Strona 45 z 58

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: poniedziałek, 27 marca 2017, 17:48
autor: Teufel
Ale będzie można liczyć na polską instrukcję już przy nabyciu gry, jak tylko będzie dostępna?

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: poniedziałek, 27 marca 2017, 18:33
autor: hamilkar1978
Trzymam kciuki żeby było stać na takie "ekstrawagancje".

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: wtorek, 28 marca 2017, 09:45
autor: ghostdog
Lord Voldemort pisze: Serce bardzo by chcialo, ale rozum kaze jeszcze liczyc kase...

Plan minimum to opublikowanie polskiej instrukcji i tlumaczenia kart w necie.
Niestety, ale koszty niewielkiego nakladu polskiego sa nieproporcjonalnie duze, wiec potrzebujemy albo odpowiedniej ilosci chetnych (kilkuset),
lub na tyle dobrego wyniku ogolnego kampanii, zeby nas bylo stac na takie ekstrawagancje :D
Ja doskonale Ciebie rozumiem. Od dawna nie wierzę w Świętego Mikołaja :D
Chciałem mieć tylko jasność. W sumie sama instrukcja oraz karty to byłoby w sumie wystarczające.
Pozostaje niecierpliwie czekać i odkładać pieniążki :oops:

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 12:18
autor: Lord Voldemort
Na BGG opublikowalismy prawie finalna mapke do Hannibala
https://boardgamegeek.com/image/3501274 ... size=large

Dziekujemy za wszelkie kciuki i komentarze.

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: czwartek, 20 kwietnia 2017, 08:50
autor: ozy

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: czwartek, 20 kwietnia 2017, 10:34
autor: Herman
Brawo, próg minimalny zaliczony w pierwszej godzinie(?)

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: czwartek, 20 kwietnia 2017, 12:47
autor: Lord Voldemort
Herman pisze:Brawo, próg minimalny zaliczony w pierwszej godzinie(?)
Pierwsza sloni szarza trwala 11 minut. Dokladnie 10'33", dlatego Jaro upiera sie ze bylo to tylko 10 minut.

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: czwartek, 20 kwietnia 2017, 12:59
autor: Beowulf
Lord Voldemort pisze:Za to wysylka w Polsce darmowa. Tylko nie piszcie tego po angielsku na KS bo nas inne nacje zloza zywcem w ofierze Baalowi.
Miły ukłon w stronę rodzimego klienta. Ale nie rozumiem zastrzeżenia o dochowaniu tajemnicy. Wszak sami o tym wspominacie na stronie:
•EU €10 to most countries (Poland - free).

Poza tym należne gratulacje, szybko się ufundowało ;)

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: piątek, 21 kwietnia 2017, 09:45
autor: clown
Z jednej strony masz rację, z drugiej Hannibal, jako solidny "gateway wargame", może ułatwić bezbolesny pierwszy kontakt z grami wojennymi szerszej grupie osób. Ta gra jest jednak mocniej zależna językowo od chociażby takiej Sekigahary, czy C&C.
Z ekonomicznego punktu widzenia masz natomiast 100% racji i nie sądzę, żeby Phalanxi rozumowali inaczej.

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: piątek, 21 kwietnia 2017, 13:29
autor: Lehto
Jeżeli chodzi o zasady i rozgrywkę to może być to gateway, ale cenowo to już zdecydowanie imo nie (różnica cenowa w stosunku do C&C będzie znaczna).

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: piątek, 21 kwietnia 2017, 14:21
autor: Raleen
Myślę, że jak powstanie polska instrukcja, zamieszczona na stronie wydawcy w pdf, do tego dla zupełnie nieznających angielskiego tłumaczenie kart, to rozwiąże to problemy językowe (nie wiem czy tam coś jeszcze trzeba tłumaczyć, z tego co pamiętam - nie).

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: piątek, 21 kwietnia 2017, 22:20
autor: yanoo
Raleen - wy gracie w gry z brzydkimi żetonami (którym jeszcze trzeba przycinać rogi) na papierowych mapach, na które trzeba kłaść pleksi, żeby nie przypominały wzburzonego morza. Gracze z "tego drugiego forum" są przyzwyczajeni do nieco innych standardów i konieczność kombinowania z drukowaniem tłumaczeń kart jest dla niektórych nie do przyjęcia, szczególnie jeśli na grę trzeba wyłożyć ponad 3 stówki. Dobrych gier jest dzisiaj naprawdę dużo, tych spolonizowanych również.

Angielski to rocket science nie jest, ale np. dla mnie Hannibal to byłby idealny tytuł do zagrania z ojcem, który niestety angielskim nie włada (co innego rosyjski :mrgreen:) i pewnie się już nie nauczy. Grę jednak wsparłem w pierwszych 10 minutach i trzymam kciuki za jak najlepszy wynik :)

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: piątek, 21 kwietnia 2017, 22:31
autor: Raleen
Nie przycinam żetonów, nie stosuję pleksi i nie mam żadnego wzburzonego morza na planszy. Może niektórzy nie wpadli na to, że zanim zasiądzie się do gry trzeba planszę "rozprostować". Polecam spróbować :). Odnośnie żetonów też mam oczywiście inne zdanie co nie przeszkadza mi np. grać w gry bitewne, gdzie są figurki takie jak tutaj, tylko sztuka polega na ich ładnym pomalowaniu, czego zdecydowana większość graczy planszowych (poza tymi grającymi równolegle w bitewniaki) obawiam się, że nie potrafi.

Oczywiście, że fantastycznie będzie jeśli zrobią też wersję polską, ale rozumiem argument ekonomiczny i sądzę, że to jest jedyny argument przeciw.

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: sobota, 22 kwietnia 2017, 15:08
autor: Magnum-KR
Wszystko w tej nowej edycji piękne ale... z kostkami słabo. :( Dla mnie miało niewątpliwy urok i dodawało smaczku posługiwanie się tymi kośćmi z cyframi rzymskimi i punickimi. U mnie w domu córka została tłumaczem z punickiego na nasze, mówiła graczom ile wypadło - bardzo była zadowolona... Ja rozumiem, że Amerykanie są (niektórzy) leniwi i głupawi i wolą prościej ale może by zrobić Kickstarter Promo Kit z dwoma kosteczkami po staremu?

Re: Hannibal: Rome vs Carthage (AH)

: sobota, 22 kwietnia 2017, 21:53
autor: Lord Voldemort
Magnum-KR pisze:Wszystko w tej nowej edycji piękne ale... z kostkami słabo. :( Dla mnie miało niewątpliwy urok i dodawało smaczku posługiwanie się tymi kośćmi z cyframi rzymskimi i punickimi. U mnie w domu córka została tłumaczem z punickiego na nasze, mówiła graczom ile wypadło - bardzo była zadowolona... Ja rozumiem, że Amerykanie są (niektórzy) leniwi i głupawi i wolą prościej ale może by zrobić Kickstarter Promo Kit z dwoma kosteczkami po staremu?
Sorki, ale nie ma mowy. My robimy standardowa k6 z oczkami wg autentycznych wzorów rzymskich.

Poza tym ufundowały sie kości powiększone. Szereg kości będzie unikatowych.
Punickie symbole nie sa ani realistyczne, ani grywalne. Naszym zdaniem dead end.