Fields of Fire (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 588
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

Jest ktoś z 3miasta, z własnym egzemplarzem FoF kto chciałby zagrać wspólnie - misja 2 kompaniami naraz?
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: stary gracz »

Ja bym zgrał (czyt. nauczył się zasad) :) ale z Łodzi jestem.
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 588
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Jan1980 »

A ja bym zagrał z kimś w celach konsultacji zasad oraz radości z wspólnej gry 2 kompaniami. Ale jestem z 3miasta.
Może trzeba będzie pojechać na jakiś konwent. Kiedy najbliższy?
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
Kiler
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: czwartek, 30 kwietnia 2020, 12:46
Been thanked: 1 time

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Kiler »

W związku z dużą ilością wolnego czasu zabrałem się w końcu za FoF vol. 1. W ciąg tygodnia przeczytałem 2 razy instrukcję, pooglądałem tutoriale, obejrzałem przykłady, rozegrałem pierwszą misję normandzką z podręcznikiem w dłoni. I choć od dawna śledzę forum to dopiero teraz trafiłem na grę, która zmusiła mnie do tego bym się tutaj w końcu zarejestrował. Także w ramach formalności dzień dobry dla wszystkich bywalców i do rzeczy.

Mam parę wątpliwości, na które odpowiedzi są gdzieś tam podane pewnie w tych materiałach ale musiałem przeoczyć. Liczę na to, że być może tutaj szybciej rozwieje swoje wątpliwości i nie będę musiał kolejnego tygodnia spędzać na przygotowaniach do rozgrywki.

1. W instrukcji jest napisane, że OOB jest ustawiane na początku kampanii a w każdej misji możemy dostać kilka jednostek "attachment" i sobie przydzielić jak nam wygodnie. Zgodnie z tym w 1. misji jako "atachment" wyszczególniony jest tylko ArtyFO, pozostałe sekcje 3AT, 2LMG, 1HMG zgodnie z OOB z Briefieng Bookleta podlegają bezpośrednio pod CO HQ. Natomiast w tych wszystkich przykładach i gameplayach widzę, że nikt się do tego nie stosuje i wszyscy te sekcje AT i MG podpinają sobie pod plutony. Rozumiem, że chodzi o to żeby było łatwiej bo mogą nimi dowodzić wtedy poprzez dany PLT HQ ale zasady mówią co innego. Była do tego jakaś errata?

2. W nawiązaniu do powyższego na przykładzie ze strony GMT widać, że do 1SGT został podpięty MG .50 cal. Czy z punktu widzenia zasad coś to zmienia?

3. Zgodnie z OOB oddziały wyposażone są w radio SCR 536. Instrukcja mówi też, że zmianę można na telefon zrobić poprzez akcję z sekcji Command. Natomiast znów na tych wszystkich przykładach każdy sobie od razu przed startem misji ułatwia i ustawia te telefony zamiast radia. O co tu chodzi? :D

4. W instrukcji jest napisane (3.3.1.), że w Staff/PLT impulsie dobieramy, za każdy aktywowany przez CO HQ element, kartę w wybranej kolejności a póżniej rozpatrujemy akcje. I zanim zaczniemy aktywować kolejny element musimy zużyć wszystkie dostępne akcje dla danego PLT/Staffu. Natomiast znowu w przykładzie ze strony GMT jest pokazane coś innego. W turze 2. (1. opisywanej) dobrana została najpierw karta dla 1PLT HQ, rozpatrzone zostały jego akcje a potem dopiero dobrano kartę dla 2PLT HQ. Co więcej w turze 3. opisana jest jeszcze inna sytuacja. Karty zostały uczciwie dobrane wszystkie 3 dla 1PLT HQ, 2PLT HQ i 1SGT ale potem w opisie działań pojawia się informacja, że możemy sobie dowolnie te akcje rozpatrywać, np. najpierw rozpatrzymy 2 akcje 1PLT HQ a potem 2 akcje 2PLT HQ a potem znowu akcje 1 PLT HQ. Jak to w końcu jest?

