Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 21:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: środa, 11 maja 2016, 20:11 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 stycznia 2011, 11:04
Posty: 401
Lokalizacja: Lublin
Neoberger napisał(a):
Leviathan - gra jest ładna. Fajnie się rozkłada. Przepisy dla d...
To wszystko fakt.
Ale gra jako gra o starciach taktycznych ma skopaną mechanikę, promuje warcaby i w zasadzie tyle.


Poważnie masz o tej grze taką opinię? Co Twoim zdaniem jest w niej skopane?

_________________
Wojennik TV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: czwartek, 12 maja 2016, 16:42 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
Dwa czy trzy ekrany dyskusji o tym były? Hello?

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: piątek, 13 maja 2016, 14:49 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34164
Lokalizacja: Warszawa
Też mi się tak zdaje, że sporo już o tym dyskutowaliśmy i padło sporo konkretnych uwag.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: piątek, 13 maja 2016, 16:21 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): piątek, 13 czerwca 2014, 23:57
Posty: 88
Pytanie:

Jak mam i uwielbiam Combat Commandera to warto kupić Conflict of Heroes? Chciałbym mieć pojazdy i pięknie wydany jest, a jaki jest Combat Commander każdy wie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: piątek, 13 maja 2016, 16:49 
Appointé
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 sierpnia 2014, 11:54
Posty: 40
Moim nieskrywanie subiektywnym zdaniem: NIE. I mówię to jako fan CC.
Inwestuj w CoH tylko i wyłącznie wtedy gdy będzie przeszkadzał ci "chaos pola bitwy" (brak dostępu do wszystkich opcji w danym momencie) z CC.
W CoH trzymasz sztywno palec w tyłku każdego oddziału a masz taki palec tylko jeden, więc zmieniasz go z oddziału na oddział (obrazujące uproszczenie). Pech chciał, że moi kumple wolą takie właśnie rozwiązanie bezpośredniej kontroli. Granie w to jednak jest ponad moje siły i sprzedałem swój zestaw.
Polecam spróbować przed zakupem, bo kosztuje sporo kasy.
Pojazdy w CoH to nic ciekawego. Rzuć okiem na gry Lock 'N Load (nie że jakoś polecam, ale w poszukiwaniu skirmishów w tej skali z czołgami może cię to zainteresować).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: sobota, 14 maja 2016, 19:57 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): piątek, 13 czerwca 2014, 23:57
Posty: 88
Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: sobota, 14 maja 2016, 21:19 
Adjudant

Dołączył(a): wtorek, 14 października 2014, 13:42
Posty: 251
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Jak chcesz coś fajnego taktycznego kup Heroes of Normandie. Niech Cię nie zwiedzie filmowa otoczka. Nie jest to prosta i banalna gra. Komiksowy wygląd stanowi tylko chwyt marketingowy. A jakość wydania nie ustępuje COH. Moim zdaniem kawał dobrej merytorycznej roboty. No i są bardzo fajne rozwiązania np. Charakterystyka terenu bezpośrednio na planszy. Ostrzał artylerii, znaczniki wybuchu. Punktacja armii i rekrutacja - pierwszorzędne pomysły. Obecnie dla mnie lider tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 10:11 
Appointé
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 sierpnia 2014, 11:54
Posty: 40
Kosma napisał(a):
Lubię ten chaos pola bitwy w CC właśnie. Ale właśnie pięknie wydany jest ten CoH i to mnie do niego ciągnie, a cenowo to podobnie do CC przecież.

