Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 18 listopada 2017, 17:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 6 lutego 2010, 23:10 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
23.3. BRYGADY KOZACKIE i 22. APEL BRUSIŁOWA są bardzo fajne. Idealne.


21.2. BUNT - to ogromna różnica w stosunku do obecnej wersji.

Dotychczasowo jednostki StSiczowych były używane do blokowania postępów WP. Chcąc zminimalizować losowość i zmaksymalizować szansę na uzyskanie ukraińskich uzupełnień, Polak zazwyczaj dążył w 1 rundzie do ominięcia StrSiczowych, a Sowiet to wykorzystiwał zasłaniając się StrSiczowymi. I tak Polak musiał zazwyczaj dotknąć 1 jednostkę StrSiczowych (zazwyczaj w środku) i losował czy dostanie, czy nie dostanie PU. Szczerze to zawsze było nieco irytujące. Trąciło tzw gamey'ingiem. Czyli ahistorycznym wykorzystywaniem zasad gry.

Wolałbym też mieć jakąś kontrolę, niż czysty los.

W nowej wersji StSiczowi nie będą mogli "odstraszać" Polaków. Ma to sens. Mniej irytuje. Sowietom nieco trudniej będzie uciec (bo zazwyczaj im sie udawało). :pom:

Cytuj:
21.2.1. BUNT oznacza, że jednostka przechodzi na polską stroną. Nie może się ruszyć, lecz może zaatakować sąsiadującą jednostkę sowiecką w najbliższej fazie ataków. Po takim ataku, niezależnie od wyniku, jest eliminowana. Jednostki polskiego gracza mogą swobodnie przechodzić przez pole zajmowane przez taką jednostkę.

Tu widzę problem.
A jeśli nie zaatakuje, to co dalej?
Polak posługuje się Sowieckim żetonem?
A co jeśli obie strony dysponują StSiczowymi? :/
Kłóci sie to z:
Cytuj:
21.3. DEZERCJA Wszystkie obecne na planszy brygady Strzelców Siczowych są eliminowane, jeśli wojska polskie zdobędą na Ukraińskim TDW przewagę moralną na poziomie 2. Brygada Halicka jest eliminowana, jeśli gracz bolszewicki zdobędzie na Ukraińskim TDW przewagę moralną na poziomie 2.

Tzn, że "polski" żeton StSiczowych zniknie jak Polacy będą miec przewagę?

To już lepiej dodać dodatkowy żeton Polakom z "nawróconymi" StSiczowymi, może być w kolorze ukraińskim.

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 7 lutego 2010, 06:25 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Umpapa napisał(a):
23.3. BRYGADY KOZACKIE i 22. APEL BRUSIŁOWA są bardzo fajne. Idealne.


Dzięki.

Umpapa napisał(a):
A jeśli nie zaatakuje, to co dalej?


I po to właśnie są fora :cool: . Moją intencją było, że jednostka zbuntowana jest eliminowana niezależnie od tego, czy zaatakuje, czy nie. Tak, że problemu dodatkowych jednostek nie ma - po pierwszym posunięciu tak, czy owak, nie pozostaje na planszy żadna jednostka inna, niż taka, która została wierna bolszewikom. Muszę to po prostu inaczej napisać.

Co do poczucia kontroli, to była opracowywana taka wersja, że każdy z graczy ma dwa żetony i wybiera tajnie jeden z nich. Następnie na podstawie ich układu ustala się, która z czterech wersji się wydarza.

Silver napisał(a):
Jest coraz więcej ciekawych zdarzeń wprowadzonych do gry i coraz trudniej zapamiętać różne zależności to, gdyby nie mgła wojny, można byłoby zamiast losować te żetony dla Strzelców Siczowych na początku gry tajnie je podłożyć pod te jednostki.


Właśnie wpadł mi do głowy pomysł, że każdy z graczy zapisuje przed początkiem gry numer brygady - gracz polski tej, która się buntuje, gracz bolszewicki tej, która zostaje wierna (szczególna opieka CzeKa :f ). Trzecia podpada pod "rozmowy", podobnie jak pozostałe dwie, jeśli obaj gracze zapiszą ten sam numer. Jeśli gracze wpiszą ten sam numer, Brygada Halicka nie wchodzi. Co Wy na to?

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 7 lutego 2010, 09:08 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2780
Lokalizacja: Warszawa
Takie rozwiązania, których przykładem jest to co podałeś na końcu postu ubarwiały by grę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 01:40 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Moją intencją było, że jednostka zbuntowana jest eliminowana niezależnie od tego, czy zaatakuje, czy nie.

OK. Tylko koniecznie dodaj za nią PU.

Cytuj:
Właśnie wpadł mi do głowy pomysł, że każdy z graczy zapisuje przed początkiem gry numer brygady - gracz polski tej, która się buntuje, gracz bolszewicki tej, która zostaje wierna (szczególna opieka CzeKa ). Trzecia podpada pod "rozmowy", podobnie jak pozostałe dwie, jeśli obaj gracze zapiszą ten sam numer. Jeśli gracze wpiszą ten sam numer, Brygada Halicka nie wchodzi. Co Wy na to?

