Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 14 listopada 2018, 07:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Epic of the Peloponnesian War (CoA)
PostNapisane: wtorek, 25 lipca 2006, 07:59 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Posty: 202
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moi drodzy.
Jest już gamebox i moduł w ACTSie.
Nic tylko grać :D

http://acts.warhorsesim.com/epw.asp

Pod tym linkiem znajdziecie: gamebox, scenariusze, link do Consimworldu (zasady).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 27 lipca 2006, 17:04 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Gamebox naprawdę piękny :)

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 28 lipca 2006, 07:49 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Posty: 202
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Ano piękny.

Czytaj zasady Strategosie i po wakacjach gramy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 28 lipca 2006, 18:37 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Posty: 370
Lokalizacja: Pruszków
70 mega ?!

Niezwykłe zaiste


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 28 lipca 2006, 19:44 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Wallenstein napisał(a):
Ano piękny.

Czytaj zasady Strategosie i po wakacjach gramy.


Tak :)
Którą stroną wolisz debiutować ? :)

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 sierpnia 2006, 08:01 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Posty: 202
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Zalosujmy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 sierpnia 2006, 08:11 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Jeszcze musimy wybrać scenariusz. Co by tu było dobre na początek...

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 sierpnia 2006, 12:54 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Posty: 202
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Może najpierw coś z RRR - EAGLE?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 sierpnia 2006, 15:32 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Orzeł wylądował... no nie wiem, nie wiem... :D

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2006, 07:50 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Posty: 202
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jesteśmy off topic, więc ostatni post w tym temacie i zmykamy.
Zalosujmy w ACTSie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Epic Peloponesian War [CoA]
PostNapisane: środa, 13 września 2006, 18:14 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Zamówiłem w preorderze i czekam. Termin wydania okolice lutego, podobno...

http://www.warhorsesim.com/epw.html

http://www.warhorsesim.com/epw_rules.html

[Tematy o grze zostały połączone]

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 września 2006, 18:15 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Victory Games wydała kiedyś Peloponnesian War z nowatorskim rozwiązaniem gry 1 osobowej - gracz grał Związkiem Delijskim i Peloponeskim przy czym strona którą grał w danym momencie determinowana była to sukcesami lub brakiem sukcesów strony reprezentowanej tymczasowo przez gracza ( gracz grał stroną której ostatnio gorzej się powodziło co nie znaczy że słabszą w danym momencie- chodziło o analizę ostatniego etapu zmiana nie zachodziła automatycznie ale rzucało się kością i porównywało z wynikami tury )Była ścieżka na której zaznaczało się osobno sukcesy w etapie oraz osobno stan zaangażowania w wojnę mocarstw. Im więcej klęsk tym większa szansa na osłabienie chęci walki i przegraną. Do gry jednoosobowej przygotowano specjalne tablice wskazujące jak zachowa się strona nie reprezentowana przez gracza i określające jaki obszar ma ona atakować oraz z jakimi siłami.( strategie i cele ustalano losowo z pewnymi modyfikatorami)W wypadku gdyby gracz atakował newralgiczne miejsca mogące zadecydować o ostatecznym sukcesie były specjalne reguły opisujące super-reakcje .
Jest tam też tabela zdarzeń losowych mapa w systemie point to point . Ciekawy system ruchu można było zbierać rozrzucone na planszy oddziały ale zawsze obowiązywała zasada ruchu po najkrótszej z możliwych tras . Tak samo docelowy punkt operacji musiał być osiągnięty najkrótszą trasą.Były możliwe przechwycenia ruchu przeciwnika .

Całość była wbrew pozorom niezwykle prosta . Ta gra dawała przyjemność polegająca na tym ,że miało się poczucie rozgrywania jakiegoś możliwego wariantu wojny peloponeskiej (podobne wrażenia mam zawsze w genialnym POGu).

Epic Peloponesian War to będzie oczywiście zupełnie inna gra .
Temat na grę o starożytności jest według mnie doskonały . Aż się prosiło o system PtP plus karty dla tej epickiej tematyki.

Po pierwsze to największa wojna Greków przeciw Grekom - prawdziwa wojna światowa Hellenów bo przecież dla nich Grecja to Cywilizacja a reszta to Barbaria.
W wojnę tę wmieszane jest wielkie mocarstwo w postaci Persji, która metodami dyplomacji wspartej subsydiami pieniężnymi wygrywa skutecznie swoje interesy.Mamy też interwencje na dalekim obszarze operacyjnym - Sycylia .Dużo wydarzeń pozwala na wykorzystanie ich w kartach. Podobnie mapa powinna być z natury rzeczy mocną stroną tej gry.

Po drugie to okres świetności klasycznej wojskowości greckiej z doskonałymi w tym czasie hoplitami i świetnymi trierami.Jest możliwość wprowadzania do gry wielu autentycznych bardziej i mniej znanych postaci historycznych w tym wodzów.

Po trzecie rywalizujące strony dysponują, na wstępie ,konfliktu wyraźną przewagą na innych obszarach działań. Sparta to potęga lądowa a Związek Delijski nie ma sobie równych na morzu. Każda ze stron może stosować właściwą dla tej sytuacji strategię lub podjąć ryzyko ,czy też heroiczną próbę, rywalizacji z lepszymi od siebie na ich dominium, (zawsze dobrze jeśli w grze gracze zmuszeni są zmieniać strategie oraz jeśli ich wojska różnią się wyraźnie od siebie)

Te charakterystyczne różnice mogą (po czwarte) prowadzić do większej identyfikacji ze strona konfliktu która gracz wybierze. :)

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 września 2006, 18:15 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Posty: 370
Lokalizacja: Pruszków
Tak, ale ta stara gra VG, to podobno takie dno, że ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 września 2006, 18:15 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50
Posty: 3932
Stara gra VG, produkcji Marka Hermana to miod !!! :) Oczywiscie porownujac ja z dzisiejszymi to blado wypada...ale sam system dzialan 'komputera' dla gry jednosobowej jest swietny :) . Cala gra tez jest swietna :P.

_________________
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 września 2006, 18:15 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Najlepszy algorytm dla gry jednoosobowej jaki wymyślono w wojennych grach planszowych :D

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.