Dokładnie tak samo się dałem złapać na wykonanie i grafiki. Grube żetony, jakie piękne plansze, ale to chłyt małketingowy. Tym bardziej, że komponuje się to ze sobą (plansza i jednostki) tragicznie a w najlepszym wypadku słabo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 12:14 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): piątek, 13 czerwca 2014, 23:57
Posty: 88
Heores of Normandie grałem i traktuję to jak taką zabawę, chcę czegoś bardziej wymagającego, a obawiam się stopnia komplikacji ASL. Zresztą z kim ja bym w to grał. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 12:24 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2375
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
To rzuć okien na serię taktyczną od Lock 'n Load.
Albo na serię Band of Brothers.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 20:35 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2935
Lokalizacja: Warszawa
Wraca więc temat:
viewtopic.php?f=40&t=14568


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 22:51 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Posty: 954
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj zagrałem pierwszy raz w CoH. Po przeczytaniu tego wątku i wątku o grach w skali taktycznej (drużyna/pluton) mam podobne odczucia co Wy.

System aktywacji jest zd...., masz w krzakach HMG na pozycji ryglowej i czekasz, aż wyjdą z lasu Ruskie. Ale ruskie bankują inicjatywę końmi/wozami/ciężarówkami.

Do tego właśnie na vassalu sprawdzam pewne opcje z zagranego dziś scenariusza (PoH#15) i wychodzi mi, że na kawalerię Ruskich, która wychodzi z brzegu najlepiej ustawić 2 drużyny strzelców po obu stronach drogi (mega realistyczne :lol: ) i jak wyjedzie to mamy od razu +3 do strzału za short range.
Bo z zasad wyczytałem, że wprowadzenie na planszę oddziału kosztuje pkt aktywacji, wg kosztu terenu na który wchodzimy. Słabe to niestety jest.

Sama gra dla mnie jest najciekawsza z tego typu tytułów z uwagi właśnie na PoH i możliwość grania strać z września/października 1939. Ale niestety bez tej zmiany Sylwka, z przerzucaniem aktywacji to wydaje mi się słaba.

Teraz chyba zagram w HoN, choć akurat tu mnie odrzuca szata graficzna. Potem L'n'L.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 21 listopada 2016, 08:31 przez nahar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 22:56 
Błędny rycerz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 20:08
Posty: 1160
Lokalizacja: Łomża
A jak wygląda ta zmiana o której mówisz?

_________________
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 23:17 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Posty: 954
Lokalizacja: Warszawa
Że możesz tak naprawdę aktywować dowolny oddział. I każdemu z oddziałów oddzielnie liczysz pkt aktywacji. Tak przynajmniej zrozumiałem z tego co mi Silver dziś tłumaczył i co przeczytałem w tym wątku.
Bo normalnie to po zużyciu (spaleniu) danego oddziału możesz ew. rzucić kartę, lub wydać pkt CAP.
W dzisiejszej grze właśnie sporo czasu zajmowaliśmy sobie jak ja to nazywam "bankowaniem" inicjatywy takimi mega ważnymi oddziałami jak wozy taborowe do artylerii lub konie ruskiej kawalerii. Nie bardzo mi się to podobało szczególnie, że ruskiej mogą dostać już w 2 turze posiłki: BA-6 i dwie drużyny strzelców na ciężarówkach. I już jest jasne, że będą mili ok 5-6 oddziałów do ruszenia PO zakończeniu wszystkich ruchów WP.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)
PostNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2016, 08:22 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2935
Lokalizacja: Warszawa
Nahar – daj grze szanse i zagrajmy wg rozszerzonych przepisów, gdzie jednostki będzie można łatwiej „przełączać”.
W naszej rozgrywce, gdyby nie wspaniale mierzona nawała artyleryjska i moździerzowa spoza mapy połączona z supercelnym strzałem w gniazdo ryglującego ckmu oraz świetnym doborem kart, to Sowieci byliby skończeni i ich posiłki nic by nie zmieniły.
Także i na przewagę liczebną jednej ze stron jest sposób, że można wprowadzić zasadę po której gdyby jednej ze stron skończyły się aktywacje to druga strona mogła uruchomić np. max 3 jednostki.
Wiec zagralibyśmy następnym razem ze specjalnymi żetonami pokazującymi ile punktów aktywacji zostało danym jednostkom, które się uaktywniły wcześniej by np. zrobić zwrot lub strzelić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.