Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 23 września 2018, 07:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 22 marca 2016, 11:52 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4625
Lokalizacja: Festung Stettin
Tym razem wojna peloponeska:
https://www.kickstarter.com/projects/19 ... y-or-death

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 22 marca 2016, 14:15 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 4209
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
No i fajnie, jak ktoś kupi to z nim zagram. Byle tylko karty statusu były dobrze zaprojektowane. To serce tego systemu.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 22 marca 2016, 14:37 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4625
Lokalizacja: Festung Stettin
Ale w drugowojennym chyba niezłe były co? Mnie się podobały.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 22 marca 2016, 14:52 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2369
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Drugowojenny qmg jest fajny.
Silnik jest na tyle abstrakcyjny, że i starożytność "obsłuży".

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 22 marca 2016, 18:01 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 4209
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Mnie też, tyko w drugiej partii trochę za późno zacząłem kombosy wykorzystywać, bo Rusek już zdążył ze swoich Responsów i Statusów zrobić parasol ochronny na ostatnią godzinę. Tak, że już wesół zająłem Moskwę, a potem rozbiłem armię sowiecką na stepach Kazachstanu, to okazało się że powstała Armia Czerwonych Zombich i zjadła moich w Moskwie. Jakbym go nie atakował bonusowo to dostałbym punkty za Moskwę, a on nie miałby żadnych w danym etapie. Oś minimalnie przegrała. Wiedzeni doświadczeniem Alianci nie dali tak hulać Włochom i przydusili mocno Japończyków od początku.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: czwartek, 24 marca 2016, 22:07 
Lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 8 października 2006, 16:19
Posty: 539
Lokalizacja: Łódź
Wolałbym zagrać w druga wojnę żeby zobaczyć system, zanim wydam 35 GBP.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: poniedziałek, 28 marca 2016, 19:40 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 4209
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Zapewne masz rację.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 19:10 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
W wersję drugowojeną, w niedzielę wprowadził mnie kapitalnie :D Andy i jestem nią oczarowany. Bez trudu udało nam się wejść na ten poziom abstrakcji i delektować się rozwiązywaniem podstawowych dylematów strategicznych DWŚ.

Wydaje się, że macie rację co do "uniwersalnego" charakteru silnika.
Wojna peloponeska to też.. wojna światowa tyle że świata Hellenów ze zdefiniowanymi przez historyków dylematami strategicznymi. Dlatego nie jest to to samo co próba ekspansji systemu COIN na obszar przekraczający założenia "ideowe".

Trzeba jednak rozwiązać kilka istotnych problemów.

Na przykład: oprócz konieczności odpowiedniego uchwycenia roli sojuszników dwu głównych potęg lądowej i morskiej jest też inna trudność otóż choć różnice miedzy Spartą i Atenami z jednej strony łatwiej oddać trzeba też umieć zobrazować możliwy zwrot w podejściu strategicznym spartańskich szczurów lądowych w kierunku "morskim".
I tu rzeczywiście kapitalnym rozwiązaniem mogą być specjalne karty statusu odpalające stały efekt (np. buduj flotę dla Związku Peloponeskiego) po zaistnieniu odpowiednich warunków co uniemożliwiłoby dowodzącemu Spartą zbyt szybkie wejście w rolę talassokraty ;) na zasadzie specyficznego dociągnięcia kart na początku rozgrywki. W każdym razie trzymam kciuki za powodzenie projektu.

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 08:21 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 4209
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Myśle, że Spartanie takimi szczurami lądowymi nie byli. Podobnie jak wszyscy Grecy byli świetnie obyci z morzem, tylko brakowało im dwóch rzeczy pieniędzy i dostępu do szerokiego rynku drzewnego (bo jednak lasy Messenii i Lakonii to nie to samo). Tu pomogli im przede wszystkim Persowie i ich rolę w grze należy uwypuklić. Np. w grze Polis pewne zależności ekonomiczne wojny są dobrze pokazane. To fascynujące, ale ostatnio uświadomiłem sobie, że ekspansja Rosji na tereny Azji Środkowej w XIX wieku była spowodowana m. in. zamknięciem dostępu do taniej bawełny ze stanów południowych w czasie wojny secesyjnej, Rosjanie wiedzieli, że w kotlinie Fergany są świetne warunki do uprawy bawełny, która przecież była im tak potrzebna.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 08:54 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
W sformułowaniu "szczury lądowe" chodziło raczej o uwypuklenie najsilniejszej strony sił zbrojnych mocarstwa wpływającej w sposób jednoznaczny na przyjętą strategię w początkowym okresie wojny.

Co do Ateńczyków można byłoby powiedzieć, że niezależnie od tego, iż mieli wspaniałe tradycje dotyczące wojny na lądzie to przy sprzyjających okolicznościach mogę sobie wyobrazić, nawet nie wymuszone sytuacją, choć być może za pieniądze obcego mocarstwa, szukanie przez nich walnego starcia na Peloponezie przez ich wielką armię opartą o współpracy hoplitów, lekkozbrojnych i kawalerii wspieranej przez barbarzyńskich Traków i "peryferyjnych Hellenów" ;) Macedończyków (sfora dobrze zorganizowanych T-34 lub Shermanów i z Tygrysem sobie radziła ;)).
Myślę, że jest miejsce na takie pomysły w grze, na takiej samej zasadzie jak w planowanym drugim dodatku do QMG "Alternate History".

Twoja uwaga o Persach i ich roli jest trafna i warto byłoby aby to zostało uwzględnione w grze.

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 01:09 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 października 2011, 17:05
Posty: 655
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Jestem fanem oryginalnego QG i pewnie szarpnę się na Victory or Death. Historycznie o wiele słabiej znam ten okres, ale zakładając, że zachowany zostanie pierwotny silnik gry, to dla mnie jest to mocna pozycja na liście zakupów.

_________________
BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 16:23 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Pierwsze wrażenia.
http://www.gamesfanatic.pl/2016/12/13/c ... nych-gier/

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 21:27 
Major

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1190
Lokalizacja: Szczecin
Dzięki; mój egzemplarz wciąż czeka na pierwsza rozgrywkę.
W jakim składzie grałeś i czy masz ewentualne przemyślenia odnośnie do skalowalności? Czy na początku zacząć od basic emergency provision, czy lepiej od razu od advanced?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 22:02 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Graliśmy we trzech z Pędrakiem i Grześkiem. Wydaje się, że działało nieźle, więc skalowanie powinno być o dziwo ok.
Adv vs basic różni się tylko dociągnięciem prepera, więc sądzę, że dopóki nie pozna się kart lepiej - basic, żeby nie generować zbytecznych downtimów.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quartermaster General: Victory or Death
PostNapisane: czwartek, 22 grudnia 2016, 00:37 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Posty: 307
Lokalizacja: Poznań
Jakieś porównania co do QM, QM1914 i QM:VoD?

_________________
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
https://www.facebook.com/CiekaweGry


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.