Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 15 grudnia 2017, 14:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 27 grudnia 2005, 13:46 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32716
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
3) w grze jest specjalny sześciokątny żeton (z jednej strony gładki - z drugiej strzałka wskazująca jeden z brzegów heksa), który gracz zaatakowany ustawia na heksie z wycofanymi wojskami, tajnie wybierając kierunek dalszego odwrotu; teraz atakujący może obrócić ten żeton tak jak chce - wtedy żeton jest ujawniany pokazując, gdzie wycofały się wojska

To jest bardzo ciekawe, też kiedyś myślałem o czymś podobnym, ale z czasem przestało byc to dla mnie takie istotne bo wycofanie/odwrót nie grał tak dużej roli jako efekt walki, bo zawsze były straty i utrata poziomów sprawności bojowej. Ale w Roku.. nie odgrywa to roli.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 27 grudnia 2005, 13:46 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:11
Posty: 591
Lokalizacja: Warszawa
Powinniśmy chyba powołać jakąś komisję kodyfikacyjną w celu wprowadzenia ujednolitych przepisów dotyczących odwrotu i ucieczki :)
Wiele by to wyjaśniło i zmniejszyło liczbę konfliktów przy planszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 27 grudnia 2005, 13:46 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32716
Lokalizacja: Warszawa
To jeszcze zależy do jakiej gry, bo w niektórych to ma mniejsze znaczenie, w innych większe. Dla niektórych grup gier myślę, że można próbowac :) .

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2006, 19:49 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32716
Lokalizacja: Warszawa
W naszej ostatniej rozgrywce w Budapeszt w Bronxie też były próby stosowania tych zasad ale chyba bez większego powodzenia, czyli w WB sie to raczej nie sprawdza.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2006, 21:09 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2006, 16:06
Posty: 389
Lokalizacja: Police
Mnie to w tych sterowanych ucieczkach denerwuje ze czasem nie sposob sie gdzies przebic, bo zawsze uciekajacy oddzial trafia w jakas luke przez ktora bym chcial sie przedrzec. Wiec albo powinien byc nakazany kierunek ucieczki albo losowy, chociaz wole nakazany bo szkoda czasu na rzucanie koscmi.


Ostatnio edytowano środa, 11 stycznia 2006, 00:56 przez Pan P, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 11 stycznia 2006, 00:47 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:11
Posty: 591
Lokalizacja: Warszawa
Gdyby był losowy kierunke ucieczki mogłoby dojść do paradoksalnej sytuacji - gdy to uciekajacy tworzą dla ścigających trudną sytuację na ich własnym zapleczu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 11 stycznia 2006, 00:59 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2006, 16:06
Posty: 389
Lokalizacja: Police
Pędraku, pokonane odziały nieraz ulegały dezorientacji i różnie ich droga ucieczki szła. Ale masz racje w grach jest pełno rzucania, więc losowość odpada.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.