5. Prosze o potwierdzenie, czy dobrze zrozumiałem:
- CO HQ może aktywować* wszystkie jednostki,
- CO XO może aktywować* wszystkie jednostki poza CO HQ, CO SGT, PLT HQ,
- CO SGT może aktywować* wszystkie jednostki poza CO HQ, CO XO, PLT HQ,
- PLT HQ może aktywować* jednostki tylko podczepione pod pluton

*wydać rozkaz, użyć, aktywować w rozumieniu gry

6. Czy po użyciu pirotechniki dany asset spada z gry czy wraca na plansze zasobów?

7. Czy któraś część zasad dotyczących walk w mieście (12 rozdział) ma jakieś zastosowanie w vol. 1? Czy wszystko to dotyczy dopiero 2 części?

8. Nieaktualne

9. Jeśli jednostka normalnie wyposażona w skończoną liczbę amunicji (MG, mtr, rifle grenade) staje się LAT lub casuality to ta amunicja spada i leży sobie na karcie czy jest tracona zupełnie?

10. Takie 4 sytuacje jeszcze mi z gry wyszły, nad którymi się zastanawiam:

10.1 na karcie mam 2 niemieckie oddziały: casuality, paralyzed i własny jeden się ostał, dawany 1SGT, obecnie na stronie Fire Team. W wyniku eventu cały nieprzyjacielski VoF z karty spadł. Zgodnie z instrukcją te 2 jednostki niemieckie stają się moim łupem: casuality z automatu a paralyzed jako jeniec. W pkt 9.13 opisana jest procedura, która mówi, że jeśli na karcie jest jeniec i dowolna jednostka good order, fire/assualt team to zabiera ona jeńca i znika z planszy. Czy to się dzieje z automatu? Tzn. w takiej sytuacji jak wyżej jedyną jednostka na stronie fire team był ten dawny 1SGT, więc musi on zejść z planszy w ten sposób zabierając jeńca? Gdyby to był 3-stepowy oddział to czy z automatu tez wypada z gry z jeńcem w całości, czy wydzielany jest z niego fire team automatycznie?

10.2 w wyniku rozpatrzenia PC pojawia się niemiecki patrol i zgodnie z tabelą nie kładzie VOF. Po rzutach wychodzi, że ląduje na front LOS, którą jest sąsiednia karta. Tym samym oddział, który wywołał rozpatrywanie karty otwiera ogień od razu bo ma ten patrol w zasięgu i LOSie. Kładę VOF na kartę z Niemcami i odpowiedni PDF. Czy oni też w tym momencie zaczynają strzelać w stronę mojego oddziału? Czy jednak ich "No VoF" z tabeli jest nadrzędny i otworzą ogień dopiero w następnej rundzie/fazie/bliżej nieokreślonej przyszłości?

10.3 Jeśli oddział nieprzyjaciela dostanie polecenie "fall back" a znajduje się już na karcie poza granicami gry (żeton left, right) to jest usuwany z gry (tak jak w przypadku jednostek będących w granicach ale w efekcie rozkazu wychodzących poza te granice)? Czy dokładana jest dla niego kolejna kart poza granicami?

10.4 Na karcie położony jest unspoted niemiecki LMG. Na kartę wchodzi moja jednostka. LMG zmienia z automatu cel ostrzału na ten nowy oddział. Z tego co rozumiem nadal jest unspotted. W fazie sprawdzeni aktywności wychodzi, że LMG robi próbę ataku granatem. Próba się nie udaje - kładziemy żeton grenade miss, który oddziaływuje na całą kartę. Czy podczas fazy walki w fazie efektów unspotted LMG podlega normalnej procedurze t.j. dobieramy kartę i sprawdzamy czy ten granat nie zrobił mu krzywdy?

11. Jednostki FO i HQ przechodzą na stronę fire team tylko w efekcie wyniku ostrzału?

12. Jednostki, które są pinned otwierają ogień z automatu do wroga, który wejdzie w ich LOS i zasięg a do tej pory nie uczestniczyły w walce (pinned pochodzi od unspotted LMG albo incoming VOF)?

13. Czy położenie na karcie smoke, któremu nie jest przypisany żaden rozkaz powoduje przerwanie ognia przez jednostki na tej karcie? Instrukcja w punkcie 6.1.2 mówi, że tak ale nie :D

"An Engaged unit will continue to fire at the same card until:
• Ordered to cease fire,
• Ordered to shift fire,
• Ordered to move to another card,
• An Incoming! marker is placed on the firing unit’s card
Smoke is placed on the firing unit’s card or along the PDF, or
• An enemy unit enters its card.

