Knights of Time

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cep_bojowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ki%C5%9Bcie%C5%84
W większości bronie różnią się tylko nazewnictwem, co jak dobrze napisano w wiki często nie ma rozróżnienia w innych językach na cep, morgenstern itp.
Morgenstern to maczuga z kolcami.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Dobrze, ale jednak cep to nie morgenstern. Ładnie tam pokazano na rysunku cep i to było to co tam widać. Natomiast przy haśle "kiścień" nie ma bibliografii niestety. Przy haśle morgenstern też nie ma bibliografii.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Akurat tak się składa że mam encyklopedię broni( z resztą bardzo dokładną) i wszystkie tego typu bronie i tak wywodzą się z maczugi.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Dobrze, ale na tej zasadzie można argumentować, że włócznia wywodzi się od kija i w związku z tym jedno i drugie to w zasadzie to samo :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Naostrzony kij to włócznia przecież:)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez vendetta_222, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Morgenstern i łańcuch to kwestia nierozstrzygnięta.

W źródłach, w opisie i na rycinach pojawia sie i w takiej wersji i w takiej.
To, ze jakaś encyklopedia stwierdza , ze tak i tylko tak jest wyłącznie konwencja autora, bo z historycznego punktu widzenia to teren grząski...
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

W nowych opisach staram się znaleźć ten złoty środek.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Włąśnie przeglądałem klasyfikację cepów morgonsternów itp i wszystkie są sklasyfikowane w grupie maczug. (maczugi proste, maczugi z ruchomymi elementami) Kiścień jest nazwą stosowaną tylko i wyłącznie w polsce.Obrazek
Praa jest bardzo wiarygodna ponieważ jest napisana i tłumaczona przez historyków oraz profesorów historii wojskowości, więc to nie żadne info w stylu wiki czy innych podobnych.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Cóż, rzadko linkuję w ten sposób, ale chyba nie ma co powtarzać pewnych rzeczy odnośnie samej mechaniki gry. Jakoś tak wyszło z tym systemem, że my skupiliśmy się na historii, a koledzy z Wargamera na samej mechanice. Zostawiam do poczytania:

http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0

Na pewno można nawiązać do pewnych wątków tamtej dyskusji.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Zmiany w mechanice gry we właśnie opracowywanej wersji sa spore zarowno dzieki pomyslom z tego jak i innych for. Owszem wargamer bardzo do mechaniki się skłonił. Mam nadzieje że obecne zmiany bardzo pomogą systemowi.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

vendetta_222 pisze:Owszem wargamer bardzo do mechaniki się skłonił.
Czy ja wiem, czy się skłonił. Z tamtej dyskusji wynika wręcz coś przeciwnego :> .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Chodziło mi o to że zajeli się mechanika, a czy im sie podobało to inna sprawa. Z resztą każdy ma swoje gusta jednym podoba się to innym tamto:) Mam nadzieje że ostatnie poprawki spodobają się wszystkim. Doszło pare tabel itp walka jest o wiele szybsza(zasady będą przygotowane zarówno pod duże rozgrywki jak i pod skirmisha).
Sholek
Caporal
Posty: 54
Rejestracja: piątek, 2 lutego 2007, 16:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Sholek »

Mi te zasady bardzo przypominają Age of Battles Zvezdy :P
Ostatnio zmieniony wtorek, 29 grudnia 2009, 20:44 przez Sholek, łącznie zmieniany 1 raz.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Powiem szczerze że nigdy ich nie czytałem:P
Nowe zasady które teraz opracowuję mam nadzieję że przypadną wam do gustu.

Po pierwsze zmiana tury na przemienną(kolejność ruchu wyznacza inicjatywa dowódców oraz jednostek)

Dowódcy będą posiadać punkty akcji dzięki czemu mogą motywować jednostki(np oddadzą punkt akcji za np dodatkowy ruch dowodzonej jednostki)

Zmienią się trochę rozkazy (właśnie dzięki PA-punktom akcji)

Bohaterowie będą mieli spory wpływ na rozgrywkę np będą mogli poruszać się jako pierwsi lub też ostatni dzięki czemu jeśli nasza <jakaś dana jednostka>porusza się pierwsza w turze to dzięki bohaterowi może się poruszyć jako ostatnia i w następnej turze poruszyć się jako pierwsza

Walka wręcz będzie inaczej rozgrywana- tzn każda jednostka będzie miała WA(współczynnik ataku czyli jej zdolność walki gdy atakuje przeciwnika) WZ-walka w zwarciu(zdolność walki gdy nie atakuje/broni się lub też kontynuuje walkę) WO-wartość obrony(wartość obrony przeciwko ostrzałowi itp)

Walka wręcz oraz ostrzał będzie wymagał tylko jednego rzutu kostką (powstanie tabela wg której będzie się rozstrzygać walkę, a jej wynik to: atakujący ginie, dalsza walka, broniący się ginie) dzieki czemu walka oraz ostrzał (pudło, pudło, zabicie) stanie się dużo łatwiejsze i mniej czasochłonne.

Każda jednostka będzie mogła (wg swojej inicjatywy lub inicjatywy swojego dowódcy) wykonać trzy dowolne akcje(ruch ostrzał walka) czyli może 2x się ruszyć i raz zawalczyć, 3x strzelić, strzelić ruszyć się i zaatakować.

Nazwa samego systemu zostanie zmieniona na bardziej"jasną i zrozumiałą"

Do podręcznika dodane zostanie losowanie terenów przed walką, oraz jeśli ktoś będzie chętny losowe parametry bitwy (np zła pogoda itp)

Zmieni się wpływ morale na naszych żołnierzy oraz ich zachowania np w momentach gdy nikt nimi nie będzie dowodził(gdy np nie będą w zasięgu dowodzenia żadnego dowódcy)
Sholek
Caporal
Posty: 54
Rejestracja: piątek, 2 lutego 2007, 16:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Sholek »

Dodaj do tego armię średniwiecznej Azji, zasady były by bardziej ogólne na średniowiecze :P
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Sholek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”