Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 19 listopada 2017, 10:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2010, 05:33 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Umpapa napisał(a):
Cytuj:
Jakże mógłbym mieć coś przeciwko?

Myślałem o skanach żetonów... ;)


Oryginalnych - nie ma problemu, choć polskie nie rażą estetyką i jakością wykonania T_T . Nowe jeszcze są w opracowaniu i wolałbym zaczekać, aż będę pewny, że to już wszystkie zmiany. Możne też wrzucić karty scenariuszy.

Umpapa napisał(a):
Ponieważ zamierzasz (IMHO słusznie) zwiększyć troszeczkę Punkty Morale za terytorium, może trzeba by wydłużyć Tor przewagi Morale, dorobić kilka pól, tak by zwiekszyć ochotę do zdobyczy?


Im dalej zajdzie przewaga moralna, tym trudniej ją odzyskać. Na mój gust osiągnięcie ostatniego pola i przewagi, którą ono daje, jest wystarczającą zachętą do dalszego atakowania. Czy miałeś kiedyś inne wrażenie?

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2010, 15:52 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Im dalej zajdzie przewaga moralna, tym trudniej ją odzyskać. Na mój gust osiągnięcie ostatniego pola i przewagi, którą ono daje, jest wystarczającą zachętą do dalszego atakowania. Czy miałeś kiedyś inne wrażenie?

Hmm, też racja. I tak bym atakował w celu wyniszczenia dywizji przeciwnika.

Chociaż gamey'ingowo nie dążyłbym już do opanowania punktowanych miast (po co tracić punkty Morale jeśli mnie wykopią, lepiej zostawić sobie na zapas do ew.zdobycia na później, jak wkroczy Konarmia).

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2010, 07:33 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
W świetle informacji nt. Łotdywizji (tu wątek w dyskusji historycznej), zastanawiam się, czy jest w ogóle prawdopodobne, by została wysłana na front polski. Co prawda jeszcze jesienią 1920 była ciągle "awangardą rewolucji" - przełamywała Wał Turecki. Z drugiej strony, była już wyraźnie targana wątpliwościami i groziły jej dezercje.
Tym niemniej, jest to miły memu sercu smaczek i jakoś nie przychodzi mi do głowy jakiś zgrabny sposób na ewentualne pojawienie się w grze siódmej bolszewickiej jednostki elitarnej. Tym niemniej - temat można przedyskutować.

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2010, 09:59 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
Uważam, , że Łotdywizję należy pozostawić.

Obecne zasady wprowadzania jej do gry są bardzo dobre.

Jest to jednostka bardzo klimatyczna, niesie duży ładunek flavour'u.

Prawdopodobieństwa pojawienia się Łotyszy na froncie polskim w świetle przedstawionych faktów rzeczywiście jest mała, ale pamiętajmy, że to byli de facto w większości najemnicy, walczący za carskie złoto. Gdyby im bolszewicy zapłacili więcej (przyciśnięci potrzebą albo wręcz przeciwnie, z nadmiaru wolnych środków wskutek nadspodziewanych sukcesów na froncie przeciwpolskim) jest możliwe, że dezercji by nie było.

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 19 stycznia 2010, 06:46 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Powoli krystalizuje się pomysł z generalnymi opcjami gracza polskiego. Tak jak gracz sowiecki wybiera on w pierwszym etapie jeden z trzech żetonów. Jeden to na pewno będzie "Powstanie Śląskie" - ujawnia się go od razu. Z planszy zdejmuje się 11,16 i 17 DP. Gracz polski traci też co ruch jedno uzupełnienie (lub osłabia jedną polską jednostkę, jeśli żadnego nie ma). Jeśli jednak do etapu (tu jeszcze muszę przemyśleć - najpewniej 4.VII) gracz sowiecki nie będzie miał na żadnym z TDW przewagi moralnej na poziomie 2, wtedy dywizje te wchodzą do gry w pełnej sile, gracz otrzymuje dodatkowo 23 DP (a może też DOch?) a jego przewaga moralna rośnie o 10 (do rozdziału pomiędzy TDW). Jeśli jednak gracz bolszewicki będzie miał taką przewagę, dywizje wracają, lecz z dodatkowych posiłków i wzrostu przewagi nici.
Druga opcją mogłoby być "Wsparcie Wrangla" - wchodzą wcześniej (więcej?) jednostki rosyjskich kontrrewolucjonistów. Nie mam jednak na razie pomysłu na jakieś koszty, czy pojawiające się problemy. Można by tu było ewentualnie pomyśleć o opcji "endeckiej" - jeśli gracz polski wybrał tę opcję i nie zajął Kijowa, to coś dostaje. Macie jakieś pomysły?