An Engaged unit will not stop firing merely because there are no more enemy units on the target card, or because Smoke appears on the target card (or along the PDF), or because a change in a unit’s status has reduced its range such that the target card is now beyond its range. However, Smoke along the PDF will block fire through the card with the Smoke (move the VOF from the target card to the card with the blocking Smoke)."



*08.05.020

14. Runner, który zostanie dispatch w poprzedniej turze z automatu aktywuje HQ, do którego został przydzielony w kolejnej rundzie czy konieczne jest wydanie jeszcze jednego punktu przez Co HQ?

15. Czy można wykonać atak granatem na sąsiednią kartę, na której stoją własne jednostki?

16. Czy można wezwać artylerię pozaplanszową na kartę z własnym oddziałem?

17. Jak dokładnie działa sprawdzanie zasięgu dla indirect lay moździerza 3-stepowego? Różni się czymś od normalnych zasad?

18. Jeśli na danej karcie trwa walka i jednostki wroga staną paralyzed to ich VOF się usuwa i dla całej karty stosowany jest tylko VOF własnego oddziału?

19. Jeśli wroga jednostka w swojej aktywności ma zrobić "seek cover" a limit covera dla karty już się wyczerpał to akcja jest nieudana czy trzeba inną wylosować? Ewentualnie jeśli limit się wyczerpał ale cover jest dostępny to w ramach tej akcji może tam się schować?

20. Jeśli w kierunku danej karty strzelają jednostki z innej karty to czy VOF jednostek na tej karcie też brany pod uwagę przy określaniu najlepszego?

21. Jeśli w efekcie wydarzenia albo aktywności wroga na karcie, na której do tej pory była zarówno jednostka wroga jak i sojusznicza zostanie tylko ta druga (wróg wypadł za plansze) to prowadzi ona dalej ogień na tej karcie i w efekcie tego może dojść do sytuacji, że sama się postrzeli w combat phase?
Ostatnio zmieniony piątek, 8 maja 2020, 18:40 przez Kiler, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 541
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Wilk »

Postaram się odpowiedzieć, ale nie będzie to zbyt szybko, bo muszę gruntownie odświeżyć sobie grę. :)
Kiler
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: czwartek, 30 kwietnia 2020, 12:46
Been thanked: 1 time

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Kiler »

Heh czyli to nie taka prosta sprawa nawet tutaj :D

Wczoraj zrobiłem 2. przejście 1. misji i w sumie trochę sprawniej już to idzie, trochę się rozjaśniło (stąd pkt 8 wyżej nieaktualny) ale nie wszystko i pojawiły się nowe wątpliwości to dopisze je wyżej żeby było razem :)
Swoja droga na stronie GMT jest link do dodatkowych wyjaśnień zasad i erraty datowany na wrzesień 2019 ale jak się wejdzie w ten link to odpala się dokument z sierpnia 2009, co wskazuje na to, że zapewne jest nieaktualny. Nie dysponujecie może tą wersją najnowszą?
morgon
Caporal
Posty: 50
Rejestracja: środa, 28 listopada 2018, 12:35
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: morgon »

Kiler,
niestety gra nie jest przyjazna ludziom którzy chcą grać dokładnie wg zasad ponieważ te nie przewiduję wszystkich sytuacji, które gra generuje. I ma już legendarnie chaotycznie i słabo napisaną instrukcję. Przy niej to nawet tisowskie instrukcje nie są takie złe ;)
Przede wszystkim pamiętaj że nawet autor gry to przyznaje i przede wszystkim sugeruje grać tak jak podpowiada Tobie zdrowy rozsądek i jak Tobie wygodniej - ta gra ma być przede wszystkim dobrą zabawą.
Co do Twoich wątpliwości, oto moje interpretacje:):
1. Do każdej misji musisz sobie zorganizować kompanię i ustalić kto pod kogo podlega. Niezmienny szkielet to CO HQ, które rządzi wszystkimi. Potem masz CO XO i CO 1st Sgt, którzy są sobie równi (poza jedną sytuacją i akcją Reconstitute CO HQ), i na dole masz 3 PLT HQ, które też są sobie równe.
Każde PLT HQ ma trzy sqady piechoty. Pozostałe jednostki - czyli to co przydziela nam batalion oraz kompanijny ciężki sprzęt - 1-3/AT, 1,2/LMG, 1/.50 cal HMG, moździerze (wybierasz czy jeden 3 stepowy squad czy 3 jednostepowe teamy) podporządkowujesz pod dany HQ/Staff. Pamiętaj że jesteś dowódcą kompanii i masz zadnie do wykonania i narzędzia. Jak to sobie zorganizujesz to już Twoja działka. Zresztą też gdzieś na forum bgg wyczytałem że z tymi sekcjami broni ciężkiej to historycznie było tak że na początku odgórnie były zgrupowane w oddzielny pluton - pluton broni ciężkiej ale dowódcy kompanii i tak podczas planowania "rozbijali" go i poszczególne sekcje przydzielali plutonom bo tak było skuteczniej i sprawniej. Wyjściowe OOB możesz modyfikować do każdej misji oddzielnie i jak chcesz. Myślę że jakbyś się uparł to i możesz całą piechotę podporządkować po jeden PLT HQ - tylko po co? ;)

