A Victory Lost (MMP)
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
Re: A Victory Lost (MMP)
No cóż.
Faktycznie będzie trzeba spróbować . Może się uda jakoś zagrać. Tym bardziej, że jest dostępny filmik na yt.
Faktycznie będzie trzeba spróbować . Może się uda jakoś zagrać. Tym bardziej, że jest dostępny filmik na yt.
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
Re: A Victory Lost (MMP)
A to mam pytanie:
Czy byłby chętny żeby zagrać na Vassalu i ewentualnie "dotłumaczyć" zasady?
Jestem po wstępnym czytaniu zasad
Czy byłby chętny żeby zagrać na Vassalu i ewentualnie "dotłumaczyć" zasady?
Jestem po wstępnym czytaniu zasad
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Na żywo z komunikatorem czy PBEM?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Skajpa niestety nie używam. A na żywo to jak? Do Szczecina przyjedziesz? ;]
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
Re: A Victory Lost (MMP)
A powiedzcie mi Koledzy;
bo są jednostki którzych nie wystawia się na mapę podczas rozkładania gry, ani też jednostki nie wchodzą później, bo nie mają żadnego znaczka/cyferki reinforcement np. 1GM, 3GM, 17tk, 25tk (czołgi ZSRR) albo 6Pz, 11 Pz, 17 Pz. Co się z nimi robi? Gdzie ustawia?
bo są jednostki którzych nie wystawia się na mapę podczas rozkładania gry, ani też jednostki nie wchodzą później, bo nie mają żadnego znaczka/cyferki reinforcement np. 1GM, 3GM, 17tk, 25tk (czołgi ZSRR) albo 6Pz, 11 Pz, 17 Pz. Co się z nimi robi? Gdzie ustawia?
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Odpowiedź w PW ;]
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
Re: A Victory Lost (MMP)
Szanowni,
Czy da się grać samemu w avl?
Wg boardgameek tak, ale jakoś sobie tego nie wyobrażam bez stworzenia mechanizmu ruchu, itd.
A może jest gdzieś taki mechanizm?
Czy da się grać samemu w avl?
Wg boardgameek tak, ale jakoś sobie tego nie wyobrażam bez stworzenia mechanizmu ruchu, itd.
A może jest gdzieś taki mechanizm?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: A Victory Lost (MMP)
Ja też sobie nie do końca to wyobrażam, z drugiej strony aktywacja sprzyja temu i losowość z niej płynąca może sprawić, że taka rozgrywka będzie jakoś tam emocjonująca.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Oczywiście, że się da, w klasyczny sposób, czyli zarządzasz obiema stronami.
Ludzie grają tak w zwykłe heksówki IgoYgo, a w porównaniu z nimi mechanika losowania chitów jest super solofriendly.
Oczywiście nie jest to gra dedykowana do grania solo.
Z takich polecam D-daye i Enemy Action: Ardennes (z heksówek).
Ludzie grają tak w zwykłe heksówki IgoYgo, a w porównaniu z nimi mechanika losowania chitów jest super solofriendly.
Oczywiście nie jest to gra dedykowana do grania solo.
Z takich polecam D-daye i Enemy Action: Ardennes (z heksówek).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
Re: A Victory Lost (MMP)
Hehehe, granie z 2 stron pachnie mi trochę schizofrenią
To tak jak grać samemu w szachy i nie móc ograć rywala, bo ma za dobry plan
To tak jak grać samemu w szachy i nie móc ograć rywala, bo ma za dobry plan
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
Re: A Victory Lost (MMP)
O!
Nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy można aktywować jednostki z danego HQ, poruszyć nimi, a potem ruszyć HQ tak żeby inne jednostki wciągnąć w zasięg naszego dowództwa i poruszyć kolejne jednostki?
Nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy można aktywować jednostki z danego HQ, poruszyć nimi, a potem ruszyć HQ tak żeby inne jednostki wciągnąć w zasięg naszego dowództwa i poruszyć kolejne jednostki?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: A Victory Lost (MMP)
Ja też tak mam.Salvadore21 pisze:Hehehe, granie z 2 stron pachnie mi trochę schizofrenią
To tak jak grać samemu w szachy i nie móc ograć rywala, bo ma za dobry plan
Co pytania o sztaby i zasięg dowodzenia, sprawdź przypadkiem czy nie sprawdza się go na początku aktywacji i nie przykrywa tych poza zasięgiem jakimś żetonem typu "brak dowodzenia". Strzelam w tej chwili, bo dawno nie grałem, ale to takie typowe rozwiązanie tego typu sytuacji. Chociaż zdarzają się gry, jak np. stary "Grunwald 1410" Dragona, gdzie nie jest to określone i właściwie można tak sprytnie przesuwać jak to sobie wymyśliłeś .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Nie. Aktywowane są tylko jednostki znajdujące się pierwotnie w zasięgu dowodzenia.Salvadore21 pisze:O!
Nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy można aktywować jednostki z danego HQ, poruszyć nimi, a potem ruszyć HQ tak żeby inne jednostki wciągnąć w zasięg naszego dowództwa i poruszyć kolejne jednostki?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
-
- Caporal
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek, 20 września 2013, 15:06
Re: A Victory Lost (MMP)
To nasuneło mi się jeszcze jedno pytanie.
Instrukcja 6.0.3
Two or more zocs overlapping in one hex have the same effect as a single zoc.
Czyli jeśli jednostka wchodzi na pole, które jest w strefie 2 wrogich jednostek, to czy ten hex kosztuje 2 MP czy 4 więcej?
Czytaj ; 2 dodatkowe punkty kosztuje wejście na hex pod zoc czy też 2 dodatkowe punkty ruchu za każdą jednostkę, co obstawia to pole - podchodzę powiedzmy czolgami pod 2 wrogie stacki
Instrukcja 6.0.3
Two or more zocs overlapping in one hex have the same effect as a single zoc.
Czyli jeśli jednostka wchodzi na pole, które jest w strefie 2 wrogich jednostek, to czy ten hex kosztuje 2 MP czy 4 więcej?
Czytaj ; 2 dodatkowe punkty kosztuje wejście na hex pod zoc czy też 2 dodatkowe punkty ruchu za każdą jednostkę, co obstawia to pole - podchodzę powiedzmy czolgami pod 2 wrogie stacki