Radykalne. Eleganckie. :pom:

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 13:13 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Umpapa napisał(a):
Cytuj:
Moją intencją było, że jednostka zbuntowana jest eliminowana niezależnie od tego, czy zaatakuje, czy nie.

OK. Tylko koniecznie dodaj za nią PU.


Hmm.. Myślałem właśnie o tym, że jedyną formą wzmocnienia armii URL związaną ze Strzelcami Siczowymi jest Brygada Halicka.

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 11 lutego 2010, 12:00 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Ponieważ wpadłem na pomysł, jak zrównoważyć opcje bolszewickie "List towarzysza Stalina" i "3 Konna Armia", oraz jak rozwiązać prosto problem buntu Strzelców Siczowych na podstawowym poziomie, pozostały mi w spadku pomysły na małe wydarzenia polityczne. Dorzuciłem jeszcze trochę i wyszło coś takiego: (to oczywiście reguły dla gry zaawansowanej - ot takie hobbistyczne smaczki)

WYDARZENIA POLITYCZNE
Każdy z graczy ma dwa żetony wydarzeń – oznaczone „wydarzenie +” i „wydarzenie –” . Na początku gry wybiera jeden z nich. Jeśli wybrał żeton „wydarzenie +” może go ujawnić na początku posunięcia – swojego, lub przeciwnika. Pierwszy ujawnia swoje wydarzenie gracz, którego jest to posunięcie. Efekt zależny jest od tego, który to jest etap – wydarzenia ujawniane tą metodą podane są poniżej.
Jeśli przeciwnik wybrał żeton „wydarzenie +” i go ujawnił, zaś gracz wybrał żeton „wydarzenie –“, może go ujawnić na początku swojego etapu, wywołując jedno z wydarzeń ukraińskich, opisanych poniżej. Jeśli obaj gracze wybrali żeton “wydarzenie –“, lub żaden z graczy nie zdecydował się na ujawnienie swojego żetonu, żadne z poniższych wydarzeń nie zachodzi.

Gracz polski
Etap 1 – “Przepędzeni komisarze” – buntuje się również ta brygada Strzelców Siczowych, którą na swojej kartce zapisał gracz bolszewicki.
Etapy 2-5: “Nacisk Entanty na Litwę” – jednostki litewskie nie mogę przekraczać linii demarkacyjnej aż do momentu zajęcia Wilna przez bolszewików. Gracz polski może swobodnie ruszyć jednostki 7 Armii, w liczbie zależnej od etapu w którym ujawnia tę opcję. (2.V – 1 jednostka, 9.V – 2 jednostki, 16.V – 3 jednostki, 23.V – 4 jednostki). Pozostałe jednostki podlegają zwykłym ograniczeniom.
Etapy 6+ “Rajd Machno” - gracz bolszewicki musi natychmiast zdjąć z planszy jednostkę/jednostki Frontu Południowo-Zachodniego o sile co najmniej 2PS – jednostka(-i) ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.

Gracz bolszewicki
Etap 1 – “Przepędzeni agitatorzy”– wierna pozostaje również ta brygada Strzelców Siczowych, którą na swojej kartce zapisał gracz polski.
Etap 2-10 -“Sojusz sowiecko-litewski” – w najbliższej fazie ruchu w Kownie wchodzą do gry litewskie 2 i 3DP.
Etap 11+ “Rozprężenie białogwardzistów” – gracz bolszewicki wykonuje natychmiast dwa rzuty 1K by ustalić, które jednostki białogwardyjskie lub kozackie są osłabione lub wyeliminowane (jeśli ma tylko jeden poziom): 1 - 1DP, 2 - Bułak-Bałachowicz, 3 - Jakowlew, 4 - Salnikow, 5 - 5DP.
Jeśli jeden z graczy ujawni swoje wydarzenie litewskie, drugi nie może już tego zrobić. Jeśli gracz polski ujawni wydarzenie “Przepędzeni komisarze”, gracz bolszewicki może ujawnić wydarzenie “Przepędzeni agitatorzy”.

Jeśli druga strona wybrała wydarzenie, zaś gracz nie, może w dowolnym momencie ujawnić swój żeton i następuje jedno z wydarzeń:

Gracz polski - "Rumunia wspiera URL" - gracz polski rzuca dwa razy 1K i wzmacnia lub formuje dywizje ukraińskie o numerach, które wypadły. Jeśli dana dywizja jest już w pełnej sile, nic się nie dzieje.

Gracz bolszewicki - "Brytyjczycy organizują ukraiński zamach stanu" - gracz polski rzuca dwa razy 1K i osłabia (lub eliminuje, jeśli są już osłabione) dywizje ukraińskie o numerach, które wypadły. Jeśli dana dywizja jest już wyeliminowana, nic się nie dzieje.


Jak zwykle proszę o opinie i wyszukiwanie błędów i niebezpieczeństw.

