Własne żetony do SL

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Własne żetony do SL

Post autor: Pan P »

Robil ktos wlasne zetoniki do SL-a ? Nowe pojazdy, piechota etc. ?
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

W instrukcji widzialem opis dodatku " Cross of Iron " i az mi szczena opadla, 1000 nowych zetonikow z frontu wschodniego. Moze ma ktos skany tablic z tymi zetonami ?
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Skany żetonów do gier SL/ASL można znaleść na stronie http://www.isimulacrum.com/Scans.php
Są one jednak nie najlepszej jakości....
JUż lepszym wyjściem jest chyba próba ściągnięcia żetonów z engina Vassal- jednak nie wiem jakiej one są jakości po wydrukowaniu.
Ja się przymierzam powoli do zrobienia żetonów do SL... ale to jeszcze trochę czasu zajmie nim podejmę się tego.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Dla mnie wielkim rozczarowaniem jest brak tygrysa w podstawce - normalnie nie mogłem uwiezryć, że go nie ma :(

A same żetony ciężko wyjmuje się z ramek - często jakaś cześć przywiera i sie rwie - ehh.

A co do dodatkowych żetonów to chyba trzeba by tez jakies dodatkowe przepisy zawrzeć, czy modyfikatory.
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

Czemu ? Jesli dodalo by sie tylko WB i artylerie to raczej nie trzeba by bylo.
Moze gdyby sie dodawalo nowe oddzialy pechoty typu gwardia/ss/inna to moze wtedy to tak.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

No ale tam sa przecież wskażniki pancerza różne dla różnych WB. Z nowymi przepisami to faktycznie może zbędne. Choć Tygrys to nie to samo co jakis tam hums :)
Filipowicz
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipowicz »

Ale wrocmy do pytania.
Nowe zetony do Squad Leadera, czystego systemu wydanego po polsku bez zadnych dodatkow.

Zamierzam sie za to wziasc, czytalem pobieznie ASL, Cross og Iron i nie podoba mi sie dodatkowa, moim zdaniem niepotrzeba komplikacja.

SL wystarczajaco dokładnie ukazuje pole walki. Wczoraj np dyskutowałem z byłym dowodca plutonu rozpoznawczego i wcale nie podzielal watpliwosci na temat zbyt slabych rkmow i dział.

W SL denerwujace jest w pewnym momencie jedno: nie ma Tygrysa, Su -100, Sdkfzta z 75mm itp.

Ale ten problem mozna łatwo przeskoczyc robiac zetony, ustalajac modyfikator pancerza i wprowadzajac nowe armaty do tabelki walki WB no i cene w punktach nowego WB.

Chciałby to przedyskutowac na forum, sa chetni?
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

To podrzuc jakiś problem to sie dyskutanci znajdą.
Filipowicz
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipowicz »

T34 - 85 Mod pancerza 0 Skutecznosc armaty WB przód 7 Cena: ???

Pantera Mod pancerza +2 Skutecznosc armaty WB przód 8 Cena: ???

Tygrys I Mod pancerza +2 Skutecznosc armaty WB przód 8 Cena: ???

Sdkfz z krótkolufowa 75 mm (KwK 75mm L/24) cena: 90-100 ???


Su - 85 Mod pancerza 0 Skutecznosc armaty WB przód 7 Cena: ???
Su - 100 Mod pancerza 0 Skutecznosc armaty WB przód 8 Cena: ???

to mozna ustalic na poczatek.
Piechur
Caporal
Posty: 68
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Piechur »

Żeby za bardzo nie namieszać proponuję przyjąć modyfikatory pancerza z Cross of Iron. Tam są zamieszczone wszystkie wozy bojowe z frontu wschodniego (rosyjskie i niemieckie).
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

A masz Piechurze ten dodatek ?
Piechur
Caporal
Posty: 68
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Piechur »

Tak jestem w jego posiadaniu i jak tylko wrócę z pracy do domu to od razu zamieszczę odpowiednie charakterystyki.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Hmmm charakterystyki charakterystykami, ale problem może być taki, że w Cross of Iron mogą już być inne zasady walk pancernych, zmieniające tym samym oznaczenia na żetonach. Mogę się mylić....
Filipowicz
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipowicz »

W Cross of Iron sa juz INNE zasady dotyczace czołgów. Postarajmy sie zostac przy Polskiej wersji SL, ktora mozna legalnie nabyc za przyzwoite pieniadze.
Piechur
Caporal
Posty: 68
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Piechur »

Sorki, że jeszcze nie zamieściłem tych charakterystyk. Tworzę zestawienie całościowe, coby ująć całość danego wozu.
Zmiany w walkach czołgów w CoI są wręcz kosmetyczne, ale urealniające pole walki i jednak ułatwiające grę. Drobnostki, ale jednak ważne: ruch do tyłu, żeton wieży, dowódca czołgu w otwartym włazie, modyfikatory pancerza na żetonie.
Sądzę, że jednak warto je stosować.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”