Lion Rampant
- Kretus
- Baron
- Posty: 1195
- Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
- Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 77 times
Re: Lion rampant
Gra ma obejmować okres 1100-1450. Persów więc nie będzie.
Widziałem już fanowskie jednostki na rok 1066. Autor powiesił też w internecie zasady do broni palnej.
Gra chyba nie jest dedykowana do konkretnej skali figur. W 28mm tanio można pobawić się plastikami Perrych lub Fireforge (2 pudełka wystarczą na armię i jeszcze conieco zostanie).
Widziałem już fanowskie jednostki na rok 1066. Autor powiesił też w internecie zasady do broni palnej.
Gra chyba nie jest dedykowana do konkretnej skali figur. W 28mm tanio można pobawić się plastikami Perrych lub Fireforge (2 pudełka wystarczą na armię i jeszcze conieco zostanie).
Ostatnio zmieniony sobota, 13 września 2014, 18:05 przez Kretus, łącznie zmieniany 1 raz.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Re: Lion rampant
To się zrobi.Kretus pisze:Gra ma obejmować okres 1100-1450. Persów więc nie będzie.
Kej? Jest jakaś stronka, czy na Ospreyowych downloadach szperać?Autor powiesił też w internecie zasady do broni palnej.
- Kretus
- Baron
- Posty: 1195
- Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
- Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 77 times
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Lion rampant
Miałem już te zasady w rękach. Co do tworzenia armii, to są podane pewne założenia i przykłady (kilka list armii na końcu). Na ich podstawie można tworzyć swoje listy. Gra na pierwszy rzut wygląda bardzo ciekawie, ale jak mówiłem jak nie ugryzę tego, to się nie wypowiadam.
Co do skali to dedykowana jest pod 28mm, ale można to sobie spokojnie zamienić na inną, chociaż przy tej skali rozgrywki mniej niż 15mm to będzie masochizm Ale jak kto woli. Nie pamiętam ilości figurek potrzebnych na grę, ale będzie coś pod pełną armię do Sagi. Resztę napiszę, jak zagram - mam grę ugadaną na ten wtorek. Relacja będzie na moim blogu.
Co do skali to dedykowana jest pod 28mm, ale można to sobie spokojnie zamienić na inną, chociaż przy tej skali rozgrywki mniej niż 15mm to będzie masochizm Ale jak kto woli. Nie pamiętam ilości figurek potrzebnych na grę, ale będzie coś pod pełną armię do Sagi. Resztę napiszę, jak zagram - mam grę ugadaną na ten wtorek. Relacja będzie na moim blogu.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 350
- Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 350
- Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Lion Rampant
Przybyłem, pograłem, przegrałem, ale zasady sobie kupie i będę budował armię do tego systemu.
Bardziej szczegółowa relacja jutro na moim blogu. Teraz mogę już powiedzieć, że zasady są tak zbudowane, że można spokojnie przekroczyć ramy czasu podane powyżej. W grze macie do wyboru kilkanaście ogólnych charakterystyk oddziałów, które jest bardzo łatwo skojarzyć z oddziałami historycznymi, więc nie ma problemu tworzyć Persów
Gra jest typu I Go You Go. Tura składa się z czterech etapów (Ruchy w inicjatywie, Porządkowanie, Szarża, Ruch/Ostrzał/Walka wręcz). Aby wykonać jakąś akcję trzeba wykonać test (2D6) ponad poziom dla danej jednostki (zazwyczaj inne dla ruchu, ataku czy ostrzału). Te wartości plasują się pomiędzy 4 a 7 (lepsze jednostki mają niższe wartości, te gorsze wyższe). Niezdany test w jakimkolwiek momencie kończy naszą turę. Atak, ostrzał wykonuje się albo 12 albo 6 kośćmi, trafienia uzyskuje się poprzez uzyskanie wyższej liczby niż wartość obrony przeciwnika. Ilość kości, które zdadzą test podsumowuje się i dopiero uzyskana liczba daje możliwość usunięcia figurki przeciwnika. Na przykład aby "zabić" rycerza musimy uzyskać cztery trafienia.
To tak na szybko. Za moją namową będziemy tworzyć armie na 1410 rok
W naszej grze potykali się Krzyżacy przeciwko Anglikom (którzy zostali sproxowani do Litwinów ) i tym razem Teutoni wygrali... Jednak relacja dopiero jutro... albo pojutrze
Bardziej szczegółowa relacja jutro na moim blogu. Teraz mogę już powiedzieć, że zasady są tak zbudowane, że można spokojnie przekroczyć ramy czasu podane powyżej. W grze macie do wyboru kilkanaście ogólnych charakterystyk oddziałów, które jest bardzo łatwo skojarzyć z oddziałami historycznymi, więc nie ma problemu tworzyć Persów
Gra jest typu I Go You Go. Tura składa się z czterech etapów (Ruchy w inicjatywie, Porządkowanie, Szarża, Ruch/Ostrzał/Walka wręcz). Aby wykonać jakąś akcję trzeba wykonać test (2D6) ponad poziom dla danej jednostki (zazwyczaj inne dla ruchu, ataku czy ostrzału). Te wartości plasują się pomiędzy 4 a 7 (lepsze jednostki mają niższe wartości, te gorsze wyższe). Niezdany test w jakimkolwiek momencie kończy naszą turę. Atak, ostrzał wykonuje się albo 12 albo 6 kośćmi, trafienia uzyskuje się poprzez uzyskanie wyższej liczby niż wartość obrony przeciwnika. Ilość kości, które zdadzą test podsumowuje się i dopiero uzyskana liczba daje możliwość usunięcia figurki przeciwnika. Na przykład aby "zabić" rycerza musimy uzyskać cztery trafienia.