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 18 lipca 2010, 21:29 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): niedziela, 29 października 2006, 11:34
Posty: 91
Lokalizacja: Warszawa
Cześć, gdzie można zdobyć Gamebox do gry ROK1920 w wersji Cyberboard? Chciałbym zagrać z kolegą przez internet ale nigdzie nie mogę znaleźć tego pliku. Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2011, 22:06 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Legun napisał(a):
Strategos napisał(a):
Mam kłopot z odnalezieniem swojego egzemplarza gry i miałem nadzieję na surogat w cyberboardzie .
Niestety moduł do Cyberboarda jest ,jak dla mnie , mało czytelny jeśli chodzi o nazwy jednostek .
A w tej grze szczególnie przywiązuję wielką wagę do tzw "chromu " .
Ta świetna gra warta jest modułu Vassala zarówno ze względów "patriotycznych " jak i "utylitarnych" :) .
Czy prace nad nim trwają ? :pom:


Materiały konieczne do przygotowania wysłane.


Czy projekt modułu Vassala ma wciąż :) szansę na realizację ?

Legun napisał(a):
Doprecyzujcie tylko, proszę, swoje zamówienie.
1) Wydruk na folii samoprzylepnej (brak gwarancji co do terminu)
2) Plik do przesłania mailem (jeszcze dziś w nocy)
a) w formacie CorelDraw 7.0
b) jako bitmapa (większa objętość)


Jak już pisałem moje żetony zniknęły ale mapę mam . W związku z tym wariant 1 byłby nadal super :).

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2011, 23:07 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32656
Lokalizacja: Warszawa
Strategosie - żetony w wersji do wydruku (w dobrej rozdzielczości) są u nas do ściągnięcia - spójrz do tego wykazu materiałów na Portalu Strategie, który dziś zamieściłem. Wszystko jest :) .

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 15:28 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
A czy jest gdzieś dostępna mapa ?

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 17:08 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32656
Lokalizacja: Warszawa
Póki co nie, ale jeśli ktoś z Was zeskanuje, możemy zamieścić (nie wiem jeszcze dokładnie kto tam ją robił, ale jeśli żona Leguna albo ktoś z jego otoczenia), sądzę, że nie będzie problemów.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 marca 2011, 06:51 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Jestem na razie w kompletnym młynie - mam nadzieję, że za miesiąc będzie lżej. Może w jakiejś chwili w pociągu, gdy już nie będę miał siły pracować, lecz spać też nie będę mógł a z dziećmi i tak kontaktu nie nawiążę, chwycę się za przygotowanie wszystkiego (takie coś się zdarzyło niedawno z OWC), lecz nie mogę obiecać. Bardzo żałuję.

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 marca 2011, 17:59 
Adjudant

Dołączył(a): piątek, 5 stycznia 2007, 00:52
Posty: 272
Ja przy okazji mam krótkie pytanie.
Jakiś czas temu zasiedliśmy do tej znakomitej gry, wybierając scenariusz „Wiosna 1920”. Rozgrywka zakończyła się przed czasem poddaniem partii przez grającego stroną polską. Kiedyś, wiele, wiele lat temu pamiętam, również rozgrywałem ten scenariusz, i zakończył się on także przed czasem (wtargnięciem rosyjskich dywizji na polski TDW).
Ale do sedna. Jako że nigdy nie miałem okazji ukończyć tego scenariusza, mam wątpliwości, co do zbalansowania zdobywanych punktów zwycięstwa, bądź też zrozumienia przeze mnie zasad ich naliczania. Przepisy mówią o zdobywaniu 1 PZ za każdy PS przewagi nad przeciwnikiem. Gdy popatrzę na kartę scenariusza, widzę bardzo dużą dysproporcję pomiędzy PS polskich jednostek, a PS radzieckich jednostek. Dysproporcję tak dużą na korzyść sił bolszewickich (nie mogę w tej chwili podać liczb), że nie wyobrażam sobie zniwelowania jej niszczeniem wojsk radzieckich, otrzymywanymi uzupełnieniami, przewagą moralną i utrzymaniem celów terenowych przez Polaków. Dla porównania scenariusz „Brama Smoleńska” przyznaje PZ za każdy stracony przez przeciwnika PS, a to jest znacząca różnica.
Jak to jest z tymi PZ w „Wiośnie 1920”?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rok 1920 (Encore)
PostNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 12:15 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32656
Lokalizacja: Warszawa
Na Portalu Strategie jest do ściągnięcia gamebox do gry:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217

Gameboxa opracował Jarosław Flis.

Zaktualizowałem również wykazy linków na forum, tutaj w dziale jak i w dziale "Akcesoria do gier planszowych".

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rok 1920 (Encore)
PostNapisane: czwartek, 3 stycznia 2013, 11:11 
Enfant de troupe

Dołączył(a): czwartek, 3 stycznia 2013, 08:52
Posty: 3
Hej,

jestem nowym użytkownikiem forum i mam może dla Was trochę śmieszne pytanie, które nurtuje mnie od początku gdy zakupiłem tą grę. Jak rozwiązywać ataki gdy suma PS jednostek atakujących lub broniących się przekracza wartość 8 wyszczególnioną w tabeli. Odejmujecie różnicę i redukujecie ją do "8" czy może liczycie stosunek sił i szukacie odpowiedniego w tabeli. Przepraszam jeśli pytanie wydaje się infantylne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.