Warszawa 1944 (TiS)
Warszawa 1944 (TiS)
Czy ktoś kupił tę grę bo jestem ciekawy opini o jej wykonaniu, a dokładnie chodzi mi o żetony, mają one ok 2mm i wydaje mi się że są za grube.
Re: Warszawa 1944 Tis
Inne uwagi do gry:
1) Brak ikonek samochodów na żetonach piechoty dywizji HG
2) Brak Nazwiska dowódcy 69 Armii
3) Radziecka artyleria p-panc opisana AT i brak ciężarówki na żetonie.
4) Pułk rozpoznawczy z drugiej armii opisany: duże R
5) Żetony artylerii radzieckiej i polskiej brak symbolu brygady, jest to symbol umowny ale go nie ma.
6) 507 batalion tygrysów ruchliwość 7
7) Żetony powstańców i AK opisane: Powstanie i AK, mogły być opisane inaczej bardziej historycznie.
8) Dirlewanger jednostka SS powinna mieć czarne tło.
9) Na mapie opis teren pofałdowany a powinno być teren bagienny.
To tak na szybko.
1) Brak ikonek samochodów na żetonach piechoty dywizji HG
2) Brak Nazwiska dowódcy 69 Armii
3) Radziecka artyleria p-panc opisana AT i brak ciężarówki na żetonie.
4) Pułk rozpoznawczy z drugiej armii opisany: duże R
5) Żetony artylerii radzieckiej i polskiej brak symbolu brygady, jest to symbol umowny ale go nie ma.
6) 507 batalion tygrysów ruchliwość 7
7) Żetony powstańców i AK opisane: Powstanie i AK, mogły być opisane inaczej bardziej historycznie.
8) Dirlewanger jednostka SS powinna mieć czarne tło.
9) Na mapie opis teren pofałdowany a powinno być teren bagienny.
To tak na szybko.
Ostatnio zmieniony piątek, 27 października 2017, 22:08 przez lampon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2515 times
- Kontakt:
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Z tego co widziałem, wydawca chwali się tymi grubymi żetonami, więc nie wiem jak to jest.lampon pisze:Czy ktoś kupił tę grę bo jestem ciekawy opinii o jej wykonaniu, a dokładnie chodzi mi o żetony, mają one ok 2mm i wydaje mi się że są za grube.
Moim zdaniem, jeśli żetony mają pewną minimalną grubość (że tak powiem ), to dalej czy są ciut grubsze czy cieńsze, nie ma większego znaczenia, ale to akurat dość subiektywna sprawa, być może są gracze, dla których takie grubsze żetony są lepsze. Na pewno jeśli w grze występują nieco większe stosy to wydaje mi się, że to może być problem, bo będą robić się wieże z żetonów, ale tu też - kto co lubi.
Co do gry "Warszawa 1944" podejrzewam jednak, że większość graczy bardziej interesują inne kwestie, np. zasady, grywalność, czy coś tam się zmieniło w tej grze od czasów "Bagrationa 1944" (to chyba był jej pierwowzór, popraw mnie jeśli się mylę).
Ja jestem ciekaw np. od czego według zasad zależy wybuch powstania warszawskiego w tej grze?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Od niczego, ustawiamy 1 sierpnia na wolnych polach Warszawy po jednym oddziale. Co do żetonów, to są za grube, jest piramida, ale pojedynczy żeton też jest za gruby, nadaje się do euro gier jako żeton pomocniczy, a nie do gier heksowych i to jest problem, w Kursku żetony były dobre nie za grube ani cienkie, np: wpadka z Berlinem. Jest jeszcze procedura dotycząca jednostek węgierskich na 1 sierpnia może sobie być, ale nie w scenariuszu historycznym.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2515 times
- Kontakt:
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Co do za grubych żetonów po tym co piszesz to dziwi mnie, że wydawca nie spytał graczy, którzy są jego stałymi klientami co sądzą o takim rozwiązaniu.
A odnośnie powstania, wychodzi na to, że najlepiej w grze zablokować Niemcami jak najwięcej pól 1 sierpnia. Potem można odpuścić.
