Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 25 lutego 2017, 22:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2017, 13:20 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 3393
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Bambrough napisał(a):
Niedawno zakończyliśmy kolejna partię na vassalu, tym razem zakończona świętym zwycięstwem Saracenów. Niestety mam wrażenie, że rozstawienie początkowe coraz bardziej determinuje przebieg gry. Wiadomo, że wschód jest bardzo podatny na dżihady, a stąd już krótka droga do imperialnego i świętego zwycięstwa. Nawet Państwo Papieskie nie ma szans się obronić jeśli z Konstantynopola wyjdzie taki atak. Jeśli ktoś che odnieść święte zwycięstwo chrześcijanami to musi się nieźle natrudzić. Większość rozgrywek przebiega właśnie w podobny sposób. Walka toczy się o posiadanie jak największej liczby kart imperiów i odbieranie ich sobie za pomocą dżihadów. Prowadzi to rozszerzenia teokracji i tym samym nadarza się szansa na święte zwycięstwo. Wygranie za pomocą Globalizacji czy Renesansu jest zdecydowanie trudniejsze. Niemniej gra się ciągle bardzo fajnie.

Jak widać gra robiona pod coraz liczniejszą muzułmańską część Szwecji.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 17:00 
Chasseur

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
W piątek udało nam się zagrać kolejną (czwartą) czteroosobową partię, tym razem zakończoną zwycięstwem przez globalizację.

Ciekawe było to, że przez cały czas trzymaliśmy się bardzo blisko pod względem ilości koncesji i kontrolowanych państw, imperia zmieniały właścicieli wręcz taśmowo (to samo państwo w jednej rundzie lądowało w rękach trzech graczy), biskupów było jak na lekarstwo więc nie było mowy o zwycięstwie religijnym, każdemu brakowało "tej jednej akcji", żeby w tej samej rundzie wykupić kometę, spełnić warunki i zadeklarować zwycięstwo.

Z perspektywy czasu mam wręcz wrażenie, że błędem było, że jeden z graczy odpalił kometę w efekcie dając tą jedną akcję innej osobie (nawet jeśli kilka rund później).

Wnioski niby oczywiste, ale w czasie gry zdarza się o tym zapominać: cały czas trzeba obserwować innych graczy, ich majątek, karty które kupują (a nawet to, ile mają ich na ręce) oraz karty, które wychodzą. Do tego wschód i zachód są wyrównane pod względem przydatności do zwycięstwa, a decyduje to, która część jest nierównomiernie doinwestowana przez graczy (w poprzedniej grze o zwycięstwie zdecydowało to, że poszedłem we wschód dużo mocniej niż pozostali uczestnicy, a teraz trzech z nas za mało skupiło się na zachodzie).

Wcześniej trochę się śmiałem z porównań PR do HISa, które pojawiały się na bbg, ale emocje, zwłaszcza pod koniec są dla mnie faktycznie porównywalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 17:50 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:08
Posty: 1416
Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam obserwacje deema, tym bardziej, że ja też uczestniczyłem w tej rozgrywce. Jak gracze się mocno pilnują nawzajem, to zwycięstwo imperialne jest bardzo trudne. Inna rzecz, że nie zawsze się da zapobiec akcjom innych - ja wiedziałem czym mi grozi utrata Portugalii, ale i tak nic z tym nie mogłem zrobić.

_________________
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 18:02 
Chasseur

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Myślę, że były inne rozwiązania prowadzące do uderzenia w ilość koncesji - mogliśmy dokonać zmiany reżimu we Francji lub Cesarstwie dokładając swoje koncesje i wtedy samo zdobycie Portugalii nie tworzyłoby różnicy wystarczającej do zwycięstwa. Zgapiłem się, bo mogłem osłabić któreś z tych państw siegem na Zachodzie, ale jakoś z mojej matematyki mi wychodziło, ze to jeszcze nie ostatnia tura :lol:

Swoją drogą czytałem instrukcję już pięć razy, a nadal znajduję niuansiki do poprawy (ostatni - emancypowane figury i kostki muszą zająć wolne miejsca i nie mogą wypchnąć tych znajdujących się na planszy; detal, ale mógł mieć znaczenie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: piątek, 17 lutego 2017, 19:05 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
Nie mogę dołożyć wiecej figur na kartę niz jest to na niej wskazane. Czy tak? Żeby to zrobic, czyli wykorzystując możliwość wystawienia figury z karty musze Ew. Istniejące usunąć z mapy. Czy tak? Czy możecie mi napisać jakość łopatologicznie jak wyglada bitwa? Czytam i czytam i nie mogę tego ułożyć sobie w głowie.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2017, 02:05 
Chasseur

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
ghostdog napisał(a):
Nie mogę dołożyć wiecej figur na kartę niz jest to na niej wskazane. Czy tak? Żeby to zrobic, czyli wykorzystując możliwość wystawienia figury z karty musze Ew. Istniejące usunąć z mapy. Czy tak? Czy możecie mi napisać jakość łopatologicznie jak wyglada bitwa? Czytam i czytam i nie mogę tego ułożyć sobie w głowie.


Nie możesz wstawić na mapę więcej figur niż te dostępne w pudełku (jeśli wszystkie figury danego rodzaju są już na mapie, a chcesz/musisz jakąś dostawić, przenosisz ją z mapy/kart zaczynając od figur zrepresjonowanych). Figury możesz wstawiać tylko w miastach.

Bitwa - najpierw określasz atakujących i obrońców (tu jest to ładnie zestawione https://boardgamegeek.com/filepage/1419 ... heat-sheet), a następnie zdejmujesz atakujących i obrońców 1 do 1. Jeśli po zdjęciu wszystkich obrońców, został jakiś atakujący, napastnik wygrywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2017, 11:19 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
deem napisał(a):
ghostdog napisał(a):
Nie mogę dołożyć wiecej figur na kartę niz jest to na niej wskazane. Czy tak? Żeby to zrobic, czyli wykorzystując możliwość wystawienia figury z karty musze Ew. Istniejące usunąć z mapy. Czy tak? Czy możecie mi napisać jakość łopatologicznie jak wyglada bitwa? Czytam i czytam i nie mogę tego ułożyć sobie w głowie.


Nie możesz wstawić na mapę więcej figur niż te dostępne w pudełku (jeśli wszystkie figury danego rodzaju są już na mapie, a chcesz/musisz jakąś dostawić, przenosisz ją z mapy/kart zaczynając od figur zrepresjonowanych). Figury możesz wstawiać tylko w miastach.

Bitwa - najpierw określasz atakujących i obrońców (tu jest to ładnie zestawione https://boardgamegeek.com/filepage/1419 ... heat-sheet), a następnie zdejmujesz atakujących i obrońców 1 do 1. Jeśli po zdjęciu wszystkich obrońców, został jakiś atakujący, napastnik wygrywa.

Czyli liczba figur na karcie mapy nie ma znaczenia?

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2017, 11:31 
Chasseur

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Sprecyzuj proszę co masz na myśli - nie ma znaczenia dla jakich potrzeb? Chodzi Ci o fizycznie znajdujące się na karcie figury czy o ich rysunki na kartach mapy? I jedne i drugie mają znaczenie. Rysunki to miasta i określają maksymalną ilość figur na karcie. Fizyczne figury to atakujący albo obrońcy (w zależności od akcji część z nich może być pominięta).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2017, 19:46 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
deem napisał(a):
Sprecyzuj proszę co masz na myśli - nie ma znaczenia dla jakich potrzeb? Chodzi Ci o fizycznie znajdujące się na karcie figury czy o ich rysunki na kartach mapy? I jedne i drugie mają znaczenie. Rysunki to miasta i określają maksymalną ilość figur na karcie. Fizyczne figury to atakujący albo obrońcy (w zależności od akcji część z nich może być pominięta).

Chodziło o to ile może być max figur wystawionych na kartę. Np na Papal jest narysowana tylko jedna.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.