2. Tak, w takiej sytuacji rozkazy dla 1/.50 cal HMG może wydawać tylko CO 1st SGT oraz CO HQ, może mieć to swoje zastosowania. Przed wszystkim jeśli taka jednostka stoi na polu razem z jakimś PLT HQ to nie podlega pod jego rozkazy - głównie te dotyczące całego plutonu.

3. To błąd 2 edycji gry, z Briefing Booka wypadła wzmianka że te radia SCR 536 możesz wymienić na FieldPhones jeśli chcesz. Z tego co kojarzę w 1. ed było to napisane wprost. Większość (w tym ja) używa telefonów bo w Normandii są praktyczniejsze.

4. W danym impulsie rozpatrujesz dane HQ/Staf po kolei i osobno, nie mieszasz akcji, ale kolejność rozpatrywania HQ/Staff jest dowolna. Ja karty dobieram tuż przed rozpatrzeniem danego HQ/Staff, czyli nie wiem ile komend będą mieli następcy danego HQ/Staff. oczywiście pamiętaj że dla CO HQ jest oddzielny impuls (czyli CO HQ jest zawsze pierwsze) i oddzielne impulsy dla nieaktywowanych HQ i Staff.

5. Musisz rozdzielić, tzn aktywacja i wydanie rozkazu w grze to inne rzeczy.
Aktywować możesz tylko podległe HQ/Staff. I tu chodzi o to że aktywowane HQ będą miały więcej komend, te nieaktywowane będą musiały korzystać z inicjatywy czyli mniej komend.
Tutaj instrukcja wprowadza trochę zamętu bo w opisie akcji jest napisane że tej akcji może używać także Staff ale z układu tury wynika że nie mają takiej możliwości, bo "działają" w tym samym impulsie. W skrócie - aktywować może tylko CO HQ.
Wydawanie rozkazów to wszystko inne co jest opisane w tabeli akcji - ruch, strzelanie, rally itp. I tak:
- CO HQ może aktywować wszystkie HQ/Staff, może wydawać rozkazy wszystkim jednostkom.
- CO XO nie może aktywować, może wydwać rozkazy jednostkom przypisanym sobie i dla każdego PLT HQ - pamiętaj że może wydawać rozkazy zarówno dla PLT HQ jak i jednostek jemu podległych.
- CO 1st SGT - analogicznie jak wyżej
- PLT HQ - nie może aktywować, może wydawać rozkazy tylko jednostkom jemu przypisanym.

6. Nie wiem co znaczy "spada z gry" oraz co to jest plansza zasobów:) ale danej pirotechniki możesz użyć raz w ciągu misji. Jeśli w misji użyjesz jakiejś pirotechniki to w następnej misji masz ją znowu. Ale nie możesz jej zachować - tzn na każdą misję masz dostępną taką ilość assetów ile jest napisane w OoB. Za każdym razem możesz podpisywać pod nie inne rozkazy.

7. Nie. Ten rozdział dotyczy tylk vol II

9. Dobre pytanie. Ja gram że jest tracona. W sumie nie zdarzyło mi się żebym w ciągu misji miał potrzebę taką amunicję zbierać.

