Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 22 listopada 2018, 12:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bomber Command (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 11 maja 2009, 10:15 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Nightfigter (http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=6081) osiągnął 500 zamówień w programie P-500, więc autor Lee Brimmicombe-Wood (twórca m.in. genialnego Burning Blue) ogłosił oficjalnie plany na przyszłość. Potwierdziły się informacje, że kolejną grą będzie Bomber Command, na dodatek Lee napisał, że w BC da się grać w połączeniu z Nightfigterem. Sytuacje wytworzone w czasie rozgrywki w Bomber Command można będzie impementować do Nightfightera!

Powstaje egzemplarz testowy, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Bomber Command ukaże się w 2011 r.

Tu pierwsze informacje i zdjęcia: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/27101 Lee podkreśla, że to są mapy testowe, a te ostateczne będa wyglądać zupełnie inaczej.

Tu informacje o założeniach gry: http://www.boardgamegeek.com/thread/405547 Pierwotny projekt został bardzo uproszczony i teraz Lee przewiduje, że gra będzie trwała tylko około 2 godzin! :)

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez Andy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 17 czerwca 2009, 23:03 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Tu autor omawia ogólne założenia gry, przebieg rozgrywki, pokazuje przykłady kart, sposób planowania misji przez gracza brytyjskiego i zwalczania nalotów przez gracza niemieckiego: http://talk.consimworld.com/WebX?7@154. ... dd39c9f/11

Tu opis jednostek i kart oraz bardzo ciekawa krytyczna analiza Duel in the Dark w kontekście planowanej gry: http://talk.consimworld.com/WebX?14@9.U ... dd39c9f/13

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 18 czerwca 2009, 09:17 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): sobota, 14 marca 2009, 09:40
Posty: 384
Lokalizacja: Łódź
Trafia na radar. Brimmicombe-Wood ma u mnie spory kredyt zaufania za świetne Downtown i dobre wsparcie swoich gier. Cieszę się, że autor projektuje "gry dla ludzi" - gdzie chrom historyczny jest tak samo ważny jak grywalna mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 marca 2010, 15:29 
Praetor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 16:17
Posty: 3190
Lokalizacja: Kielce
Zdublowany temat wyleciał.
http://www.gmtgames.com/p-302-bomber-command.aspx
http://www.airbattle.co.uk/bombercommand.html

_________________
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 marca 2010, 22:50 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): sobota, 14 marca 2009, 09:40
Posty: 384
Lokalizacja: Łódź
Przejrzałem część danych i mam kilka wrażeń:

Zgodnie z informacją ze strony GMT, system walki w BC ma być zapożyczony z Downtown i BB, czyli pewnie kilka rzutów i kilka tabel, plus jakieś decyzje co do formacji.

Makromechanika gry to naloty, naprowadzanie (obie świnie będą!) i radary. Mikromechanika to walka powietrzna i celowanie w ośrodki miejskiej (w jakiej dzielnicy spadnie).

Ze względu na specyfikę konfliktu, dobrze, że autor nie kopiuje wszystkich rozwiązań z BB. Bo ataki na strumień i nawigacja w nocy to jednak zupełnie inna para kaloszy niż harce nad Kanałem. BB nie symuluje przecież pojedynczego nalotu, ale cały dzień. W BoB zdarzało się kilkanaście zadań dziennie, w misjach nocnych był to na ogół strumień, naprowadzanie / ECM i ew. jakieś wymiatanie / zmyłka.

Zgodnie z zapowiedziami, gra skupia się na dwóch okresach. 43 / 44 - Hamburg i Norymberga, oraz lato 1944-1945. Ten pierwszy to (z grubsza) równowaga sił, ten drugi to stopniowa dominacja Aliantów. W obu scenariuszach pokazany jest ogół działalności lotniczej (osłona Mośków, rajdy-zmyłki, minowanie kanału, działania ECM ze strony 100. skrzydła RAF).

W przeciwieństwie do Downtown, a podobnie jak w BB (i np. w PQ-17 czy Fields of Fire) osobna talia kart odpowiada za wykrywanie i wydarzenia. Aha - gra ma być kompatybilna z taktycznym Nightfighter.

