Samoloty z I wojny św.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Samoloty z I wojny św.
Także z myślą o naszym Andy'm zostawiam tego linka:
http://www.wwi-models.org/Images/Trochim/index.html
http://www.wwi-models.org/Images/Lubka/index.html
http://www.wwi-models.org/Images/Padilla/index.html
Ciekawe, że znowu figurki, a plansza heksowa
Ten jest piękny, taki SS-mański :
http://www.wwi-models.org/Images/Padilla/Jacobdr1.jpg
http://www.wwi-models.org/Images/Trochim/index.html
http://www.wwi-models.org/Images/Lubka/index.html
http://www.wwi-models.org/Images/Padilla/index.html
Ciekawe, że znowu figurki, a plansza heksowa
Ten jest piękny, taki SS-mański :
http://www.wwi-models.org/Images/Padilla/Jacobdr1.jpg
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Dzięki za pamięć! Modele smakowite, tylko te drągi-wsporniki psują efekt.
Co do SS-mańskiego samolotu, to mylisz się głęboko! To całkowicie czarny Fokker Dr. I Josefa Jacobsa (47 zwycięstw - piąte miejsce na liście niemieckich asów, odznaczony Pour le Merite), który był później przeciwnikiem nazistów, przez co wylądował nawet w więzieniu. Zmarł w 1978.
Co do SS-mańskiego samolotu, to mylisz się głęboko! To całkowicie czarny Fokker Dr. I Josefa Jacobsa (47 zwycięstw - piąte miejsce na liście niemieckich asów, odznaczony Pour le Merite), który był później przeciwnikiem nazistów, przez co wylądował nawet w więzieniu. Zmarł w 1978.
Ostatnio zmieniony piątek, 24 listopada 2006, 21:23 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
No właśnie dlatego użyłem: Wiadomo, że jak z I wojny to nie może byc SS-mański
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Wiadomo, że wiadomo. Dlatego ja też użyłem: W czasie II wojny chyba również nie było samolotów SS-mańskich.
Chodziło mi o to, że Twój żart na temat koloru samolotu Jacobsa przypadkowo rozminął się z późniejszymi poglądami politycznymi pilota.
Dla uzupełnienia: Jacobs wyszedł z więzienia po osobistej interwencji innego asa I wojny, Hermanna Goeringa. Później miał nawet zakład lotniczy, pracujący dla Luftwaffe.
Chodziło mi o to, że Twój żart na temat koloru samolotu Jacobsa przypadkowo rozminął się z późniejszymi poglądami politycznymi pilota.
Dla uzupełnienia: Jacobs wyszedł z więzienia po osobistej interwencji innego asa I wojny, Hermanna Goeringa. Później miał nawet zakład lotniczy, pracujący dla Luftwaffe.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Wiesz, myślałem, że nuż - tak jak z dywizjami polowymi Luftwaffe. A te samoloty, którymi latał Himmler nie przynależały przypadkiem organizacyjnie do SS? Ci hitlerowsy dygnitarze byli tacy, że lubieli miec służby współpracujące z ich formacją pod sobą.W czasie II wojny chyba również nie było samolotów SS-mańskich.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Samoloty z I WW są jeszcze ładnie pomalowane w przeciwienstwie do tych z WW II. Trochę przypominaja tak jakby czasy rycerskie, gdzie rycerze wrzucali swoje herby na pokrowce rumaków itp. dopiero potem jak bron palna zaczela lepiej dzialac, zeby sie móc maskowac trzeba bylo z takich rzeczy rezygnowac.
Sądzę, że prawdziwe motywy dobrze scharakteryzowali Terex i Słowik. Wielu lotników to byli arytokraci, dla których już nie starczyło miejsca w kawalerii, więc się przekwalifikowali. Często malowali swoje samoloty w barwy odpowiadające ich herbom rodowym. Inni chcieli się po prostu wyróżniać, czy to na użytek przeciwnika, czy podkomendnych, którzy mogli ich stracić z oczu w mętliku dog fightu. Przy tym taka warstwa dodatkowej farby zmniejszała w sposób wyraźny osiągi samolotu, więc motywacja musiała być naprawdę silna!
Gdyby chodziło o identyfikację IFF, to nikt by się nie bawił w opracowywanie skomplikowanych wzorów kamuflażu.
Gdyby chodziło o identyfikację IFF, to nikt by się nie bawił w opracowywanie skomplikowanych wzorów kamuflażu.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów