Commands and Colors: Ancients (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Post autor: adalbert »

dzięki. u mnie przy opisie lasu jest tylko:
a unit on a forest hex rolls a maximum of 2 battle dice in CC. a unit that targets an enemy unit in a forest hex with Range Combat may only roll 1 dice. 2 edycja gry
to twoje sformułowanie to jakaś errata?
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Post autor: farmer »

W drugiej edycji gry były pewne doprecyzowania instrukcji. To jest jendo z nich. Dziwne, że masz "stary" tekst, skoro mówisz, że masz 2gą edycję...

Instrukcja do CiCka:
http://www.gmtgames.com/living_rules/CC ... les_1_.pdf

pozdr,
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Post autor: adalbert »

dzięki.
jeśli w ogóle, to dozwolony jest tylko 1 bonusowy Close Combat po momentum advance, tak? to tez wyraźnie nie stoi w instrukcji, ale wywnioskowałem na podstawie jednego z przykładów.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

"After a successful Close Combat, some units that make a Momentum
Advance are eligible to battle in Close Combat a second
time.
"

Drugi raz, a nie następne razy. I ważniejszy zapis:

"When a unit’s bonus Close Combat is successful it may momentum
advance (move) onto the vacated hex but may not battle
again this turn."
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Post autor: adalbert »

ok, wszystko jasne. tak zresztą graliśmy.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Pojawiła się trzecia edycja zasad: http://www.gmtgames.com/living_rules/CC_Rules_2009.pdf

Tak pobieżnie przejrzałem i dodano uwagi do niektórych zasad i przykłady oraz 17 rozdział.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Augustus
Chasseur
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 25 lutego 2008, 10:09

Post autor: Augustus »

Proponuje wypróbowanie takiego wariantu:

Zaczynamy grę od draftu talii rozkazów tzn. ciągniemy 6 szt. za każdym razem i naprzemiennie wybieramy po jednej karcie zmieniając kolejność.

Gdy każdy ma już swoja talie rozkazów zaczynamy sekretne rozstawienie wojsk.

Na koniec jedna zmiana zasad: Jeśli w danej sekcji wyeliminujemy wszystkie oddziały gracza lub ten ich tam nie posiada, a my tak - zyskujemy natychmiast sztandar.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Ogólnie polecam rozstawienie tajne, a sposób doboru wg. punktów. Ktoś z wargamerów ma rozpiskę co i za ile punktów. Bardzo ciekawe sytuacje powstają i rozszerzają możliwości gry.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Cuban
Caporal
Posty: 63
Rejestracja: niedziela, 10 czerwca 2007, 18:56
Lokalizacja: Józefów

Re: Commands and Colors: Ancients (GMT)

Post autor: Cuban »

Czekając na mój egzemplarz gry, chętnie powalczę przez Zun Tzu. Czekam na PW:)
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Commands and Colors: Ancients (GMT)

Post autor: ash73 »

Nie mogę znaleźć linka do ang. wersji modułu do ZT. Mam tylko C&C moduł do Vassala.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2489 times
Kontakt:

Re: Commands and Colors: Ancients (GMT)

Post autor: Raleen »

Odświeżam prośbę kolegi i niech ktoś pomoże jak potrafi. Ja niestety nie grywam za bardzo po sieci i się na tym nie znam, więc nie umiem poradzić gdzie to znaleźć.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Commands and Colors: Ancients (GMT)

Post autor: RyTo »

As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Commands and Colors: Ancients (GMT)

Post autor: ash73 »

Oooo..dzięki..poprzednim razem chyba link mi nie działał, ale teraz jest OK.
Parmenides
Appointé
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 16:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: Commands and Colors: Ancients (GMT)

Post autor: Parmenides »

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2489 times
Kontakt:

Re: Commands and Colors: Ancients (GMT)

Post autor: Raleen »

To druga recenzja tej gry na Portalu.
Tekst pojawił się w zamierzchłych czasach u nas na forum.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”