Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 17 października 2018, 04:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Warmaster Ancients
PostNapisane: środa, 29 sierpnia 2007, 13:05 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34094
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie niedawno zdarzyło mi się obserwować rozgrywkę turniejową w tą grę w sklepie jednego z najbardziej kochanych w naszym kraju dystrybutorów figurek ;) . Walczyli Persowie z Macedończykami. I w pewnym momencie zauważyłem, ku swojemu wielkiemu zaciekawieniu, że perska piechota nie tylko nie bała się idącej na nią frontalnie falangi macedońskiej, ale gdy ta była blisko postanowiła przeformować się i na nią uderzyć... frontalnie :)

- Czy to historyczne? - spytałem.

- To nie historia, to gra - padła odpowiedź

:D

Nie wiem jakie są Wasze doświadczenia z tym systemem i jak go oceniacie? Chętnie poczytam.

Co do tamtej bitwy to nagle okazało się, że kawaleria perska dostała skrzydeł i niespodziewanie wyszła na tyły falangi, atakując ją z tyłu, więc koledzy raczej nie sprawdzili jak przebiegałoby starcie frontalne.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 29 sierpnia 2007, 15:21 
Generalleutnant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:05
Posty: 3870
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Dlatego nie lubię tego systemu. W wab-ie perska piechota nie miała by szans. A odpowiedź to typowa warhamerow-a.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 29 sierpnia 2007, 21:52 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
systam jest bardzo fajny

ale nie specjalnie oddajacy historyczna bitwe

jak ktos chce zeby bitwa wygladala jak prawdziwa z lotu ptaka to powinien grac w DBMa

gdzie sie slicznie przepychaja linie, i manewrowani jest sensowniejsze

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 1 września 2007, 17:25 
Captain

Dołączył(a): sobota, 20 maja 2006, 11:58
Posty: 850
Lokalizacja: Poznań
Na temat rozgrywet turniejowych i wiązaniu ich z wargamingiem historycznym moje zdanie jest znane ( w wypadku gdyby jednak nie to dla m nie najodpowiedniejszym określeniem jest 'patologia' ;) ).

W sprawie Warmastrea Ancients, jest jedyny jedyny z Warmasterów który mnie nie zachwycił ( moze dlatego że mało w niego grałem ). Chwile mi się podobał po czym staciłem do niego zainteresowanie, jakos nudził mi się po pewnym czasie. Za to reszta warmasterowej rodziny przypadła mi bardzo do gustu oryginalny fantasy i BCK/CWC.
Silnik zakłada wysoki stopień abstrakcji co powoduję że są możliwe dość kontrowersyjne zachowania na stole na szczęście nie są one regułą.

Cytuj:
To nie historia, to gra


takie podejście jest promowane i wśród wielu osób coraz bardziej popularne co akurat nie uważam na najszczęśliwszą opcje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 11 września 2007, 23:37 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): wtorek, 9 maja 2006, 21:03
Posty: 81
Raleen, byłeś świadkiem czegoś co nazywa się introgaming. To nie gra historyczna ale prezentacja mechaniki systemu i nauka zasad gry. Trudno realistycznie odwzorować stracie z okresu wojen Aleksandra Wielkiego przy użyciu 3 oddziałów po każdej ze stron.

Zresztą oczywiście Persowie mogą zaszarżować od czoła na falangę. Sądzę, że przy odpowiedniej ilości batów od oficerów można by było ich do tego zmusić w rzeczywistości. Jednakże za równo historycznie jak i WA skoczyć się to musiało totalną masakrą. To że ktoś zrobił w czasie gry coś niehistorycznego nie musi oznacza, że sama gra jest do bani.

Faktycznie jednak Warmaster Ancients jest systemem abstrakcyjnym i to bardzo. Warto jednak dodać, że w porównaniu z poziomem abstrakcji gier z serii DB - system WA jawi się być ultrarealistycznym i silnie osadzonym w historycznych realiach. WAB wychodzi przy tym lepiej choć… to jednak tylko Warhammer.

Przyznam, ze nie znam systemu z okresu starożytności/średniowiecza który na 100% zaspokoiłby moje oczekiwania. Tym niemniej nie ustaję w poszukiwaniach.

Raleen – jeśli masz ochotę na przetestowanie WA – zapraszam na Wilczą. Zagrasz – sam najlepiej się przekonasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 12 września 2007, 13:37 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
nie no
tak jak Warmaster bije battle na glowe

tak WMA bije WAB na glowe
tu nie ma co dywagowac

mowie tu o realizmie bitwy

mnie chodzi bardziej o to co gracze robia na stole

bo mechanika pozwala na rozgrywanie starc wizualnie historycznych
tylko ze lepiej sie gra jak sobie clowie ktym glowy nie zawraca po prostu...

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warmaster Ancients
PostNapisane: niedziela, 7 maja 2017, 17:39 
Baron
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 grudnia 2006, 20:14
Posty: 1053
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Po długiej przerwie Akkonowi i mi udało się rozegrać bitwę w WMA:Medieval.

Mało historycznie bo Krzyżacy przeciwko Burgundii, po 1500 pkt. Bitwa zakończyła się po 7 turach remisem ze wskazaniem na żabojadów.
Niby to też Warmaster, ale jednak zupełnie inna gra niż Fantasy i mocno inna niż WMAncients (w wersji starożytnej) przez stosowane zasady z dodatku Medieval Armies. Lekka jazda bez trudu uciekająca przez z trudem manewrującymi pikinierami, kontrszarże, osłabiona rola pieszych harcowników, różne wyposażenie jednostek strzeleckich. Bitwa na pewno mniej dynamiczna niż w klasycznej wersji, trochę bardziej przewidywalna, choć magia kostek (np. 4 na 4 zdane testy pancerza) działa równie mocno i frustrująco.

Obrazek

Obrazek


Więcej zdjęć:
https://goo.gl/photos/AH9Y6Q85Fxsq44NV6

_________________
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.