Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 18:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 10:08 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
ChevalierVernix napisał(a):
Ukłony, Andy! :)

Miłego korzystania :)

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 15:05 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 stycznia 2011, 11:04
Posty: 401
Lokalizacja: Lublin
Rzuciłem się w odmęty szaleństwa i zacząłem kampanię.
Pierwszy scenariusz już za mną: http://boardgamegeek.com/thread/930680/ ... scenario-1 i zaczęło się całkiem obiecująco!

Jestem w trakcie drugiego!
:D

_________________
Wojennik TV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 15:12 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Jestem pełen podziwu i będę śledził rozwój wydarzeń! Nie widziałem dotąd na BGG żadnego AAR-a kampanijnego, chyba jesteś pionierem na skalę światową ;)

Szkoda, że nie ma kampanii dla gracza alianckiego, ale z drugiej strony żadne z państw alianckich nie odbyło chyba kampanii "nocnomyśliwskiej".

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 11:21 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
W najnowszym odcinku piszesz: "Corkscrew roll: 4 -> centre". Czy pamiętasz, że w grze solo (reg. S17.0) żeton bombowca NIE JEST PRZEMIESZCZANY po wykonaniu "korkociągu"? Tu akurat nie stało się nic złego, po wyturlałeś Corkscrew Center, czyli bombowiec pozostał na miejscu, ale pamiętaj, żeby w ogóle na to nie rzucać.

Nie mogę się połapać w strzelaniu w tym starciu. Napisałeś "Offensive fire", a chodzi chyba o "Defensive fire"? Przy rzucie kostkami dodałeś 2 (siła ognia obronnego Lancastera), ale znów chyba zapomniałeś, że przy "korkociągu" siła ognia bombowca spada do zera (znów reg. S17.0).

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2013, 07:20 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 stycznia 2011, 11:04
Posty: 401
Lokalizacja: Lublin
Andy napisał(a):
W najnowszym odcinku piszesz: "Corkscrew roll: 4 -> centre". Czy pamiętasz, że w grze solo (reg. S17.0) żeton bombowca NIE JEST PRZEMIESZCZANY po wykonaniu "korkociągu"? Tu akurat nie stało się nic złego, po wyturlałeś Corkscrew Center, czyli bombowiec pozostał na miejscu, ale pamiętaj, żeby w ogóle na to nie rzucać.

Nie mogę się połapać w strzelaniu w tym starciu. Napisałeś "Offensive fire", a chodzi chyba o "Defensive fire"? Przy rzucie kostkami dodałeś 2 (siła ognia obronnego Lancastera), ale znów chyba zapomniałeś, że przy "korkociągu" siła ognia bombowca spada do zera (znów reg. S17.0).


Przede wszystkim dziękuję. Cieszę się, że ktokolwiek to czyta i to jeszcze tak wnikliwie!
:)

Odnośnie do tego co napisałeś:

Andy napisał(a):
W najnowszym odcinku piszesz: "Corkscrew roll: 4 -> centre". Czy pamiętasz, że w grze solo (reg. S17.0) żeton bombowca NIE JEST PRZEMIESZCZANY po wykonaniu "korkociągu"? Tu akurat nie stało się nic złego, po wyturlałeś Corkscrew Center, czyli bombowiec pozostał na miejscu, ale pamiętaj, żeby w ogóle na to nie rzucać.


Reguły solo stwierdzają, że takie zasady obowiązują, ALE Z UWZGLĘDNIENIEM 28.1 -> Following Corcscrews.
Szczerze powiedziawszy mam tu wątpliwość, czy:

1) Nigdy nie przemieszczamy bombowca?
2) Przemieszczamy tylko, jeżeli używamy zasady z 28.1?

Grałem tak, że 28.1 "kasuje" zasadę o nieprzemieszczaniu z reguł solo, choć wczytując się w tekst nie mam wcale przekonania, że tak to powinno być rozpatrywane.

Andy napisał(a):
Nie mogę się połapać w strzelaniu w tym starciu. Napisałeś "Offensive fire", a chodzi chyba o "Defensive fire"? Przy rzucie kostkami dodałeś 2 (siła ognia obronnego Lancastera), ale znów chyba zapomniałeś, że przy "korkociągu" siła ognia bombowca spada do zera (znów reg. S17.0).


