Medieval Warfare - Foundry?

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
merikallio
Appointé
Posty: 34
Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2011, 13:38

Medieval Warfare - Foundry?

Post autor: merikallio »

A może ktos zetknął się z tym systemem?

Szukam zasad do średniowiecza, które wprowadzają 'symultaniczne' poruszanie się. Słyszałem też, że powyższy system nie rozstrzyga walk za pomocą rzutu kością tylko 'oblicza' wynik starcia biorąc pod uwagę jednostki, uzbrojenie, sytuację taktyczną itp. Da sie cos takiego sensownie zrobić?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Medieval Warfare - Foundry?

Post autor: Asienieboje »

Jest cos takiego. Dzisiaj wieczorem zapytam sie o nazwe tego systemu.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Medieval Warfare - Foundry?

Post autor: AWu »

W Medieval Warfare Foundry

Poruszanie się nie jest symultaniczne* tylko Igo-Ugo o kolejności determinowanej w każdej turze rzutem na inicjatywę, a walki rozstrzyga się rzutami kości.


*Owszem jest tam ruch symultaniczny ale tylko dla jednostek, które nie są w zasięgu zagrożenia i nie otrzymały od dowódcy rozkazu na daną turę (jest ograniczona pula rozkazów.. Czyli dotyczy to ruchów z dala od przeciwnika i nie prowadzących do walki, wspierających.


To już drugi watek który zakładasz pytając o jakiś mało popularny system.
Mam propozycje.
Załóż watek - Szukam systemu i opisz, co byś chciał w takim systemie
Wtedy ci coś pewnie doradzimy, a nie będziemy po omacku w kolejnych podejściach odpisywać.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Medieval Warfare - Foundry?

Post autor: WarHammster »

Pracuję właśnie nad takimi zasadami. Jeśli chciałbyś w przyszłości przetestować zasady byłoby mi miło.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
merikallio
Appointé
Posty: 34
Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2011, 13:38

Re: Medieval Warfare - Foundry?

Post autor: merikallio »

WarHammster - chętnie bym przetestował, chociaż obecnie nie do konca mam z kim. Jestem na etapie 'tworzenia' graczy (wśród znajomych i uczniów).

Sorry, jesli ilość zakładanych wątków przeciąża forum. Sprecyzuję w czym rzecz:

Generalnie miotam się poszukując 'idealnego' systemu do Wojny Dwóch Róż czy też Wojny stuletniej i generalnie późnego średniowiecza. Warunki:

- prostota (czas bitwy 1-1,5 h)
- skala masowa (nie skirmish)
- ciekawie rozwiazany system dowodzenia. Niech to nie będzie 'I go- You go' i pełna kontrola nad armią, bo w tamtym okresie było wręcz przeciwnie.
- idealnie, gdyby system mógł zaadoptować grę wieloosobową (6 - 8 graczy).
- może byc rozgrywany na planszy (heksy, kwadraty) i dowolna skala modeli (chociaż będę raczej uzywał 1/72)

Wstepnie myslałem nad uzyciem systemu walki z DBA 3.0 plus wariacje typu kontrszarża czy unik oraz jakiś bardziej rozbudowany system dowodzenia. Zamówiłem tez podręcznik do Poleaxe 2. Na razie czekam.

Dzieki za sugestie
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Medieval Warfare - Foundry?

Post autor: GRZ »

Pierwszy warunek wyciął Ci wszystko poza DBA afaik. :) Komplikowanie zasad DBA wydłuży rozgrywkę. :P
Nie można mieć wszystkiego.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Kadzik

Re: Medieval Warfare - Foundry?

Post autor: Kadzik »

Spróbuj Basic Impetus. Jest nawet przetłumaczony na polski.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”