Knights of Time

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

??nie rozumiem o co chodzi z tą armią średniowiecznej azji.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Oto bibliografia do projektu MACE który jest kontynuacją KoT.
http://chomikuj.pl/vendetta_22
Zmiany obejmą również takie zagadnienia jak listy jednostek( będzie ich ogromna ilość do wyboru).
Zapraszam na stronę projektu oraz do uczestniczenia w tworzeniu projektu na forum.
http://www.knightsoftime.mediawebdesign.pl/
http://knightsoftime.pun.pl/
Wszelka pomoc na pewno zostanie doceniona.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Oto pierwsze przykłady mechaniki jakie będą w MACE:

charakterystyki:
W1,W2,S,O,M,I,P,D,R,K

W1-statystyki walki pierwszą bronią
W2-statystyki walki drugą bronią
S-statystyki strzelania
O-statystyki obrony(zarówno przed atakiem wręcz, jak i ostrzałem)
M-morale
I-inicjatywa
P-punkty akcji jakie posiada żołnierz
D-dowodzenie(występuje tylko u niektórych bohaterów i u wszystkich dowódców)
R-ruch
K-koszt wystaiwnia

Walka będzie bardzo prosta, i jej schemat jest następujący:

Wa(walka atakującego)-Ob(obrona broniącego+k10(rzut k10)=wynik sprawdzany w tabeli
Czyli W-O+k10=wynik

Tabela będzie następująca:
<--3atakujący ginie
4-6 remis walka trwa dalej
7-->broniący się ginie

dzięki temu walka pomiędzy 2 przeciwnikami jest rozgrywana dzięki jednemu rzutowi kostką.

Na większość współczynników takich jak W,S,O składa się kilka nie ujętych w charakterystykach czynników takich jak wyszkolenie, zbroja,tarcza, broń itp dzięki czemu gracz nie musi sam tego liczyć i ma podane odpowiednie wartości.

To samo tyczy się strzelania i innych form walki itp.
Mam nadzieję że taki system walki przypadnie wam do gustu, będzie łatwy i jasny i pozwoli na rozgrywanie w krótkim czasie dużych bitew.
Proelium
Carabinier
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 31 października 2009, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Proelium »

Nadal nie wiem najważniejszego. Podobnie jak w KoT czy ten system walki dotyczy starcia między oddziałami, czy też walki między pojedynczymi modelami?
Jeśli, miałoby tak wyglądać starcie między oddziałami to, walka jest krótka i strasznie losowa, o rezultacie decyduje jeden rzut.
Jeśli, w ten sposób rozwiązałeś walkę miedzy modelami, to koszmar. Wyobraź sobie masz oddział 50 piechurów (niewielki, jak na średniowiecze) i rzucasz 50K10. Rozumiem, że gdzieś po drodze jest test Morale, jakieś dowodzenie...
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Mylisz się co do stwierdzenia że walka jest strasznie monotonna i długa. Po pierwsze to że masz w oddziele 50 ludzi nie oznacza wcale że będą walczyć wszyscy a jeśli nawet, to i tak walka idzie w MACE dużo szybciej niż w np takich Battlach i innych w skalach 1:1. Dowodzenie, morale i inne tego typu rzeczy równiez odbywają się praktycznie za pomocą jednego rzutu. (np przy ostrzale można przecież zawsze rzucić większą ilością kostek takie uproszenia są stosowane w wielu grach). Po wstępnym sprawdzeniu rozgrywka wcale nie traci na atrakcyjności, a wręcz przeciwnie zyskuje na elemencie oczekiwania i emocjach. Poza tym grając w taką skalę trzeba się przygotować na to że jeśli chcemy chociaż trochę łyknąć rzeczywistości to trzeba jednak poturlać, i nic na to się nie poradzi. Co do starć nie są one tak krótkie jak sie może wydawać ponieważ np zamiast wcześniejszego wygrana/przegrana jest również remis, zaś punkty ataku i obrony są bardzo wyważone a kostka naprawde (owszem czasem losowość rzutu potrafi zdenerwować) nie jest aż tak tragiczna i spokojnie da się wykalkulować wynik(oczywiście z pewną dozą prawdopodobieństwa).
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Wydaje mi się, że podobny system jest we Flames of War (II WŚ) - tzn jest obrona i atak jednostek do tego rzut kostka i mamy efekt.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

W MACE punkty wzieły się tak na prawde z systemu tworzenia jednostek:) podczas układania list mieliśmy pewien algorytm tworzenia i stwierdziliśmy że to prosty sposób do przerobienia na mechanikę walki:)
W KOT był ten problem że walka była ciut za długa, więc skróciliśmy ją jak się tylko da dzięki czemu jest dynamiczna i w miarę szybka.
Atak to tak naprawde współczynniki zsumowane ze sobą (współczynniki żolnierza, broni, zbroi, modyfikatory itp) podobnie jest z obroną. Dało nam to prosty i jasny system do walki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”