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 stycznia 2010, 22:57 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Jest jeszcze pomysł na trzecią opcję - filoukraińską. Polska godzi się na stworzenie w Galicji Wschodniej kadłubowego państwa ukraińskiego i z nim razem rusza na Kijów. Pojawiają się dodatkowe jednostki ukraińskie, jednak coś tam mniej wchodzi z polskich (mniej uzupełnień w początkowych etapach).
Przychodzi mi do głowy, że w każdym z tych wypadków - i wsparcia Wrangla, i filoukraińskim - zmniejsza się rozmiar Armii Ochotniczej i wzrost morale przy jej formowaniu. Wynika to z pogłębienia podziałów politycznych w kraju. Co Wy na to?

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 stycznia 2010, 23:36 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 13 sierpnia 2009, 20:15
Posty: 377
Lokalizacja: Wieliczka
Nie jestem znawcą ale wydaje mi się, że im więcej tego typu smaczków i wyborów będzie w grze tym lepiej, gdyż otwiera się przed graczem więcej możliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 24 stycznia 2010, 00:02 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Polska godzi się na stworzenie w Galicji Wschodniej kadłubowego państwa ukraińskiego i z nim razem rusza na Kijów. Pojawiają się dodatkowe jednostki ukraińskie, jednak coś tam mniej wchodzi z polskich (mniej uzupełnień w początkowych etapach). Przychodzi mi do głowy, że w każdym z tych wypadków - i wsparcia Wrangla, i filoukraińskim - zmniejsza się rozmiar Armii Ochotniczej i wzrost morale przy jej formowaniu. Wynika to z pogłębienia podziałów politycznych w kraju. Co Wy na to?

My na to jak na lato! ;)

Serio, oba pomysły rewelacyjne. :pom:
Ale Lwów nam zostawisz?

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 24 stycznia 2010, 05:00 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Poland's role in the Promethean process was marked by the conclusion of a Polish–Ukrainian political and military alliance (the Warsaw Agreement, April 1920) with Symon Petlura's Ukrainian People's Republic, Piłsudski's expedition to Kyiv (begun April 25, 1920), the designation (February 1919) of Bohdan Kutylowski as Polish minister to the Ukrainian People's Republic, the accreditation of a Polish minister to Caucasus, the naming of a military mission to Caucasus, and the Crimean Republic's motion at the League of Nations (May 17, 1920) that Crimea be made a protectorate of Poland.[12]

http://en.wikipedia.org/wiki/Prometheism

A mogliśmy mieć województwo krymskie. ^^


A może jakąś wariację na ten temat?
http://en.wikipedia.org/wiki/Polish&#82 ... n_alliance

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 24 stycznia 2010, 07:27 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
W obu przypadkach problemem jest początkowe rozłożenie. Jeśli chodzi o Wrangla, to po prostu nie ustawia się na planszy Ukraińców, tylko w Kamieńcu Podolskim zaczyna grę trójkowa 5DP z II Korpusu Bredowa. Potem wchodzą jeszcze dodatkowe jednostki - jednak dwójkowa dywizja i jedna jedynkowa brygada kawalerii (ze standardowych jednostek kontrrewolucyjnych). Nie wiem jednak, co zrobić w przypadku opcji "Podział Galicji" (tak się pewnie będzie oficjalnie nazywała) -
Przyszła mi też do głowy sankcja - w przypadku porozumienia z Wranglem Kijów nie może być atakowany ani okupowany przez polskie oddziały.
Wyjeżdżam na tydzień na narty i pewnie będzie okazja do przemyśleń - po powrocie wrócę do tematu.

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 24 stycznia 2010, 07:28 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Sojusz polsko-gruziński byłby niezłym smaczkiem, lecz trudno sobie wyobrazić jakiś jego realny wpływ na przebieg wojny. T_T

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 6 lutego 2010, 09:04 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Zmiana na podstawie najnowszych danych - zamiast dwójkowej brygady kozackiej esauła Jakowlewa pojawiają się dwie jednostronne brygady o sile 1. Występują już w "Wyprawie Kijowskiej".

