiele wiele innych). Zaleta jest niska cena - 48 zolnierzy kosztuje juz 17zl, a pojazd 25zl.
Ogromna zaleta jest realizm rozgrywki, a to dzieki wprowadzeniu Kart Rozkazow o roznym priorytecie ich wykonywania, dzieki czemu nie da sie przewidziec rozgrywki od poczatku do konca.
Skala starcia - to okolo 1-5 plutonow po kazdej ze stron. Wyjatkowo zdarza sie kompania vs kompania. Obecnie 4 strony konfliktu sa szczegolowo opisane - Rosjanie, Niemcy, Brytyjczycy, Amerykanie. Akcja rozgrywki dzieje sie w latach 1943-45 i sprzet i bron z tego okresu jest opisana.
I najwazniejsza rzecz - tutaj nawet pojedynczy zolnierz (snajper, panzerfaust itp) moze miec duzy wplyw na walke.
http://www.alzozero.it/eng/index.html - link do strony systemu
http://www.alzozero.it/eng/html/download.html - link do downloadu, w ktorym do sciagniecia ZUPELNIE ZA DARMO podrecznik w wersji angielskiej, karty rozkazow, scenariusze, znaczniki do tego systemu. (kiedys, przy poprzedniej wersji trzeba bylo placic - Italeri je sprzedawala).
Zapraszam!!!
Chcialbym zainteresowac Was ciekawa figurkowa gra bitewna - Operation World War 2 (ex Operation Ovelord 2, Alzo Zero).
Gra jest figurkowa, w skali 1/72. Figurki i pojazdy moga byc dowolnej firmy produkujacej modele w tej skali (Italeri, Revell, Hasegawa, Dragon i wiele wiele innych). Zaleta jest niska cena - 48 zolnierzy kosztuje juz 17zl, a pojazd 25zl.
Ogromna zaleta jest realizm rozgrywki, a to dzieki wprowadzeniu Kart Rozkazow o roznym priorytecie ich wykonywania, dzieki czemu nie da sie przewidziec rozgrywki od poczatku do konca.
Skala starcia - to okolo 1-5 plutonow po kazdej ze stron. Wyjatkowo zdarza sie kompania vs kompania. Obecnie 4 strony konfliktu sa szczegolowo opisane - Rosjanie, Niemcy, Brytyjczycy, Amerykanie. Akcja rozgrywki dzieje sie w latach 1943-45 i sprzet i bron z tego okresu jest opisana.
I najwazniejsza rzecz - tutaj nawet pojedynczy zolnierz (snajper, panzerfaust itp) moze miec duzy wplyw na walke.
http://www.alzozero.it/eng/index.html - link do strony systemu
http://www.alzozero.it/eng/html/download.html - link do downloadu, w ktorym do sciagniecia ZUPELNIE ZA DARMO podrecznik w wersji angielskiej, karty rozkazow, scenariusze, znaczniki do tego systemu. (kiedys, przy poprzedniej wersji trzeba bylo placic - Italeri je sprzedawala).
Zapraszam!!!
- dragon
- Starszyj Lejtienant
- Posty: 704
- Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
- Lokalizacja: Warszawa
Wedlu mnie ma stosunkowo malo wad no ale w koncu troche sie znjdzie:
1. Chyba najwieksza wada: b. malo opisanych armii (tylko Anglicy, Rosjanie, Amerykanie, Niemcy)
2. mala rozciaglosc lat na przestrzeni ktorych rozgrywane sa bitwy
3. rozlozenie dzial wedlug klas (medium, light, heavy, powoduje to takie systacje jak to , że Panthera ma dzialo tej samej klasy co Pz. III itp. )
To byly odajze 3 najwazniejsze.
1. Chyba najwieksza wada: b. malo opisanych armii (tylko Anglicy, Rosjanie, Amerykanie, Niemcy)
2. mala rozciaglosc lat na przestrzeni ktorych rozgrywane sa bitwy
3. rozlozenie dzial wedlug klas (medium, light, heavy, powoduje to takie systacje jak to , że Panthera ma dzialo tej samej klasy co Pz. III itp. )
To byly odajze 3 najwazniejsze.
