Hind Commander (Assault Publishing)
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Hind Commander
Tak wygląda pełna grupa uderzeniowa stworzona według "doktryny armii".
Zasadowo wygląda to tak:
- pula na śmigłowce, obronę przeciwlotniczą i wsparcie: 900-1000 pkt.
1 AH-64D Apache Longbow, wyszkolenie 4 (radar dorobię, jak dostaną wirniki),
6 AH-64A Apache, wyszkolenie 3,
4 UH-60A Black Hawk, wyszkolenie 2,
1 UH-60C Black Hawk, wyszkolenie 4,
2 OH-6 Cayuse, wyszkolenie 3,
3 AN/TWQ-1 Avenger,
1 F-15E Strike Eagle, wyszkolenie 3 (model przedstawia F-15A),
1 bateria artylerii rakietowej;
bateria jest nie tyle modelem, co znacznikiem, i nie może być zniszczona (artyleria samobieżna może występować w grze jako jednostka, ale wtedy należy do puli poniżej);
wyszkolenie nie jest ustalone, a tylko ograniczone wybraną doktryną, wykupuje się je osobno dla każdej z maszyn;
punktami z tej puli płaci się też za ręczne wyrzutni przeciwlotnicze, których u mnie nie ma;
- pula na jednostki naziemne: 640-760 - z czego 320-380 trzeba wydać na czołgi i BWP;
7 czołgów podstawowych (Challenger 1),
8 transporterów opancerzonych (M113),
6 wojskowych ciężarówek (MAN);
pojazdy te jeżdżą sobie po planszy, mogą stanowić cele misji, mogą się strzelać z piechotą, ale nie walczą między sobą;
rozróżnienie na czołgi/BWP i resztę jest istotne z punktu widzenia celów misji;
- drużyny piechoty (na zdjęciu 19, powinno być 24) otrzymywane są za darmo; ich jakość zależy od wybranej doktryny.
Tak prezentują się liczebnie siły złożone według podstawowej doktryny w podstawowym formacie punktowym. Ilość jednostek w pozostałych doktrynach jest podobna, za wyjątkiem nielicznej doktryny sił specjalnych i nader licznej doktryny sił rezerwy. Format punktowy można podzielić na pół, albo pomnożyć - wtedy najłatwiej dopasować tabelkę ograniczającą ilość sprzętu.
Zasadowo wygląda to tak:
- pula na śmigłowce, obronę przeciwlotniczą i wsparcie: 900-1000 pkt.
1 AH-64D Apache Longbow, wyszkolenie 4 (radar dorobię, jak dostaną wirniki),
6 AH-64A Apache, wyszkolenie 3,
4 UH-60A Black Hawk, wyszkolenie 2,
1 UH-60C Black Hawk, wyszkolenie 4,
2 OH-6 Cayuse, wyszkolenie 3,
3 AN/TWQ-1 Avenger,
1 F-15E Strike Eagle, wyszkolenie 3 (model przedstawia F-15A),
1 bateria artylerii rakietowej;
bateria jest nie tyle modelem, co znacznikiem, i nie może być zniszczona (artyleria samobieżna może występować w grze jako jednostka, ale wtedy należy do puli poniżej);
wyszkolenie nie jest ustalone, a tylko ograniczone wybraną doktryną, wykupuje się je osobno dla każdej z maszyn;
punktami z tej puli płaci się też za ręczne wyrzutni przeciwlotnicze, których u mnie nie ma;
- pula na jednostki naziemne: 640-760 - z czego 320-380 trzeba wydać na czołgi i BWP;
7 czołgów podstawowych (Challenger 1),
8 transporterów opancerzonych (M113),
6 wojskowych ciężarówek (MAN);
pojazdy te jeżdżą sobie po planszy, mogą stanowić cele misji, mogą się strzelać z piechotą, ale nie walczą między sobą;
rozróżnienie na czołgi/BWP i resztę jest istotne z punktu widzenia celów misji;
- drużyny piechoty (na zdjęciu 19, powinno być 24) otrzymywane są za darmo; ich jakość zależy od wybranej doktryny.
Tak prezentują się liczebnie siły złożone według podstawowej doktryny w podstawowym formacie punktowym. Ilość jednostek w pozostałych doktrynach jest podobna, za wyjątkiem nielicznej doktryny sił specjalnych i nader licznej doktryny sił rezerwy. Format punktowy można podzielić na pół, albo pomnożyć - wtedy najłatwiej dopasować tabelkę ograniczającą ilość sprzętu.
