Knights of Time
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Dobrze, ale jednak cep to nie morgenstern. Ładnie tam pokazano na rysunku cep i to było to co tam widać. Natomiast przy haśle "kiścień" nie ma bibliografii niestety. Przy haśle morgenstern też nie ma bibliografii.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Dobrze, ale na tej zasadzie można argumentować, że włócznia wywodzi się od kija i w związku z tym jedno i drugie to w zasadzie to samo .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
Naostrzony kij to włócznia przecież:)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez vendetta_222, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
Włąśnie przeglądałem klasyfikację cepów morgonsternów itp i wszystkie są sklasyfikowane w grupie maczug. (maczugi proste, maczugi z ruchomymi elementami) Kiścień jest nazwą stosowaną tylko i wyłącznie w polsce.
Praa jest bardzo wiarygodna ponieważ jest napisana i tłumaczona przez historyków oraz profesorów historii wojskowości, więc to nie żadne info w stylu wiki czy innych podobnych.
Praa jest bardzo wiarygodna ponieważ jest napisana i tłumaczona przez historyków oraz profesorów historii wojskowości, więc to nie żadne info w stylu wiki czy innych podobnych.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Cóż, rzadko linkuję w ten sposób, ale chyba nie ma co powtarzać pewnych rzeczy odnośnie samej mechaniki gry. Jakoś tak wyszło z tym systemem, że my skupiliśmy się na historii, a koledzy z Wargamera na samej mechanice. Zostawiam do poczytania:
http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0
Na pewno można nawiązać do pewnych wątków tamtej dyskusji.
http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0
Na pewno można nawiązać do pewnych wątków tamtej dyskusji.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Czy ja wiem, czy się skłonił. Z tamtej dyskusji wynika wręcz coś przeciwnego :> .vendetta_222 pisze:Owszem wargamer bardzo do mechaniki się skłonił.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
Chodziło mi o to że zajeli się mechanika, a czy im sie podobało to inna sprawa. Z resztą każdy ma swoje gusta jednym podoba się to innym tamto:) Mam nadzieje że ostatnie poprawki spodobają się wszystkim. Doszło pare tabel itp walka jest o wiele szybsza(zasady będą przygotowane zarówno pod duże rozgrywki jak i pod skirmisha).
-
- Sergent-Major
- Posty: 159
- Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
- Lokalizacja: Przemyśl
Powiem szczerze że nigdy ich nie czytałem:P
Nowe zasady które teraz opracowuję mam nadzieję że przypadną wam do gustu.
Po pierwsze zmiana tury na przemienną(kolejność ruchu wyznacza inicjatywa dowódców oraz jednostek)
Dowódcy będą posiadać punkty akcji dzięki czemu mogą motywować jednostki(np oddadzą punkt akcji za np dodatkowy ruch dowodzonej jednostki)
Zmienią się trochę rozkazy (właśnie dzięki PA-punktom akcji)
Bohaterowie będą mieli spory wpływ na rozgrywkę np będą mogli poruszać się jako pierwsi lub też ostatni dzięki czemu jeśli nasza <jakaś dana jednostka>porusza się pierwsza w turze to dzięki bohaterowi może się poruszyć jako ostatnia i w następnej turze poruszyć się jako pierwsza
Walka wręcz będzie inaczej rozgrywana- tzn każda jednostka będzie miała WA(współczynnik ataku czyli jej zdolność walki gdy atakuje przeciwnika) WZ-walka w zwarciu(zdolność walki gdy nie atakuje/broni się lub też kontynuuje walkę) WO-wartość obrony(wartość obrony przeciwko ostrzałowi itp)
Walka wręcz oraz ostrzał będzie wymagał tylko jednego rzutu kostką (powstanie tabela wg której będzie się rozstrzygać walkę, a jej wynik to: atakujący ginie, dalsza walka, broniący się ginie) dzieki czemu walka oraz ostrzał (pudło, pudło, zabicie) stanie się dużo łatwiejsze i mniej czasochłonne.
Każda jednostka będzie mogła (wg swojej inicjatywy lub inicjatywy swojego dowódcy) wykonać trzy dowolne akcje(ruch ostrzał walka) czyli może 2x się ruszyć i raz zawalczyć, 3x strzelić, strzelić ruszyć się i zaatakować.
Nazwa samego systemu zostanie zmieniona na bardziej"jasną i zrozumiałą"
Do podręcznika dodane zostanie losowanie terenów przed walką, oraz jeśli ktoś będzie chętny losowe parametry bitwy (np zła pogoda itp)
Zmieni się wpływ morale na naszych żołnierzy oraz ich zachowania np w momentach gdy nikt nimi nie będzie dowodził(gdy np nie będą w zasięgu dowodzenia żadnego dowódcy)
Nowe zasady które teraz opracowuję mam nadzieję że przypadną wam do gustu.
Po pierwsze zmiana tury na przemienną(kolejność ruchu wyznacza inicjatywa dowódców oraz jednostek)
Dowódcy będą posiadać punkty akcji dzięki czemu mogą motywować jednostki(np oddadzą punkt akcji za np dodatkowy ruch dowodzonej jednostki)
Zmienią się trochę rozkazy (właśnie dzięki PA-punktom akcji)
Bohaterowie będą mieli spory wpływ na rozgrywkę np będą mogli poruszać się jako pierwsi lub też ostatni dzięki czemu jeśli nasza <jakaś dana jednostka>porusza się pierwsza w turze to dzięki bohaterowi może się poruszyć jako ostatnia i w następnej turze poruszyć się jako pierwsza
Walka wręcz będzie inaczej rozgrywana- tzn każda jednostka będzie miała WA(współczynnik ataku czyli jej zdolność walki gdy atakuje przeciwnika) WZ-walka w zwarciu(zdolność walki gdy nie atakuje/broni się lub też kontynuuje walkę) WO-wartość obrony(wartość obrony przeciwko ostrzałowi itp)
Walka wręcz oraz ostrzał będzie wymagał tylko jednego rzutu kostką (powstanie tabela wg której będzie się rozstrzygać walkę, a jej wynik to: atakujący ginie, dalsza walka, broniący się ginie) dzieki czemu walka oraz ostrzał (pudło, pudło, zabicie) stanie się dużo łatwiejsze i mniej czasochłonne.
Każda jednostka będzie mogła (wg swojej inicjatywy lub inicjatywy swojego dowódcy) wykonać trzy dowolne akcje(ruch ostrzał walka) czyli może 2x się ruszyć i raz zawalczyć, 3x strzelić, strzelić ruszyć się i zaatakować.
Nazwa samego systemu zostanie zmieniona na bardziej"jasną i zrozumiałą"
Do podręcznika dodane zostanie losowanie terenów przed walką, oraz jeśli ktoś będzie chętny losowe parametry bitwy (np zła pogoda itp)
Zmieni się wpływ morale na naszych żołnierzy oraz ich zachowania np w momentach gdy nikt nimi nie będzie dowodził(gdy np nie będą w zasięgu dowodzenia żadnego dowódcy)
-
- Caporal
- Posty: 54
- Rejestracja: piątek, 2 lutego 2007, 16:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Dodaj do tego armię średniwiecznej Azji, zasady były by bardziej ogólne na średniowiecze
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Sholek, łącznie zmieniany 1 raz.