Lion Rampant

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1195
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 136 times
Been thanked: 77 times

Re: Lion rampant

Post autor: Kretus »

Gra ma obejmować okres 1100-1450. Persów więc nie będzie.
Widziałem już fanowskie jednostki na rok 1066. Autor powiesił też w internecie zasady do broni palnej.
Gra chyba nie jest dedykowana do konkretnej skali figur. W 28mm tanio można pobawić się plastikami Perrych lub Fireforge (2 pudełka wystarczą na armię i jeszcze conieco zostanie).
Ostatnio zmieniony sobota, 13 września 2014, 18:05 przez Kretus, łącznie zmieniany 1 raz.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Kadzik

Re: Lion rampant

Post autor: Kadzik »

Kretus pisze:Gra ma obejmować okres 1100-1450. Persów więc nie będzie.
To się zrobi.
Autor powiesił też w internecie zasady do broni palnej.
Kej? Jest jakaś stronka, czy na Ospreyowych downloadach szperać?
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1195
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 136 times
Been thanked: 77 times

Re: Lion rampant

Post autor: Kretus »

W tym temacie jest odesłanie chyba do BGG:

http://merseybooks.blogspot.com/2014/08 ... -over.html
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Lion rampant

Post autor: Asienieboje »

Miałem już te zasady w rękach. Co do tworzenia armii, to są podane pewne założenia i przykłady (kilka list armii na końcu). Na ich podstawie można tworzyć swoje listy. Gra na pierwszy rzut wygląda bardzo ciekawie, ale jak mówiłem jak nie ugryzę tego, to się nie wypowiadam.
Co do skali to dedykowana jest pod 28mm, ale można to sobie spokojnie zamienić na inną, chociaż przy tej skali rozgrywki mniej niż 15mm to będzie masochizm ;) Ale jak kto woli. Nie pamiętam ilości figurek potrzebnych na grę, ale będzie coś pod pełną armię do Sagi. Resztę napiszę, jak zagram - mam grę ugadaną na ten wtorek. Relacja będzie na moim blogu.
MichaelLando
Sous-lieutenant
Posty: 350
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Lion Rampant

Post autor: MichaelLando »

Gdzie jest relacja :!: Gdzie jest relacja :!:
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lion Rampant

Post autor: AWu »

22 - 1 godzina.. chłopak jeszcze gra.. daj mu ochłonąć :P
MichaelLando
Sous-lieutenant
Posty: 350
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Lion Rampant

Post autor: MichaelLando »

Hehe tylko żartowałem ale z niecierpliwością czekam :)
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Lion Rampant

Post autor: Asienieboje »

Przybyłem, pograłem, przegrałem, ale zasady sobie kupie i będę budował armię do tego systemu.

Bardziej szczegółowa relacja jutro na moim blogu. Teraz mogę już powiedzieć, że zasady są tak zbudowane, że można spokojnie przekroczyć ramy czasu podane powyżej. W grze macie do wyboru kilkanaście ogólnych charakterystyk oddziałów, które jest bardzo łatwo skojarzyć z oddziałami historycznymi, więc nie ma problemu tworzyć Persów ;)
Gra jest typu I Go You Go. Tura składa się z czterech etapów (Ruchy w inicjatywie, Porządkowanie, Szarża, Ruch/Ostrzał/Walka wręcz). Aby wykonać jakąś akcję trzeba wykonać test (2D6) ponad poziom dla danej jednostki (zazwyczaj inne dla ruchu, ataku czy ostrzału). Te wartości plasują się pomiędzy 4 a 7 (lepsze jednostki mają niższe wartości, te gorsze wyższe). Niezdany test w jakimkolwiek momencie kończy naszą turę. Atak, ostrzał wykonuje się albo 12 albo 6 kośćmi, trafienia uzyskuje się poprzez uzyskanie wyższej liczby niż wartość obrony przeciwnika. Ilość kości, które zdadzą test podsumowuje się i dopiero uzyskana liczba daje możliwość usunięcia figurki przeciwnika. Na przykład aby "zabić" rycerza musimy uzyskać cztery trafienia.

To tak na szybko. Za moją namową będziemy tworzyć armie na 1410 rok ;)
W naszej grze potykali się Krzyżacy przeciwko Anglikom (którzy zostali sproxowani do Litwinów ;) ) i tym razem Teutoni wygrali... Jednak relacja dopiero jutro... albo pojutrze ;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lion Rampant

Post autor: AWu »

No właśnie z tych trzech kawalerii to sie nie da Persów :P
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Lion Rampant

Post autor: Asienieboje »

Da się ;)
Właśnie kupiłem podręcznik! Mam go dostać w sobotę, to wtedy bardziej szczegółowo opiszę.
Pełna relacja wkrótce na blogu ;)
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1195
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 136 times
Been thanked: 77 times

Re: Lion Rampant

Post autor: Kretus »

Właśnie dzwonił do mnie właściciel Wojennej. Od dziś rozsyła książkę, dostał ją wcześniej niż się spodziewał.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Lion Rampant

Post autor: Asienieboje »

Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lion Rampant

Post autor: AWu »

Kretus pisze:Właśnie dzwonił do mnie właściciel Wojennej. Od dziś rozsyła książkę, dostał ją wcześniej niż się spodziewał.
Pewnie nasz forumowy Jarek Jabu (niestety nie właściciel).

Heheh Zanglizowali cię Asię. .wtrącasz anglicyzmy w polską narrację :>
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Lion Rampant

Post autor: Asienieboje »

Zasady dotarły, jestem już po lekturze. Moja recenzję mogę teraz tutaj uzupełnić.

1. Są trzy rodzaje konnicy, pięć rodzajów piechoty, trzy rodzaje oddziałów strzelających - daje nam to jedenaście dostępnych jednostek, jednak tak jak to napisałem w recenzji, można cechy jednostek modyfikować i w ten sposób utworzyć następne nowe, więc jak się już uparliście na tych Persów, to w ten sposób będziecie sobie mogli ich stworzyć ;).

2. Oddziały składają się bądź z 6 lub 12 figurek w zależności od ich klasy.

3. Każda jednostka ma następujące cechy:

a) aktywacje:
ATAK, RUCH, STRZAŁ (nie wszystkie mają tą cechę), ODWAGA - rzut 2D6 i wynik większy lub równy powoduje aktywację danej cechy.

b) walki:
ATAK (1D6) wartość potrzebna do uzyskania hita przez jednostkę atakującą
OBRONA (1D6) wartość potrzebna do uzyskania hita przez jednostkę broniącą się.
STRZAŁ (1D6) wartość do uzyskania trafienia przez strzał z broni miotającej

c) PANCERZ: wartość trafień potrzebna do usunięcia figurki z gry.

4. Nie ma limitu wartości punktowych w grze, jednostki tworzymy sobie sami (są pewne reguły dotyczące ilości danych oddziałów w naszej armii).

5. Jest dostępnych 12 scenariuszy do rozegrania.
MichaelLando
Sous-lieutenant
Posty: 350
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Lion Rampant

Post autor: MichaelLando »

Przekonałeś mnie, złożyłem zamówienie z Wojennej :D
Zrobię dwie małe armie w skali 15 mm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”