A odnośnie powstania, wychodzi na to, że najlepiej w grze zablokować Niemcami jak najwięcej pól 1 sierpnia. Potem można odpuścić.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Tak układamy na wolnych polach 1 sierpnia, ale mogą teraz atakować, mają 1 punkt siły i posiadają ruchliwość.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2515 times
- Kontakt:
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Tak, ale z tego co piszesz wynika, że jak pola będą zajęte 1 sierpnia, to nie można ich ustawić, tak?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Co do edycji gry to mamy
1) Bargation Dragon
2) Bargation TiS (25,26 i 27 jakieś brakujące żetony czyba)
3) Warszawa 1944
Czyli to już trzecia edycja! Oczywiście nie jest idealna.
1) Bargation Dragon
2) Bargation TiS (25,26 i 27 jakieś brakujące żetony czyba)
3) Warszawa 1944
Czyli to już trzecia edycja! Oczywiście nie jest idealna.
Re: Warszawa 1944 (TiS)
No tak nic nie pisze co zrobić jeżeli Warszawa będzie cała zajęta przez Niemców.
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Właśnie narzekania graczy na forum że żetony są zbyt cienkie spowodowało pogrubienie. Na samą grubość nie narzekam. Niepokoi mnie jakość wykonania. Ta gruba tektura nie jest zbyt dobrej jakości i mam nadzieję że nic się nie rozklei.
Mam już za sobą dorabianie żetonów do nowej edycji "Tygrysów w Śniegu".
Zobaczę z czasem.
Co do powstania to rozwiązanie w grze "Warszawa 1944" w systemie B-35 tego samego wydawnictwa są dwa warianty.
Pierwszy to wariant "historyczny", powstanie wybucha 1 sierpnia, a drugi to "przyspieszony", gdy powstanie wybucha kiedy jednostki sowieckie są o 1 pole od Wawra, Marek, Ząbek. Albo 2 pola od Warszawy.
Wracając do gry w systemie "Wielkie Bitwy":
Ja bym został przy wybuchu powstania gdy sowieci są blisko Warszawy. Przecież w grze może dojść do całkowicie innego położenia sił niż 1 sierpnia 1944. A to właśnie zbliżanie się sowietów zadecydowało o wybuchu.
Ciekawi mnie czy powstańcy mają jakieś bonusy do walki w mieście.
Punkt o rozstawianiu jednostek powstańczych na polach wolnych od wroga jest jasny. Na polach gdzie są Niemcy żetonów powstańczych nie ustawiamy.
Co do całkowitego opanowania Warszawy przez Niemców 1 sierpnia i uniemożliwienia wybuchy powstania to jest to w grze trudne do realizacji ale możliwe (przynajmniej tak było w dragonowskim "Bagrationie").
Mam już za sobą dorabianie żetonów do nowej edycji "Tygrysów w Śniegu".
Zobaczę z czasem.
Co do powstania to rozwiązanie w grze "Warszawa 1944" w systemie B-35 tego samego wydawnictwa są dwa warianty.
Pierwszy to wariant "historyczny", powstanie wybucha 1 sierpnia, a drugi to "przyspieszony", gdy powstanie wybucha kiedy jednostki sowieckie są o 1 pole od Wawra, Marek, Ząbek. Albo 2 pola od Warszawy.
Wracając do gry w systemie "Wielkie Bitwy":
Ja bym został przy wybuchu powstania gdy sowieci są blisko Warszawy. Przecież w grze może dojść do całkowicie innego położenia sił niż 1 sierpnia 1944. A to właśnie zbliżanie się sowietów zadecydowało o wybuchu.
Ciekawi mnie czy powstańcy mają jakieś bonusy do walki w mieście.
Punkt o rozstawianiu jednostek powstańczych na polach wolnych od wroga jest jasny. Na polach gdzie są Niemcy żetonów powstańczych nie ustawiamy.
Co do całkowitego opanowania Warszawy przez Niemców 1 sierpnia i uniemożliwienia wybuchy powstania to jest to w grze trudne do realizacji ale możliwe (przynajmniej tak było w dragonowskim "Bagrationie").
Jak my tu przetrwaliśmy?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2515 times
- Kontakt:
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Druga opcja wybuchu powstania wywodzi się chyba ze starego "Bagrationa". Tam było podobne rozwiązanie, które omijano w ten sposób, że nie wchodzono do Warszawy. Nie grałem, ale pamiętam jeszcze, że w czasach "Dragona" był jakiś artykuł, gdzie o tym wspominano, chyba Grzegorza Łaseckiego (ale to z pamięci... w 3 numerze).
