Punic Island (Bellica Third Generation)
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Punic Island (Bellica Third Generation)
Czy jest ktoś zaznajomiony z przepisami do tej fajnej gry? Wiele przepisów jest zbyt frywolnie opisanych, a dodatkowo na forach pojawiają się sprzeczne wyjaśnienia (vide powstania w Afryce).
Berger
-
- Censor
- Posty: 6571
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 170 times
Re: Punic Island
Powiedzmy, że ja, bo mam i zagrałem ze 3 czy 4 razy .
A o co chodzi?
BTW: nie wiem, o co chodzi z powstaniami w Afryce - na CSW autor odpisał, że może być tylko jeden chit powstania w jednej prowincji, jeśli o to chodzi.
A o co chodzi?
BTW: nie wiem, o co chodzi z powstaniami w Afryce - na CSW autor odpisał, że może być tylko jeden chit powstania w jednej prowincji, jeśli o to chodzi.
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Punic Island
O nie! Najsympatyczniejszy gracz na tej półkuli.
Africa uprising - odmienne wyjaśnienie na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/827 ... -questions
Drugie pytanie na szybko. Przejście Syrakuz na stronę Rzymu. Przepis z instrukcji czy przepis z karty?
Africa uprising - odmienne wyjaśnienie na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/827 ... -questions
Drugie pytanie na szybko. Przejście Syrakuz na stronę Rzymu. Przepis z instrukcji czy przepis z karty?
Berger
-
- Censor
- Posty: 6571
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 170 times
Re: Punic Island
To miał być komplement czy obraza?Neoberger pisze:O nie! Najsympatyczniejszy gracz na tej półkuli.
Bo się poczułem jak Kowalski
Proponuję zastosować zasadę lex posteriori derogat legi priori - sprawdź daty obu postów autora gry - post późniejszy ma pierwszeństwoAfrica uprising - odmienne wyjaśnienie na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/827 ... -questions
Też było to wyjaśniane na CSW, że w Punic Island obowiązuje znana z innych CDG zasada pierwszeństwa karty przed zasadą z instrukcji.Drugie pytanie na szybko. Przejście Syrakuz na stronę Rzymu. Przepis z instrukcji czy przepis z karty?
Czy pomogłem?
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Punic Island
1. Myśl co chcesz. Obsesje ludzi są ich własnością.
2. Bardzo śmieszne. Czyli autorowi przychodzą do głowy różne interpretacje, ale najważniejsza jest ostatnia myśl? Miałem takie odczucia przy wyjaśnieniach do jednej polskiej gry. Ale dzięki. Przyjmę w grze w takim razie dowolne wyjaśnienie. Bo i tak nie ma to znaczenia i nie jest sprawdzone w testach.
3. Syrakuzy. Ale to nie jest ta zasada. Tu w instrukcji jest bardzo konkretny przepis. A na karcie jest co innego. Zasada wyższości kart dotyczy mechanizmów i drobnych odstępstw. A nie zupełnie innego wyniku zdarzenia.
Dzięki za pomoc.
No na razie to tylko moje rozdrażnienie olewusami Hiszpanami wzrosło.
Wg wyjaśnień na forach instrukcja wymknęła się im spod kontroli. Zabawne. Pewnie im ją drukowali Katalończycy.
Nota bene zauważyłem, że twój post na BGG zawisł bez odpowiedzi.
A i jeszcze kilka drobnych natarczywości.
Czy Karta "Straty" dotyczy tylko sił lądowych, czy też morskich?
Rozumiem, że związanie w bitwie powoduje, że następuje rzut kostkami na rozstrzygnięcie Starcia przy sprawdzaniu każdego następnego BC?
2. Bardzo śmieszne. Czyli autorowi przychodzą do głowy różne interpretacje, ale najważniejsza jest ostatnia myśl? Miałem takie odczucia przy wyjaśnieniach do jednej polskiej gry. Ale dzięki. Przyjmę w grze w takim razie dowolne wyjaśnienie. Bo i tak nie ma to znaczenia i nie jest sprawdzone w testach.
3. Syrakuzy. Ale to nie jest ta zasada. Tu w instrukcji jest bardzo konkretny przepis. A na karcie jest co innego. Zasada wyższości kart dotyczy mechanizmów i drobnych odstępstw. A nie zupełnie innego wyniku zdarzenia.
Dzięki za pomoc.
No na razie to tylko moje rozdrażnienie olewusami Hiszpanami wzrosło.
Wg wyjaśnień na forach instrukcja wymknęła się im spod kontroli. Zabawne. Pewnie im ją drukowali Katalończycy.
Nota bene zauważyłem, że twój post na BGG zawisł bez odpowiedzi.
A i jeszcze kilka drobnych natarczywości.
Czy Karta "Straty" dotyczy tylko sił lądowych, czy też morskich?
Rozumiem, że związanie w bitwie powoduje, że następuje rzut kostkami na rozstrzygnięcie Starcia przy sprawdzaniu każdego następnego BC?
Berger
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
No i stało się.
Dzisiejsza rozgrywka w Punic Island spowodowała kolejne pytania.
Czy można dzielić stos floty żeby za jednym razem przewieźć np. 9 jednostek wojska (czyli trzy ruchu flotą - 3 punkty).
Czy wydając punkt zapasów z lądu można ruszyć też flotę?
Czy flota oblegająca może stać w pustym porcie?
A jeżeli może to co może jej zrobić wroga flota wpływająca na obszar wodny otaczający port?
Jaki wpływ na bitwę ma to, że na obszarze stoi kilka stosów wojska?
Czy wojska lądowe biorą udział w bitwie morskiej, szczególnie po stronie Rzymian?
Generalnie bardzo ciekawa i emocjonująca gra.
Problem sprawiają szczegóły - jak odznaczać VP?
Dzisiejsza rozgrywka w Punic Island spowodowała kolejne pytania.
Czy można dzielić stos floty żeby za jednym razem przewieźć np. 9 jednostek wojska (czyli trzy ruchu flotą - 3 punkty).
Czy wydając punkt zapasów z lądu można ruszyć też flotę?
Czy flota oblegająca może stać w pustym porcie?
A jeżeli może to co może jej zrobić wroga flota wpływająca na obszar wodny otaczający port?
Jaki wpływ na bitwę ma to, że na obszarze stoi kilka stosów wojska?
Czy wojska lądowe biorą udział w bitwie morskiej, szczególnie po stronie Rzymian?
Generalnie bardzo ciekawa i emocjonująca gra.
Problem sprawiają szczegóły - jak odznaczać VP?
Berger
- Palladinus
- Adjudant-Major
- Posty: 281
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
Odświeżam temat, bo kolejne pudełka wylądowały na mojej półce. Jakie ogólne wrażenie? Ograne inne tytuły tego wydawnictwa?
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
Dla mnie gra z fatalnie skonstruowanymi przepisami.
Kartagińczykami gra się ciężko.
W sumie mechanika na tyle odbiega od innych gier, że trudno ogarnąć czy już wygrywamy i o co chodzi w grze.
Gra od pół roku na półce nie ruszana nawet kciukiem.
Kartagińczykami gra się ciężko.
W sumie mechanika na tyle odbiega od innych gier, że trudno ogarnąć czy już wygrywamy i o co chodzi w grze.
Gra od pół roku na półce nie ruszana nawet kciukiem.
Berger
- farmer
- Lieutenant
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 74 times
Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
Panowie,
czy można gdzieś znaleźć w sieci zasady do tej gry?
Nie chodzi mi o ogólne zasady serii, ale o zasady do tej konkretnej pozycji.
pozdr,
farm
czy można gdzieś znaleźć w sieci zasady do tej gry?
Nie chodzi mi o ogólne zasady serii, ale o zasady do tej konkretnej pozycji.
pozdr,
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
E tam, fajna gra. Chętnie zagram w stolicy.
Co do zasad, to trzeba trochę pomyśleć, bo rzeczywiście nie wszystko jest jasne. Zaznaczam, ze odpowiedzi, których udzielam są prywatną opinią. No i nie chce mi się wygrzebywać instrukcji, więc piszę z pamięci.
2. Tylko jeżeli flota jest w porcie.
3. Nie.
5. Nie ma takiej opcji chyba. Moim zdaniem wchodząc na obszar na którym są Twoje jednostki - niezależnie czy w twierdzy czy nie - wydajesz dodatkowe 2 SP za stacking i masz jeden stos.
6. Nie, nigdy.
Co do zasad, to trzeba trochę pomyśleć, bo rzeczywiście nie wszystko jest jasne. Zaznaczam, ze odpowiedzi, których udzielam są prywatną opinią. No i nie chce mi się wygrzebywać instrukcji, więc piszę z pamięci.
Tak.Rozumiem, że związanie w bitwie powoduje, że następuje rzut kostkami na rozstrzygnięcie Starcia przy sprawdzaniu każdego następnego BC?
1. Nie widzę przeszkód, tylko pamiętaj, że płacisz bodaj 1 SP za stworzenie stosu floty i chyba 2 SP za stworzenie stosu wojsk lądowych. Czyli np. za 6 SP w swojej akcji aktywujesz flotę (1 sp) zabierasz jednostki i je desantujesz i wracasz do portu innego niż początkowy. Drugą częścią floty (1 SP) wieziesz kolejny desant w to samo miejsce (płacisz 2 SP) i wracasz do jeszcze innego portu. Trzeciej gromady wojska już w to miejsce nie przewieziesz, a floty masz porozbijane na mniejsze flotylle. Sprawdź ten przepis o limicie transportu - czy on nie dotyczy tylko końca ruchu?Czy można dzielić stos floty żeby za jednym razem przewieźć np. 9 jednostek wojska (czyli trzy ruchu flotą - 3 punkty).
Czy wydając punkt zapasów z lądu można ruszyć też flotę?
Czy flota oblegająca może stać w pustym porcie?
A jeżeli może to co może jej zrobić wroga flota wpływająca na obszar wodny otaczający port?
Jaki wpływ na bitwę ma to, że na obszarze stoi kilka stosów wojska?
Czy wojska lądowe biorą udział w bitwie morskiej, szczególnie po stronie Rzymian?
2. Tylko jeżeli flota jest w porcie.
3. Nie.
5. Nie ma takiej opcji chyba. Moim zdaniem wchodząc na obszar na którym są Twoje jednostki - niezależnie czy w twierdzy czy nie - wydajesz dodatkowe 2 SP za stacking i masz jeden stos.
6. Nie, nigdy.