Empires of the Middle Ages
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Empires of the Middle Ages
Czy ktoś grał w tą grę, czy warto kupić?
Bo pierwszy raz wydana była chyba w 1980r.:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/911
A teraz patrzę i można kupić na rebelu:
http://www.rebel.pl/product.php/1,728/1 ... -Ages.html
Duża mapa, dużo kart, dużo żetonów, tylko czy zasady gry nie za proste?
Czy wytrzymuje próbę czasu?
Bo pierwszy raz wydana była chyba w 1980r.:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/911
A teraz patrzę i można kupić na rebelu:
http://www.rebel.pl/product.php/1,728/1 ... -Ages.html
Duża mapa, dużo kart, dużo żetonów, tylko czy zasady gry nie za proste?
Czy wytrzymuje próbę czasu?
- Aldarus
- Chef de bataillon
- Posty: 1021
- Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Been thanked: 12 times
Jest wersja komputerowa tej gry, bodaj Rise of the West (z mniejszą ilości kart). Możesz zobaczyć, czy ci podchodzi - do wygrzebania gdzieś na stronach z "zapomnianym oprogramowaniem". Co do planszówki, to ma 2 wady - czas rozgrywki pełnej kampanii i cenę...
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Patrzyłem na tę wersję komputerową i przypomniały mi się czasy jak miałem komputer Amiga a nawet Atari.
Gra wygląda na ekranie bardzo prymitywnie jak na dzisiejsze czasy.
Zupełnie inaczej byłoby zagrać w wersje kartonową czyli grę planszowa.
Tak pomyślałem że ci co nie znają i nie kochają planszówek może patrzą na nie tak jak na taką starą grę komputerową.
Gra wygląda na ekranie bardzo prymitywnie jak na dzisiejsze czasy.
Zupełnie inaczej byłoby zagrać w wersje kartonową czyli grę planszowa.
Tak pomyślałem że ci co nie znają i nie kochają planszówek może patrzą na nie tak jak na taką starą grę komputerową.
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
- Assurbanipal
- Caporal
- Posty: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 28 kwietnia 2008, 12:00
- Lokalizacja: Czechowice Dziedzice
Na Amigę powstało toto w bodajże 1994. Ściągnąć to można z tej strony. Jest to wersja na emulator WinUAE. Powstała też wersja na PC. Z tej strony można ściągnąć wersję działającą na współczesnych systemach operacyjnych.Anomander Rake pisze:To ma wersję komputerową? Z którego roku?
Pozdrawiam, Łukasz
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
- Aldarus
- Chef de bataillon
- Posty: 1021
- Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Been thanked: 12 times
Krótko
rok 1000 (scenariusz) Polska
Od góry 5 (w kółku) to ilość akcji, 3 kolejne piątki to współczynniki władcy (militarny, gospodarczy, dyplomatyczny – modyfikują szansę wykonania akcji)
Krzyżyk obok – katolicyzm
3 szare pola obok – posiadane karty oznaczone 3 literowym skrótem (zagrywane przez kliknięcie)
12 – to ilość posiadanej kasy
Prowincja (po kliknięciu):
7 prostokącików po lewej – zamożność prowincji (aktualna na zielono), kropka obok – stan naturalny (wpływa na modyfikację szansy powodzenia). Niebieskie – o tyle jeszcze można podnieść, białe – póki co zablokowane (zmienia się w trakcie gry).
Słupki na niebieskim tle – po lewej to fortyfikacje prowincji, po prawej armia. Pomarańczowy kwadrat nie pamiętam, żółty szansa powodzenia akcji
C lub T na dole – C oznacza pełną kontrolę prowincji (claimed), T – traktat (z prowincjami T możemy handlować)
Akcje (po lewej na szaro)
Tax – opodatkowanie (dostajemy tyle kasy, ile zielonych prostokątów widzimy na naszych prowincjach – Polska wyjściowo 1, pomarańczowe oznaczają prowincje o rozwoju poniżej 0). Opodatkowanie może doprowadzić do buntu w prowincji.