To tak na szybko. Za moją namową będziemy tworzyć armie na 1410 rok
W naszej grze potykali się Krzyżacy przeciwko Anglikom (którzy zostali sproxowani do Litwinów ) i tym razem Teutoni wygrali... Jednak relacja dopiero jutro... albo pojutrze
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Lion Rampant
Da się
Właśnie kupiłem podręcznik! Mam go dostać w sobotę, to wtedy bardziej szczegółowo opiszę.
Pełna relacja wkrótce na blogu
Właśnie kupiłem podręcznik! Mam go dostać w sobotę, to wtedy bardziej szczegółowo opiszę.
Pełna relacja wkrótce na blogu
- Kretus
- Baron
- Posty: 1195
- Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
- Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 77 times
Re: Lion Rampant
Właśnie dzwonił do mnie właściciel Wojennej. Od dziś rozsyła książkę, dostał ją wcześniej niż się spodziewał.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Uzbrojona w historyczne argumenty...
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lion Rampant
Pewnie nasz forumowy Jarek Jabu (niestety nie właściciel).Kretus pisze:Właśnie dzwonił do mnie właściciel Wojennej. Od dziś rozsyła książkę, dostał ją wcześniej niż się spodziewał.
Heheh Zanglizowali cię Asię. .wtrącasz anglicyzmy w polską narrację :>
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Lion Rampant
Zasady dotarły, jestem już po lekturze. Moja recenzję mogę teraz tutaj uzupełnić.
1. Są trzy rodzaje konnicy, pięć rodzajów piechoty, trzy rodzaje oddziałów strzelających - daje nam to jedenaście dostępnych jednostek, jednak tak jak to napisałem w recenzji, można cechy jednostek modyfikować i w ten sposób utworzyć następne nowe, więc jak się już uparliście na tych Persów, to w ten sposób będziecie sobie mogli ich stworzyć .
2. Oddziały składają się bądź z 6 lub 12 figurek w zależności od ich klasy.
3. Każda jednostka ma następujące cechy:
a) aktywacje:
ATAK, RUCH, STRZAŁ (nie wszystkie mają tą cechę), ODWAGA - rzut 2D6 i wynik większy lub równy powoduje aktywację danej cechy.
b) walki:
ATAK (1D6) wartość potrzebna do uzyskania hita przez jednostkę atakującą
OBRONA (1D6) wartość potrzebna do uzyskania hita przez jednostkę broniącą się.
STRZAŁ (1D6) wartość do uzyskania trafienia przez strzał z broni miotającej
c) PANCERZ: wartość trafień potrzebna do usunięcia figurki z gry.
4. Nie ma limitu wartości punktowych w grze, jednostki tworzymy sobie sami (są pewne reguły dotyczące ilości danych oddziałów w naszej armii).
5. Jest dostępnych 12 scenariuszy do rozegrania.
1. Są trzy rodzaje konnicy, pięć rodzajów piechoty, trzy rodzaje oddziałów strzelających - daje nam to jedenaście dostępnych jednostek, jednak tak jak to napisałem w recenzji, można cechy jednostek modyfikować i w ten sposób utworzyć następne nowe, więc jak się już uparliście na tych Persów, to w ten sposób będziecie sobie mogli ich stworzyć .
2. Oddziały składają się bądź z 6 lub 12 figurek w zależności od ich klasy.
3. Każda jednostka ma następujące cechy:
a) aktywacje:
ATAK, RUCH, STRZAŁ (nie wszystkie mają tą cechę), ODWAGA - rzut 2D6 i wynik większy lub równy powoduje aktywację danej cechy.
b) walki:
ATAK (1D6) wartość potrzebna do uzyskania hita przez jednostkę atakującą
OBRONA (1D6) wartość potrzebna do uzyskania hita przez jednostkę broniącą się.
STRZAŁ (1D6) wartość do uzyskania trafienia przez strzał z broni miotającej
c) PANCERZ: wartość trafień potrzebna do usunięcia figurki z gry.
4. Nie ma limitu wartości punktowych w grze, jednostki tworzymy sobie sami (są pewne reguły dotyczące ilości danych oddziałów w naszej armii).
5. Jest dostępnych 12 scenariuszy do rozegrania.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 350
- Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Lion Rampant
Przekonałeś mnie, złożyłem zamówienie z Wojennej
Zrobię dwie małe armie w skali 15 mm
Zrobię dwie małe armie w skali 15 mm