[OiM] Kozacy i Tatarzy vs Rzeczpospolita (1)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Yori
Praefectus Praetorio
Posty: 1696
Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Yori »

Zdjęcia jednak nie oddają wielkości pola bitwy. Ten film pokazuje to już nieco lepiej. Rzućcie okiem :)

http://youtu.be/mIGXY6ooNn8
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: AWu »

No jest groźnie.

To jest najwyższy stopień czy jest jeszcze jakiś armijny ?

Jeśli jest większy to czy jest to w ogóle grywalne ?
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: kadrinazi »

To jest aktualnie najwyższy poziom, planowane są jeszcze dwa wyższe niż ten, zobaczymy co z nich wyjdzie ;)
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: AWu »

E to kompletnie mi umyka sens tych wyższych poziomów, powiedzmy że dwa razy taką da się jeszcze objąć sensownie (dwie dywizje) ale 4 razy taką (dwie te dwie podwójne dywizje) ?

A ta mega bitwa to który jest poziom ?
Drugi ?
Jak ta struktura rozwojowa wygląda ?
Awatar użytkownika
Fromhold
Général de Division
Posty: 3383
Rejestracja: poniedziałek, 1 marca 2010, 21:38
Lokalizacja: obóz warowny
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Fromhold »

Wyprawa walna. Poprzedni to Armia. Do obu jeszcze nie ma struktur.
Są doskonałe figurki i modele. Są też doskonałe plany i materiały źródłowe, ale nigdy nie idzie to w parze.
http://fromholdblog.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Asienieboje »

Z doświadczenia wiem, że przy wyższym poziomie gra rozdziela się na niezależne starcia, czyli gra sama w sobie obniża poziom. Nie wiem czy tak jest w OiM, ale na przykład w Black Powder tak się dzieje.
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2181
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Cisza »

W każdym systemie zbyt duża bitwa przestaje być grywalna. Mówię tu o sytuacjach normalnego grania, a nie rozgrywki na kilkanaście osób i kilka dni. Poza tym nawet przy odpowiednim miejscu, ilości czasu i dowódców po pewnym czasie taka rozgrywka robi się jednak nużąca.

Chyba że zrobi się z tego WH40 Apocalypse, w wyniku czego w każdej turze będzie można wymiatać po kilkanaście standów strat (w systemach historycznych pasowałoby to chyba tylko do frontalnych ataków z I Wojny Światowej).

Taki rozmiar jaki graliście wydaje mi się jeszcze do ogarnięcia, jednak większe raczej kiepsko widzę.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Asienieboje »

Większe starcia da się rozegrać, ale będą to niezależne od siebie starcia. No chyba, że zrobi się to tak jak zaproponował AWu, z osobami, które maja nad tym pieczę. Ale w takim przypadku gra by się maksymalnie wydłużyła i zamiast paru godzin, potrzeba by było kilku dni ;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: AWu »

Skala właśnie jawi mi się jako największy minus OiM.

Czy ktoś w tej bitwie robił może tura po turze (albo nawet częściej zdjęcia i będzie raport czy tylko takie losowe ujęcia są i filmik ?
Awatar użytkownika
Pablo
Chef de bataillon
Posty: 1036
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Pablo »

Asienieboje pisze:Większe starcia da się rozegrać, ale będą to niezależne od siebie starcia. No chyba, że zrobi się to tak jak zaproponował AWu, z osobami, które maja nad tym pieczę. Ale w takim przypadku gra by się maksymalnie wydłużyła i zamiast paru godzin, potrzeba by było kilku dni ;)
Zgadzam się jest dokładnie tak jak piszesz i w FoG-u i w DBR i w innych tego typu grach. Często jest to naturalny podział na centrum i flanki. Zazwyczaj jedna osoba robi za głównodowodzącego ale jego rola ogranicza się do zarządzania rezerwami jeżeli w ogóle występują.

Zdjęć z tego co wiem jest ponad 300 więc pewnie coś do raportu wybiorą.
Awatar użytkownika
Yori
Praefectus Praetorio
Posty: 1696
Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Yori »

Będzie raport, będą zdjęcia.

Myślę, że wyższy poziom jest do ogarnięcia. Ale głównodowodzący wówczas zarządzać będzie tylko bitwą i ewentualnie artylerią.

Każda bitwa ma szansę nieco się rozerwać na mniejsze potyczki, ale to ma uzasadnienie także w realnej bitwie.

Ja jednak na razie poprzestanę na poziomach podjazd i dywizja.
Awatar użytkownika
Fromhold
Général de Division
Posty: 3383
Rejestracja: poniedziałek, 1 marca 2010, 21:38
Lokalizacja: obóz warowny
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Fromhold »

kędzi pisze:Czy na Pyrkonie odbedzie sie jakas pokazowka, bo w planie jej nie widzialem?
Będzie pokaz, szczegółów jeszcze nie znam. Ukaże się jeszcze ogłoszenie co do tego.
Są doskonałe figurki i modele. Są też doskonałe plany i materiały źródłowe, ale nigdy nie idzie to w parze.
http://fromholdblog.blogspot.com/
ragozd
Sergent-Major
Posty: 175
Rejestracja: czwartek, 20 września 2007, 21:56
Lokalizacja: Warszawa, Kielce

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: ragozd »

Zdjęcia są na FB :) Ten poziom spokojnie jest do ogarnięcia, teraz sporo czasu jeszcze traciliśmy na podstawy. A hetman nie powinien dowodzić pojedynczymi oddziałami tylko ogarniać całość :) Idealnie to 3-4 osoby na stronę, gdzie hetman nie ma własnych oddziałów.
Żeby życie miało smaczek, raz planszówka, raz bitewniaczek
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Asienieboje »

ragozd pisze:Zdjęcia są na FB :)
A możesz podesłać linka?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: [OiM] Bitwa Rzeczpospolita vs Kozacy i Tatarzy (Agresor)

Post autor: Raleen »

Pogooglaj, ale z tego co widziałem na profilu Wargamera to więcej jest u Yoriego w tym krótkim wprowadzeniu, a w raporcie będzie jeszcze więcej, bo akurat jako jedyny nie grałem, więc miałem najwięcej czasu, żeby robić, z Yorim na spółkę.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”