Dymy na polu bitwy

Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Dymy na polu bitwy

Post autor: Itagaki »

A ja rzuce prostym pomysłem o dymie :D
Potrzebne do tego bedą:
- Kość K6 do okreslania siły wiatru
- Gra w której znajduje sie artyleria
:wink:
Do rzeczy.
1) okreslamy siłę wiatru - ma to wpływ na szybkość zadymienia. np. przy bezwietrznej pogodzie po dwóch kolejnych ostrzałach nastepuje zadymienie.
2)"Zadymiona" baterię artylerii przykrywamy żetonem typu waterloowskiej chmurki czy "kapusty" jak kto woli.
3) jednostka zadymiona ma negatywny modyfikator do ostrzału (dodatkowo wiekszy jezeli chce ostrzelać nowe inne pole niz to, które ostrzelał w turze w której została zadymiona) i nie może strzelać we wrogiej fazie ruchu do jednostek odległych więcej niż np. 4 heksy (nie moga na bierzaco reagowac na ruch wroga bo maja problemy z widocznością)
4) zadymienie znika (ściągamy "kapuchę" ;) ) gdy artyleria nie strzela jedna turę (albo dla bezwietrznej pogody sprawdzamy czy znikło po jednej turze np. K6 - 3,4,5,6 znika, a po dwóch automatycznie znika dwóch turach)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ja też tak kombinowałem z tymi chmurkami. Tylko dla wiatru była przypisana taka rola, że chmury dymu miały się przemieszczać i rzucałoby się K6 w którą stronę.

Ale MIHu już wymyślił wszystko w szczegółach :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Raleen pisze:Ja też tak kombinowałem z tymi chmurkami. Tylko dla wiatru była przypisana taka rola, że chmury dymu miały się przemieszczać i rzucałoby się K6 w którą stronę.

Ale MIHu już wymyślił wszystko w szczegółach :) .
Okreslając siłę wiatru ustalamy dodatkowo kierunek i wszystkie "chmurki" po jednym etapie przesuwają się o jeden heks z wiatrem (ale tylko raz).

I taka uwaga. te zasady moim zdaniem powinny sie znaleść w części opcjonalnej bo znowu komplikujemy grę...
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Na razie zasady dodatkowe, które były wyżej zamieszczone w tym temacie, poszły do lamusa by nie komplikować gry. Zostaną pewnie z czasem wprowadzone do użytku dla bardziej zaawansowanych graczy jako opcjonalne.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Mysle ze powinno sie brac pod uwage nie tylko dym rodem prochu, ale tez dym rezultujacy z....pozarow.
W historii mozna znalesc mase przykladow gdy to pozary i zwiazany z tym dym uniemozliwial prowadzenia walki/obserwachi w tym kierunku.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 732
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Post autor: Mariusz »

Wtedy trzeba by robic też podpalanie obiektów, lasów i tym podobnych, zbliża się to chyba niebezpiecznie do B35.

Jakie przykłady slowiku masz na mysli?
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

Mam nadzieje że nie bedzie trzeba co ture sprawdzac kierunku wiatru aby żetony dymu mozna było przesuwać w odpowiednim kierunku, zresztą jeśli bedzie taki przepis i tak bede go ignorował.
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 marca 2006, 10:08 przez Pan P, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To jest opcja co najwyżej do zasad dodatkowych, w instrukcji czegoś takiego ani niczego podobnego nie ma, uspokajam :wink:

Na razie swobodnie tylko sobie dyskutujemy :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Jasne ze swobodnie dyskutujemy. Wydaje mi sie ze miedzy pomyslami/myslami a zasadami jest oczywista roznica :?
Wtedy trzeba by robic też podpalanie obiektów, lasów i tym podobnych, zbliża się to chyba niebezpiecznie do B35.
Mysle ze nie tak. Co bardziej takiej podpalania by byly tylko w przypadkach jezeli w owej bitwie naprawde do tego doszlo (lub proba) historycznie.Owe pozary by prezentowaly powazne ognie a nie jakies tam pierwsze lepsze pozarki.
To jest opcja co najwyżej do zasad dodatkowych, w instrukcji czegoś takiego ani niczego podobnego nie ma, uspokajam
Oczywiscie jako zasada dodatkowa.
Mam nadzieje że nie bedzie trzeba co ture sprawdzac kierunku wiatru aby żetony dymu mozna było przesuwać w odpwoiednim kierunku
Zeton ognia/dymu by sie nie przesuwal a dzialal po prostu jako blokada LOS (line of sight) oraz blokada dla jednostek poruszajacych sie w szyku innym niz kolumna (dodatkowe PR) , niewiem jak z tyraliera. Tacy kozacy poruszajacy sie w "balaganie" mogliby placac dodatkowe PR ruszac sie przez "plonace pola".


Przyklad :

Obrazek

z pozarem/dymem:
1/Sybirski moze strzelac do 1jeg. ale nie moze do 1/Sekretow
Pola z pozarem/dymem nie mozna przejsc bedac w szyku innym niz kolumna lub bez szyku.

bez dymu :
1/Sybirski moze strzelac do 1jeg. i do 1/Sekretow
urodzony 13. grudnia 1981....
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

Jasne ze swobodnie dyskutujemy. Wydaje mi sie ze miedzy pomyslami/myslami a zasadami jest oczywista roznica Confused

Ależ oczywiście :-) Nie chciałem w zaden sposób ograniczaj dyskusji, tylko poinformować twórców przepisów że nie wszyscy chcą się bawić w to :-)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jak by było mało żetonów to myślę, że byś nie pogardził :wink:

Od strony realizmu to zadymienie pola bitwy było bardzo ważne.

Jeszcze inną zasadę można spróbowac wprowadzic, prostszą, że wraz z upływem bitwy ogólnie całe pole bitwy staje się bardziej zadymione i np. skutecznosc ognia piechoty i artylerii spada.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

Może właśnie zamiast żetonów dym/pożar tzastosować skracanie zasięgu, obniżanie skuteczności ognia ?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Właśnie o tym pisałem, choc niewątpliwie te dodatkowe żetony, co wcześniej proponował Grenadyer, są taktycznie ciekawsze.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Moim zdaniem dym/pozary powinny byc traktowane dokladniej ale prosto => stacjonarne zetony hamujace ruch i LOS.

Opcja z wiatrem i ruchem zetonow jest oczywiscie najdokladniejsza niemniej mysle ze troche zbyt obszerna.

Opcja z ograniczeniem skutecznosci itd. troche zbyt generalna.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
motyl
Chorąży
Posty: 266
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:04
Lokalizacja: Muszyna / Lublin KUL

Re: Dymy na polu bitwy

Post autor: motyl »

Grenadyer pisze:A ja rzuce prostym pomysłem o dymie :D
Potrzebne do tego bedą:
- Kość K6 do okreslania siły wiatru
- Gra w której znajduje sie artyleria
Problem zadymienia powinien też dotyczyć piechoty, która wykonuje salwę z karabinów, a nie tylko dział. Jeśli kilkuset chłopa strzeliło, to na pewno powstała niezła "kapusta." Bo z tego co zauważyłem do tej pory dyskusja dotyczyła zadymienia spowodowanego ostrzałem z dział.
"Dulce et decorum est pro patria mori"
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”