Republic of Rome (AH)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Niestety znowu coś przesunięto z premierą nowej edycji.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Post autor: Aldarus »

Podobno na dniach mają rozsyłać...
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Oby tak było.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Gra dostępna w sklepach internetowych. Także tych polskich. ;)
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Post autor: Aldarus »

Na razie widziałem tylko w Rebelu. Nie wiem tylko czy termin dostarczenia jest realny, bo podobno wydawca ma jakieś problemy w realziacji zamówień dla sklepów...
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Na początku w Rebelu było 48 godz. jako czas dostarczenia (więc musieli mieć na stanie w magazynie), teraz jest 14 dni.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Arteusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
adamns
Appointé
Posty: 37
Rejestracja: czwartek, 25 czerwca 2009, 00:38
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adamns »

Mam w planie zakup nowej edycji RoR stąd pytanie wie ktoś może czy da się zagrać ze starymi zasadami w nową edycję RoR ewentualnie jakie zmiany są w nowej edycji
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Tu masz same zmiany:
"1) The game now ends in the Forum Phase when the “Era Ends” Event is drawn instead of at the end of the turn after the last card is drawn from the deck. The change results in slightly different deck construction as well as changes any rule or card that mentioned reshuffling the deck. • Reason for Change: To limit the artificial Assassination free-for-all that occurs at the end of the game.
2) Revenue transfers between players moved to the Personal Income step in the Revenue Phase. • Reason for Change: To simplify the Revenue Phase and to ensure that players couldn’t get out of Public Agreements by contributing to the State first.
3) Corrupt Governors can now be prosecuted even when recalled in the Senate Phase. • Reason for Change: To remove the “loophole” where corrupt Governors could avoid at least the threat of a prosecution.
4) Factions with two opposing Statesmen may now not voluntarily abandon one of them. • Reason for Change: This is to remove numerous rules questions that arise from “abandoning” a Senator – something that is extremely rare.
5) Removed the chart and DR for determining how many Provincial Armies vs. Legionaries are taken for battle losses in a mixed force and replaced them with a pattern of 1 Legion for every 2 Provincial Armies. •Reason for Change: To simplify the way losses are taken in Provincial Wars.
6) Removed the official “Banker” position. • Reason for Change: Players may now hand out money from the Bank as they see fit. If they would like a “Banker” like role they may appoint one amongst themselves.
7) The Exile rules have been removed. • Reason for Change: Exiles were (for the most part) never used and didn’t contribute anything to game play.
8) The loss of Legions in battle incurs a minor Popularity loss. • Reason for Change: To simultaneously allow an alternative method besides minor Prosecutions to lower the Popularity on highly popular Senators and to more accurately simulate the consequences of military troop losses.
9) The Temporary Rome Consul is no longer assigned to the Senator with the lowest ID # but instead is randomly determined. • Reason for Change: To limit the advantage of the player controlling ID #1 at the very beginning of the Early Republic Scenario.
10) Players now track who is available for minor/major prosecutions with markers and by adjusting concession cards. • Reason for Change: This was included to remove the memory portion of the Censors job ( i.e. “Who is eligible for prosecution again?”) but it does add some additional fiddlyness. Players as a group can decide to use these markers as they see fit.
11) Talents in the Faction Treasury cannot be used to aid the attacker of a Persuasion Attempt. • Reason for Change: The original rulebook and player aids had contradictions on this subject. Subsequent AH errata confirmed that they could aid the attacker though much of the RoR community assumed this was an incorrect answer and never played this way due to the perceived potential negative effects and loops holes that this created. We have decided that the allowing additional Factions to aid the attacker of a persuasion attempt gives an excessive advantage to the attacker and significantly increases the chaos of persuasions attempts.
12) Matching Wars Time Delay Variant Rule is made Official Rule. • Reason for Change: The AH General magazine released a variant that delayed a Matching War from becoming Active immediately if there already was a Matching War of the same type in play. This extremely popular variant rule was considered by most players to be necessary in order to have a fighting chance in many of the harder scenarios. It has since become standard in most games and has now been made official. These delayed wars are now referred to as Imminent Wars.
13) Changing Faction Leader and Sponsoring Games are no longer either/or options. • Reason for Change: Our view of the rule in which you could not Change Faction leaders if you Sponsored games was that it was arbitrary, anti-intuitive and takes players out of the immersion. After extensive debate internally and with the designer it was decided that taking this unusual restrictions out of the rules would have little to no impact and streamline a small but rather glaring oddity.
14) Assignment/Reassignment/Removal of a Priest by the Pontifex is now optional. • Reason for Change: The original wording indicated that the Pontifex must assign/reassign or remove a 1 Priest every turn. Unfortunately sometimes the Pontifex would simply forget leaving the players to wonder if they should just ignore the mistake or correct it immediately. Making this action optional removes this problem and should have no real effect on the game."