Z tym wystawianiem powstańców na polach gdzie nie ma Niemców - mi nawet nie chodzi o to, że całkowicie można to zablokować, tylko mocno ograniczyć. Dlatego rozwiązanie ze sztywną datą i takim warunkiem nie jest dobre.
Z tym wystawianiem powstańców na polach gdzie nie ma Niemców - mi nawet nie chodzi o to, że całkowicie można to zablokować, tylko mocno ograniczyć. Dlatego rozwiązanie ze sztywną datą i takim warunkiem nie jest dobre.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Tak, był krzyk, bo w Berlinie były za cienkie, ale mogli wrócić do żetonów jakie były przedtem np: Kursk, Korsuń, a nie przeginać w drugą stronę, mam nadzieję że gracze jakoś na to zareagują i wydawnictwo wyciągnie wnioski.
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Jestem małym fanem WB-95 i grywam z kolegą z Wawy przez Skype średnio dwa etapy na tydzień właśnie testuje po kolei edycje TiSowe i ciekawi mnie czy te małe niuanse w instrukcji do Wawy 44 uległy poprawce tj.
1. Funkcjonowaniu mostów kolejowych i wpływu na ruch.
2. Dodanie zapisu o zakazie przeprawiania się w sąsiedztwie wrogiej jednostki przez dużą rzekę.
3. Przesuwanie się krawędzi zaopatrzenia wraz z linią frontu
Takie tam drobne uwagi ale uściślą rozgrywkę w przypadku debiutantów systemu.
Jednemu przeszkadzają żetony, drugiemu grafika planszy, trzeciemu instrukcja, czwartemu ...
1. Funkcjonowaniu mostów kolejowych i wpływu na ruch.
2. Dodanie zapisu o zakazie przeprawiania się w sąsiedztwie wrogiej jednostki przez dużą rzekę.
3. Przesuwanie się krawędzi zaopatrzenia wraz z linią frontu
Takie tam drobne uwagi ale uściślą rozgrywkę w przypadku debiutantów systemu.
Jednemu przeszkadzają żetony, drugiemu grafika planszy, trzeciemu instrukcja, czwartemu ...
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Zaopatrzenie moim zdaniem jest całkowicie źle zrobione i nieprzemyślane. Gra wymusza tworzenie linii zaopatrzenia z jednostek wojskowych które (podawają sobie skrzynki z amunicją, jedzenie, lekarstwa z rąk do rąk przez co zamiast walczyć to trzeba pilnować żeby droga zaopatrzenia biegła po drodze jak nie biegnie to się zaczynają problemy. Powoduje to że trzeba ustawiać jednostki w linii odział przy oddziale. Jak już braknie zaopatrzenia to trzeba rozpoczynać procedurę na poddanie jednostek, mimo że mam wolne pola po których mogę dostarczyć zaopatrzenie, pola te nie są blokowane przez strefy kontroli wrogich jednostek.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2515 times
- Kontakt:
Re: Warszawa 1944 (TiS)
Gracz_82 pisze:2. Dodanie zapisu o zakazie przeprawiania się w sąsiedztwie wrogiej jednostki przez dużą rzekę.
Ja pamiętam, że taki przepis im wprowadzałem jeszcze kiedyś jako redaktor instrukcji do B-35 (ponad 10 lat temu to było), więc nic nie trzeba wymyślać, tylko wystarczy przepisać z instrukcji B-35 do WB-95. Ale w TiS jeśli chodzi o takie sprawy czas płynie powoli .
Nie wiem jak tam teraz wyglądają zasady linii zaopatrzenia, ale sama idea nie była zła, trochę wymuszała trzymanie się dróg i kontrolowanie szlaków komunikacyjnych.
Ale, to są wszystko jednak kwestie mniej istotne, drugorzędne. Natomiast wydaje mi się, że zasady na jakich wybucha powstanie są trochę ważniejszą sprawą dla tej gry - i tutaj niestety nic autor nie wymyślił sensownego (przynajmniej z tego co piszecie).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)