Raid – możemy najechać sąsiadów (my dostajemy kasę, im może spaść poziom gospodarczy)
Fort – budowa umocnień (max 3 w prowincji)
Trade – handel (z prowincjami gdzie mamy T) – można zarobić kasę
Rule – zarządzanie prowincjami (możemy je gospodarczo rozwijać – ale równie dobrze próba rozwoju prowincji może doprowadzić do efektu wprost przeciwnego)
Move – ruch armii (można używać do inwazji na wrogów)
Army - budowa armii (max. 3 w prowincji)
Dip – dyplomacja (możemy uzyskiwać traktaty, lub nawet przejąć prowincje do nas nienależące)
Pamiętajcie o żółtym polu – szansa powodzenia akcji. Szansę tę możemy zwiększać płacąc kasę (max. 3)
Opcja special (na górze po prawej)
Buy extra ops – możemy kupić dodatkową akcję za kasę
Transfer gold – możemy komuś dać kasę
Trade cards – handel kartami
Claim by parler – o ile pamiętam możliwość przejęcia prowincji w wyniku głosowania (jak się ma C)
Do reszty sami dojdziecie
Gra jest naprawdę fajna - jak wam się będzie wydawało, że już jesteście potęgą, to poczekajcie aż wam się jakiś niewydarzony władca trafi :>
rok 1000 (scenariusz) Polska
Od góry 5 (w kółku) to ilość akcji, 3 kolejne piątki to współczynniki władcy (militarny, gospodarczy, dyplomatyczny – modyfikują szansę wykonania akcji)
Krzyżyk obok – katolicyzm
3 szare pola obok – posiadane karty oznaczone 3 literowym skrótem (zagrywane przez kliknięcie)
12 – to ilość posiadanej kasy
Prowincja (po kliknięciu):
7 prostokącików po lewej – zamożność prowincji (aktualna na zielono), kropka obok – stan naturalny (wpływa na modyfikację szansy powodzenia). Niebieskie – o tyle jeszcze można podnieść, białe – póki co zablokowane (zmienia się w trakcie gry).
Słupki na niebieskim tle – po lewej to fortyfikacje prowincji, po prawej armia. Pomarańczowy kwadrat nie pamiętam, żółty szansa powodzenia akcji
C lub T na dole – C oznacza pełną kontrolę prowincji (claimed), T – traktat (z prowincjami T możemy handlować)
Akcje (po lewej na szaro)
Tax – opodatkowanie (dostajemy tyle kasy, ile zielonych prostokątów widzimy na naszych prowincjach – Polska wyjściowo 1, pomarańczowe oznaczają prowincje o rozwoju poniżej 0). Opodatkowanie może doprowadzić do buntu w prowincji.
Raid – możemy najechać sąsiadów (my dostajemy kasę, im może spaść poziom gospodarczy)
Fort – budowa umocnień (max 3 w prowincji)
Trade – handel (z prowincjami gdzie mamy T) – można zarobić kasę
Rule – zarządzanie prowincjami (możemy je gospodarczo rozwijać – ale równie dobrze próba rozwoju prowincji może doprowadzić do efektu wprost przeciwnego)
Move – ruch armii (można używać do inwazji na wrogów)
Army - budowa armii (max. 3 w prowincji)
Dip – dyplomacja (możemy uzyskiwać traktaty, lub nawet przejąć prowincje do nas nienależące)
Pamiętajcie o żółtym polu – szansa powodzenia akcji. Szansę tę możemy zwiększać płacąc kasę (max. 3)
Opcja special (na górze po prawej)
Buy extra ops – możemy kupić dodatkową akcję za kasę
Transfer gold – możemy komuś dać kasę
Trade cards – handel kartami
Claim by parler – o ile pamiętam możliwość przejęcia prowincji w wyniku głosowania (jak się ma C)
Do reszty sami dojdziecie
Gra jest naprawdę fajna - jak wam się będzie wydawało, że już jesteście potęgą, to poczekajcie aż wam się jakiś niewydarzony władca trafi :>
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.