Zdecydowanie chodziło o "Defensive fire" :)
Odnośnie do +2, to faktycznie moje przeoczenie. W tym zakresie akurat S17.0 zdaje się być jednoznaczne i nawet 28.1 nie powinno tu mieć żadnego znaczenia.

Raz jeszcze dzięki za informację zwrotną!

_________________
Wojennik TV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2013, 09:14 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Leviathan napisał(a):
Przede wszystkim dziękuję. Cieszę się, że ktokolwiek to czyta i to jeszcze tak wnikliwie!
:)

Lajków za same zdjęcia się nie daje ;)

Ja poruszaną tu kwestię rozumiem następująco. W grze solo obowiązuje zasada S.17.0, a ona stanowi jednoznacznie: "Wydrukowana w tabeli siła ognia takiego bombowca redukowana jest w tej turze do 0, ale żeton nie jest przesuwany". Natomiast reguła 28.1 z drukowanej instrukcji jest regułą opcjonalną, tzn. możesz grać z nią lub bez niej. Jeśli jej nie stosujesz, to "myśliwiec nie może próbować za nim [bombowcem] podążać" (S.17.0). A gdy korzystasz z 28.1, to możesz podjąć próbę podążania, ale ponieważ nie ma sędziego, który mógłby sprawdzić, czy wybrałeś ten heks, na który uciekł bombowiec, więc stosujesz wprost S.17.0: bombowiec po korkociągu pozostaje na swoim heksie, a gracz skutecznie za nim podąża, jeśli na odpowiedniej liczbie kostek wyrzucił 6.

To ostatnie, to sobie sam wykoncypowałem, per analogiam do innych reguł solitaire, bo Sabin nie dostosował 28.1 do potrzeb gry solo (chociaż się do tej reguły odwołuje w S.17.0).

Reasumując: jeśli stosowałeś 28.1, powinieneś był rzucić jedną kostką (bo Junkers nie miał radaru) i o ile wyrzuciłbyś 6, myśliwiec skutecznie podążyłby za bombowcem. Atakować drugi raz już byś nie mógł (17.4.3), ale zachowałbyś tally. Wszystko odbyłoby się na jednym heksie.

Co sądzisz o mojej interpretacji?

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 12:12 
Chasseur
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 10:58
Posty: 16
Lokalizacja: Pruszków
No i dołączyłem do grona nocnych myśliwych :) przedzieram się przez instrukcję, pierwszy scenariusz przeleciałem bez żadnego zestrzelenia, ale chyba źle zrozumiałem zasady skręcania myśliwcem. Według mnie skręcić można tylko raz na turę i tylko na koniec ruchu. Ale na stronie 8 reguł solo jest mapka z przykładem ruchu myśliwca w kilku turach i tam skręcanie jest nawet kilka razy w turze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 23:14 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Myśliwiec może skręcać po każdym posunięciu się o heks (nie przed ruchem), ale tylko o 60 stopni.

Jeśli grałeś scenariusz I (Cat's Eye), to nic dziwnego, że nie miałeś zestrzeleń. Zestrzelenie czegokolwiek w tym scenariuszu graniczy z cudem, zgodnie z uwarunkowaniami historycznymi i określeniem jego poziomu trudności (Impossible). Prawidłowe manewrowanie myśliwcem niewiele by Ci pomogło.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: czwartek, 4 października 2018, 07:41 
Carabinier

