Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: ozy »

Bagna graficznie nie pasują do II ed. Nie ma sensu, chyba, że zgrałeś już wszystkie scenariusze.

Monstery nie mają scenariuszy, to po prostu żetony.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: yanoo »

@Ozy masz może jakieś info, czy dodatek do trybu solo ma szansę wyjść z godnie z planem pod koniec wakacji? :)
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: ozy »

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: yanoo »

Aarfy
Caporal
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 8 lutego 2007, 02:11

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Aarfy »

Witam Was,

Ostatnio zainteresowałem się tą grą.

Pytanie: czy można grać w CoH: Awakening of the Bear 2ed w 1 osobę? Na boardgamegeek jest napisane że niby 1-4 graczy.
Czytałem tu że do gry solo potrzebny jest jednak dodatek.

Pozdro
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: clown »

Ale tam są chyba jakieś scenariusze z ukrytymi jednostkami, więc wtedy solo odpada.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Aarfy
Caporal
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 8 lutego 2007, 02:11

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Aarfy »

clown pisze:Ale tam są chyba jakieś scenariusze z ukrytymi jednostkami, więc wtedy solo odpada.
No tak to jest problematyczne...
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Antioch Seleucyda »

E tam problematyczne. Wystarczy odpowiednie schorzenie lub właściwe tabletki na receptę od pana psychiatry ;-)
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver »

Zauważyłem pewne absurdy w przepisach dotyczące przede wszystkim sytuacji gdzie przykładowo nie za bardzo opłaca się jednostce zareagować ostrzałem na przechodzącą w jej zasięgu strzału wrogą jednostkę bo należałoby całkiem zakończyć działania własnej aktywnej jednostki w innej części mapy.
Rozwiązanie znalazłem na BGG i wystarczy by oznaczyć taką reagującą ostrzałem jednostkę znacznikiem z ilością punktów jej pozostałych po tej wtrąconej aktywacji (strzale). Taka jednostka może również reagować robiąc zwrot i wtedy jej zasoby punktowe pomniejsza się o 1. Tak reagujące jednostki mogą być aktywowane potem z już z umniejszonym zasobem punktów.
Firma być może zauważyła niedoskonałości swego produktu lecz było zbyt późno by dodrukować specjalne żetony. A może nie zrobiono tego gdyż gra straciłaby trochę na czytelności (gdy zbyt dużo żetonów znacznikowych pałętałoby się na mapie) oraz gorzej wypadałaby wizualnie.
A może by wręcz zastosować taki przepis by jednostki mogłyby być aktywowane w dowolnej kolejności i zaznaczane żetonami z pozostałymi im punktami aktywacji?
Ja odpowiednie żetony sobie już sporządziłem.

Neoberger – gdziekolwiek jesteś – jesteś krytycznie nastawiony do tej gry ale może spróbujesz jeszcze jakiś ciekawszy scenariusz na skorygowanych zasadach?
Przykro mi, że z twego punktu widzenia straciłeś czas jak ostatnio graliśmy te nieszczęsne scenariusze. Być może szukasz idealnego systemu bitewnego na planszy, takiego Świętego Graala, czy masz nadzieje na jego znalezienie? Póki co przydałoby się zagrać w coś. Może spróbujesz i to wieloosobowo?

Dodatkowo obmyśliłem sposób zagrania w 2-4 osoby korzystając z dostępnego w necie zestawienia ile dana jednostka „kosztuje” punktów.
Ustawianie tak „zakupionych” jednostek odbywałoby się tajnie za przegrodami tak, że nawet sojusznicy nie widzieliby wzajemnie swych jednostek.
Także punktowane miejsca terenowe wyznaczane były mniej więcej w centrum w pewien losowy sposób w przypadku boju spotkaniowego.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Neoberger »

Silver - żadnego czasu nie straciłem.
Z Tobą zawsze miło mi jest spędzić czas.
Chętnie zagram jeszcze raz w tę... grę. :D
Może być z kimś jeszcze.
Najważniejsze żeby byli Ruscy. ;)
Berger
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver »

Co do modyfikacji poprawiających wg mnie rozgrywki.
Powtórzę się - można w swoim posunięciu zareagować ostrzałem lub robiąc zwrot jednostką która w tym momencie nie jest aktywna i zaznaczyć odpowiednim znacznikiem na którym będzie pokazana pozostała ilość punktów po tej wtrąconej aktywacji (strzale lub zwrocie) zakładając bazę punktową dla każdej jednostki 7.
Tak reagujące jednostki mogą być aktywowane potem z już z umniejszonym zasobem punktów.

Bardzo źle się w grze dzieje gdy jedna ze stron ma lub w czasie gry powstanie taka sytuacja że liczebność jednostek obu stron znacznie się różni. Wtedy strona z większą liczbą jednostek może zagrywać po chamsku aktywacje pomocniczych jednostek i czekać aż druga strona straci swe aktywacje a następnie już bezkarnie podchodzić silniejszymi lub dobrze ustawionymi jednostkami do nie mogących już nic zrobić jednostek wroga i strzelać im prosto w twarz. Ja bym zmodyfikował przepisy i gdy jedna ze stron straci swe wszystkie punkty CAP oraz wszystkie jej jednostki staną się już nieaktywne to druga strona nie może dokonywać już swymi jednostkami akcji lub może złagodzone przepisy że może dokonać pozostałymi jej aktywnymi jednostkami akcje, ale tylko za np. 4 punkty a nie 7. Przy czym strona która straciła wszystkie punkty nie może zagrywać już kart akcji.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Raleen »

A tam nie ma przypadkiem jakiejś możliwości spasowania, zwłaszcza jak jedna ze stron jest liczniejsza od drugiej?

Poza tym, Drodzy Koledzy, to ogólnie jest problem jak się miesza WALKĘ i RUCH i rozstrzyga walki i ostrzały w fazie, w której wykonuje się ruch. Sam na swoje potrzeby dawno to zauważyłem. Dotyczy to wszystkich gier i skal. A jak jeszcze do tego ostrzał można prowadzić na więcej niż jedno pole, sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje. Kolejnym czynnikiem komplikującym jest jeżeli liczba strzałów możliwych do wykonania przez jednostkę jest większa niż jeden.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver »

Jak dwie strony spasują to koniec tury ale zwykle jednej stronie to nie pasuje.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Raleen »

No właśnie, ważne, żeby pasowanie nie opłacało się tej stronie, która ma więcej jednostek do aktywowania.
A Twój pomysł Silver bardzo dobry, chociaż mam wątpliwości czy to w pełni pomoże. Chętnie sprawdzę jak nadarzy się okazja.

Za to teraz widzisz dlaczego u siebie w "Ostrołęce" starałem się, żeby walki nie były rozstrzygane w fazie, w której oddziały wykonują ruch. Jak przyjrzysz się mojej grze to zobaczysz, że na ile było możliwe starałem się tego konsekwentnie unikać. Wiedząc właśnie, że wiąże się to z takimi i innymi efektami, które z jednej strony na pierwszy rzut oka fajnie wyglądają, ale jak się głębiej zastanowisz nad tym jak to działa, to już nie jest to takie fajne jakie się wydaje.

Tyle, że dla gier na poziomie drużyny/plutonu i do tego z dalekimi zasięgami strzału (w końcu to II wojna światowa, gdzie broń była już nowoczesna), tego typu rozwiązania jak w tej grze są do pewnego stopnia naturalne.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Conflict of Heroes (Academy Games/Phalanx Games)

Post autor: Silver »

W Ostrołęce to pól jest bez liku a tu jest teren ograniczony i jeszcze te ostrzały.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”