Medieval Warfare - Foundry?
-
- Appointé
- Posty: 34
- Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2011, 13:38
Medieval Warfare - Foundry?
A może ktos zetknął się z tym systemem?
Szukam zasad do średniowiecza, które wprowadzają 'symultaniczne' poruszanie się. Słyszałem też, że powyższy system nie rozstrzyga walk za pomocą rzutu kością tylko 'oblicza' wynik starcia biorąc pod uwagę jednostki, uzbrojenie, sytuację taktyczną itp. Da sie cos takiego sensownie zrobić?
Pozdrawiam
Szukam zasad do średniowiecza, które wprowadzają 'symultaniczne' poruszanie się. Słyszałem też, że powyższy system nie rozstrzyga walk za pomocą rzutu kością tylko 'oblicza' wynik starcia biorąc pod uwagę jednostki, uzbrojenie, sytuację taktyczną itp. Da sie cos takiego sensownie zrobić?
Pozdrawiam
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Medieval Warfare - Foundry?
Jest cos takiego. Dzisiaj wieczorem zapytam sie o nazwe tego systemu.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Medieval Warfare - Foundry?
W Medieval Warfare Foundry
Poruszanie się nie jest symultaniczne* tylko Igo-Ugo o kolejności determinowanej w każdej turze rzutem na inicjatywę, a walki rozstrzyga się rzutami kości.
*Owszem jest tam ruch symultaniczny ale tylko dla jednostek, które nie są w zasięgu zagrożenia i nie otrzymały od dowódcy rozkazu na daną turę (jest ograniczona pula rozkazów.. Czyli dotyczy to ruchów z dala od przeciwnika i nie prowadzących do walki, wspierających.
To już drugi watek który zakładasz pytając o jakiś mało popularny system.
Mam propozycje.
Załóż watek - Szukam systemu i opisz, co byś chciał w takim systemie
Wtedy ci coś pewnie doradzimy, a nie będziemy po omacku w kolejnych podejściach odpisywać.
Poruszanie się nie jest symultaniczne* tylko Igo-Ugo o kolejności determinowanej w każdej turze rzutem na inicjatywę, a walki rozstrzyga się rzutami kości.
*Owszem jest tam ruch symultaniczny ale tylko dla jednostek, które nie są w zasięgu zagrożenia i nie otrzymały od dowódcy rozkazu na daną turę (jest ograniczona pula rozkazów.. Czyli dotyczy to ruchów z dala od przeciwnika i nie prowadzących do walki, wspierających.
To już drugi watek który zakładasz pytając o jakiś mało popularny system.
Mam propozycje.
Załóż watek - Szukam systemu i opisz, co byś chciał w takim systemie
Wtedy ci coś pewnie doradzimy, a nie będziemy po omacku w kolejnych podejściach odpisywać.
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Medieval Warfare - Foundry?
Pracuję właśnie nad takimi zasadami. Jeśli chciałbyś w przyszłości przetestować zasady byłoby mi miło.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
-
- Appointé
- Posty: 34
- Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2011, 13:38
Re: Medieval Warfare - Foundry?
WarHammster - chętnie bym przetestował, chociaż obecnie nie do konca mam z kim. Jestem na etapie 'tworzenia' graczy (wśród znajomych i uczniów).
Sorry, jesli ilość zakładanych wątków przeciąża forum. Sprecyzuję w czym rzecz:
Generalnie miotam się poszukując 'idealnego' systemu do Wojny Dwóch Róż czy też Wojny stuletniej i generalnie późnego średniowiecza. Warunki:
- prostota (czas bitwy 1-1,5 h)
- skala masowa (nie skirmish)
- ciekawie rozwiazany system dowodzenia. Niech to nie będzie 'I go- You go' i pełna kontrola nad armią, bo w tamtym okresie było wręcz przeciwnie.
- idealnie, gdyby system mógł zaadoptować grę wieloosobową (6 - 8 graczy).
- może byc rozgrywany na planszy (heksy, kwadraty) i dowolna skala modeli (chociaż będę raczej uzywał 1/72)
Wstepnie myslałem nad uzyciem systemu walki z DBA 3.0 plus wariacje typu kontrszarża czy unik oraz jakiś bardziej rozbudowany system dowodzenia. Zamówiłem tez podręcznik do Poleaxe 2. Na razie czekam.
Dzieki za sugestie
Sorry, jesli ilość zakładanych wątków przeciąża forum. Sprecyzuję w czym rzecz:
Generalnie miotam się poszukując 'idealnego' systemu do Wojny Dwóch Róż czy też Wojny stuletniej i generalnie późnego średniowiecza. Warunki:
- prostota (czas bitwy 1-1,5 h)
- skala masowa (nie skirmish)
- ciekawie rozwiazany system dowodzenia. Niech to nie będzie 'I go- You go' i pełna kontrola nad armią, bo w tamtym okresie było wręcz przeciwnie.
- idealnie, gdyby system mógł zaadoptować grę wieloosobową (6 - 8 graczy).
- może byc rozgrywany na planszy (heksy, kwadraty) i dowolna skala modeli (chociaż będę raczej uzywał 1/72)
Wstepnie myslałem nad uzyciem systemu walki z DBA 3.0 plus wariacje typu kontrszarża czy unik oraz jakiś bardziej rozbudowany system dowodzenia. Zamówiłem tez podręcznik do Poleaxe 2. Na razie czekam.
Dzieki za sugestie
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Medieval Warfare - Foundry?
Pierwszy warunek wyciął Ci wszystko poza DBA afaik. Komplikowanie zasad DBA wydłuży rozgrywkę.
Nie można mieć wszystkiego.
Nie można mieć wszystkiego.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.