Dołączył(a): sobota, 5 marca 2016, 21:20
Posty: 27
Lokalizacja: Rybnik, Dąbrowa Górnicza
No to odkurzę nieco kotleta :) Dołączyłem i ja!
Na wstępie jestem pełen podziwu dla osób pomagających tu innym, a szczególnie dla Andy'go za mnóstwo tłumaczeń na PL oraz wyjaśnień.
Grę już nabyłem i jestem po 1 scenariuszu, faktycznie dostrzeżenie tu czegokolwiek graniczy z cudem ale...grając ten sam scenariusz na Vassalu z kumplem udało mi się dokonać 1 zestrzelenia :)
Idąc dalej, rozegraliśmy (na razie Vassal) 3ci scenariusz dwukrotnie i tutaj w pierwszej partii dokonałem 1 zestrzelenia oraz 1 uszkodzenia, w drugiej podobnie. Bardzo pomocne jest tu wejście bombowców w strefę reflektorów, aczkolwiek jest to już późne stadium scenariusza.
Mechanika gry jest bardzo ciekawa, sama rozgrywka dosyć szybka i cały czas coś się dzieje, nawet dla sędziego :) Momenty wyszukiwania i domyślania się czemu tego bombowca tu jeszcze nie widzę, a być powinien są bezcenne! Człowiek cały czas kombinuje i przewiduje gdzie mogą się pojawić przeciwnicy...a odpowiedzi często są poza naszymi domysłami.

Mam tu jeszcze problemy z utrzymywaniem/przekazywaniem tally na bombowcach, które przechodzą w inne strefy ale to pewnie wynik zbyt małej ilości partii.
Świetne jest również, iż w przyszłości z tego co widzę można grać wariant solo (thx Andy za PL!) oraz powoli wciągać synów w te "ślepe szachy".
Myślałem również nad Bomber Command, ale brak wariantu solo, przeciwnika w okolicach (Rybnik) oraz zasady na 70 stron póki co mnie studzą :(

Czy ktoś jeszcze w to grywa? Jakieś wrażenia? Z tego co wiem, to Leviathan już pogrywa z synem i efekty są ponoć znakomite :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nightfighter (GMT)
PostNapisane: czwartek, 4 października 2018, 11:32 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 stycznia 2011, 11:04
Posty: 401
Lokalizacja: Lublin
kolosm napisał(a):
No to odkurzę nieco kotleta :) Dołączyłem i ja!
Na wstępie jestem pełen podziwu dla osób pomagających tu innym, a szczególnie dla Andy'go za mnóstwo tłumaczeń na PL oraz wyjaśnień.
Grę już nabyłem i jestem po 1 scenariuszu, faktycznie dostrzeżenie tu czegokolwiek graniczy z cudem ale...grając ten sam scenariusz na Vassalu z kumplem udało mi się dokonać 1 zestrzelenia :)
Idąc dalej, rozegraliśmy (na razie Vassal) 3ci scenariusz dwukrotnie i tutaj w pierwszej partii dokonałem 1 zestrzelenia oraz 1 uszkodzenia, w drugiej podobnie. Bardzo pomocne jest tu wejście bombowców w strefę reflektorów, aczkolwiek jest to już późne stadium scenariusza.
Mechanika gry jest bardzo ciekawa, sama rozgrywka dosyć szybka i cały czas coś się dzieje, nawet dla sędziego :) Momenty wyszukiwania i domyślania się czemu tego bombowca tu jeszcze nie widzę, a być powinien są bezcenne! Człowiek cały czas kombinuje i przewiduje gdzie mogą się pojawić przeciwnicy...a odpowiedzi często są poza naszymi domysłami.

Mam tu jeszcze problemy z utrzymywaniem/przekazywaniem tally na bombowcach, które przechodzą w inne strefy ale to pewnie wynik zbyt małej ilości partii.
Świetne jest również, iż w przyszłości z tego co widzę można grać wariant solo (thx Andy za PL!) oraz powoli wciągać synów w te "ślepe szachy".
Myślałem również nad Bomber Command, ale brak wariantu solo, przeciwnika w okolicach (Rybnik) oraz zasady na 70 stron póki co mnie studzą :(

Czy ktoś jeszcze w to grywa? Jakieś wrażenia? Z tego co wiem, to Leviathan już pogrywa z synem i efekty są ponoć znakomite :)


Bardzo krótko odpiszę: to jest w mojej opinii najlepsza gra wojenna ever. A wariant solo to prawdziwy majstersztyk :)
Za jakiś czas obie wersje gry przedstawię zresztą na Wojennik TV.

_________________
Wojennik TV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.