23.3. BRYGADY KOZACKIE
Po polskiej stronie walczyły brygady kozackie esauła Jakowlewa i pułkownika Salnikowa, złożone z dezerterów z Konnej Armii. Gdy któraś z dywizji Konnej Armii poniesie straty, w najbliższej swojej fazie uzupełnień gracz polski może wprowadzić do gry jedną taką brygadę. Brygada jest wprowadzana do gry w dowolnej miejscowości położonej w odległości co najmniej 3 pól od jednostek przeciwnika. Wyeliminowane brygady mogą wchodzić do gry na tej samej zasadzie. Brygady te operują tak jak inne polskie jednostki, nie mogą być jednak odtwarzana za pomocą polskich uzupełnień

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 6 lutego 2010, 09:07 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Kolejna zmiana - nie ma już automatycznego wzrostu morale po wejściu Konnej Armii, ani przy okazji "Mobilizacji Rewolucyjnej". Jest za to taki przepis, który może być anulowany przez "Poparcie Wrangla":

22. APEL BRUSIŁOWA
Od momentu, gdy gracz polski zdobędzie Kijów, aż do rozpoczęcia formowania Armii Ochotniczej (reg.33), w bolszewickiej fazie uzupełnień, przewaga moralna gracz bolszewickiego rośnie o tyle, ile wynosi aktualna modyfikacja na korzyść gracza polskiego, wynikająca z jego przewagi moralnej. Jeśli gracz polski nie ma takiej przewagi, bolszewicka przewaga nie rośnie. Efekt ten jest ustalany dla każdego z TDW oddzielnie.

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 6 lutego 2010, 09:12 
Chef d'escadron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:51
Posty: 1002
Lokalizacja: Kraków
Zmniejszeniu ewentualnego losowego wpływu na balans pierwszego etapu ma służyć zmiana przepisów o Strzelcach Siczowych:

21.2. BUNT
W momencie, gdy pierwsza polska jednostka zbliży się do jednej z tych brygad, gracz polski losuje jeden z czterech żetonów (rys.). Na żetonie oznaczono, co dzieje się z każdą z brygad.
21.2.1. BUNT oznacza, że jednostka przechodzi na polską stroną. Nie może się ruszyć, lecz może zaatakować sąsiadującą jednostkę sowiecką w najbliższej fazie ataków. Po takim ataku, niezależnie od wyniku, jest eliminowana. Jednostki polskiego gracza mogą swobodnie przechodzić przez pole zajmowane przez taką jednostkę.
21.2.2. WALKA oznacz, że jednostka pozostaje lojalna wobec bolszewików i podejmuje walkę. Od tego momentu traktowana jest tak jak inne jednostki bolszewickie.
21.2.3. ROZMOWY oznaczają, że jeśli gracz polski nie zaatakuje takiej jednostki, to zostanie ona wyeliminowana na koniec etapu. Może on ją jednak zaatakować, wtedy pozostaje lojalna wobec bolszewików.
21.2.4. Jeśli na żetonie napisano „Bryg.Halicka”, gracz polski otrzymuje tę jednostkę w najbliższej fazie uzupełnień jako jednostkę wojsk ukraińskich.

21.3. DEZERCJA
Wszystkie obecne na planszy brygady Strzelców Siczowych są eliminowane, jeśli wojska polskie zdobędą na Ukraińskim TDW przewagę moralną na poziomie 2. Brygada Halicka jest eliminowana, jeśli gracz bolszewicki zdobędzie na Ukraińskim TDW przewagę moralną na poziomie 2.

_________________
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 6 lutego 2010, 10:27 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2780
Lokalizacja: Warszawa
Jest coraz więcej ciekawych zdarzeń wprowadzonych do gry i coraz trudniej zapamiętać różne zależności to, gdyby nie mgła wojny, można byłoby zamiast losować te żetony dla Strzelców Siczowych na początku gry tajnie je podłożyć pod te jednostki.
Nie śledzę już zmian ale, jeśli przepisów szczegółowych będzie multum, aby nie zapomnieć, może by je wprowadzić do tabel segregujących: na różne tereny geograficzne, dotyczące danej tury (na torze tur można dać odnośniki/skróty), itd


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.