Chariots of Fire (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Chariots of Fire (GMT)

Post autor: RyTo »

W "Rydwanach" przynajmniej te "trafienia" należą się przede wszystkim "ciężkiej piechocie", tj. tzw. Shock Infantry oraz Heavy Infantry. Inni sobie właściwie kpią, tylko muszą płacić punkty ruchu.

W serii GBoH rzeczywiście wydaje się to straszliwe tak iść po lasach, rzekach i wądołach - w pewnym momencie uciekać... ale - zdarza się to rzadko, bo mapy najczęściej nie są tak gęste i skomplikowane; poza tym twórcy starają się w tabelkach jakoś to ułatwić albo dać możliwość formowania kolumn i nawigowania w trudnym terenie.

Z drugiej strony, dzięki takim zasadom - nie widać kawalerii latających po lasach. Nie mówię, że nie można doprowadzić do skrajnych sytuacji - ale nie jest aż tak źle.
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
Dajmiech
Adjudant-Major
Posty: 303
Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Has thanked: 25 times
Been thanked: 11 times

Re: Chariots of Fire (GMT)

Post autor: Dajmiech »

A rozegrałeś już RyTo jakąś bitwę z rydwanami? Jeśli tak, to jakie były Twoje wrażenia?
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Chariots of Fire (GMT)

Post autor: RyTo »

W skrócie? Faaajne.

Tzn.:
- system żetonów aktywacji/formacji zamiast inicjatywy i rzucania na momentum; wymusza to inne zagrania ze strony graczy. Zwłaszcza "przechwytywanie" jest teraz istotne
- zdolności poszczególnych jednostek, ich współdziałanie; nie wiem jak, ale twórcom się znowu udało - niby ten sam system (GBoH), ale granie w Rydwany tak jak w Aleksandra albo SPQR to proszenie się o klęskę.
- odmienne procedury walki wymagają przyzwyczajenia się ale za to rzeczywiście ma się wrażenie, że toczy się bitwy w odmiennych realiach.
Brąz to nie moja epoka, więc trudno mi się wypowiadać o historyczności. Do pewnego stopnia gra jest w konwencji przyjętej przez twórców.

Scenariusze jednak rozgrywają się szybciej niż w starszych odsłonach. Nie grałem we wszystkie scenariusze, nie grałem w największe. Dobra gra w skrócie, choć ciężko ją z czymkolwiek porównywać - ile jest gier na rynku o takiej tematyce?
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
Dajmiech
Adjudant-Major
Posty: 303
Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Has thanked: 25 times
Been thanked: 11 times

Re: Chariots of Fire (GMT)

Post autor: Dajmiech »

No tak, w sumie to tematyka egzotyczna, mało źródeł i pewnie też stosunkowo mało ekspertów. W czasie mojej krótkiej styczności z grą uderzyła mnie przede wszystkim wspomniana wcześniej spora przewaga lekkich rydwanów nad pozostałymi rodzajami broni.
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Chariots of Fire (GMT)

Post autor: RyTo »

Rydwany w ogóle szaleją :) Z kolegą stosujemy "wywrotki", tj. sprawdzania po każdym ruchu rydwanów, czy nie otrzymały dodatkowego trafienia.

Po pierwszej bitwie z "biegaczami" /Megiddo/, muszę powiedzieć, że taktyka przechodzenia przez pole zajęte przez przeciwnika własnymi rydwanami... a potem wycinka wręcz piechotą (np. biegaczową :P ) to fajna sprawa. Chcę przez to powiedzieć, że zasady jak na razie dają możliwość współdziałania rodzajów broni, a i same rydwany (trochę dzięki "wywrotkom") męczą się i tracą przydatność. Choć mimo wszystko lekkie rydwany są straszne :D dla przeciwnika.
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Arno
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2021, 11:44
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Chariots of Fire (GMT)

Post autor: Arno »

Chariots of Fire – zasady (PL) do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Chariots of Fire (GMT)

Post autor: Silver »

Teraz tylko by udało się kupić tą grę. Ewentualnie zrobić samoróbkę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”