10.1. Tak - taka akcja jest automatyczna (stracisz na czas misji 1 Sgt ale zachowa doświadczenie), jeśli byłby to jakiś wielostepowy oddział to z automatu zostaje wyszielony 1 step jako eskorta, pozostałe stepy dalej walczą.

10.2. W tej sytuacj przeciwnik nie strzela w pierszej rundzie - opisuje to sytuację kiedy to Twoi ludzie zaskoczyli przeciwnika i pierwsi otworzyli ogień. Przeciwnik jeszcze nie widzi Twoich ludzi.

10.3. Znika, nie są dokładane dodatkowe karty

10.4. Nie, grande miss jest modyfikatorem ataku a nie podstawowym VOF. Czyli sam z siebie nie powoduje krzywdy.

11. Nie tylko, możesz też im wydać taki rozkaz.

12. Tak, jednostki "pinned" normalnie walczą, mają tylko ograniczoną liczbę możliwych ruchów. No i ich VOF jest kiepski

13. Tak, przerywają. Nie przerwą jeśli dym pojawi się na celu ich ostrzału albo gdzieś po drodze. Zauważ że pogrubiony tekst dotyczy w pierwszym przypadku karty z której się strzela, a drugi do której się strzela
Kiler
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: czwartek, 30 kwietnia 2020, 12:46
Been thanked: 1 time

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: Kiler »

Dzięki za podzielnie się interpretacjami. Częściowo są zbieżne z moimi (6-10.4) a częściowo trochę inne więc myślę, że dobrze będzie skonfrontować podejście :D

1. Z tym OOB mam wątpliwości. Niby samemu to ustawiać to wiadomo fajnie ale z drugiej strony jest to też ułatwienie jeśli możesz te dodatkowe AT na przykład ruszać z plutonem w jednej akcji albo rozkazywać im przez PLT HQ. I rozumiem, że gramy żeby się dobrze bawić ale gra powstała w pewnych ramach ograniczanych instrukcją i z reguły wolę ich używać w pełnym zakresie :D A w tym przypadku instrukcja mówi coś takiego:

"On the Mission Log, note how you have decided to assign units given to your Company in the Campaign Instructions but not assigned to a particular HQ. Units that are assigned to you in the Mission Instructions automatically have an Experience Level of Line. They do not gain experience over the course of a campaign, unlike units listed in the Campaign Instructions as part of your Company."

Otwieram Booklet na instrukcje kampanii i to jest tak rozpisane, że wygląda jakby LMG, AT i HMG należały do CO HQ a tylko ArtyFO jest wyszczególniony jako attachmenet już dla danej misji. Bardziej do mnie przemawia, że być może powinno się je podpinać pod Staff? Może w 1 ed było to inaczej rozpisane? Albo i dla tego była jakaś errata? Na którymś filmie widać nawet, że w mission logu te weapon teamy były w składzie plutonów już nadrukowane ale w mission logu z 2ed każdy pluton ma 3 jednostki nadrukowane i puste pola poniżej na attachmenty.

2. Jakby się tak nad tym dokładnie zastanowić to wychodzi, że jeśli jednostka nie jest podpięta do CO XO ani 1SGT to tylko CO HQ może im wydawać rozkazy bo CO Staff nie jest higher HQ dla CO HQ :)

"All units belong to a particular Headquarters (HQ) at the beginning of a mission. Units can only receive Commands to perform Actions from their HQ or an HQ higher in the chain)."

3. Ano właśnie i pewnie to jest w erracie z 09.2019, którą zapomnieli panowie z GMT się podzielić na stronie. No tak telefony to duże ułatwienie.

4. Sama ta faza jest zrozumiała, chyba jest to jedyne co jest w tym podręczniku łatwe do załapania od razu.
Tylko ten przykład na stronie GMT mi trochę zamieszał. Przypuszczam, że to też jakaś pozostałość po 1 ed. i dlatego inaczej to wygląda.

Przy 3. czytaniu jak już zwróciłem na to uwagę to jest wprost napisane:

"Draw an Action card for each PLT HQ or CO Staff activated in the preceding Impulse, in any order you choose, and give it a number of commands this turn equal to the modified (4.1.2) Activated Commands number. Then expend these commands for Actions (subject to the limitations in 4.13) on any friendly units in play and in communication (4.2)"

Także wszyscy aktywowani dobierają najpierw karty i dostają punkty a następnie wymieniają je na akcje bez mieszania.