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.
Nikita Chruszczow
Nikita Chruszczow
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Polaków jeszcze nie ma? Skandal
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
@Raleen
Wlasnie pisze do nich zasady
Czyli Wy go jeszcze mocno przerabiacie tak? Myślałem, że tylko ograniczacie się do tłumaczenia tego co jest i drobnych korekt ewentualnie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- dragon
- Starszyj Lejtienant
- Posty: 704
- Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
- Lokalizacja: Warszawa
Nie tak mocno, ograniczamy sie do tlumaczenia , dorabiania list armii (sa gotowi polacy na 1944-45, ja robie na 39) oraz dodawania zasad specjalnych ew (pracuje nad zasada specjalna do walk w miescie) .
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.
Nikita Chruszczow
Nikita Chruszczow
- dragon
- Starszyj Lejtienant
- Posty: 704
- Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
- Lokalizacja: Warszawa
Zalezy o co Ci dokladnie chodzi. Pojazdy pancerne moga strzelac 3 rodzajami pociskow:
1.odlamkowymi (zabojcze dla piechoty)
2.ppanc (chyba wiadomo o co chodzi )
3.tzw. improved shells (amunicja specjalna, mozliwe stzrelanie tylko po ich zakupieniu, dostepne tylko dla niektorych pojazdow)
1.odlamkowymi (zabojcze dla piechoty)
2.ppanc (chyba wiadomo o co chodzi )
3.tzw. improved shells (amunicja specjalna, mozliwe stzrelanie tylko po ich zakupieniu, dostepne tylko dla niektorych pojazdow)
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.
Nikita Chruszczow
Nikita Chruszczow
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
To coś do rozwalania budynków może?3.tzw. improved shells (amunicja specjalna, mozliwe stzrelanie tylko po ich zakupieniu, dostepne tylko dla niektorych pojazdow)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Tak, improved shells (notabene tylko jedno uzycie na pojazd w danej bitwie) -> to wlasnie to co podale slowik (bo w rzeczywistosci tak bylo tego kilka na czolg, jesli w ogole byly).
Tak, z dziala medium slabszy od dizala heavy
I dodatkwoo przy roznicy pancerz-dzialo tez sie liczy na plus lub minus (bonus za strzelanie z mocniejszego dziala do slabszego pancerza, i penalty za strzelanie ze slabszego do mocniejszego).
Klasy - sa wazne ze wzgledu na tabele wynikow.
Ale i tak praktycznie kazdy pojazd ma swoje wlasciwe cechy + opcje do kupienia modyfikujace (np medium armor do Pz IV, Improved shells, dodarkowy karabin MG34 do Pantery).
Tak, z dziala medium slabszy od dizala heavy
I dodatkwoo przy roznicy pancerz-dzialo tez sie liczy na plus lub minus (bonus za strzelanie z mocniejszego dziala do slabszego pancerza, i penalty za strzelanie ze slabszego do mocniejszego).
Klasy - sa wazne ze wzgledu na tabele wynikow.
Ale i tak praktycznie kazdy pojazd ma swoje wlasciwe cechy + opcje do kupienia modyfikujace (np medium armor do Pz IV, Improved shells, dodarkowy karabin MG34 do Pantery).
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Co do dzial jeszcze i jego wplywu na piechote i pojazdy pancerne:
- piechota - im wieksze dzialo tym wiekszy Splash (A3, A5 itp - w cm podane).
- pojazd pancerny - jak podalem wyzej roznice miedzy pancerzem i rodzajem dziala daja plusy badz minusy oraz w tabeli wynikow dzialo wieksze ma zawsze ciut wieksze szasne zniszczenia
Wszystko jak w rzeczywistosci.
- piechota - im wieksze dzialo tym wiekszy Splash (A3, A5 itp - w cm podane).
- pojazd pancerny - jak podalem wyzej roznice miedzy pancerzem i rodzajem dziala daja plusy badz minusy oraz w tabeli wynikow dzialo wieksze ma zawsze ciut wieksze szasne zniszczenia
Wszystko jak w rzeczywistosci.