Zasady dla 2 edycji na BGG http://www.boardgamegeek.com/file/downl ... _V1.04.pdf

Ale błędów się nie ustrzegli, tyle lat robili i dali d... :<
"MAP:

POPULATION TABLE: The last row in the table should read "< 0" instead of "≤ 0"
COMBAT RESULTS TABLE: The first "*" should read "*Combat Result = Strength Difference + 3d6 roll" (not 2d6)
RANDOM EVENTS TABLE: "Pretender" Event should be "Pretender Emerges" event.
GAMES TABLE: Blood Fest should cost 13 not 11.

CARDS:

Acilius has brackets around the "12" - he shouldn't (there is no Statesman for him.
Julius Caesar Statesman card has the Influence and Popularity Values reversed (should be Inf 5 and Pop 2)
The Cilicia et Cyprus Province card wheels are blank on undeveloped side (should be Fleets - 0-3, Armies - none, Term, 1-3)
Cato the Elder Statesman card - Tribune is misspelled as "Triubune"
Fabius Cunctator Statesman card - misspelled as "Cuncator"
Asia Province card should say "Pergamene" (rather than "Pergamon")"

A gracze ciągle znajdują nowe...

U mnie gra spadła z "muszę mieć" na "czekać na rozwój wypadków". ;)
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Post autor: Aldarus »

Ja chyba też wstrzymam sie z zakupem - zobaczymy co VG z tym zrobi...
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Robespierre
Caporal-Fourrier
Posty: 97
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Robespierre »

Jak długo trwa rozgrywka w komplecie graczy? Rzeczywiście 5 godzin? Wydaje mi się, że to dość mało czasu pamiętając przedłużające się fazy dyplomatyczne w Empires in Arms.
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Post autor: Aldarus »

5h to raczej minimum - no chyba, że Republika szybko upadnie.
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6598
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 78 times
Been thanked: 180 times

Post autor: Darth Stalin »

To też zależy od doświadczenia graczy tudzież wybranego wariantu gry - czy "ciągniony", czy jeden okres, czy może "rozbójnik" czyli "totalny mix".
Swego czasu nam się parę razy zdarzyło, że robiliśmy za jednym posiedzeniem dwie rozgrywki - jedna szybciutka, w której Republika upadała pod ciosami kilku wrogów na raz, a potem druga już dłuuuga... :>
Namek
Adjudant-Major
Posty: 308
Rejestracja: środa, 22 września 2010, 19:31
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Post autor: Namek »

Zainteresowałem się ostatnio tą grą i jestem ciekaw czy jest gdzieś dostępna polska instrukcja? A jeśli nie, to jak ocenialibyście biegłości języka angielskiego potrzebą do zapoznania się z grą? I na ilu graczy gra się najlepiej?
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Namek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3966 times
Been thanked: 2526 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Co do ostatniego - to jest zdecydowanie wieloosobówka, więc najpierw rozejrzyj się za partnerami do gry, i to tak myślę, że od 4 graczy wzwyż. Zwykle u nas z tego co pamiętam grywało co najmniej 5 graczy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Jest polska instrukcja,ale do starszej wersji tej gry. Nie do tej najnowszej, choć w sumie zmian jest niewiele, ale jakieś są.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”