5. No teraz to widzę, że użyłem zbyt daleko idącego skrótu myślowego i faktycznie powinienem wybrać lepsze określenia. Jakoś mi to umknęło, że nic nie stoi na przeszkodzie żeby Staffem wydawać rozkazy PLT HQ także warto zapamiętać :D

11. No tak, tu bardziej miałem na myśli sytuacje, w której na karcie z samym Fo czy HQ pojawia się wróg, np. w efekcie wydarzenia, to czy oddział otwiera ogień i z automatu przechodzi na stronę FT czy jednak potulnie czeka aż dostanie hita w combacie i dopiero gdy w jego efekcie się przekręci.

12. No właśnie ta ograniczona liczba akcji mnie zastanawiała (skoro nie mogą żadnych combat actions to czy logiczne jest, że zaczynają strzelać ale w sumie ten ogień otwierany jest z automatu więc ma to chyba sens).

13. Czytam to i czytam instrukcję i nie jest to dla mnie do końca jasne. Do głowy przychodzą mi takie 2 sytuacje:
13.1 Jednostka strzela do sąsiedniej karty, smoka pojawia się na karcie mojej jednostki. Zgodnie z opisem LOS powinien się skrócić do karty ze smokiem czyli strzelają do swojej karty - są pod wpływem własnego VoF :D
13.2 Jednostka i wróg są na jednej karcie, na której trwa walka i na tej karcie pojawia się smoke. Moja jednostka przestaje strzelać? Wszyscy przestają strzelać?

No i truskawka na torcie. Dziś z rana zaliczyłem kolejne podejście do 1 misji i kilka kolejnych pytań dopisałem wyżej. Jestem już prawie pewien, ze w misje ofensywne umiem grać :D
morgon
Caporal
Posty: 50
Rejestracja: środa, 28 listopada 2018, 12:35
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: morgon »

Kiler,
Jeśli możesz to kolejne pytania zadawaj w kolejnych postach - będzie mi łatwiej na nie odpowiadać.
Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na każde z pytań dotyczących tej gry. Nie wiem czy znasz tę stronę:
https://sites.google.com/site/fieldsoffirebootcamp/, taka pół oficjalna strona wyjaśniająca lub podająca linki gdzie jest objaśnienie wielu kwestii. Polecam.
I dalej:
1. Na stronie którą podałem jest link to poradnika na BGG w tej kwestii, i tam moździerze, AT teamy, i MG są traktowane w taki sposób jak ja opisałem. Na mission logu ze strony wydawcy też jest to tak ułożone że powinno się to tak interpretować. It's up to you :) I też nie myl tych jednostek z attachmentami bo to trochę co innego. Attachmenty to jednostki które dostajesz od batalionu, a które nie należą do kompani; ale na czas tej jednej konkretnej misji zostały Tobie przydzielone. I jeśli spojrzysz na kwestię np. AT w ten sam sposób ale z poziomu np PLT HQ to masz dokładnie taką samą sytuację. Pluton na czas misji dostaje np drużynę bazook, ta drużyna normalnie należy do kompanii (CO HQ) ale czasowo dowódca kompanii przydzielił ją do tego plutonu.
2. To już straciłem wątek, chyba użyłeś za dużego skrótu myślowego. Jeśli dobrze rozumiem to chodzi Tobie o jednostkę, która jest podpięta bezpośrednio pod CO HQ, to tak - takiej jednostce może wydawać rozkazy tylko CO HQ, zresztą CO XO oraz 1st Sgt są takimi jednostkami. Im może wydawać rozkazy tylko CO HQ lub sobie sami.
3. Wyjaśnione.
4. Nie mam zastrzeżeń.
5. Wyjaśnione.
11. Ja gram że nie zmienia się z automatu na fire team. Musi dostać rozkaz albo dostać hita. Zresztą na tej stronie, którą podałem jest to opisane.
12. Wyjaśnione.
13.1. Chyba przekombinowujesz ;). Ja gram że w takiej sytuacji przestają strzelać, bo nic nie widzą.
13.2. Nikt nie przestaje strzelać. Smoke ogranicza widok na zewnątrz. Jednostki na tej samej karcie widzą siebie i będą prowadzić normalnie walkę, no i każda z nich dostanie bonus do obrony za smoke.
14. Przyznam że jeszcze nie miałem potrzeby nigdy użyć Runnera :) Wg mnie nie potrzebuje dodatkowego rozkazu. Rozkaz aktywacji został wydany wcześniej w momencie tworzenia runnera.
15. Tak, jeśli na taką kartę prowadzony już jest ogień z tej karty, tzn atak granatem można wykonać tylko wzdłuż PDF i w LOS. Innych ograniczeń nie ma.
16. Tak.
17. Zasięg dwóch kart. Po prostu. Tylko rozkaz musi wydać ktoś kto jednocześnie: widzi cel, może wydawać rozkazy moździerzom (patrz punkt 1), jest w komunikacji z nimi (w tym przypadku wystarczy jeśli na karcie z moździerzami jest ktoś inny kto ma komunikacje z rozkazującym)
18. Ja w takiej sytuacji gram tak że jednostki własne nie strzelają do siebie :) Czyli oddział paralyzed dostanie strzała od Twoich a Twoi są bezpieczni.
19. Jeśli nie ma dostępnego covera to nic się nie dzieje, jeśli jest jakiś znaleziony i wolny to go zajmą.
20. Tak, tylko pamiętaj że jednostki nie strzelają do siebie samych :)
21. Ja gram tak że dalej prowadzi ostrzał ale siebie samej nie skrzywdzi. Ale jeśli wejdzie tam np inna sojusznicza jednostka i nie dostanie cease fire to oddział wchodzący będzie pod ostrzałem.
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 758
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: mk20336 »