TheNode.pl – zapraszam!
Re: Hind Commander
Czy laik moze zadac kilka pytan?
1. Dlaczego jednostki naziemne (wspomniane czolgi) nie moga walczyc ze soba? Chodzi o zabezpieczenie zabawy dla smiglowcow, czy zbyt zlozone zasady walki pancernej?
2. Skad sie biora takie ladne modele? Tamiya i rozne zestawy waloryzacyjne do modeli lotniskowcow, figurki z Mein Panzer, czy to nowa produkcja?
3. Czy mozliwe jest "uhistorycznienie" w zasadach grupy amerykanskiej, czyli uruchomienie wspolpracy AH-64 A z OH-58 Kiowa Warrior w zakresie np. niszczenia celow?
4. Jak duze sa plansze, zeby uzycie modelu F-15 w ogole mialo sens? Wzglednie, czy sa osobne zasady uplywu czasu/predkosci poruszania dla ciezarowek, smiglowcow i mysliwcow?
Pozdrawiam
Kret
1. Dlaczego jednostki naziemne (wspomniane czolgi) nie moga walczyc ze soba? Chodzi o zabezpieczenie zabawy dla smiglowcow, czy zbyt zlozone zasady walki pancernej?
2. Skad sie biora takie ladne modele? Tamiya i rozne zestawy waloryzacyjne do modeli lotniskowcow, figurki z Mein Panzer, czy to nowa produkcja?
3. Czy mozliwe jest "uhistorycznienie" w zasadach grupy amerykanskiej, czyli uruchomienie wspolpracy AH-64 A z OH-58 Kiowa Warrior w zakresie np. niszczenia celow?
4. Jak duze sa plansze, zeby uzycie modelu F-15 w ogole mialo sens? Wzglednie, czy sa osobne zasady uplywu czasu/predkosci poruszania dla ciezarowek, smiglowcow i mysliwcow?
Pozdrawiam
Kret
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Re: Hind Commander
Autora oraz głównego dystrybutora mogę wyręczyć w odpowiedzi na pyt. nr 2
Zajrzyj Krecie no tego działu na naszym forum
http://strategie.net.pl/viewforum.php?f=79
Modele lepi i produkuje Marcin z Oddziału Ósmego.
@Sarmor - grupa bojowa prezentuje się imponująco.
Możesz dać jakiś kontrolowany przeciek w sprawie zasad podstawkowania modeli? Widzę że artyleria jest na zbiorczej, reszta osobno. To wynika z zasad? I czy są jeszcze jakieś uregulowania w podręczniku w tym temacie.
Mam kilka garści tych modeli, może zanim kupie podręcznik to sobie przygotuję jakieś grupy bojowe.
Zajrzyj Krecie no tego działu na naszym forum
http://strategie.net.pl/viewforum.php?f=79
Modele lepi i produkuje Marcin z Oddziału Ósmego.
@Sarmor - grupa bojowa prezentuje się imponująco.
Możesz dać jakiś kontrolowany przeciek w sprawie zasad podstawkowania modeli? Widzę że artyleria jest na zbiorczej, reszta osobno. To wynika z zasad? I czy są jeszcze jakieś uregulowania w podręczniku w tym temacie.
Mam kilka garści tych modeli, może zanim kupie podręcznik to sobie przygotuję jakieś grupy bojowe.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Hind Commander
1. Skoro gra jest o śmigłowcach, to zabawę zabezpieczamy dla śmigłowców. Wojsk naziemnych gracz nie kontroluje tak, jak w "naziemnych" bitewniakach. One sobie po prostu jeżdżą od punktu do punktu i czasem się z kimś postrzelają, a ich rolą w grze jest ożywianie pola bitwy i stanowienie celów w misjach.
3. Współpraca między śmigłowcami jest możliwa, a czasem i potrzebna. Śmigłowce zwiadowcze mogą jak najbardziej rozpoznawać cele (na początku gry wszystko jest ukryte pod żetonami), a czasem nawet i namierzać je dla śmigłowców bojowych, by te mogły pozostać w ukryciu czy w oddali.
Gra nie przewiduje żadnych zasad dla sił konkretnych nacji. Mamy wolny rynek, lista sprzętu jest otwarta, cytując Marcina "czy ktoś sobie złoży Amerykanów, czy, jak to zostało określone w podręczniku, hipotetyczne „państwo wprowadzające demokrację”, czy chociażby siły Doktora X z Jamesa Bonda, to już jest sprawa między graczami".