_________________
Mój blog historyczno-planszówkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 15 marca 2010, 20:10 
Praetor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 16:17
Posty: 3190
Lokalizacja: Kielce
Trochę więcej o grze: http://www.gmtgames.com/t-BCDesign1.aspx

_________________
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2011, 21:36 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Gra doczołgała się do 500 zamówień w P500.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 09:00 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1163
Lokalizacja: Łódź
Tak. Też dostałem tego maila. :pom:

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 09:56 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Jeszcze ze 150-200 i może wydadzą. W tym tempie to może oznaczać jeszcze trzy lata.

Ja maila nie dostałem, bo spory czas temu zrezygnowałem z zamówienia.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 11:31 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): sobota, 14 marca 2009, 09:40
Posty: 384
Lokalizacja: Łódź
IMHO od tego momentu to raczej kwestia autora niż kolejnych zamówień. LBW zarzeka się, że BC będzie następnym priorytetem, więc może tym razem pójdzie szybciej.

_________________
Mój blog historyczno-planszówkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 12:02 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Ezechiel napisał(a):
IMHO od tego momentu to raczej kwestia autora niż kolejnych zamówień.

Cytuj:
when the game is ready for final production (usually about 700-750 orders), we announce a Charge Date

http://www.gmtgames.com/t-GMTP500Details.aspx

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bomber Command (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 3 października 2011, 09:27 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Posty: 482
Lokalizacja: obecnie Białystok
Tymczasem prace nad kolejnym dzieckiem LBW stale posuwają się do przodu.
http://boardgamegeek.com/thread/706227/ ... tober-2011

Natomiast niżej link do wspaniałej animacji, przedstawiającej nocną wyprawę bombową Halifaxów na Niemcy. Można ją potraktować jako piękny trailer do BC!

http://www.youtube.com/watch?v=RE3Zjmbb ... re=related

Trzeba przyznać, że rzecz wbija w fotel!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bomber Command (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 3 października 2011, 10:20 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Tak, fajnie zrobiony filmik. Imponuje znajomość wnętrza Halifaxa, ładnie pokazane kabiny z pilotem "na piętrze", a nawigatorem i radiooperatorem "na parterze". Pokazano nawet jedną z Flak Towers, o których dyskutowaliśmy kiedyś w wątku o Duel in the Dark.

Niepotrzebnie aż tyle Bf-109 i w oznaczeniach z fronu wschodniego! Raz, że Wilde Sau nie było powszechnie stosowaną techniką zwalczania bombowców, dwa że nie latały w ciasnych szykach. Nie mówię już o bombowcach, które zostały odwzorowane na podobieństwo combat boxów B-17 z 8 Armii Powietrznej USAAF. Nigdy dość powtarzania, że Bomber Command wysyłał strumień bombowców, a nie formacje!

Niemniej dobra inicjatywa! Jak to się robi? Domowymi metodami, "na silniku" jakiejś gry, np. Szturmowika, czy jak?

Co do samego Bomber Command, to wciąż czekam na opublikowanie instrukcji, Lee zawsze to robi w pewnym momencie pracy nad grą. Szykuje się ciekawa lektura! :)

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bomber Command (GMT)
PostNapisane: niedziela, 9 października 2011, 21:54 
Alférez de Navío
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 23:28
Posty: 564
Lokalizacja: Warszawa
Pytałem, czy będą reguły jednoosobowe i Lee powiedział, że raczej nie i że jego zdaniem gra się do tego nie nadaje. I tak pozostaję w miarę zainteresowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bomber Command (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 00:13 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Andy napisał(a):
Co do samego Bomber Command, to wciąż czekam na opublikowanie instrukcji, Lee zawsze to robi w pewnym momencie pracy nad grą. Szykuje się ciekawa lektura! :)

No i jest zapowiedź: "I shall probably be posting a draft rulebook online in December for folks to look at."

Folks czekają z niecierpliwością! :)

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.