Fields of Fire 2 – Peleliu Mission #2 - Turn 1

Jedna z najlepszych symulacji walki na poziomie plutonu - Fields of Fire - nie przestaje mnie fascynować. Cały czas czekamy na poprawione zasady od GMTOne. W międzyczasie chciałbym zaprezentować część pierwsza przykładowej rozgrywki. Miłego oglądania!

LINK: Fields of Fire 2 – Peleliu Mission #2 - Turn 1

Obrazek
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 758
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: mk20336 »

Fields of Fire 2 – Peleliu Mission #2 - Turn 2

Kontynuując post z zeszłego tygodnia, przedstawiam drugim materiał prezentujący rozgrywkę w Fields of Fire. Czy mężni Marines dadzą rade odeprzeć kontratak czołgów Japońskich? Zobaczymy!

LINK: Fields of Fire 2 – Peleliu Mission #2 - Turn 2

Obrazek
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 758
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: mk20336 »

Fields of Fire 2 – Peleliu Mission 2 (Japanese Counter-Attack) – Turn 3

Czas aby kontynuować przygodę z Fields of Fire - dzisiaj trzecia część materiału o bitwie o Peleliu - Japońskie czołgi kontratakują pozycje Marines. Będzie się działo!

LINK: Fields of Fire 2 – Peleliu Mission 2 (Japanese Counter-Attack) – Turn 3

Obrazek
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 758
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: mk20336 »

[REVIEW] Fields of Fire 2

Fields of Fire to gra wobec której nie można być obojętnym. Już niedługo dostanie nowe, poprawione materiały (w tym zasady). A w międzyczasie dziele się moją recenzją. Miłej lektury!

LINK: [REVIEW] Fields of Fire 2

Obrazek
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 758
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: mk20336 »

Fields of Fire – Storage Solution

W oczekiwaniu na wersję Deluxe Fields of Fire oraz Bulge Campaign, dzisiaj dzielę się swoim rozwiązaniem na pomieszczenie i posortowanie komponentów pierwszej oraz drugiej część. Łatwo nie było ale ostateczny efekt jest wspaniały!

LINK: Fields of Fire – Storage Solution

Obrazek
Awatar użytkownika
mk20336
Adjoint
Posty: 758
Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
Has thanked: 65 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Fields of Fire (GMT)

Post autor: mk20336 »

First look at Fields of Fire – Battle of the Bulge

Battle of the Bulge - rozszerzenie do Fields of Fire - już dotarło. Dzisiaj analizujemy co dostajemy w ramach tego tytułu a jednocześnie zwracamy uwagę jak wielkie zmiany wprowadziło GMT One jeżeli chodzi o czytelność i przejrzystość rozgrywki. Zapraszam!

LINK: First look at Fields of Fire – Battle of the Bulge

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”