Moja gra planszowa

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
putro
Tiro
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 listopada 2010, 08:17
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: putro »

Ale dokładnie jakiego typu były to umocnienia. Ja podzieliłem je na:
- defensywne
- ofensywne
- ofensywno-defensywne
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez putro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

A co to są "umocnienia ofensywne"? :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
putro
Tiro
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 listopada 2010, 08:17
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: putro »

No tak nazwałem umocnienia które"same atakują wroga" np. pale przeciw kawalerii.
Awatar użytkownika
Match
Captain
Posty: 1647
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2006, 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Match »

I tym sposobem zdobyłeś nagrodę "cytat miesiąca" :)
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
Obrazek
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: ChevalierVernix »

Nagroda za cytat miesiąca murowana(-:
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez ChevalierVernix, łącznie zmieniany 1 raz.
putro
Tiro
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 listopada 2010, 08:17
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: putro »

No to jestem zadowolony ;D
Ale tak logicznie myśląc taki pal "sam atakuje" jezdżca(no bo jest rozpędzony i sam się na niego nadzieje).Myślałem nad lepszą nazwą ale nic nie wymyśliłem.
Awatar użytkownika
waffel
Zauriad-praporszczik
Posty: 201
Rejestracja: czwartek, 9 sierpnia 2007, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: waffel »

Ja chcę zobaczyć rozpędzony pal zaczepny, może wtedy zacznę grać w gry o starożytności.

Edit: przypomniał mi się jeszcze skecz Monty Pythona z kursem samoobrony gdzie uczono się bronić przed przeciwnikiem uzbrojonym w świeże owoce, na co Eric Idle zaproponował że może jednak lepiej przygotować się na przeciwnika uzbrojonym w zaostrzony kij :)
putro
Tiro
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 listopada 2010, 08:17
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: putro »

Żle zrozumiałeś to kawalerzysta jest rozpędzony.

Teraz świętuje mój tytuł "cytatu miesiąca" :jupi: :rotfl:
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To może skoro atmosfera zrobiła się kabaretowa, jeszcze wyjaśnij putro, co to są umocnienia "ofensywno-defensywne", najlepiej na jakimś przykładzie :) .

PS. Koledzy, obiecuję, że niedługo wydzielę te posty.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
waffel
Zauriad-praporszczik
Posty: 201
Rejestracja: czwartek, 9 sierpnia 2007, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: waffel »

Może takie zasadzki w stylu wirujących ostrzy albo toczącej się kuli z Indiany Jonesa (wszak te świątynie w których szalał budowano w starożytności). Najpierw się czają w defensywie i trzeba w nie wpaść, ale potem przechodzą do kontrofensywy?
putro
Tiro
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 listopada 2010, 08:17
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: putro »

Ofensywno-defensywne to umocnienia rzymskie pod Alezją (palisada jako defensywa ale skorpiony na wieżach i te zaostrzone gałęzie to ofensywa :> )

A takie pytanie jaka jest rola umocnień w grach bitewnych?

Podajcie jakieś przykłady gier gdzie występują umocnienia.

I jaką rolę wy dalibyście umocnienia w grze(osobne przepisy, zbieranie punktów trafień jakieś modyfikatory itp.)

(potrzebne jest mi to do mojej gry także proszę o szczere wypowiedzi i sugestje)
Ostatnio zmieniony środa, 19 stycznia 2011, 19:36 przez putro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2426
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 55 times

Post autor: Teufel »

Przykład gier - seria Great Battles of History - umocnienia występują w grze min. "Alesia" oraz dodatku niedostępnym obecnie do gry "Great Battles of Alexander" - "Phalanx". Pooglądaj sobie to na www.boardgamegeek.com.

Kampanie rzymskie, Sulli, Pompejusza, Cezara charakteryzowały się walką w umocnieniach. Sulla dzięki transzejom wygrał bitwę pod Cheroneą zatrzymując na flankach jazdę Mitrydatesa. Również umocnienia pod wspomnianym Filippi miały charakter ofensywny, powodowały rozciągnięcie i przedłużanie linii wroga (działania Marka Antoniusza przy budowie umocnień na bagnach).
Dalej wzajemny wyścig w obwałowywaniu się w czasie oblężenia Syrakuz przez Związek Morski Aten 415-413 p.n.e.

Koledze proponuje na początek serię książek Amercom Kampanie - kosztują 10 zł (w tanich książkach nawet mniej), a można się sporo dowiedzieć.
http://www.amercom.com.pl/strony.php?kod=wbh

Na początek kup Filippi i Syrakuzy.

Tworzenie gry to nie jest prosta sprawa, proponuję zacząć od literatury jednak.
Legiony i ja mamy się dobrze.
putro
Tiro
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 listopada 2010, 08:17
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: putro »

I jaką rolę wy dalibyście umocnienia w grze(osobne przepisy, zbieranie punktów trafień jakieś modyfikatory itp.)
Anders
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: niedziela, 8 października 2006, 16:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Anders »

Jednego? Relatywnie niewielką.
Twoja gra, Twoje przepisy, Twoja decyzja. Znam gry, które są świetne, mimo że niemal całkowicie ignorują obecność umocnień polowych.
putro
Tiro
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 listopada 2010, 08:17
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: putro »

Więc zastosuje je w grze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”