Bomber Command (GMT)
Bomber Command (GMT)
Nightfigter (http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=6081) osiągnął 500 zamówień w programie P-500, więc autor Lee Brimmicombe-Wood (twórca m.in. genialnego Burning Blue) ogłosił oficjalnie plany na przyszłość. Potwierdziły się informacje, że kolejną grą będzie Bomber Command, na dodatek Lee napisał, że w BC da się grać w połączeniu z Nightfigterem. Sytuacje wytworzone w czasie rozgrywki w Bomber Command można będzie impementować do Nightfightera!
Powstaje egzemplarz testowy, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Bomber Command ukaże się w 2011 r.
Tu pierwsze informacje i zdjęcia: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/27101 Lee podkreśla, że to są mapy testowe, a te ostateczne będa wyglądać zupełnie inaczej.
Tu informacje o założeniach gry: http://www.boardgamegeek.com/thread/405547 Pierwotny projekt został bardzo uproszczony i teraz Lee przewiduje, że gra będzie trwała tylko około 2 godzin!
Powstaje egzemplarz testowy, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Bomber Command ukaże się w 2011 r.
Tu pierwsze informacje i zdjęcia: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/27101 Lee podkreśla, że to są mapy testowe, a te ostateczne będa wyglądać zupełnie inaczej.
Tu informacje o założeniach gry: http://www.boardgamegeek.com/thread/405547 Pierwotny projekt został bardzo uproszczony i teraz Lee przewiduje, że gra będzie trwała tylko około 2 godzin!
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Tu autor omawia ogólne założenia gry, przebieg rozgrywki, pokazuje przykłady kart, sposób planowania misji przez gracza brytyjskiego i zwalczania nalotów przez gracza niemieckiego: http://talk.consimworld.com/WebX?7@154. ... dd39c9f/11
Tu opis jednostek i kart oraz bardzo ciekawa krytyczna analiza Duel in the Dark w kontekście planowanej gry: http://talk.consimworld.com/WebX?14@9.U ... dd39c9f/13
Tu opis jednostek i kart oraz bardzo ciekawa krytyczna analiza Duel in the Dark w kontekście planowanej gry: http://talk.consimworld.com/WebX?14@9.U ... dd39c9f/13
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Zdublowany temat wyleciał.
http://www.gmtgames.com/p-302-bomber-command.aspx
http://www.airbattle.co.uk/bombercommand.html
http://www.gmtgames.com/p-302-bomber-command.aspx
http://www.airbattle.co.uk/bombercommand.html
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota, 14 marca 2009, 08:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Przejrzałem część danych i mam kilka wrażeń:
Zgodnie z informacją ze strony GMT, system walki w BC ma być zapożyczony z Downtown i BB, czyli pewnie kilka rzutów i kilka tabel, plus jakieś decyzje co do formacji.
Makromechanika gry to naloty, naprowadzanie (obie świnie będą!) i radary. Mikromechanika to walka powietrzna i celowanie w ośrodki miejskiej (w jakiej dzielnicy spadnie).
Ze względu na specyfikę konfliktu, dobrze, że autor nie kopiuje wszystkich rozwiązań z BB. Bo ataki na strumień i nawigacja w nocy to jednak zupełnie inna para kaloszy niż harce nad Kanałem. BB nie symuluje przecież pojedynczego nalotu, ale cały dzień. W BoB zdarzało się kilkanaście zadań dziennie, w misjach nocnych był to na ogół strumień, naprowadzanie / ECM i ew. jakieś wymiatanie / zmyłka.
Zgodnie z zapowiedziami, gra skupia się na dwóch okresach. 43 / 44 - Hamburg i Norymberga, oraz lato 1944-1945. Ten pierwszy to (z grubsza) równowaga sił, ten drugi to stopniowa dominacja Aliantów. W obu scenariuszach pokazany jest ogół działalności lotniczej (osłona Mośków, rajdy-zmyłki, minowanie kanału, działania ECM ze strony 100. skrzydła RAF).
W przeciwieństwie do Downtown, a podobnie jak w BB (i np. w PQ-17 czy Fields of Fire) osobna talia kart odpowiada za wykrywanie i wydarzenia. Aha - gra ma być kompatybilna z taktycznym Nightfighter.
Zgodnie z informacją ze strony GMT, system walki w BC ma być zapożyczony z Downtown i BB, czyli pewnie kilka rzutów i kilka tabel, plus jakieś decyzje co do formacji.
Makromechanika gry to naloty, naprowadzanie (obie świnie będą!) i radary. Mikromechanika to walka powietrzna i celowanie w ośrodki miejskiej (w jakiej dzielnicy spadnie).
Ze względu na specyfikę konfliktu, dobrze, że autor nie kopiuje wszystkich rozwiązań z BB. Bo ataki na strumień i nawigacja w nocy to jednak zupełnie inna para kaloszy niż harce nad Kanałem. BB nie symuluje przecież pojedynczego nalotu, ale cały dzień. W BoB zdarzało się kilkanaście zadań dziennie, w misjach nocnych był to na ogół strumień, naprowadzanie / ECM i ew. jakieś wymiatanie / zmyłka.