4. Plansze nie są większe niż w typowych bitewniakach, mogą być nawet mniejsze (120x100 cm się nada). Samoloty pełnią rolę wsparcia i zamiast przebywać na planszy cały czas, są wzywane (ze śmigłowców zwiadowczych), wlatują na pole bitwy, bombardują wroga, wylatują z pola bitwy. No i są znacznie szybsze od śmigłowców - najszybszy helikopter może poruszyć się 16 cm w turze, najwolniejszy samolot - 36.
Artyleria jest na podstawce zbiorczej, bo, jak napisałem, nie jest w grze pełnoprawną jednostką. Baterii artylerii nie ma na polu bitwy - ona jest w bezpiecznej odległości, z której może ostrzeliwać wroga. Model mam po to, by przypominał mi o jej istnieniu, wyglądał ładnie i by można było na nim umieścić kostkę odliczającą czas do przeładowania. Równie dobrze mógłby to być drukowany znacznik czy papierek z napisem "Pamiętaj, masz artylerię rakietową".
Artyleria samobieżna może się pojawić na polu bitwy, ale wtedy jest na podstawce jak wszystkie pozostałe jednostki naziemne i zachowuje się jak czołg czy ciężarówka, jeżdżąc tu i tam. I nie może wtedy strzelać tak, jak powinna. Oczywiście mowa tu o "zwykłej" artylerii, przeciwlotnicza działa po swojemu.
Do podstawek gra podchodzi liberalnie - ważne, by były takie same i łatwo się nimi grało. Śmigłowce dostały kwadratowe, by wyznaczały przód, tył i boki. Cele naziemne mają okrągłe, by odległość była z każdej strony taka sama.
3. Współpraca między śmigłowcami jest możliwa, a czasem i potrzebna. Śmigłowce zwiadowcze mogą jak najbardziej rozpoznawać cele (na początku gry wszystko jest ukryte pod żetonami), a czasem nawet i namierzać je dla śmigłowców bojowych, by te mogły pozostać w ukryciu czy w oddali.
Gra nie przewiduje żadnych zasad dla sił konkretnych nacji. Mamy wolny rynek, lista sprzętu jest otwarta, cytując Marcina "czy ktoś sobie złoży Amerykanów, czy, jak to zostało określone w podręczniku, hipotetyczne „państwo wprowadzające demokrację”, czy chociażby siły Doktora X z Jamesa Bonda, to już jest sprawa między graczami".
4. Plansze nie są większe niż w typowych bitewniakach, mogą być nawet mniejsze (120x100 cm się nada). Samoloty pełnią rolę wsparcia i zamiast przebywać na planszy cały czas, są wzywane (ze śmigłowców zwiadowczych), wlatują na pole bitwy, bombardują wroga, wylatują z pola bitwy. No i są znacznie szybsze od śmigłowców - najszybszy helikopter może poruszyć się 16 cm w turze, najwolniejszy samolot - 36.
Artyleria jest na podstawce zbiorczej, bo, jak napisałem, nie jest w grze pełnoprawną jednostką. Baterii artylerii nie ma na polu bitwy - ona jest w bezpiecznej odległości, z której może ostrzeliwać wroga. Model mam po to, by przypominał mi o jej istnieniu, wyglądał ładnie i by można było na nim umieścić kostkę odliczającą czas do przeładowania. Równie dobrze mógłby to być drukowany znacznik czy papierek z napisem "Pamiętaj, masz artylerię rakietową".
Artyleria samobieżna może się pojawić na polu bitwy, ale wtedy jest na podstawce jak wszystkie pozostałe jednostki naziemne i zachowuje się jak czołg czy ciężarówka, jeżdżąc tu i tam. I nie może wtedy strzelać tak, jak powinna. Oczywiście mowa tu o "zwykłej" artylerii, przeciwlotnicza działa po swojemu.
Do podstawek gra podchodzi liberalnie - ważne, by były takie same i łatwo się nimi grało. Śmigłowce dostały kwadratowe, by wyznaczały przód, tył i boki. Cele naziemne mają okrągłe, by odległość była z każdej strony taka sama.
TheNode.pl – zapraszam!
Re: Hind Commander
Dziekuje za odpowiedz. Jesli tylko bedzie to mozna gdzies dostac (wraz z figurkami), to prosze o jakas informacje dla nowych - od razu przypomnial sie "Gunship 2000".
Pozdrawiam
Kret
Pozdrawiam
Kret
- Inkub
- Colonel en second
- Posty: 1425
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
- Lokalizacja: Wawa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Hind Commander
Bardzo zacnie wygląda grupa bojowa na fotce. Czuje ze sie skusze na podrecznik i moze jakis gotowy zestaw.
Kret, podrecznik i modele mozesz kupic tu:
http://assaultpublishing.com/
To strona autora:)
Z tego co pamietam Marcin oferowal we wrzesniu jakis bonus dla czlonkow forum, zdaje sie ze darmowa wysylke.
Kret, podrecznik i modele mozesz kupic tu:
http://assaultpublishing.com/
To strona autora:)
Z tego co pamietam Marcin oferowal we wrzesniu jakis bonus dla czlonkow forum, zdaje sie ze darmowa wysylke.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Hind Commander
Do końca września użytkownicy Strategii dostają darmową wysyłkę, ale chyba tylko na sam podręcznik - tak przynajmniej stoi w tekście na Strategiach (i TheNode ). Najłatwiej odezwać się do Marcina i z nim to ustalić.
I pamiętaj, Krecie, że modele w zestawach to tylko ułamek oferty Oddziału Ósmego.
I pamiętaj, Krecie, że modele w zestawach to tylko ułamek oferty Oddziału Ósmego.
TheNode.pl – zapraszam!
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hind Commander
Na pytania merytoryczne Sarmor dość dobrze odpowiedział, a w kwestii promocji również: "da radę się domówić".
Re: Hind Commander
Wczoraj doszedł do mnie podręcznik, i dwa zestawy "Uncle Sam" i "Red Tide".
Naprawdę jestem pod wrażeniem.
Największym wyzwaniem była dla mnie decyzja odnośnie klimatu podstawek, w końcu wygrała forma europejska (czyli dużo zieleni) chociaż pustynna też była kusząca.
Lubię kwadratowe podstawki więc pojazdy i piechota dostaną podstawki 20x20. Do tego jeżeli zrobię podstawki dowódców i ciężkiej broni 15x15 (może 15x20) to będę mógł używać tych samych figurek do Flames of War -Modern i Vietnam
Naprawdę jestem pod wrażeniem.
Największym wyzwaniem była dla mnie decyzja odnośnie klimatu podstawek, w końcu wygrała forma europejska (czyli dużo zieleni) chociaż pustynna też była kusząca.
Lubię kwadratowe podstawki więc pojazdy i piechota dostaną podstawki 20x20. Do tego jeżeli zrobię podstawki dowódców i ciężkiej broni 15x15 (może 15x20) to będę mógł używać tych samych figurek do Flames of War -Modern i Vietnam
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hind Commander
A tak przy okazji - czy wspominałem, że pisząc Hind Commandera uzyskałem pozwolenie na wstawianie tekstów Sabatonu, z czego oczywiście dość chętnie skorzystałem?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3966 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Re: Hind Commander
Jeszcze nie wspominałeś. Gratulacje.
A to ten Sabaton tak na prawo i lewo rozdaje zgody, czy jak to jest . Bo wiem, że IPN dostał do planszówki (dość prostej) ktoś jeszcze też zdaje się. Tak z ciekawości, ja o współczesnych konfliktach raczej niczego robić nie zamierzam.
A to ten Sabaton tak na prawo i lewo rozdaje zgody, czy jak to jest . Bo wiem, że IPN dostał do planszówki (dość prostej) ktoś jeszcze też zdaje się. Tak z ciekawości, ja o współczesnych konfliktach raczej niczego robić nie zamierzam.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Hind Commander
Ty się lepiej pochwal tym, że kopia Hinda poleciała do Kabulu.
TheNode.pl – zapraszam!
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Hind Commander
Jakoś muszą swoich pilotów szkolić
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hind Commander
I tak była najlepsza pierwsza wysyłka: 1 września, godziny baaaaaaaaaardzo poranne. Dostawa: małe miasteczko w landzie Schleswig-Holstein...
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hind Commander
A tak przy okazji: właśnie opublikowałem zasady MBB Bo-105 (dwie wersje eksportowe i wersja licencyjna hiszpańska), Eurocopter Tigera (ARH oraz HAD) i Panavia Tornado (IDS oraz ADV).
Do ściągnięcia za darmo z http://www.hind-commander.com
Do ściągnięcia za darmo z http://www.hind-commander.com