Zgodnie z zapowiedziami, gra skupia się na dwóch okresach. 43 / 44 - Hamburg i Norymberga, oraz lato 1944-1945. Ten pierwszy to (z grubsza) równowaga sił, ten drugi to stopniowa dominacja Aliantów. W obu scenariuszach pokazany jest ogół działalności lotniczej (osłona Mośków, rajdy-zmyłki, minowanie kanału, działania ECM ze strony 100. skrzydła RAF).
W przeciwieństwie do Downtown, a podobnie jak w BB (i np. w PQ-17 czy Fields of Fire) osobna talia kart odpowiada za wykrywanie i wydarzenia. Aha - gra ma być kompatybilna z taktycznym Nightfighter.
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Trochę więcej o grze: http://www.gmtgames.com/t-BCDesign1.aspx
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Jeszcze ze 150-200 i może wydadzą. W tym tempie to może oznaczać jeszcze trzy lata.
Ja maila nie dostałem, bo spory czas temu zrezygnowałem z zamówienia.
Ja maila nie dostałem, bo spory czas temu zrezygnowałem z zamówienia.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Ezechiel pisze:IMHO od tego momentu to raczej kwestia autora niż kolejnych zamówień.
http://www.gmtgames.com/t-GMTP500Details.aspxwhen the game is ready for final production (usually about 700-750 orders), we announce a Charge Date
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Bomber Command (GMT)
Tymczasem prace nad kolejnym dzieckiem LBW stale posuwają się do przodu.
http://boardgamegeek.com/thread/706227/ ... tober-2011
Natomiast niżej link do wspaniałej animacji, przedstawiającej nocną wyprawę bombową Halifaxów na Niemcy. Można ją potraktować jako piękny trailer do BC!
http://www.youtube.com/watch?v=RE3Zjmbb ... re=related
Trzeba przyznać, że rzecz wbija w fotel!
http://boardgamegeek.com/thread/706227/ ... tober-2011
Natomiast niżej link do wspaniałej animacji, przedstawiającej nocną wyprawę bombową Halifaxów na Niemcy. Można ją potraktować jako piękny trailer do BC!
http://www.youtube.com/watch?v=RE3Zjmbb ... re=related
Trzeba przyznać, że rzecz wbija w fotel!
Re: Bomber Command (GMT)
Tak, fajnie zrobiony filmik. Imponuje znajomość wnętrza Halifaxa, ładnie pokazane kabiny z pilotem "na piętrze", a nawigatorem i radiooperatorem "na parterze". Pokazano nawet jedną z Flak Towers, o których dyskutowaliśmy kiedyś w wątku o Duel in the Dark.
Niepotrzebnie aż tyle Bf-109 i w oznaczeniach z fronu wschodniego! Raz, że Wilde Sau nie było powszechnie stosowaną techniką zwalczania bombowców, dwa że nie latały w ciasnych szykach. Nie mówię już o bombowcach, które zostały odwzorowane na podobieństwo combat boxów B-17 z 8 Armii Powietrznej USAAF. Nigdy dość powtarzania, że Bomber Command wysyłał strumień bombowców, a nie formacje!
Niemniej dobra inicjatywa! Jak to się robi? Domowymi metodami, "na silniku" jakiejś gry, np. Szturmowika, czy jak?
Co do samego Bomber Command, to wciąż czekam na opublikowanie instrukcji, Lee zawsze to robi w pewnym momencie pracy nad grą. Szykuje się ciekawa lektura!
Niepotrzebnie aż tyle Bf-109 i w oznaczeniach z fronu wschodniego! Raz, że Wilde Sau nie było powszechnie stosowaną techniką zwalczania bombowców, dwa że nie latały w ciasnych szykach. Nie mówię już o bombowcach, które zostały odwzorowane na podobieństwo combat boxów B-17 z 8 Armii Powietrznej USAAF. Nigdy dość powtarzania, że Bomber Command wysyłał strumień bombowców, a nie formacje!
Niemniej dobra inicjatywa! Jak to się robi? Domowymi metodami, "na silniku" jakiejś gry, np. Szturmowika, czy jak?
Co do samego Bomber Command, to wciąż czekam na opublikowanie instrukcji, Lee zawsze to robi w pewnym momencie pracy nad grą. Szykuje się ciekawa lektura!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Wilk
- Alférez de Navío
- Posty: 541
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
Re: Bomber Command (GMT)
Pytałem, czy będą reguły jednoosobowe i Lee powiedział, że raczej nie i że jego zdaniem gra się do tego nie nadaje. I tak pozostaję w miarę zainteresowany.
Re: Bomber Command (GMT)
No i jest zapowiedź: "I shall probably be posting a draft rulebook online in December for folks to look at."Andy pisze:Co do samego Bomber Command, to wciąż czekam na opublikowanie instrukcji, Lee zawsze to robi w pewnym momencie pracy nad grą. Szykuje się ciekawa lektura!
Folks czekają z niecierpliwością!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów